• 8.348.340 stemmen

Met onder meer: 'Weird Al' Yankovic, Michael Richards en Fran Drescher

Releasedatum: 10 november 1989

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot UHF

"A lot of TV stations have forgotten what "quality" means, but not Channel 62. They NEVER knew what it meant."

Beroepshalve is George een mislukking, maar in zijn dagdromen beleeft hij als Indiana Jones geweldige avonturen en maait hij als Rambo hele rijen tegenstanders neer. Op een dag erft hij van een oom een compleet regionaal tv-station dat weliswaar op sterven na dood is. Met de hulp van zijn vriend Bob en de knotsgekke showmaster Stanley tracht hij het tv-net er weer bovenop te helpen. Hun doldrieste invallen en gekke grappen jagen de kijkcijfers de hoogte in, tot groot ongenoegen van R.J., de baas van concurrent Channel 8. Die probeert voortdurend stokken tussen de wielen te steken...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Wouter

Wouter

Is dat Kramer links onder?

avatar van NERD

NERD

als ik de film me goed herinner is dat inderdaad Kramer

avatar van Eva

Eva

Snel in de flop 100.

avatar van Mindflight

Mindflight

Snel in de flop 100.

wat?! zeer grappig gewoon!

avatar van Mza

Mza

• 1924 stemmen

Als Kramer fan vond ik hem wel leuk, was voor de rest niet zo bijzonder.

avatar van Frieky

Frieky

Ik vond deze film wel goed, goeie lachfilm

SPATULA CITY!!

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1921 stemmen

Vond hem als 12-jarig ventje de grappigste film ooit, maar nu 10 jaar later is hij wel wat minder. De parodieën zijn alleen wel superleuk.

3 sterren

avatar van gemaster

gemaster

Gewoon een leuke film, natuurlijk om dat Michael Richards(AKA Kramer) erin speelt en dat is als Seinfeldian zijnde natuurlijk een prettig extraatje. 3,5 sterren.

avatar van KW2

KW2

"Conan the Librarian"

avatar van ewalk

ewalk

echt wel grappig: RAMBO!!! Niks geweldloos: Gandhi!

avatar van Altijdklagen

Altijdklagen

"What do you choose, The fish or the box?" I choose the box... "and what's in the box? NOTHING!!! Absolutly Nothing!!! STUPID!!!"

Blijft één van mijn favoriete komedies...

avatar van code9

code9

Supermelige comedy die de hele Amerikaanse film/en tv wereld eens lekker op de hak neemt. Een tv stationnetje dat compleet geschifte shows uitzendt, zoals een kinderspelshow waarbij de winnaartjes mogen 'drinken' van de brandslang (en vervolgens helemaal omver gespoten worden) en een dierenprogramma (vanuit een flatgebouw) waarin honden wordt geleerd te vliegen...

Verder een flauw verhaaltje, maar dat dient hoofdzakelijk als kapstok voor de krankzinnige en vaak hilarische dagdromen van Yankovic.

Ook na een paar keer kijken blijft UHF erg leuk!

avatar van otherfool

otherfool

Lachen en gieren (nee, net geen brullen) geblazen met deze onzin rondom Weird Al Yankovic. Gewoon erg leuke vondsten en Richards' rol is onmisbaar voor de Seinfeld-liefhebbers onder ons.

3,5*.

avatar van Mescalino

Mescalino

Echt een geweldige film.

Hi i'm Stanly Spedowski and this is my Mob.

4 dikke sterren.

avatar van Flipman

Flipman

Toch een drie, de grapdichtheid kon beter, maar mijn broer en ik hebben ons weer kostelijk vermaakt .

"Gandhi II !!!"

avatar van krang74

krang74

Geweldige, droge humor!

Heerlijk gewoon voor een avond met verstand op nul !!

avatar van Tha Clown

Tha Clown

Blijft een heerlijke komedie!

Geweldige 'kleine' grappen (SUPPLIES!!) en natuurlijk de vele parodiën op grote films zoals Rambo, Conan, Indiana Jones.

avatar van Betamax

Betamax

Vroeger in de bioscoop gezien en nu dus op DVD.

Vond hem vroeger al niet super en nu nog steeds niet.

Allemaal net wat te flauw, een wel erg simpel verhaal en matig geacteerd.

Er zaten een paar leuke stukken in en voor een middagje is het best te doen.

Michael Richards is geniaal bezig en Weird Al's humor maakt korte metten met de huidige comedies als Yes Man of die immer identieke cheapass tienerkomedies.

Wat mij betreft in zijn context 3,5 sterren waard.

You get to drink from THE FIRE HOSE!!!

Badgers?!....badgers?!! We don't need no stinking badgers!!!!

avatar van 606

Aardige film simpel verhaal maar wel leuk.

Sommige grappen gingen wel en ook wel over de top.

3 sterren

Theunissen

Geweldige humor. Het is vaak zo belachelijk maar tevens geniaal dat ik vaak in een deuk heb gelegen van het lachen (vooral de parodies op films, uncle Nutsy's clubhouse en onzin als Raul's Wild Kingdom, Wheel of Fish en natuurlijk Spatula City ). Heb deze film jaren geleden gezien maar zag toevallig dat ze hem nu uitzenden op MGM, dus het wordt snel tijd om hem weer te herzien.

avatar van ewalk

ewalk

Vanmiddag was hij weer op MGM. Hij blijft leuk!

avatar van totkijkdanmaar

totkijkdanmaar

Al jaaaaaaaaaaren geleden gezien, maar staat me nog goed bij. Heel aparte humor. Vooral Conan the Librarian was geweldig

avatar van ino_mart

ino_mart

Lang geleden dat ik de film nog heb gezien, maar als kind/adolescent vond ik hem in ieder geval geweldig goed. Is wel een film waar je je verstand even op nul moet zetten: het moet hem eerder komen van de aparte humor en hun varianten op bestaande spelprogramma's en films. Het is wel zo dat er een enorme overacting is en meestal gebruik wordt gemaakt van cliché-karakters, maar eigenlijk past dat wel gedeeltelijk in het concept van de film. (vergelijk het met een uitzending van een vrij/lokaal radiostation waar de presentatie/programmatie soms ook te wensen over laat)

avatar van stephan73

stephan73

Jaren geleden voor het laatst gezien, en wat ik er nog van wist was leuk genoeg om de oude VHS band te kopen.

Gelukkig maar want wat een leuke film is dit.

Ten tijde van UHF was Yankovic de koning van de spoof-muziek, dus was het logisch dat hij ooit in een spoof zal spelen. En niet zomaar een spoof.... nee, een film met meerdere spoofs. Van het begin, met de Indiana Jones spoof, via Conan The Librarian, Ghandi 2 en een goed gemaakte Rambo spoof. Wel leuk allemaal deze spoofs, maar zonder een aardig verhaal zouden ze al snel vervallen in gemakzucht. Het is dus maar goed dat ze er een (zeer klein) verhaaltje omheen hebben gesponnen, zodat alles ook nog een "doel" heeft.

Een heerlijke film van een held!

avatar van PEN15

PEN15

Gone with the wind, dire straits, close encounters.. nog een hoop meer. Merkwaardig dat die spoof op Geraldo Rivera er niet tussen staat, een soort van Jerry Springer van de jaren 80. In Town Talk krijgt weird Al Yankovic die stoelen op zijn hoofd en zie je zijn geinponum gewikkeld in verband op dezelfde manier als Geraldo overkwam. Ze hebben de beelden nog!

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Jeugdsentiment.

scorsese

Aardige comedie waarin een klein tv-station in financiele nood gerund gaat worden door het neefje van de eigenaar. Eigenlijk is het meer een aaneenschakeling van parodieën en sketches. Het is allemaal zo dom, flauw en overdreven dat het toch weer leuk en grappig wordt. De hoofdrol is weggelegd voor 'Weird Al' Yankovic, maar Michael Richards als Stanley Spadowski zet zeker de grappigste rol neer.

avatar van flup500

flup500

supplies!

avatar van rep_robert

rep_robert

Best een mislukkig.

Naar aanleiding van de supplies grap in een ander topic gedownload en het werd helaas pijnlijk duidelijk dat de film teert op drie momenten. Rambo, Conan the Librarian en de net genoemde grap.

De rode draad waar de film voornamelijk om draait is al helemaal een verschrikking. Ik dacht dat er meer sketches in te zien zouden zijn a la bovengenoemde, maar helaas was het vooral 90 minuten kijken naar een vreselijk ongrappige Weird al Yankovic, die verschrikkelijke schreeuwlelijkerd Kramer uit het eveneens verschrikkelijke Seinfeld, hele slechte poging tot humor en verder een bijzonder saai geschreven film over een kloten tv stationnetje.

Maar wat me uiteindelijk het meest heeft verbaasd is dat mensen deze film nog goed vinden ook. Ik ben diep teleurgesteld in MovieMeter op dit moment

Theunissen

Kwam deze vandaag tijdens het zappen weer toevallig tegen op MGM (zenden hem daar nog best vaak uit) en hij blijft gewoon leuk (zeker het eerste uur). Misschien moet je wel de jaren 80 actief hebben meegemaakt om deze film te waarderen of je hebt gewoon geen gevoel voor humor

avatar van rep_robert

rep_robert

Heeft denk ik weinig met het feit dat je de jaren 80 moet hebben meegemaakt. Weird al Yankovic moet het maar bij zijn vreemde liedjes houden. Slaapverwekkende film. Ben wel benieuwd wat je dan precies grappig vindt?

avatar van Bélon

Bélon

"Now look at Mr. Frying Pan" en dan die toeter

Heel erg flauw maar wel een klassieker.