ad

Releasedatum: 30 augustus 2019

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Uncut Gems

"This is how I win."

Howard Ratner heeft een gokverslaving en is eigenaar van een juwelierszaak in New York. Rijke en beroemde personen zijn er klant aan huis. Een waardevolle ongeslepen diamant uit Ethiopië moet hem eindelijk een financiële megaklapper opleveren via een veiling. Op deze manier hoopt Howard uit zijn financiële moeilijkheden te komen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

• 20890 berichten

Redelijk film had een prima film kunnen zijn als het einde van de film anders was geweest.

avatar van MrSolaris

MrSolaris

• 1912 stemmen

Prima film, maar de benauwende stijl en het hyper drukke tempo is niet aan mij besteed.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Basto schreef:

Als het ook maar op blu ray uitkomt.

Tja , ik vrees dat dat tijdperk een beetje aan het uitsterven is .

Heb je uncut gems nog op blu ray kunnen scoren ?

Gezien je score , wil je vast een exemplaar .

avatar van Basto

Basto

john mcclane 2 schreef:

Tja , ik vrees dat dat tijdperk een beetje aan het uitsterven is .

Heb je uncut gems nog op blu ray kunnen scoren ?

Gezien je score , wil je vast een exemplaar .

Ja, die is uit in Amerika. Overigens denk ik dat blu ray nog wel een tijd voort zal leven. Is samen met dvd en 4k nog steeds een markt van 4 a 5 miljard.

Netflix brengt hun producties vaak nog wel uit, maar Prime niet (zou dolgraag Too old to die young op 4k hebben).. HBO ook wel heb ik het idee.

Maar goed, we kunnen niet in de toekomst kijken.

avatar van calogero

calogero

Het was even acclimatiseren, uiteindelijk kon ik de humor van bepaalde scenes wel inzien.

Jammer dat de film zich vaak op die paar vierkante meter afspeelt. Daardoor voelde het bedrukkend maar dit zal ook vast de intentie zijn geweest.

Leuk sfeertje, maar niet meer in niet minder.. ik geef hem 3 sterren.

avatar van JeanReno

JeanReno

Wat een depressieve lelijke saaie rot film is dit zeg.... En dan van begin tot eind bijna alleen maar camera close up shots. Wat een goedkoop stuk ellende was dit.

avatar van Beffrey28

JeanReno schreef:

Ja, Amateur!

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Aantal aanvallende berichten en reacties daarop verwijderd, dreigde te ontsporen. Discussie mag best maar op inhoud en laat iemand die er anders over denkt in zijn waarde.

avatar van leatherhead

leatherhead

Lekker vlot filmpje, maar de echte brille zie ik er niet zo van in eerlijk gezegd. Een soort klassieke Rise & Fall (al is het vooral veel Fall), typisch Scorsese-esque NY sfeertje, retro synth soundtrack erbij en het clichématige plaatje is compleet lijkt me. Verdere verloop van de film is in grote lijnen best voorspelbaar en enige spanning blijft dan ook uit. Het blijkbaar door velen ''hectisch'' geachte karakter van de film viel me ook stierlijk tegen. Veel geschreeuw, gekibbel en vooral veel ''fucks'' natuurlijk, maar de cinematografie zelf blijft een beetje veilig en saaiig en ook de soundtrack hangt er maar wat bij op de achtergrond. Ik ''voelde'' de adrenaline in elk geval nagenoeg nergens.

Film wordt gered door enkele zeer humoristische individuele scenes en groteske situaties, een aangenaam vlot tempo en een Sandler die zijn weliswaar ietwat clichématige rol met erg veel overgave neerzet. Als dan iets deze film de nodige energie mee weet te geven is het zijn spel wel. Leuke bijrollen ook trouwens voor Garnett en Stanfield.

Vlot, vermakelijk en een Sandler op dreef, maar hoe men hier blijkbaar één of ander groots cinema meesterwerk in ziet kan ik persoonlijk niet echt plaatsen. Vond Good Time eigenlijk op elk vlak wel beter. 3*

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik volg alvast enkele meningen hier (toch deels). Uncut Gems is een eigenzinnige Scorsese-achtige film geworden met een rise & fall zonder rise. Sandler doet het niet slecht in een wat atypische rol voor hem. De film had wel wat potentie in het begin met de nodige sfeer en tempo. Alsof je op een geweldige trein stapt waar je zin hebt in de trip, maar al na een tijd afvraagt waar je eigenlijk naar toe gaat.

Uncut Gems komt vooral druk over en buiten Sandler zijn er weinig interessante personages. Dat vraagt het genre toch ietwat. Dan val je terug op de sfeer, maar die is vrij druk en stoort toch na een tijd. En het is niet omdat Sandler eens buiten zijn comfortzone treedt, dat het meteen een goeie film oplevert. Wel beter dan wat hij gewoonlijk doet.

avatar van Spoilalot

Spoilalot

Wat een ontzettend moeilijk te genieten film. Ik vond Sandler zijn karakter erg vervelend en de continue chaos maakte me borderline psychotisch. De complete film was een anti climax. Ik zat tijdens de laatste basketbalwedstrijd wel op het puntje van m'n stoel, en vervolgens krijgt hij een kogel door z'n kop. Het was tegenslag na tegenslag na tegenslag en ik kon er niet van genieten. Ik begrijp de hoge waarderingen niet goed.

avatar van TheDiningDead

TheDiningDead

Poeh, Casevettes in de 21e eeuw, Mean Streets, Bad Lieutenant, Sandler in optima forma en een gemeen tempo in dit noodlotdrama dat de greep op je strot heel even versoepelt. Lucht. Hoop. Boem. Paukeslag!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Vermoeiende film, maar op de meest positieve manier. De gebroeders Safdie schetsen een fijne, vrij rauwe en flink chaotische film met een reeks uitstekende vertolkingen. De geluiden dat Sandler een Oscar nominatie had moeten krijgen leken me een beetje overtrokken toen ik ze eerst hoorde, maar moet toegeven; de man speelt een uitstekende rol. Dat hij met de juiste regisseur prima acteerwerk kan leveren was op zich geen verrassing, maar door de troep waar hij doorgaans in speelt was dit toch wel een verademing. Je leeft met zijn personage mee, waardoor je bijna steevast naar de televisie wil schreeuwen als hij de zoveelste onverantwoordelijke beslissing neemt. De film is eventjes inkomen, maar zeker op het einde zat ik met klamme handjes zowaar op het puntje van mijn stoel.

4 sterren.

avatar van eRCee

eRCee

Eigenlijk heeft het wel wat weg van een Dostojewski-verhaal en personage, deze film. Bijvoorbeeld Dimitri Karamazov en zijn hysterische zoektocht naar geld (en een uitweg uit zijn problemen) halverwege De broers Karamazov, dat is precies de sfeer van Uncut gems.

avatar van Arnie

Arnie

Ik heb nog een paar kanshebbers te gaan dit jaar, maar dat dit voor velen de film van het jaar wordt kan ik me goed voorstellen. Geweldige misdaad/drama rond een tragisch personage (met alle complimenten voor een geniale Sandler), een doelbewust intense soundtrack en cinematografie die het tot een geweldige trip maken; de film staat als een huis. Hoewel ook ik na pakweg een uur even een ontspannende theepauze moest inlassen om de bloeddruk onder controle te houden, want de adrenaline die die dit losmaakt is ongekend.

Dit is in veel opzichten beter dan Scorcese wat mij betreft, met zoveel meer ballen gemaakt, en met, hoe bizar het ook mag klinken, een einde dat precies is wat het moest zijn. Het is gelaagd, de personages hebben op het oog rollen die misschien vrij cliché mogen heten in misdaadfilms, maar de dynamiek van de film is er één die alles op zijn plek laat vallen. (Ik ga vooral mee met de analyse van Basto over de diamant, de druk van alle kanten etc. - die overigens ook op de uiteindelijke killer van Sandler zijn uitwerking had na tijden in die glazen passage te hebben doorgebracht.) En een prachtige rol van de prachtige Julia Fox.

Erg jammer dat ik deze niet in de bios heb kunnen zien, maar zou dat alsnog wel eens willen voor een tweede kijkbeurt. Hoewel het dan moeilijker zal zijn om even te pauzeren...

avatar van _Se7en_

_Se7en_

Prima verhaal en goed geacteerd. Het verhaal loopt vlot en het wordt nooit saai, maar wat een chaos! Vrijwel constant zijn er 2 tot 5 mensen tegen elkaar aan het schreeuwen en dat ging vreselijk op m'n zenuwen werken. Alsof je op 4 tv's een andere aflevering van Seinfeld hebt opstaan. Jammer, want verder zat het wel goed in elkaar.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Het is lang geleden dat ik een film heb afgezet, maar na zo'n 25 minuten Uncut Gems vond ik dat de avond van mijn eerste kerstdag toch echt beter verdiende dan dit drukke, niet te volgen, chaotisch gefilmde gedrocht.

avatar van Pecore

Pecore

Wat een fantastische vibe heeft deze film. Er gebeurt niet eens zoveel, maar door de manier waarop het allemaal gefilmd en in elkaar geknutseld is, is het een ware rollercoaster. Chaotisch camerawerk, drukke typetjes, intense kleuren. Niet persé mijn ding, ik houd van overzichtelijke, weidse en langzame scènes, maar het valt hier allemaal wel erg lekker op zijn plaats. Ben ook wel verrast door Sandler, die gaat hier volledig Al Pacino. En wat een bazige rol van Kevin Garnett als uitgerangeerde basketbalster met een poenige obsessie. Heerlijk, die zelfspot.

avatar van Franky1987

Franky1987

Wat een baggerfilm was dit. Het enige wat me bij is gebleven is het continue gescheld en geschreeuw

avatar van Erbe

Erbe

Tsjonge... wat een ADHD film.... Ben even blijven doorkijken .. want dacht dat het even tijdelijk was maar ging maar door. Weinig verhaal erin.....Uiteindelijk maar afgekapt..

avatar van mrklm

mrklm

Adam Sandler schittert als de charismatische Howard Ratner, de eigenaar van een juwelierszaak die elke mogelijkheid aangrijpt om snel een fortuin bijeen te krijgen. Maar hij zit diep in de schulden bij de verkeerde mensen. Hij denkt al zijn financiële problemen op te lossen wanneer hij eindelijk een waardevolle zwarte opaal uit Afrika binnenkrijgt. Daar hangen echter nogal wat risico's aan vast en het geduld van zijn schimmige schuldeisers is op, dus Howard moet zijn uiterste best doen om iedereen lang genoeg tevreden te houden.

Een overdaad aan gevloek in een portret van een absolute loser in een wereld vol onaangename karakters en dat maakt dit zeker niet voor iedereen een aanrader. Maar Sandler is fenomenaal in zijn rol en voorziet zijn personage van een menselijkheid die de tragische ontknoping extra schokkend maakt. De rest van de cast levert eveneens prima werk af, met name basketbalster Kevin Garnett die (min of meer) zichzelf speelt.

avatar van Diederik58

Diederik58

Het begon met een proloog die overrompeld werd door enorm lawaai dat muziek moest voorstellen.

Na een uur was ik het zat. Een hoop gevloek, geschreeuw en hectisch gedoe. Een verhaal dat een niemendalletje is. Adam Sandler lijkt een soort Robert De Niro kloon.

Ik zet niet vaak een film uit, maar dit vehikel sloeg nergens op alle positieve recensies ten spijt.

avatar van Brabants

Brabants

Uncut Gems is een heerlijke film met een lange speelduur die door de keuzes van de protagonist door diverse subplotjes prima overeind wordt gehouden. Uncut Gems is Adam Sandler. Ietwat ongewone rol voor hem, maar man o man wat is dit toch een goede acteur. Heerlijke film!