Uncut Gems (2019)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Benny Safdie en Josh Safdie
met Adam Sandler, Julia Fox en Kevin Garnett

Howard Ratner heeft een gokverslaving en is eigenaar van een juwelierszaak in New York. Rijke en beroemde personen zijn er klant aan huis. Een waardevolle ongeslepen diamant uit Ethiopië moet hem eindelijk een financiële megaklapper opleveren via een veiling. Op deze manier hoopt Howard uit zijn financiële moeilijkheden te komen. Toch kiest hij er voor om het opaal eerst uit te lenen aan NBA-ster Kevin Garnett, die er heilig in gelooft dat deze steen hem magische krachten geeft voor een wedstrijd. Howard sluit ondertussen risicovolle weddenschappen op basketbalwedstrijden af, terwijl louche schuldeisers hem op de hielen zitten.

avatar van xgogax
HAHAHA , wat is dit ? : Adam Sandler, 52, is unrecognizable as a slick New Yorker who chases ladies while filming Uncut Gems - dailymail.co.uk

Ik verwacht erg veel van Uncut Gems (Josh Safdie, 2019) en ben vooral benieuwd naar welke film ik grappiger ga vinden : Uncut Gems (2019) of The Beach Bum (2019) ...

avatar van Seam
Sandler met de Safdie broertjes, dat kan interessant worden!

Lek-ker!

Ik heb er zin in. Safdies halen zo te zien naar boven waar ik hoopte bij Sandler. Ziet er lekker dynamisch en intens uit weer

Iemand die de nummers in de trailer voor mij kan identificeren? ik kreeg het niet gegoogeld en denk dat soundhound niet wil met al die dialoog er doorheen...

avatar van Warp
Eindelijk de trailer en man wat ziet die er toch gruwelijk uit!

Hoorde er in ieder geval deze in: Travis Scott & The Weeknd - Pray 4 Love

avatar van John Milton
Op Letterboxd stonden toevallig de waarderingen van 2 mensen die ik volg naast elkaar op mijn home pagina: 4,5* van Indiewire's David Ehrlich en 5* van ScreenCrush's Matt Singer. Eric Kohn geeft ook het volle pond. Doe maar snel aankopen, deze titel, want ik kan nauwelijks wachten

avatar van de grunt
Wat maken de Safdie brothers toch visuele pareltjes!

avatar van Basto
Winnaar beste regie New York critics awards.

Wanneer gaat deze hier draaien?

Basto schreef:
Wanneer gaat deze hier draaien?

Vanaf 31 januari 2020 op Netflix!

avatar van John Milton
Daar baal ik toch wat van.

Mocht hij ergens gaan draaien en je hebt het idee dat ik het niet door heb: een gil wordt op prijs gesteld

avatar van Warp
Normaal zou ik er totaal geen probleem mee hebben maar na het hectische Good Time lijkt me dit er toch wel eentje om eerst in de bios te checken.

avatar van Basto
kappeuter schreef:

Vanaf 31 januari 2020 op Netflix!

Ook al? Disney+ gaat daar echt een flinke kluif aan krijgen, want hun superhelden en Star Wars hypes verouderen snel en liefhebber van ‘betere films’ hebben ze nog niks te bieden.

Hoewel de ‘ouders met kinderen’ doelgroep natuurlijk ook nooit opdroogt. Anyway, Netflix is wel heel goed bezig.

avatar van thegoodfella
John Milton schreef:
Daar baal ik toch wat van.

Helaas gaat deze film in Nederland niet in de bioscopen draaien. Ik heb aan de programmeur van Eye gevraagd of hij hem gaat draaien (hij vond het de beste film die hij gezien had dit jaar!) maar Netflix bepaald per titel of de bioscopen hem mogen vertonen en deze titel dus niet heel klote dus

avatar van John Milton
Ja dat is erg zonde. Flink genoten van hun vorige film op het grote scherm.

avatar van mariobustamente2
Lek-ker!

Oneohtrix Point Never, ook wel bekend onder zijn echte naam Daniel Lopatin.
Uncut Gems - YouTube

Als je muziek van hem wilt hebben stuur me dan maar een PM. En als je de film wit hebben kan je me ook een PM sturen.

avatar van Malick
Volgende maand te zien op het IFFR!

avatar van xgogax
xgogax schreef:
Uncut Gems (2019) is geen komedie en beide films lijken totaal niet op elkaar . Deze film gaat over een gokverslaafde die het met de onderwereld aan de stok krijgt . En daarom lijkt deze film eerder op The Killing of a Chinese Bookie en Bad Lieutenant .

Verder is deze film erg goed en vermakelijk , maar ik vind The Beach Bum (2019) net iets beter .

Adam Sandler is misschien wel de grootste verrassing uit het filmjaar 2019. Met zijn rol in de nieuwe film "Uncut Gems". Naast Adam Sandler spelen ook Julia Fox, Kevin Garnett, Idina Menzel en doen dit ook fantastisch. De juwelier zet in de film in op een grote gok, die wel eens kan resulteren in de grootste en beste gok die iemand ooit gemaakt heeft. Het is een snelle maar vooral een drukke film, met karakters die door elkaar heen praten. En de soundtrack doet daar ook een schepje bovenop. Adam Sandler met dat ringbaardje en de manier waarop hij spreekt gaf mijn erg een Al Pacino fibe. Ik hou wel van fims die een karakter laten zien die husselt. Het verhaal is grauw en donker. Adam Sandler speelt de sterre van de hemel, echt nooit gedacht dit te zeggen over hem. Een aanrader? Absoluut een aanrader, een echte GEM!!! O ja, "Uncut Gems" kun je ergens in Januari 2020 op Netflix bekijken.

Erikb99 schreef:
Adam Sandler is misschien wel de grootste verrassing uit het filmjaar 2019.
Dan heb je Sandler vermoedelijk gemist in Filmjaar 2002?

Aanrader hoor, check vooral de trailer even

avatar van IH88
John Milton schreef:
Dan heb je Sandler vermoedelijk gemist in Filmjaar 2002?

Aanrader hoor, check vooral de trailer even

Ik hoor ook goede verhalen over Sandler in Reign over Me (2007) - MovieMeter.nl. Nog niet gezien. En in The Meyerowitz Stories (New and Selected) (2017) - MovieMeter.nl was hij echt fantastisch.

Bij mij precies andersom, IH88

Nu zie ik het pas, Erikb99. Ik weet waar je werk woont

avatar van Fisico
"Reign over me" is inderdaad aanbevelenswaardig. Toen toch een andere Sandler leren kennen dan die ik gewoon was. En ook naar deze kijk ik uit, 31/01/2020 op Netflix zei u?

Prachtige film van Safdie broertjes ….maar meer dan 3,5*** zat er naar mijn zin niet in. Ik vond zelf de komiek Adam Sandler zijn films vaak een beetje kinderachtigs hebben. Maar na de film reigh over me, vond ik toch ook na deze (reign over me) dat hij ook wel een wat serieuze rol kon spelen. Ik ben toch na ROM wat voorzichtiger geworden in de keuzes van AS films. Ik ben er wel vrij zeker van dat dit een Oscar nominatie voor Sandler zou opleveren(Als deze in de bioscoop gaat draaien). Maar dat is Hollywood het zou meer voor de Safdie broertjes zijn. Een ding dat ik zeker kan zeggen, is dat ik nooit een AS fan ben geweest. Ik heb daarom veel van zijn films altijd een beetje vermeden Ik haat zelfs zijn kwijlende domme en slechte acteerwerk . Maar deze jongens van Safdie brengen mijn visueel, toch hem in dit kleine juweeltje een beetje terug! Maar of de meeste mensen deze film gaan zien in de bioscoop? Er zaten toch voor mij wel wat storende factoren in deze film. De tijd zal het leren.

avatar van tbouwh
Iemand er zicht op of deze film naast een festivalronde (IFFR) ook nog een reguliere release zal krijgen, in de lijn van The Irishman, Marriage Story etc?
Anders zie ik hem zeker in Rotterdam.

avatar van thegoodfella
tbouwh schreef:
Anders zie ik hem zeker in Rotterdam.

Zie mijn bericht hieronder

Nu zie ik het pas, Erikb99. Ik weet waar je werk woont
en ik die van jouw,

Ik zag positieve reviews van Jeremy Jahns en volgens mij ook Chris Stuckmann op YouTube, dan ben ik vaak al aardig benieuwd. Lekker in de Pathé checken dacht ik, met mijn unlimited abonnementje. Nope! Draait er niet eens.

Dus Netflix? I'll take it!

avatar van Moviegooner
Adam Sandler kan echt wel acteren maar neemt gewoon vaak de verkeerde rollen aan.
Dit is Sandler's beste rol.
Hij speelt een eikel die alleen maar aan zichzelf denkt maar met die Sandler charm voel je met hem mee en wil je dat hij zijn doelen gaat halen.
Regisseurs Josh & Benny Safdie die vooral bekend zijn van de film Good Time leveren met Uncut Gems weer een realistische nagelbijter af. Ze weten heel goed de situatie waarin Sandler's personage zit weer te geven. Eén van de beste fims van het jaar