The Ugly Truth (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Luketic
met Katherine Heigl, Gerard Butler en Cheryl Hines

Een producente van een ochtendprogramma (Katherine Heigl) gaat akkoord met een reeks stuitende tests door haar chauvinistische correspondent (Gerard Butler) om zijn theorieën over relaties te bewijzen en laat haar liefde vinden. Maar zijn slimme trucs leiden tot een volkomen onverwacht resultaat, zij vindt liefde terwijl hij verliefd op haar wordt.

avatar van Fran
Dit vond ik nou een leuk, romantisch filmpje. Natuurlijk was het allemaal voorspelbaar, niet origineel, geen heel sterk acteerwerk etc. etc. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar voor mij persoonlijk hoeft dat eigenlijk ook niet bij een romcom. Bij dit soort films wil ik alleen maar veel romantiek zien, leuke humor en een goede klik tussen de twee hoofdrolspelers. En op deze punten scoort de film gewoon goed.

Het leukste gedeelte van de film vond ik toch wel de periode dat het karakter van Butler de taak op zich nam om het karakter van Heigl te leren hoe ze een man moest versieren. Je ziet natuurlijk van verre al aankomen dat hij haar opeens helemaal ziet zitten en dat zij stiekem gaandeweg ook gevoelens voor hem begint te krijgen terwijl ze daar natuurlijk in het begin absoluut niet aan wil. Maar goed, ook al weet je gelijk al dat het zo gaat lopen toch is het leuk uitgewerkt en vermakelijk om naar te kijken.

Heigl zet het betreffende karakter wel goed neer. De transformatie van tuthola tot leuke vlotte meid is heel goed weergegeven. Ook Butler doet het heel erg leuk als onbeschofte hork. Wat ik wel apart vond is dat bijna de gehele film door zie je een hele sterke chemie tussen de twee en als we dan op het einde komen en ze elkaar de liefde verklaren in die luchtballon, komt het opeens heel stijfjes over. Dat vond ik wel jammer. Maar verder vond ik het zeker wel een vermakelijke film om naar te kijken.

Heerlijke film !!! Van dit soort romantische/komische films zijn er weinig. Hier klopte alles aan. Goed geacteerd, vooral Gerald Butler komt verrassend goed uit de hoek in dit genre.

avatar van mikey
Domme dialogen/ monologen van beide seksen zijn kansloos clichematig en irritant. Net als hem, maar voornamelijk haar.

avatar van Vinokourov
Aan dit soort voorspelbaar formulewerk ga ik niet teveel woorden aan vuil maken . Dit was in alle opzichten een bijzonder matige film.

avatar van Devoo
Vrij vermakelijke komedie. Af en toe wel eens moeten lachen en dat gebeurt niet meer zo vaak bij dit soort films.

avatar van Queno
Zowaar geslaagde romantische komedie over de verschillen van man-vrouw waarbij de controle
neurotische en verstandige Abby door een goeroe wordt getransformeerd in het dellerig zijn, zoals
hij De Waarheid spreekt ook al is die soms heel vuil. De Manslut. Heel direct met een vibrerend slipje en een stadion misverstand die hilarisch zijn.

Een romantische komedie die je zonder enig schuldgevoel kan uitkijken maken ze tegenwoordig niet veel meer ... toch is The Ugly Truth daar met een meer dan voldoende in geslaagd, vooral door de chemie tussen Gerard Butler en Katherine Heigl. Al zie je het plot van kilometers ver aankomen, zo gaat dat in romcoms, en worden de clichés tussen mannen (alfamacho's) en vrouwen (romantisch geloven in de prins) stevig benadrukt, toch is de film grappig en fris en af en toe op (en over) het randje

Fonzzz002
Voor een film die meer gericht is naar vrouwen was The Ugly Truth een hele onderhoudende zit, afhangend met wie je kijkt en in welke bui je bent. Ik kon, na te horen waar de film over ging, voorspellen hoe het hele verhaal ging verlopen: een vrijgezelle vrouw moet samenwerken met een vrijgezelle man die ze helemaal niet mag. Ik zal niet verraden hoe dit afloopt, maar luister naar het concept en doe een gok. Het valt in vele voorspelbare romcom-clichés die ervoor zorgde dat het verhaal geen verrassingen bood, maar de kracht van The Ugly Truth ligt niet in het verhaal, het ligt bij de personages. Zowel Abby als Mike hebben een duidelijk onderbouwd karakter die op leuke wijze met elkaar omgaan. Een vriendin van me kon hard lachen om het enthousiasme waarmee Abby met de mannen omging die ze leuk vond. Ikzelf kon goed lachen om de flauwe, ietwat cynische opmerkingen van Mike. Deze verschillende persoonlijkheden zorgde voor vele leuke scenes. Zelfs al is het verhaal cliché, het voelde niet onlogisch uitgewerkt.

The Ugly Truth weet wat voor genre het is: een feel-good romcom die mensen aanzetten voor een paar lachmomenten, en het weet plezier met zichzelf te hebben. Het probeert niet onnodig groots te doen, zichzelf te serieus te nemen of het verhaal uit te rekken. Als gevolg is The Ugly Truth een hele onderhoudende zit die onschuldig vermaak bied.
Het verhaal biedt niets nieuws, maar de leuke personages maken het goed. Het hangt af van waar je om kan lachen en met wie je bent, maar voor het genre staat het prima in zijn schoenen.

avatar van schumacher
Echt wel een leuke film en een prachtvrouw ook.

avatar van Davido
Ik wilde de film 3.5* geven. Maar achteraf gezien... Ik heb zoveel gelachen tijdens deze film dat ik het toch als een 4* waardeer. Uiteindelijk draait het daar toch om met een komedie.

Leuke film, waarin beide sekse leuk in beeld worden gebracht.