P.S. I Love You (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Richard LaGravenese
met Hilary Swank, Gerard Butler en Kathy Bates

Al zijn zij het niet altijd met elkaar eens, Gerry en Holly lijken voor elkaar gemaakt te zijn. Wanneer Gerry komt te overlijden, is Holly ontroostbaar en sluit zichzelf af. Totdat ze een brief in haar post vindt met Gerry's handschrift, die aan haar is geadresseerd. In de brief zegt Gerry dat dit de eerste van in totaal twaalf brieven is, die zij een jaar lang elke maand zal krijgen, en waarin hij haar instructies geeft die zij moet opvolgen. Haar eerste taak: naar buiten gaan en een killer disco outfit kopen. Zo begint voor Holly een jaar vol avonturen, van karaokeavonden met vrienden tot een reis naar Ierland, allemaal zorgvuldig voorbereid door Gerry, en vormgegeven aan de hand van de letters P.S. I love you...

avatar van Lana*
nu op rtl 8. en ik kijk hem natuurlijk weer. Blijft een geweldige film

avatar van Ste*
Snap weer eens niets van het gemiddelde.

Een zeldzaam irritant begin, met die ruzie. Snap niet waarom iemand op zo'n irritante onsympathieke manier zijn film zou willen beginnen, en zijn personages zou willen introduceren.

In ieder geval begint het niet goed, en ook na die eerste scene gaat het gewoon nog een half uur door met werkelijk helemaal niks.
De momenten met Gerry zijn als je in een romantische bui bent in de verte nog wel lief of mooi, verder heeft de film niets te bieden. Heb hem verspreid over 2 dagen en grotendeels op 1,5 snelheid bekeken. Er gebeurt nauwelijks iets van betekenis, dingen zijn cheesy, simpel, irritant, ontzettend truttig, en Hilary Swank is vreselijk gecast.

Ik zag dat het gebaseerd was op een boek. Kan me niet voorstellen dat het een boeiend boek is, maar als film werkt het in ieder geval al helemaal niet.

avatar van ILDIB
zoetsappige film. moet je voor in stemming zijn.

avatar van Passiebloempje
Ik heb geregeld wat traantjes weggepinkt, maar dat kwam eigenlijk alleen maar doordat ik zelf ooit mijn Grote Liefde ben verloren. Anders had ik mij namelijk vooral ontzettend geërgerd aan die wannabee Ierse accentjes. Verschrikkelijk slecht! En als het nou een meerwaarde had gehad in deze cliché film, dat Gerry uit Ierland komt, maar dat maakt voor het verhaal helemaal geen f*ck uit! Pfff...

Mooi verhaal, prima vertolkingen door Hilary Swank en Kathy Bates.
Maar ik ergerde me aan Gerard Butler... is totaal niet geschikt voor een rol als deze, en vooral niet om een Ier te spelen, dat accent.. pppfff...
Het kon beter...

Ik vond dit persoonlijk niet zo'n goede film. Mijn vriendin trouwens wel. Ik ben wel een liefhebber van romantische films, maar werd hier niet warm van. Het verhaal vond ik veel te overdreven. Vond het meer martelen van romantisch. Ook vond ik Gerard Butler niet sterk. Het is een van mijn favoriete acteur, maar in deze film leek het te geforceerd.

Erg origineel verhaal, en sterke vrouwelijke vertolkingen. 3.5*

Mooie film. Erg romantisch dus daar moet je van houden maar al met al.. Mooie film.

wat n waardeloos zeikfilm!

Wat een verschrikking.
Ik ben helemaal niet vies van een sentimenteel drama met de nodige porties romantiek en had ook erg veel zin in deze film, maar helaas wist deze film op geen enkel vlak maar een beetje te boeien. Het enige pluspunt is Butler die de film eigenhandig geen complete tijdverspilling maakt. Swank is helemaal verkeerd gecast en het personage dat ze speelt wekte ook totaal geen compassie op. Al vanaf de eerste minuut blijkt dat het een ontzettend onsympathieke, verwaande en ondankbare vrouw is. Nogal wiedes dat het de rest van de film ook oninteressant is wat er met haar en haar wispelturige emoties gebeurt.

Qua verhaal komt het allemaal ontzettend traag op gang en eigenlijk blijft het ook veel te traag. Het idee is wel origineel, maar de uitwerking was dermate beroerd dat ik de film bijna af had gezet. Alles werd ook bijgestaan door te veel van dezelfde geforceerde tranentrek muziek. Daarbij kwam de poging tot humor ook véél te geforceerd over, zoals in de boot scène.

Van het einde werd ik een beetje misselijk. Met de vrouw van je overleden beste vriend, really? Die moeder op het einde kwam wel héél afgeraffeld over.

1,5* omdat Butler leuk speelde

avatar van MarionChristine
Een fantastisch leuke en blijvend boeiende film! Ik heb er van genoten, en zéker van de twee hoofdrolspelers!

avatar van Brandt
jaren geleden, net verkering, voor het eerst samen naar de film. Er draaide niet veel soeps die avond, dus vooruit. Na dik een kwartier dacht ik: als ze dit trekt, dan gaat t m niet worden tussen ons. Even later hoorde ik haar licht snurken. In de pauze heb ik haar wakker gemaakt en zijn we wat leuks gaan doen.

avatar van Pollypeachum1
Geweldige tranentrekker. Ik ben vermoedelijk rond de 8 keer gaan snotteren.
Verder een goede film waarin goed geacteerd wordt en die een mooi verhaal heeft.
Jeffrey Dean Morgan vind ik doorgaans een veel te trage acteur met die eeuwige irritante glimlach, maar als Ierse hartenbreker die een niet te grote rol heeft, is hij prima te pruimen.

avatar van IH88
“Nice jacket.”
“I won it in a bet.”

P.S. I Love You is een degelijke drama/romcom. Meer een zoete romantische film dan een drama, en dat is gelijk het grootste probleem. Want een echtgenoot/zoon gaat dood, maar je hebt niet het gevoel dat iedereen er echt mee zit. Er wordt gerouwd, maar het komt niet echt goed over (dat komt ook door de tijdsprong). Dat ligt vooral aan het script, want Swank is uitstekend op dreef. P.S. I Love You heeft ook zijn mooie momenten, en naast Swank is vooral Kathy Bates is weer erg goed.

avatar van BabaDook
Passiebloempje schreef:

Ten eerste, gecondoleerd. Maar ik begrijp even niet waarom je zon hekel hebt aan het Ierse accent. Gerard Butler is van Ierse afkomst, dus hoe kan het een wannabee accent zijn? Ik zeg niet dat het een must is in deze film om het accent te hanteren, maar dat is eigenlijk waar Butler voor staat.

avatar van tommykonijn
Wat begint deze film verschrikkelijk irritant zeg. De openingsscène met de kibbelende Gerry en Holly zorgde er bijna voor dat ik de film direct weer uitzette; iets dat ik toch niet gauw doe. Even later, tijdens de herdenking van Gerry, komt P.S. I Love You eindelijk een beetje op gang. Het tempo blijft desondanks wat aan de lage kant en daardoor is het lang niet altijd even interessant. De momenten in het schitterende Ierland (zowel het bezoekje van de dames als de flashbacks) staken naar mijn mening in alle opzichten met kop en schouders boven de rest uit. De film heeft veel te danken aan de grappige Lisa Kudrow, een sterke prestatie van Kathy Bates en een soundtrack die bij vlagen de juiste sfeer weet te scheppen. Hoofdrolspeelster Hilary Swank heeft wel eens meer indruk achtergelaten en ook met Gerard Butlers personage krijg je als kijker nooit echt een band. Uiteindelijk dient de film prima als romantisch kijkvoer, maar ik vond het nergens bovengemiddeld goed.