The Ugly Truth (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Luketic
met Katherine Heigl, Gerard Butler en Cheryl Hines

Een producente van een ochtendprogramma (Katherine Heigl) gaat akkoord met een reeks stuitende tests door haar chauvinistische correspondent (Gerard Butler) om zijn theorieën over relaties te bewijzen en laat haar liefde vinden. Maar zijn slimme trucs leiden tot een volkomen onverwacht resultaat, zij vindt liefde terwijl hij verliefd op haar wordt.

avatar van Nienke1981
Erg leuke film!

Geweldige film om samen met vrienden en vriendinnen te kijken. The Battel of the Sexes!!

Ik heb geen een keer moeten lachen en het hele verhaal kon me ook niet boeien, helaas.

een heerlijke film om bij weg te zwijmelen!
heb hem nu al paar keer gezien en hij blijft leuk.
zelfs mijn vriend vond deze film leuk, en normaal houdt hij echt niet van romantische films.
en damn! waarom vind ik die Gerard Butler toch zo sexy?:)P

avatar van bladerunner2007
lekkere leuke film, erg genoten, al vind ik die scheve mond niets van Butler. Daar keek ik toch niet naar.

avatar van Najade
Voorspelbaar, maar wel heel erg leuk!

avatar van gebakje88
Erg gelachen!

heeeele leuke film.. erg gelachen.. vooral die met dat vibrerend ondergoed hahaha prachtig

Don Dijk
Geweldige film, heb ontzettend gelachen.
Voorspelbaar, maar toch zo vermakelijk!

avatar van DonOswaldo
Zowaar onverwachts toch weer een erg leuke romcom.

Verhaal voor een film als dit gewoon in orde, leuk zelfs. Tuurlijk mijd het wat clichés en de voorspelbaarheid niet, maar dat hoeft eigenlijk niet eens meer vermeld te worden.

Wat leuke grappen af en toe, en ook niet het langdradige voordat de twee bij elkaar komen, in sommige romcoms heel duidelijk merkbaar, hier lijkt het er niet eens te zijn.

Vooral Gerard Butler draagt heel veel bij en doet het erg leuk, al doet Katherine Heigl het ook niet verkeerd.

Leuk 4*

avatar van pooper
had me wel kunnen vermaken met deze komedie.

avatar van DrMouse
af en toe een grappig moment, maar niet echt mn ding.
Katherine Heigl irriteert me in het begin mateloos met haar type van controlefreak maar naar het einde toe valt ze gelukkig deels uit deze rol.

Moet zeggen dat hier aardig wat goeie grappen inzitten wat ik totaal niet verwacht had Leuk om te kijken met een vrouwelijke metgezel

avatar van Minotaures
Best een leuke komedie. Een soort Hitch, maar dan voor vrouwen.

Leuk verhaal en aanpak, soms mooie omgeving en prachtig romantische stukjes. Ook Butler en z'n geweldige komische zinnetjes... ook nog de prachtige en serieuze Heigl.

Heb ervan genoten.

avatar van Fryce
Zaten een paar leuke stukjes in en een vleugje romantiek. Hou best van dit genre maar deze pakte mij niet.

avatar van otherfool
Hij is een male chauvinistic pig met toch een zachte kant, zij een controlfreak maar toch wel schattig. Zouden ze samen komen? Gaat dat zien, gaat dat zien!

Volledig by-the-numbers romantische komedie met een klein beetje vuilbekkerij, maar charmant wordt het nooit, mede door het complete gebrek aan chemie tussen beide leads. Helaas ook geen leuke bijrollen, waar dit soort films bij mij toch wel vaak op drijven. Niet heel slecht, maar wel gewoon slecht.

1,5*.

avatar van Pitakaas
Gisteravond (beetje verplicht) gekeken met m'n vriendin.
Ik ben iemand die voor alles opstaat, luister alle muziek. Dus ik ging er even lekker voor zitten, ik was benieuwd.
Nou had ik na een tijdje het vermoeden dat het een zeer standaard vrouwelijk romcommetje ging worden. Echter, dat valt allemaal reuze mee. De tits, asses en cocks vliegen je om de oren, dus het is geen kinderachtig 14 jarigen film, gelukkig!
Alleen als ik 1 ding niet kan uitstaan in 'romantische' films, is als de 'onmogelijke' liefde uiteindelijk wel blijkt te werken. Zo ook dus in The Ugly Truth. 2 personen ontmoeten elkaar, en kunnen elkaar niet luchten of zien. Een klein uur later zien wij deze 2 personen zoenen in een lift. Pffff, kunnen jullie niks anders verzinnen daar in de bergen van LA? Wat slecht!

Dat is eigenlijk ook mijn grootste minpunt, zulke achterlijke verhalen en eindes die je natuurlijk al van mijlenver ziet aankomen (sterker nog, eigenlijk is al te voorspellen voordat je de film uberhaupt aanzet, 2 grote acteurs/actrices, 1 liefdesplot, nou dat wordt wat!), en dat is zonde. Ook al passen ze (op het eerste gezicht) totaal niet bij elkaar, uiteindelijk is het toch wel weer eind goed al goed. En daarmee blijkt de titel van de film dus ook totaal niet aan te sluiten bij de film, want er ís helemaal geen Ugly Truth. Zonde, want dat TV-programma was trouwens best fijn haha.

Verder doet de film het redelijk. Zitten een paar leuke grapjes tussen, en de film doet niet te schunnig over liefde en seks. Heigl is helemaal niet verkeerd om anderhalf uur te moeten aanschouwen, al is de Mike versie toch wel beter dan de 'echte' Abby .
De muziek is trouwens tenenkrommend slecht... Vooral dat stukje van (volgens mij) Beddingfield was slecht gekozen. Daarvoor trek ik lekker punten af.

avatar van tal1b
wel oke filmpje voor tussendoor.
Katherine Heigl vond ik wel komisch, Gerard Butler vind ik in daarentegen niet helemaal geschikt voor dit soort films.

Ik was in eerste instantie nogal sceptisch over Gerard Butler in een romantische comedie, maar ik was aangenaam verrast. De film zit vol met spitse en goeie dialogen over de verschillen tussen man en vrouw. Ook een aantal hilarische scenes waaronder de scene met het vibrerende slipje (erg leuk gespeeld door Katherine Heigl).
Helaas is het einde weer erg voorspelbaar en zoetsappig, ik had het bij deze film leuker gevonden als ze elkaar dus een keer niet kregen. Desalniettemin een grappige en onderhoudende romcom.

Wat een stereotype verhaal, echt 13 in één dozijn.
Niet origineel, niet vermakelijk, niet leuk.
Ugh.

avatar van Picker
Komedie-romantiek is over het algemeen niet echt mijn genre, maar vond deze film toch wel erg grappig. Prima vermaakt met deze film en genoeg gelachen!

avatar van Nelusje
Weer Gerard Butler, hij kan ook alles! Hij maakt het leuk en niet te gemaakt, verfrissende komedie.

Verrassend genoeg vond ik deze wel erg grappig.
Goeie chemie tussen de twee en zalige opmerkingen van Butler .
Echt een paar keer serieus gelachen.

mug13
Leuke film,die de hele tijd een glimlach op je gezicht weet te toveren.Toen ik The Bounty hunter had gezien(met Gerard Butler),was ik totaal niet onder de indruk van zijn acteren in een comedy-film.(Was van mening dat hij niet in dit genre thuis hoort).Maar na de bezichtiging van deze film neem ik dat graag terug.

avatar van TragieStar.*
Vandaag eindelijk bekeken, en vond het een vrij goede film, heb me erg vermaakt.
Het begin vond ik een beetje rommelig maar wel een leuk openingslied. Eigenlijk door heel de film zaten leuke liedjes, dat bracht de sfeer een beetje omhoog.

Verder een uitstekend acteertalen van Katherine Heigl, Gerard Butler vond ik iets minder maar zeker niet waardeloos. Hij zag er gelukkig weer lekker uit (zoals altijd) maar ook Colin was geweldig !

Het verhaal was natuurlijk vrij matig, dat is meestal met dit soort genres, maar het word leuk gebracht en goed uitgewerkt in alle puntjes.
Heb erg gelachen, maar eigenlijk meer genoten van de toch wel mooie film
Zo kom je veel momenten bekend voor, uit andere films en natuurlijk de voorspelbaarheid is groot. Maar dat maakt het allemaal niet minder leuk, het is gewoon een leuke film voor een keer een dagje gezelligheid.
Heel de film is eigenlijk een groot feestje, behalve dan het begin wat nogal veel van het zelfde was. Maar na zeker een kwartier a 20 minuten kwam de film goed op gang. En me er ook helemaal voor gezet.
Na de film Charlotte's web was ik totaal niet meer moe (die ik voor deze film heb bekeken), dat kan ook niet anders want deze film laat veel meer zien dan alleen maar bekende acteurs die het leuk proberen te doen.

Zeker een aanrader.

Een komedie overeenkomstig zovele voorgangers vol cliché's (onhandig, grappig en o zo voorspelbaar) met uitstekend spelende Gerard Butler en Katherine Heigl, dat wel.

Ik vind de cijfers voor een "wel leuke film" wel erg hoog. Alsof de eisen voor een hoog cijfer voor een romatische film lager zijn dan voor een gewone film.

De dialogen waren wel ok, maar de genante momenten vond ik te ver gezocht en niets toevoegen.

avatar van blurp194
Matige romcom, met een paar goede grappen maar ook een paar mislukte. Wat me opvalt is dat Heigl - die ik in andere films best leuk vind - me hier verkeerd schiet. Als ik Butler was, zou ik voor de regieassistente gegaan zijn - die is echt veel leuker.

avatar van qwertzu
Leuke film die lekker weg kijkt en waar ook behoorlijk wat te lachen valt, droge humor over het verschil tussen man en vrouw, heb hem samen met mijn man gekeken en het was leuk te zien dat we ons allebei vinden konden in de verschillen!
het stukje met het vibrerende slipje was echt goed!
Echte onderbroeken lol maar toch heel leuk gedaan!

AHWA
Prima film, genoeg chemie tussen Heigl en Butler, leuke grapjes af en toe, en Heigl lekker horen vuilbekken was wel grappig. Hoge herkijkwaarde voor saampjes, dus ik mag hier wel een kleine 4.0* voor uitdelen.