The Ugly Truth (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Luketic
met Katherine Heigl, Gerard Butler en Cheryl Hines

Een producente van een ochtendprogramma (Katherine Heigl) gaat akkoord met een reeks stuitende tests door haar chauvinistische correspondent (Gerard Butler) om zijn theorieën over relaties te bewijzen en laat haar liefde vinden. Maar zijn slimme trucs leiden tot een volkomen onverwacht resultaat, zij vindt liefde terwijl hij verliefd op haar wordt.

laundromat
Genre is totaal mijn ding niet, cijfers en kritieken zeggen mij ook genoeg, maar Gerard Butler is zo leuk. Ik durf het niet aan....

Dick2008
Genre is wel mijn ding. Cijfers en kritieken zeggen mij niet zo veel. Katherine Heigl is een leuke meid...... maar achterelkaar bekeken, 27 dresses / the ugly truth en het resultaat twee keer 1.0. Wat een verschrikkelijk genre toch eigenlijk.

GENOTEN!

avatar van Amity
Hmm, ik heb mn score met een half punt verhoogd na de 2de keer zien. Het heeft potentie, leuk stel die 2, maar helaas maken ze het niet af. Wat een waardeloos einde!!! Maar voor Gerard kijk ik em nog wel een derde keer

avatar van Denveen
Verschrikkelijk voorspelbaar gedrocht, dat zich probeert te onderscheiden van een standaard romantische komedie door heel grof te zijn. Niet alleen werkt dit niet, het is ook nog eens zeer storend. Nergens interessant of vermakelijk, hooguit twee goede grappen in ruim anderhalf uur.

avatar van Dennissssss
Erg leuke romkom die van het begin tot het eind boeiend is. Katherine Heigl is erg leuk en Gerard Butler speelt goed de bullebak. Alleen moet ik wel erg wennen aan zijn stem voor in dit soort films.

Dit is tenminste niet zo'n standaard romkom!

echt een geweldige film.
1 van de leukste komedies die ik tot nu toe heb gezien.
en gerard butler is een lekker ding.

avatar van missyanaroid
gwn rustig relaxen, leuke grapjes erin!

avatar van Yoeet
super film echt gelachen (mijn humor)
en ik vind butler echt ge-wel-dig!

avatar van van duijn
Leuke film waarin Butler een heel leuke rol heeft en Catherine Heigl doet het ook weer heel aardig. Goeie grappen en vermakelijk om naar te kijken. Wel jammer van het einde. *3.0

avatar van Tun-89
Katherine Heigl bleh zo irritant.
Maar ik vond het wel een interessant verhaal
en was benieuwd, dus maar gaan kijken,
en blijkt een leuke komedie te zijn
veel om kunnen lachen.
Butler doet het erg goed in zijn rol!

3 *

Vond het maar een matige film, de humor was meer mijn niveau.
Omdat ik nog al vrij jong ben, midden in de puberiteit en zowat overal aanstoot aan neem.
Maar dus, over de film.
Gerard deed het goed in zijn rol, type-casting geloof ik.
Katherine Heigl is niet echt mijn ding.
Het verhaal is slap en ontzettend voorspelbaar, maar dat maakt hem luchtig genoeg om hem even te kijken als je niet over een film wilt nadenken.
Was niet van plan om hem ooit nog een keertje te kijken, maar voor Gerard durf ik het wel aan.
2.5

Superleuke film! Veel gelachen. Zijn beide echt goed in hun rol.

Als je even een paar dagen niet gekeken hebt, blijkt er weer een nieuwe komedie van de lopende band te zijn gerold met in de hoofdrol Katherine Heigl.
Voordeel: Miss Heigl ziet er niet verkeerd uit.
Nadeel: al deze komedies lijken op, zijn vrijwel vanaf het begin voorspelbaar en drijven op niet meer dan een paar grappige momenten en op de sex appeal van de hoofdrolspelers.

In mijn jonge jaren zou ik dit waarschijnlijk een leuke komedie hebben gevonden. Das war einmal.

Leuke film met goede grappen (naar mijn mening) en gerard butler is gewoon geweldig!
zeker een aanrader!

avatar van TomaskeX
Echt een super, supergrappige film!

avatar van Daan258
Meestal hou ik niet van dit soort films, maar dit was toch wel een leuk filmpje.
ik vond hem niet geweldig maar hij was zeker niet slecht.

avatar van m1701
gister voor de 2e x gezien en die restaurant scene blijft echt geweldig!!!!

Standaard romcom met een aardige rol van Butler, die soms leuke dialogen heeft. Verder heeft de film eigenlijk niets te bieden en richting climax gaat het vervelen.

avatar van booyo
Inderdaad een standaard romcom, zoals je hierboven en waarschijnlijk in tig andere berichten leest. Toch stiekem prima vermakelijk. Wordt Heigl denk je moe van elke keer hetzelfde soort rollen? Wat een beperkte actrice.

Dacht dat deze film iets in de aard van The Proposal ging zijn.
Maar dat is het totaal niet!! Zelfs de humor vond ik niet echt super

Jammer! Nochtans, goeie acteurs!

avatar van Spetie
Matige film, die niets nieuws te bieden heeft.

Heigl is altijd wel leuk om naar te kijken zo ook hier. Echter heb ik het verder niet zo op van die verhaaltjes waarin uiteindelijk liefde lijkt te ontstaan tussen twee mensen die in het begin twee uitersten van elkaar zijn.

De film zelf heeft verder niet zo heel veel te bieden. Soms redelijke humor, maar vooral een gebrek aan leuke bijrolspelers, iets wat vaak cruciaal is, in films als deze. Ondermaats dus.

aardige film! zeker de moeite om te kijken !

Ik heb een hoop gelachen toen ik een tijd geleden deze film keek, een leuke komedie film!

filmpje waarvan ik de inhoud al in tig andere films heb gezien, en deze film brengt amper iets nieuws. Jammer want met Katherine hadden ze op zich wel een goede actrice te pakken, maar helaas kan ik hier niet meer geven dan 2,5*

Behoorlijk flauw en voorspelbaar (dat is meestal het recept bij romantische komedies) maar eerlijk gezegd vond ik het best nog leuk. Het verhaal stelt opzicht niet veel voor maar de uitvoering was leuk gedaan en er zitten ook best een aantal grappige momenten in. Vooral de scenes met Gerard Butler waren regelmatig geinig, hij deed het dan ook zeer leuk in deze film. Om Katherine Heigl heb ik eigenlijk niet hoeven te lachen (hoewel de scene met haar en het kind met de afstandsbeding wel grappig was en ook de scene bij het honkballen) maar zij compenseert dat ruimschoots met haar fraaie uiterlijk. Al met al leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet.

P.S. lekker dat nieuwe grote RTL5 logo continue in beeld

avatar van predator
Ik vind Katherine Heigl niet leuk en daarnaast was het allemaal voorspelbaar en flauw. Nou mag flauw best, maar een gemiddelde aflevering van the Office (om maar iets te noemen) zit 10x beter in elkaar.

avatar van timburton
Ik had hier stiekem gehoopt op een leuke, gedachteloze Amerikaanse komedie, met twee acteurs in de hoofdrol die niet veel spraakmakend op hun naam hebben staan, maar ook niet veel slechts. Flauwheid in haar ergste vorm is aanwezig in the Ugly Truth. Krijgen landgenoten van Luketic het al decennia voor elkaar om te bewijzen dat Amerikaanse flauwheid juist heel leuk kan zijn, slaat deze man telkens de plank mis in de meeste gênante voorspelbaarheden in deze film. Butler, die we gewend zijn als een typische knappe man met aardige komedietiming, zit hier alles behalve goed in z'n vel en nergens wordt de film echt spraakmakend grappig. De onrealistische gebeurtenissen (twee verslaggevers die elkaar vol op de bek nemen) hadden goed gewerkt in een film kaliber American Pie, maar niet in een verhaal dat nog enigszins vage realiteit en een portie romantiek wil voorschotelen aan de kijker. Nog niet de spreke van de muziek. Waarom in Gods naam de film beginnen met Hot 'n' Cold van Katy Perry? Het paste niet bij de scène en de tekst was op geen enkele manier te binden met het verhaal. Was dat dan alleen maar om irritante tieners in de zaal te laten juichen dat hun favoriete Top 40 hit langs is gekomen? Opluchting was, tot mijn grote verbazing, Heigl, die erg leuk haar personage neerzet. Ze schept sympathie bij de kijker en men kan zich, relatief vergeleken met de andere personages, nog goed inleven bij haar. Maar eigenlijk is 't alleen maar zonde dat ze zoveel energie in het neerzetten van een karakter stopt. Het is allemaal tevergeefs. De film flopt in alles, flopt nog meer op het einde en Butler flopt nog het meest in zijn buitengewoon irritant gedrag. En dat is pas de ugly truth...

avatar van ALTA
Ik keek puur en alleen vanwege Gerard Butler, ik was blij verrast dat de film meer was. Vermakelijke en grappige film voor een zaterdagavond, het scheelt wel dat ik vooraf helemaal geen verwachtingen had.

avatar van Sarasani
Stem halve punt verhoogd