The Ugly Truth (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Luketic
met Katherine Heigl, Gerard Butler en Cheryl Hines

Een producente van een ochtendprogramma (Katherine Heigl) gaat akkoord met een reeks stuitende tests door haar chauvinistische correspondent (Gerard Butler) om zijn theorieën over relaties te bewijzen en laat haar liefde vinden. Maar zijn slimme trucs leiden tot een volkomen onverwacht resultaat, zij vindt liefde terwijl hij verliefd op haar wordt.

avatar van Awake
Heerlijke film. Één van de betere romcom's. Heb me prima vermaakt en zo hard gelachen, soms tot buikpijn aan toe.

Leuk hoe ze juist al de cliché's op een goede manier hebben gebruikt.

4 sterren

Onderhond schreef:
Raar. Anchorman had echt de perfecte parodie op deze film kunnen zijn. Maar Anchorman is ondertussen alweer 5 jaar oud.

Ubervoorspelbare romcom die niet echt gered wordt door beide hoofdrolspelers. Typisch een film uit het post-Sex-And-The-City tijdperk met een hoop directe grappen en grollen over sex en aanverwanten.

Af en toe wel aardig, maar sommige scenes (de honkbalscene) zijn zo belegen dat ze echt niet leuk meer zijn. Laatste half uur vond ik ook compleet overbodig. Niet verrassend dat de humor wat verdwijnt en het romantische deeltje sterk naar voren geschoven wordt.

Niet zo mijn humor geloof ik, verder een film waar weinig meer uit te halen valt.

Iedereen heeft recht op zijn mening, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar bij zulke gevallen vraag ik me af, mag zo iemand als jij wel op deze film stemmen? Blijkbaar heb je er 100% niets mee, en kan je een film dan wel beoordelen op de manier waarop de regisseur de film bedoeld heeft: Een vrouwen chickflick romcom die een goed evenwicht weet te vinden tussen romantiek en humor.
Tja, erg lastig...

Je kan toch moeilijk verwachten dat enkel het beoogde doelpubliek op een film gaat stemmen.

Zou ook betekenen dat je jezelf tot het doelpubliek van een film als The Hottie and the Nottie rekent.

avatar van jacobine_rodijk
Tja, erg lastig...

En op RT staat de meter ook op 14% lijkt me erg sterk dat de overige 86% allemaal mannen zijn.

avatar van Kr!kke
Echt een hele leuke komedie. Uiteraard is het einde al te voorspellen, maar dat kan de pret toch iet bederven. Gerard Butler, die ik nog niet kende, is aardig op dreef in deze film.

avatar van Veruca
vrouwen zullen dit soort films altijd leuker vinden, sorry dat is toch logisch. ze heten niet voor niets chickflick's.
maar, over de film
een vermakelijke romcom.
enige wat ik kan zeggen,
en dik verdiende 4 sterren!

Onderhond schreef:

Die film was gewoon slecht (vindt de grote meerderheid van de kijkers), en heeft een gemiddelde van 2,07. En ik dacht dat ik bij het doelpubliek hoorde -> Romantische Komedie, net The Ugly Truth. Wat is het hoogste wat jij aan een engelstalige romantische komedie hebt gegeven? Vast niet veel...
jacobine_rodijk schreef:
[Trap je niet op eigen tenen met die opmerking? Wat jij in een zekere zin aanduidt is dat er alleen maar een mening gegeven mag worden als die positief is, terwijl een mening juist alle kanten uit mag gaan.

Ik vind niet dat iedereen alleen maar positieve meningen mag geven. Als een film slecht is, zoals The Hottie and the Nottie, dan moet je lage punten geven. Als The Ugly Truth slecht is, moet je dat ook doen. Maar ik vraag me af of iemand die geen enkele engelstalige romcom hoge punten geeft, romcoms wel moet beoordelen (wat duidelijk zijn genre niet is). Ik beoordeel ook geen horror, behalve dat ik het doodeng vind, vind ik het ook te smerig en goedkoop, het is gewoon niet mijn ding.

Ik kom geloof ik een beetje ruzie-achtig over, maar ik wil Onderhond zeker niet zijn mond snoeren, ik lees altijd zijn kritieken. En iedereen heeft recht op z'n mening, maar ik blijf bij mijn punt: wat heeft het voor zin om iets te beoordelen wat duidelijk niet je ding is?!

Katharina schreef:

4.5* aan Punch-Drunk Love.

avatar van Linn
Katharina schreef:

Onderhond is voor mij meegegaan naar de Ugly Truth. Hij houd niet zo van dit soort films, maar zou hij dan niet mogen stemmen terwijl hij hem toch gezien heeft? Beetje een rare redenering van je...

avatar van Elineloves
Ik ga deze film morgenavond eens een kansje geven.. Onze Grey's Anatomy ster vs. Butler... lijkt me een leuke combinatie!

avatar van wwelover
Voorspelbare maar leuke romantische komedie. Voelde me wel wat onprettig in een zaal vol met vrouwen. Die leven wel erg mee met zo'n film. "Nee ga terug, ga terug". Maar ja, het verhaal is geinig bedacht, maar is wel heel erg afhankelijk van Butler's rol want het personage van Heigl bood weinig. Het is dan ook wel meer een vrouwenfilm. Desalniettemin wel de moeite waard. Want Gerard Butler is echt geweldig in deze film, en Heigl is opzich wel goed maar haar rol is gewoon niet zo boeiend maar wel beeldschoon.

zeker een mooie film, ik verwachtte er totaal niks van maar tot mijn verbazing heb ik me niet eens 1 minuutje verveelt tijdens het kijken van deze film.

avatar van Woutrr
Soms ging het de richting uit van een irritante-cliché-romcom, maar anderzijds ook weer momenten met goede humor!

Uiteindelijk krijg je toch een geslaagde film.

Het is natuurlijk voorspelbaar vanaf het begin, maar dat heeft geen belang.

avatar van Elineloves
Eindelijk weer eens een film die compleet de hele zaal plat krijgt van het lachen! Schitterend!

Natuurlijk voorspelbaar, je weet wat er gaat komen.. maar toch blijft het grappig.
Heigl is een geweldig veelzijdige actrice, ze kan zowel serieus, sexy als grappig zijn. Dat matcht goed met haar tegenspeler, de charmante en charismatische Butler.

Goede chemie, leuke grappen..voor mij een van de betere komedies van de laatste tijd!

avatar van justkimm22
Ik heb hem gisteren gezien in de bios, lag bijna naast de stoel van het lachen, van sommige gedeeltes. Af en toe had ik wel het idee dat het wat voorspelbaar werd, zoals de lift scene maar verder vond ik hem wel leuk en heel goed te kijken.

avatar van soom
Mijn plan was om eigenlijk vandaag naar de Storm te gaan, die ik gisteren half gezien had, (tja, wat kan ik zeggen, voor het wachten tot de Storm eindelijk zou beginnen, hard wegwaaien en mijn eigen kleine Storm hebben op die manier, en ergens bij de Passage, best wel 16 Luckies aansteken en dan de geur daarvan opsnuiven, en een paar lekkere hoestbuien krijgen, is niet de beste manier om te stoppen uiteraard....! - Misschien dat het niet kopen van sigaretten toch de beste manier is om te stoppen) maar tijdens het eten van kerrie zuurkool, liet M. merken dat ze met me mee wilde, toen ze hoorde dat ik van plan was naar de bioscoop te gaan. Aangezien de Storm best een heftige film is, het erg druk is bij die film, merkte ik gisteren, en ik nog wel een beetje verstand heb, ondanks al die nicotine die ik nog wel oprook, besloten we in goed overleg met elkaar, dan maar naar deze film te gaan.
Een goede keuze, zo bleek. M. vertelde me tenminste uitgebreid dat ze de acteur heel goed vond spelen, met zijn krullen, en dat ze Abby nog wel een beetje overdreven vond, na afloop.

Ik vond hem geweldig. Weliswaar een half puntje minder dan (500) Days of Summer, toch echt een romantische film waarbij ik uiteraard hééél erg kan wegdromen. En dat doe ik dan ook altijd, en dat deed ik ook. Wat Seth Rogen en Judd Apatow ook vinden van Katherine en haar uitspraken over Knocked Up, ze is wel goed bezig in allebei die films, en het klikte echt met Gerard, vond ik, op een heerlijke manier eindigde de film dan ook, en tussendoor een heleboel best wel sarcastische uitspattingen, zálig! Tijdens het tikken komt de hele film weer bovendrijven, en geniet ik echt nog even na van deze leuke romcom. Klasse Katherine, ga zo door !

avatar van andrehoek
Orgineel is deze film echt niet, maar Gerard Butler doet het best goed en er zitten een paar leuke stukjes in. 3 Sterren voor een aardige maar simpele komedie...

avatar van hannes64
Ik lag niet echt in een deuk maar, dit is wel 1 van de betere romantische komedies die ik de laatste tijd gezien heb.
Hij was leuk, en voor herhaling vatbaar? Ja

avatar van joywen
Zeker 1 van de leukste komedies die ik gezien heb (en dat zijn er heel wat)..
Ik heb hier echt van genoten en ben ontzettend vaak van de bank gerold van het lachen.
Deze film is een aanrader voor iedereen die ff heerlijk wil ontspannen en vooral veel wil lachen, bijv. na een zware werkdag.
Een KomedieTopper!

Samen met The Proposal een van de betere romkoms.

avatar van soom
Van dit jaar of in het algemeen?

avatar van LucretiaBorg
Ik ben gek op Heigl én op Butler, maar vooral hij was hier totaal niet op zijn plaats en de chemistry was ver te zoeken. Ik ben ook een vrouw, maar dat wil nog niet zeggen dat ik een betere review geef dan een man. Wat leuke gevatte comments van Heigl, die eigenlijk de hele film moest dragen en het script had wel iets beter gekund.
Nee, ik vond haar vorige films toch een stuk beter, vooral Knocked Up en ik vind haar super in Grey's Anatomy.

Leuk geprobeerd, maar nee, een goede romcom moet minstens goede chemistry hebben tussen de hoofdrolspelers en zoals ik al schreef, vond ik die wat ver te zoeken. Wel heeft de film wat hele hilarische momenten, maar voor mij gevoel niet genoeg om me 100 minuten mee te vermaken.

Onderhond schreef:

4.5* aan Punch-Drunk Love.

Die film is eerder te vergelijken met Magnolia dan met 'The Ugly Truth'. Maar blijkbaar begijpt niemand mijn punt laten we erover ophouden, ik neem mn woorden terug.

avatar van mandy7
Heb erg genoten van de film.
Binnen zijn genre een prima film.
Heigl en Buttler doen het goed samen en ik vind hun chemisty ook dik in orde.
Dat andere vriendje van haar in de film is trouwens echt te knap, haha, zo knap dat het niet meer leuk/aantrekkelijk is .

avatar van Ralf81
Onderhond schreef:

Mee eens. Ik vond het laatste half uur dan nog het beste van de film. De humor in deze romcom bestaat voor het grootste deel uit puberale, banale seksgrappen, en daar heb ik het inmiddels wel mee gehad. Het niveau was in deze film ook ver te zoeken. Jammer. Mijn vriendin heeft overigens wel krom gelegen van het lachen, vandaar nog die 1,5*

Gewoon leuk , wel een paar keer hard gelachen haha..

avatar van RickZ
Redelijke romcom over verliefdheid en verschillen man en vrouw, fris spel met humor. Door Katherine Heigl (met haarextensie nog leuker) komt er een half sterretje bij, tottaa een voldoende: 3*

Gerard Butler speelde hier zo leuk !!! Maar ook Katherine deed het goed. Vond vooral die dansjes leuk die ze deed als ze dacht dat niemand keek Heb hier erg van kunnen genieten en zou het zo nog een x kunnen kijken!

Samayra schreef:
. Vond vooral die dansjes leuk die ze deed als ze dacht dat niemand keek

God, die gewoonte heb ik helaas ook.. had het laatst nog op mijn werk, had pauze en net een erg leuk telefoongesprek achter de rug, ik dans en spring in het rond van opwinding.... draai me om, zie ik 2 ouders staan die op intake gesprek kwamen met hun baby.... juist ja

avatar van slowhouses
Gerard Butler is in het begin van de film zeer op dreef waardoor het voor mannen ook nog wel een grappig eerste half uur is....Daarna wordt het weer meer van hetzelfde. Jammer... Half puntje extra voor mevrouw Heigl. Wat een, hoe zeg ik dit netjes, appetijtelijke dame...