Urban Legends: Final Cut (2000)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door John Ottman
met Jennifer Morrison, Matthew Davis en Hart Bochner

Amy Mayfield is een studente aan de Alpine University, die problemen heeft met het afronden van haar film over "urban legends". De leden van haar crew worden één voor één slachtoffers van fatale "ongelukken". Achterdochtig geworden besluit Amy de boel te gaan onderzoeken, en ze komt er achter dat er een moordenaar actief is.

avatar van Jules15
Heeft deze film dezelfde moordenaar als deel 1?

kaydegreef
Jules15 schreef:
Heeft deze film dezelfde moordenaar als deel 1?

Waarom bekijk je gewoon de film niet? Dan weet je het meteen

Antwoord:Nee, het gaat om een andere moordenaar. Maar op het einde van deze film verschijnt wel nog even de moordenaar uit deel 1(slechts 1 minuut ofzo)

leuke film hij is minder dan deel een maar hij kan er mee door gaan

avatar van rep_robert
Wat een dikke boutfilm zeg.

Was vergeten dat ik deze al een keer eerder had gezien, toen ik de film keek wist ik eigelijk gelijk waarom ik hem niet herinnerde.
De film is gewoon bout en alles lijkt wel gejat.
Het acteerwerk is echt om te janken zo slecht, de "tweelingbroer" heeft werkelijkwaar geen reet te zoeken in deze film en de redenatie van de killer op het einde is echt te belachelijk voor woorden.
De negerin(camps beveiliger o.i.d. in de film is ook zwaar irritant, met haar kutstem. Pijniging voor m'n oren! Kom haar wel vaker tegen in films, alleen dit was echt slecht!
Komt erbij dat de kills zwaar boring zijn((die electrocutie scene in die spookrit ziet er echt slecht uit. Dan heb je ook nog die scene met het meisje dat via het raam probeert te ontsnappen en dan niet door het raam past, toch raar aangezien dat raam echt wagenwijd openstaat en dat ze er wel 2x doorheen past)) en weinig origineel.

Enige waar ik van opkeek was Rebecca Gayheart(deel 1) op het einde, leuk gevonden, maar daar is alles ook al mee gezegd, want de 90 minuten die zich ervoor afspelen zijn echt kut, kut en nog is kut!

avatar van thunderball
Deze net gezien.
Tja, deel 1 ging nog, want had zo zijn momenten,
maar dit vervolg deel (geen idee hoeveel er zijn) bevat -zoals gewoonlijk voor dit soort van horror-reeksen- nog maar weinig spanning en scene's die de moeite waard zijn.

Edoch, de achtervolgingsscene, waarbij de heldin achtervolgd wordt door de killer, is behoorlijk spannend.

De finale is erg doorsnee en dus een tegenvalller.
Echter een film met Eva Mendez heeft ook zo zijn positieve "punten".

Blijkbaar zie je de dader uit het origineel op het eind als verpleegster, maar ik zou echt niet meer weten hoe de acteurs van deel 1 er ook al weer uit zagen.

Vrij doorsnee film dus, niet meer dan een vijf, ofwel 2,5 ster waard.

Deze film heb ik echt jaren terug gezien volgens mij was ik toen 13 of zo en wilde hem altijd graag nog een x zien en toevallig zie ik dat hij nu op tv komt vanavond, dus ik ga hem kijken geef ik morgen mijn mening er wel weer over;)

Ben hem nu aan het kijken en vind het op zich wel een leuke film. Zitten wel spannende stukjes in maar dat ik hem tot nu toe echt eng vind.....nee. Zal nu weer even verder kijken, ben benieuwd hoe het afloopt ! Deel 1 heb ik wel al gezien by the way, die was zeker ook de moeite waard !

avatar van rep_robert
Snap niet hoe ze rotzooi als dit 2x binnen een half jaar uitzenden

avatar van WB
WB
Wat een bagger. Cliché na cliché, nergens spannend of eng en slecht geacteerd. De ingrediënten voor een flop.

avatar van ewalk
niemendalletje

avatar van JeroenE.
Och wat een film. Hij is zo slecht als wat maar omdat ik me niet verveeld heb en de personages (Eva Mendes) wel leuk waren vind ik hem toch 3 sterren waard.

Hmm in mijn herinnering was hij veel beter.. wel leuk om weer eens gezien te hebben maar nou niet een super film.

Blarown
niet goed, saai, te veel gelul te weinig geslacht...
meer woorden heb ik er niet voor

Er was ooit een tijd dat ik niet liever zag dan deze filims... Wes Craven heeft met z'n Scream veel in leven geroepen, soms driewerf helaas...

avatar van cowboy44
jammer dat deze film idd niet bepaald scary genoemd moet worden, maar verder blijft het wel een leuke film, alleen zeer beslist niet geschikt voor (kleine) kinderen. Ik heb ze alle 3 daar ik sowieso films met vervolg verzamel

movie-edje
Na de 1ste deel, moest er een vervolg komen natuurlijk!
De 1ste was voor mij ook niet echt een lekkere hap, maar ik heb deze vervolg ook gezien.

De film begint veel belovend, net als in deel 1.
Maar dan zakt deze film als een kaartenhuis ineen.

Het verhaal slaat nergens op, en de killer al helemaal niet ( jammer )
De enigste karakter die deze film nog red, is die vrouwlijke politie-agent, zij is best wel komisch, maar moet dat in een horror/thriller movie ( nee dus )

avatar van blue_blood
Kleine meevaller.

Na de lage gemiddeldes en negatieve reacties had ik zeer lage verwachtingen, maar tot mijn verbazing viel de film me erg mee. Urban Legends: Final Cut is een soort van mix tussen Scream 3 en Scream 4. De regisseur probeert duidelijk humor en horror te combineren maar faalt hierin. De film is niet origineel, eng, spannend of grappig maar ik vermaakte me wel. Het begin was veelbelovend, daarna ging het bergafwaarts. De meerderheid van de cast kwam me bekend voor van gezicht, niet van naam.
Het acteerwerk was aardig (op een enkeling na). De tweelingbroer hadden ze makkelijk weg kunnen laten. De moordenaar was saai en zijn motief was ronduit belachelijk! De kills waren niks nieuws.
Het politievrouwtje vond ik wel sympathiek. Het einde was ook wel leuk gevonden.

Aardig tussendoortje.

avatar van Boeikens
Zoals te verwachten gaat dit vervolg, op het toch al niet originele eerste deel, vrij sterk achteruit.
Van alles hetzelfde maar overal minder goed uitgewerkt en minder effectief.

avatar van Daan258
De film viel me nog reuze mee en vind hem zelfs een stuk leuker als het vorige deel. Had hem namelijk vele male slechter verwacht vanwege alle reacties. Ik vond het gewoon een aardig slasher filmpje voor tussendoor.

Het verhaal stelde niet veel voor maar toch best geinig om te volgen. Een groep filmstudenten proberen een een horrorfilm te maken om de zogenaamde Hitchcock award te winnen terwijl ondertussen 1 voor 1 de studenten echt worden vermoord. Ik houd meestal wel van dit soort simpele slasher films en vind het altijd leuk om aan het eind te zien wie nou uiteindelijk de killer is en wat het motief is van diegene.
De kills waren niet zo bijzonder en ook de killer was helaas niet zo interessant en kwam niet eng over, eerder een beetje lachwekkend. Dit was dan wel een groot minpunt aan de film.
Maar toch vond ik het motief van de killer best geinig, had het eerlijk gezegd niet zien aankomen.
Het acteerwerk was nou ook niet zo best, al vond ik het wel lache om Eva Mendess hierin te zien spelen.

Al met al een prima slasher voor tussendoor.
Dikke 2.5*

minder dan deel 1 maar nog steeds leuk om te zien.heb me weer prima vermaakt.