Urban Legends: Final Cut (2000)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door John Ottman
met Jennifer Morrison, Matthew Davis en Hart Bochner

Amy Mayfield is een studente aan de Alpine University, die problemen heeft met het afronden van haar film over "urban legends". De leden van haar crew worden één voor één slachtoffers van fatale "ongelukken". Achterdochtig geworden besluit Amy de boel te gaan onderzoeken en ze komt er achter dat er een moordenaar actief is.

avatar van Ajax&Litmanen1
Matige zooi.....wederom een film waarbij een vervolg zinloos was en dat valt te merken. Niks is goed aan deze film, alles wat in deel 1 al niet al te best was is hier nog slechter gedaan.

avatar van jumpstylemovie
Super slap....
Bloody Mary kon ik nog begrijpen, dat was mooi bovennatuurlijk enzo. maar dit.... dit is zwak , simpel en fucking saai.

avatar van rep_robert
Wat een dikke boutfilm zeg.

Was vergeten dat ik deze al een keer eerder had gezien, toen ik de film keek wist ik eigelijk gelijk waarom ik hem niet herinnerde.
De film is gewoon bout en alles lijkt wel gejat.
Het acteerwerk is echt om te janken zo slecht, de "tweelingbroer" heeft werkelijkwaar geen reet te zoeken in deze film en de redenatie van de killer op het einde is echt te belachelijk voor woorden.
De negerin(camps beveiliger o.i.d. in de film is ook zwaar irritant, met haar kutstem. Pijniging voor m'n oren! Kom haar wel vaker tegen in films, alleen dit was echt slecht!
Komt erbij dat de kills zwaar boring zijn((die electrocutie scene in die spookrit ziet er echt slecht uit. Dan heb je ook nog die scene met het meisje dat via het raam probeert te ontsnappen en dan niet door het raam past, toch raar aangezien dat raam echt wagenwijd openstaat en dat ze er wel 2x doorheen past)) en weinig origineel.

Enige waar ik van opkeek was Rebecca Gayheart(deel 1) op het einde, leuk gevonden, maar daar is alles ook al mee gezegd, want de 90 minuten die zich ervoor afspelen zijn echt kut, kut en nog is kut!

avatar van thunderball
Deze net gezien.
Tja, deel 1 ging nog, want had zo zijn momenten,
maar dit vervolg deel (geen idee hoeveel er zijn) bevat -zoals gewoonlijk voor dit soort van horror-reeksen- nog maar weinig spanning en scene's die de moeite waard zijn.

Edoch, de achtervolgingsscene, waarbij de heldin achtervolgd wordt door de killer, is behoorlijk spannend.

De finale is erg doorsnee en dus een tegenvalller.
Echter een film met Eva Mendez heeft ook zo zijn positieve "punten".

Blijkbaar zie je de dader uit het origineel op het eind als verpleegster, maar ik zou echt niet meer weten hoe de acteurs van deel 1 er ook al weer uit zagen.

Vrij doorsnee film dus, niet meer dan een vijf, ofwel 2,5 ster waard.

avatar van Gang_Star
Een vrij matig verhaal, waarin de moordenaar met het schermoutfit nog voor een groot pluspunt zorgt. De film is vooral van het 13 in een dozijn type waarin er helaas weinig spanning voorkomt. De film heeft met de gebeurtenissen in de mijn een sterke setting, maar weet verder niet te overtuigen. Waar eerder in Urban Legend de cast nog vermakelijk was, kent deze opvolger juist zwakke personages en wordt de ontknoping op een matige manier gepresenteerd.

avatar van IH88
“Urban legend, my ass.”

Barslecht. Op zich heb ik me nog best vermaakt met alle onzin, en het is ook leuk om al die bekende acteurs en actrices aan het begin van hun carrière te zien. Mendes, Morrison, Anderson, Barret etc. Iedereen moet ergens beginnen, en waarom dan niet in een matige slasherfilm. Het acteerwerk is soms abominabel en vooral de dubbelrol van Davis is belachelijk, maar het is zo slecht dat ik er ook wel om kon lachen. Pluspuntje zijn sommige inventieve moordscènes.