Urban Legends: Bloody Mary (2005)

Horror

geregisseerd door Mary Lambert
met Robert Vito, Michael Coe en Kate Mara

In 1969 werd op een school in Utah de jonge Mary Bonner per ongeluk vermoord door de aanvoerder van het football team. Nu, in het heden, besluiten een paar jonge meiden de 'Bloody Mary' legende uit te voeren, niet wetend dat zij op deze manier de ziel van Mary Bonner terug tot leven brengen.

avatar van code9
Het blijkt dat het de laatste jaren nauwelijks meer lukt om een originele horrorfilm te maken. Daar waar Bloody Mary letterlijk scenes uit bijv. The Ring en Gothika kopieert, wordt de frituur-onder-de-zonnebankscène een jaar later vrijwel exact herhaalt in het (overigens teleurstellende) Final Destination 3.

Het eveneens al eerder genoemde zwakke script zorgt bij de acteurs nogal eens voor eigenaardige reacties en kromme dialogen. Zo valt aan het eind van de film een enorm gat als de 'tweelingbroer' van het overlevende highschooltutje vermoord is - ze reageert er nauwelijks op en als de spanning gezakt is, komt het nergens meer ter sprake. Afgeraffeld, noemt men dat.

Wel is het gek dat Bloody Mary ondanks al die minpunten geen heel vervelende film is om naar te kijken. Het lijkt me sterk dat dit alleen komt door de lekkere 'spinnenscène', want verder valt er ook kwa horror maar weinig te genieten. Wat het dan wel is... misschien slechts de verjaagde verveling van het moment? Want Bloody Mary is beslist niet goed, verre van dat.

Soms heb je wel eens maaltijd waarbij je per ongeluk een paar foute ingrediënten gebruikt, maar die dan onverwacht toch nog wel te vreten blijkt. Bloody Mary is zo'n soort film (maar écht lekker is anders).

1 en 2 waren geweldig, zag deze toevallig staan net in de videotheek en heb eerst een paar minuten staan twijfelen of het wel een andere deel was. nu meteen ff kijken

Bluebell
ik vind het een stomme film!! niet eens wetende dat het het bij de urban Legend reeks hoorde :S vaaaggg

avatar van LiefsteKindjee
het is een film om kleine kinderen te late schrikke maa niet grote no no geen goede film!

kaydegreef
Voor een straight-to-dvd film vond ik dit echt een topper!
Wel nog een leuk verhaal,maar niet échte horror,meer spanning
Een van de beste straight-to-dvd films die ik al heb gezien
Daarom 3,5*

avatar van jumpstylemovie
Dat gekke wijf uit Urban Legends : Bloody Mary was net als dat gekke wijf uit The Exorcist zo'n in mekaar gezet dat haar vel losliet en ze groen zag en stuff.... das best wel easy...
Toch wel aardig wat goeds
ik geef het een simpele 2.5**

Dit vond ik de minste uit de reeks maar wel leuk om te kijken. Verhaallijn was uitermate zwak maar desondanks nog aardig uitgevoerd. Acteurs waren ook een stuk minder dan de vorige delen. Ik vond het meer een op zich losstaand deel. Beeldkwaliteit en geluid dvd is prima maar ik kom helaas niet hoger dan 2,5*.

avatar van Friday the 13 th
Inderdaad, ik had véél slechter verwacht dan dit. Is zeker nog aangenaam om naar te kijken. Het verhaal is zéér vlotjes en ergens wel leuk in elkaar gestoken, maar het einde is zo voorspelbaar. Wel jammer, je ziet alles van mijlenver aankomen.

Mary als lijk ziet er niet uit en de moorden zijn wel leuk gevonden (urban legends allemaal), maar zijn vrij pover qua uitwerking. Maar ik vond dit zeker geen ergernis om naar te kijken. Voor een derde deel is dit niet slecht. Welliswaar geen volledige slasher meer zoals in de vorige delen, maar meer Final Destination achtige momenten.

avatar van JerryL
Ik ging de film kijken zonder al te hoge verwachtingen. Los van het feit dat de special effects niet echt top zijn, moet ik bekennen dat de film verassend spannend was. De film is derhalve makkelijk weg te kijken. Deze film is al met al best de moeite waard om naar te kijken als je niets te doen hebt.

avatar van -droodylover-
ik vind het wel een leuke film. maar hij is totaal NIET eng.
maar verder is het wel grappig om te zien die mensjes afgeslacht worden
ik snap troouwens ook niet waarom hij 16+ is ik heb films van 12+
gezien die spannender zijn dan deze

Blarown
per ongeluk iemand vermoorden?
kan iemand mij vertellen hoe de football aanvoerder dat heeft gedaan?

heb de film nog niet gezien, maar wel een grappig verhaal,..

Dr. Salvador
Standaard horrorfilm, die niet echt spannend is, en ook zeker niet origineel, en nogal low budget is. Maar toch heb ik me er redelijk mee vermaakt, en het was niet eens zon slechte film. Ik vond hem eigenlijk nog best wel aardig leuk.

En de scene met die spinnen was wel origineel, en erg vet gemaakt, echt super vette kill

Voor de rest niet zon bijzondere film.

2,0 - 5,0

avatar van maxo922
Rechtoe-rechtaan spookverhaaltje die aardig vermaakt.

De film is lekker simpel maar weet het verhaal goed voort te zetten. Hier en daar de nodige geintjes kunnen best. De sfeer is er helaas maar half en de schrikmomenten zijn erg voorspelbaar. Gelukkig bevat de film genoeg bijzondere kills. Hier en daar kwam het wel een beetje luchtig over, aangezien de moorden voor 99 % uit vergezochtheid bestaan. Momenten dat Mary b.v. onder het bed vandaan kruipt zijn wel spannend en leuk neergezet.

Het einde en de plottwist zijn helaas wel wat overdreven en verpesten een beetje de spanning, want de SFX zijn erg slecht.

Dus geen bijzondere film die zeker niet in de prijzen zal vallen, maar wel gewoon vermaakt.

* 2,5

middelmatig horrorfilmpje dat her en der de mosterd van Abraham haalt. Desalniettemin kijkt ie lekker weg, en is ie bij momenten zelfs lekker spannend. Acteerprestaties konden wel iets beter bij momenten. 2.5*

avatar van 606
Op een aantal leuke en goede scenes is de rest niet bijster veel.
Acteren was matig en effecten redelijk.

2,5 ster

avatar van PEN15
Geniale CGI screensaver effecten op het eind. Ik dacht dat dit een film was uit 1998, maar moet me toch even wakker knijpen: er staat écht 2005.

avatar van Spetie
Een matig horrorwerkje, dat soms nog meer weg lijkt te hebben van bijvoorbeeld een film als The Ring, dan van de Urban Legends formule zelf.

De film zelf is niet echt bijzonder, niet echt spannend en bevat ook veels te weinig sfeer. Toch kijkt het allemaal nog wel redelijk weg, omdat de kills nog wel vermakelijk zijn. De Sfx zijn som wel goed en soms ook best nep. Verder is het ook zeker geen film die je lang zal bijblijven, daarvoor is het allemaal niet goed genoeg voor.

Onvoldoende dus, maar ik had het allemaal nog veel slechter verwacht.

avatar van Richard_Voorhees
Het had inderdaad allemaal nog veel slechter kunnen zijn, ik heb hem ook af kunnen kijken. Het is alleen echt zo'n film die veel beter had kunnen zijn.

avatar van SaNDuTjE
Met moeite afgekeken. Eigenlijk was alles aan deze film ondermaats, haast tegen het slechte aan.

Om te beginnen slaat het verhaal nergens op en zit het vol met onlogische acties. Waarom zouden de kinderen moeten boeten voor wat één van ouders heeft gedaan?Daarnaast wordt er belabberd en zonder enige overtuiging geacteerd. Ook al zijn de verwachtingen wat betreft acteerprestaties in dit genre niet al te hoog, maar deze acteurs en actrices zijn enkel en alleen om hun uiterlijk gecast.

Het vermaak moest duidelijk van de moorden komen en dat is de redding geweest, ook al zijn ze eerder komisch dan luguber. De effecten zijn nog redelijk te noemen de moord met de spinnen was nog best aardig in beeld gebracht al vliegt de film aan het eind behoorlijk uit de bocht. Het eind is verhaaltechnisch vooral erg lachwekkend in plaats van spannend, bijvoorbeeld wanneer Samantha met de overblijfselen van Mary aan het rondrennen is.

Geen beste film die ik probeer zo snel mogelijk te vergeten.

Wreed spannend filmpje vond ik, af en toe een beetje on-logisch.
Leuk voor een avondje met nootjes, popcorn of een zak chips

Beter dan deel 2, en daarmee is alles gezegd.

Ik had al een hekel aan spinnen! Geen topper maar ook niet slecht.

avatar van juliegirlxoxo
Het is eerder een film voor een beginnende horror kijker,want echt eng was hij ook weer niet de effecten met de spinnen waren niet goed en je zag dat het nep was.
Ik vond het wel leuk dat ze bekende legende's gebruikte en niet van die legende's van waar de denkt:Oh...is dat er eentje?De film had niet meteen een plotwendig maar het einde was leuk gedaan.

avatar van Spruwke71
Een spannende film, maar op een gegeven moment wel voorspelbaar.
Niet van het kaliber supergoed, maar heb ook zeker slechtere films gezien.

neysen1985
meestal spreken films over de bloody mary mij wel aan, maar ben niet zo'n fan van de urban legend reeks.
Deze is wel beter dan final cut, en af en toe redelijk bloederig.
maar nog steeds maar een matig horror werkje.

avatar van blue_blood
De slechtste uit de reeks. De film is nergens bijzonder, eng, spannend of dreigend. Mary lijkt veel te veel op dat meisje uit The Exorcist. Die griet in het zonnebankcentrum was zo overdreven dom met haar constante "shut up!" en "totally!" gedoe. Was dit komisch bedoeld? Want grappig vond ik het anders niet. De moorden waren ook vrij belachelijk waaronder de jongen die werd geëlektrocuteerd tijdens het plassen! . Het einde is verschrikkelijk voorspelbaar en komt eerder lachwekkend over i.p.v. spannend, vooral wanneer Samantha met de overblijfselen van Mary aan het rondrennen is. Verder was het erg ongeloofwaardig dat op het einde Samantha’s moeder nergens te bekennen was en dat Samantha geen enkele emotie toonde toen ze erachter kwam dat haar tweelingbroer dood was.

1 ster.

avatar van Boeikens
Een sprankeltje beter dan het tweede deel maar het is allemaal zo onorigineel.
Tijd om te stoppen.

Clapboy
Beter dan het tweede en ietsje minder dan het eerste deel. Dus erg vermakelijke genre film met spanning en een bovennatuurlijk tintje wat nieuw is in de Urban Legends films.
Van mij mag er nog een vierde deel komen.

toch wel weer een leuk deel .heb me weer prima vermaakt.net weer iets beter dan deel 2 vind ik.maar deel 1 blijft toch het leukste deel.

avatar van Daan258
Zonder twijfel de slechtste film uit de Urban Legends reeks terwijl juist dit deel het leukst had kunnen zijn.

Altijd films met gedoe over Bloody Mary ben ik wel benieuwd naar en KUNNEN goed zijn maar helaas kan ik me eerlijk gezegd geen één film bedenken die echt goed is. Jammer want ik denk dat je hiermee echt een goede spannende film kunt maken. En dus ook deze film was absoluut niks.
Het verhaal is natuurlijk wat je ook wel verwacht heel standaard en cliché maar toch daarnaast wist het ook nog is nergens spannend te worden, geen één schrikmoment, vreselijke make-up en dramatisch slecht acteerwerk. Er zijn best een paar films die goed zijn met Kate Mare er in maar dit was er echt geen van. Ook is dit natuurlijk wel een wat oudere film, maar alsnog.

Verder niets meer over te zeggen. Gewoon zeer slecht.

avatar van Gang_Star
Deel 3 in de Urban Legend(s) reeks, waarin volksverhalen centraal staan. Dit keer een verhaal over Bloody Mary, een meisje dat vermoord werd en waarin het verhaal gaat dat als je haar naam een x-aantal keer in de spiegel zegt, dat ze je komt halen. Inmiddels al een vaker gebruikt verhaal, wat eveneens ook gelijk staat aan de Candyman films. Oftewel een niet al te interessant verhaal, dat dit keer in tegenstelling tot zijn voorlopers wel als horrorfilm werd uitgewerkt. Echter bevat de film totaal geen spanning en is de film niet bepaald sfeervol. Daarbij komen de moorden die niet al te sterk ogen waarbij vooral de scene met de spinnen er totaal niet uitzag en is de uiteindelijke ontknoping vrij zwak.