The Skeleton Key (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Iain Softley
met Kate Hudson, Gena Rowlands en John Hurt

Verpleegster Caroline (Kate Hudson) verzorgt een oude vrouw en haar zeer zieke man. Ze wonen in een oud herenhuis en ze houden er vreemde gewoonten op na. Wanneer Caroline een loper krijgt van de vrouw des huizes, komt ze er al snel achter dat één deur in het huis niet te openen is...

Geen horror maar wel een goede thriller met een leuk verhaal.

avatar van Freespirit2
Heb me weer eens heerlijk vermaakt

avatar van Donnie Vallermee
Freespirit2 schreef:
Heb me weer eens heerlijk vermaakt

Ik ook maar het is wederom het einde dat deze eigenlijk heel goede film verkloot

avatar van Shadowed
Redelijk thrillertje.

Begon een beetje saai, maar werd gelukkig al snel beter, en in tegenstelling tot een hoop andere spookhuis achtige films werkt het slot hier absoluut wel, met als afsluiter een heel verrassend einde. Dat laatste doet het hem ook wel, want anders was dit onvoldoende geweest.

Hudson is wel leuk, en ziet er ook gewoon leuk uit. Tegen haar kan ik ook wel 104 minuten tegenaan kijken. Ook Hurt is wel leuk, al speelt hij niet meteen de rol die je gelijk van hem zou verwachtten. Het mystery wordt goed in toon gehouden en geeft niet te veel weg.

De film was met hier en daar een sfeervolle shot, niet erg spannend. Soms hooguit een beetje beklemmend, maar meestal was dat maar seconde lang. Shot waarop Rowlands naar de kelderdeur kijkt is zelfs heel sfeervol, maar ook de droomachtige take naar de bedkamer waarop de nachtmerrie van Hudson in beeld gebracht wordt mag genoemd worden.

Voor de rest mist het wel de spanning van een echte thriller, nergens heel spannend en soms zelfs saai. Soms was het wel een beetje moeilijk om alle aandacht erbij te houden. Gelukkig is het slot goed genoeg om je weer in de film te gooien waarmee hij nog goed afsluit.

Wel ok dus uiteindelijk, maar met wat beklemmendere shots van het oude huis zelf was dit nog wat sfeervoller en spannender geweest. Hier voelt het af en toe wat afgeraffeld aan.