The Skeleton Key (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Mystery / Thriller

geregisseerd door Iain Softley
met Kate Hudson, Gena Rowlands en John Hurt

Verpleegster Caroline (Kate Hudson) verzorgt een oude vrouw en haar zeer zieke man. Ze wonen in een oud herenhuis en ze houden er vreemde gewoonten op na. Wanneer Caroline een loper krijgt van de vrouw des huizes, komt ze er al snel achter dat één deur in het huis niet te openen is...

avatar van bioscoopzaal
Op IMDb staat er niks over, maar is dit geen verfilming van een Stephen King-boek?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik kan d'r ook nergens iets over vinden, dus het zal wel niet ...

avatar van Mc
Mc
ben erg benieuwd...

Op de imdb staat deze nu in ieder geval wel. Er is ook een trailer van:

BS
goede trailer, strakke poster ook

tja, " from the writer of The Ring " .. zal wel aan mij liggen maar dan denk ik meteen aan een flauwe remake van een betere orgineel.

toch na het zien van de trailer moet ik daarop terug komen, die zit namelijk erg goed in mekaar.
Een hoop mogelijkheden, hopelijk maken ze het ook waar !

avatar van chester
ik heb net de trailer gezien, en het lijkt me best wel een interessante film.
alleen jammer dat kate hudson er in mee speelt. maar dat kan nog wel meevallen.

De grote kans voor Hudson om haar volledig te bewijzen. Hopelijk lukt het haar.
Lijkt me trouwens eerder een thriller dan drama/romantiek.

moviemike schreef:

Lijkt me trouwens eerder een thriller dan drama/romantiek.

Volgens de IMDB valt deze onder 5 catagoriën, die kunnen we hier helaas niet allemaal noemen. Mijn inziens... bij de IMDB weten ze het ook niet ...

Lijkt me zeker een interessante film...Naar mijn inzien eerder een bovennatuurlijke thriller... dan een romantisch drama. Zeker na het zien van de trailer.

Volgens de IMDb valt hij voorlopig nog onder meer als 5 catagorieën.

Trailer op IMDb is echt spooky, lijk me wel een aardig spannende film...
Maar een drama of romantiek haal ik er toch echt niet uit!
Vreemd dat ie hier onder die catogorie valt!

Net gezien in een vroege screening voor de pers. Opzich een goed uitgangspunt, wat jammer genoeg voor een groot gedeelte volgens standaard genreregels verloopt, maar door een erg goed getroffen sfeer naar een hoger niveau getild wordt. Kate Hudson en het assertieve karakter van haar personage voorkomt dat vele momenten vervallen in een "dom blondjes-horror." Beste prestatie komt nog van John Hurt; een personage die praktisch niets zegt, maar je als kijker constant het idee hebt dat er zo veel meer achter hem schuil gaat.

De eerste helft bevat net iets teveel mislukte schrikfeffecten, maar de effectieve tweede helft doet je dit snel vergeten. Een film die uiteindelijk meer op de sterke uitvoering leunt dan de ontwikkeling van het verhaal maar toch zeker het bekijken waard is.

Geweldige final twist trwns! Hoe langer ik erover nadenk, hoe sterker hij wordt... Ook door de vele hints die gedurende de film zijn gegeven die ik mij ineens bedenk.

Ik heb 2 vrijkaartjes voor deze film.. Hoop dattie het waard is.. De trailer ziet er in ieder geval goed uit

avatar van Dikkie Post
JuuB schreef:
Ik heb 2 vrijkaartjes voor deze film.. Hoop dattie het waard is..

Het zijn VRIJkaartjes, die waren gratis, dus hoop juist voor je dat ze het niet waard zijn anders zou de film niet zo veel moeten voorstellen .

Film is goed voor Kate Hudson om van haar lieve imago af te komen en ik moet zeggen ze doet het vrij goed,
maar de geroutineerde Gena Rowlands speelt weer top zoals gewoonlijk en Hurt die de hele film moet doen met een regel text moet het van zijn gezichts uitdrukkingen hebben.
De film heeft een mooie duistere sfeer maar wordt nooit eng of echt spannend.
Wat het einde van de film betreft ja, daar moet je van houden.....Hoewel ik hier persoonlijk geen voorstander van ben.

Gewoon een dikke hit gaat dit worden.

avatar van Naomi Watts
Poster doet mij een beetje denken aan die kamer in Saw.

avatar van zeus
Aangezien dit niet echt mijn "soort" films zijn heb ik me hierbij opzich redelijk vermaakt. Alhoewel de film naar mijn mening nooit eng of griezelig wordt. 2,5*.

Aardige maar weinig verassende film. Kate is goed. Dit soort films/verhalen al vaker gezien, maar soms beter (the others). Gena steelt de show. Goed eind (halve ster extra), wel veel onwaarschijnlijkheden in het laatste kwartier.3 sterren.

Het is geen toppertje....maar het kan zeker slechter! Het enige wat aan de film ontbrak was een zwarte kat. Voor de rest zitten alle horror elementen er duidelijk in.

aan de beschrijving te zien..... gaat hij erg veel op the grudge lijken

avatar van Vamperia
7 uur geleden gezien en deze film zit nog in mijn hoofd. Het is geen enge film, maar het heeft wel iets bijzonders.
Ik blijf er nog even over denken.....

Kate Hudson is een snoepie

Lief snoepie

Gek op lieve snoepies

Vamperia schreef:
Ik blijf er nog even over denken.....

Helemaal mee eens, de film is niet eng, maar het wel een spannend verhaal.. Je blijft er nog een hele tijd over nadenken.. Toch vond ik het einde iets minder..

tja het adertje onder het gras is dat (als het een succes wordt) er zonder problemen een vervolg gemaakt kan worden. Maar hopelijk komt het nooit zo ver.

Ik vond het een goeie film ben er gisteren naartoe geweest. Het verhaal steekt goed in elkaar en ze weten het goed over te brengen, het einde een beetje jammer maar voor de rest top.

Ik kan niet zo goed tegen films die slecht aflopen
Maar verder een fantastische film, vond m echt supergoed ,een van de beter bovennatuurlijke thrillers van de laatste paar jaar, verhaal was ook heel erg sterk vond ik, en als je aan het einde van de film even gaat terugdenken naar die flashback van het verhaal dat de oude vrouw vertelde over het huis "vroeger" dan is het best wel ziek
4,5 ster

Iljaw schreef:

Ik hoop dat er wel een vervolg komt, zie mn spoiler, dan kan dat nog ff gefixt worden