P2 (2007)

Horror / Thriller

geregisseerd door Franck Khalfoun
met Rachel Nichols, Simon Reynolds en Wes Bentley

Op Kerstavond moet Angela (Rachel Nichols) tot erg laat overwerken. Tot haar grote schrik blijkt dat ze dan die avond het prooi te zijn van een gestoorde beveiligingsagent (Wes Bentley). En aangezien iedereen gezellig thuis kerst zit te vieren, moet Angela helemaal in haar eentje proberen om de daden van de psychopathische agent te overleven. Maar dit is nog niet zo makkelijk.

avatar van Mr. Chiel
Niet spannend, niet eng, niet boeiend, te langdradig.
Een korte film had hier prima van gemaakt kunnen worden, maar dit was echt teveel van het goede. *2,5

avatar van Gang_Star
Deze horror/thriller die eigenlijk meer een thriller is, pakt aardig uit. De film opent wat aan de saaie kant, maar wordt al gauw spannend wanneer blijkt dat de hoofdrolspeelster is opgesloten. De film is uiteraard niet origineel, wat mede komt door de locatie waar vrijwel de hele film zich afspeelt, maar blijft constant spannend en boeien.
Prima wegkijker

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Kitt’s kerstavond.

Ondanks de intro met Eartha Kitt’s schitterende Santa Baby en het misschien wel nog mooiere Blue Christmas van Elvis Presley, is de kerstsfeer ver te zoeken in deze aardige griezelfilm. Wat er zich in de parkeergarage tijdens kerstavond afspeelt weet voldoende te onderhouden, ondanks de welbekende voorspelbaarheden. Erg spannend wordt het daardoor niet, maar wat onvoorziene gorigheid weet wel de haren op de arm te doen rijzen.

Goed.

avatar van mob
mob
ga de film deze week bekijken,ben benieuwd

avatar van Franza
Alexandre Aja: De regisseur van mijn favoriete film en dus geen straf om een andere film van hem te gaan kijken.

Door dit feit had ik al veel zin om deze film te gaan bezichtigen.
Maar toen ik het begin van de film zag hoopte ik toch wel heel erg op een verbetering.
Na een voor mij zwak eerste helft werd het de tweede helft wel een stuk beter.
Al met al niet een geweldige film maar toch wel boven gemiddeld.
Echter: had ze de creep al een aantal keer neer kennen halen, denk hieraan de scénes dat ze een hakbijl had bijvoorbeeld (Was ze geduldiger geweest en had ze afgewaht had ze em zo te pakken gehad) of toen ze iets in de ogen had gespoten, toen had ze het ook af kunnen maken.
Tevens gilde ze naar mijn inziens ook veel te veel en werd ze daardoor makkelijk gevonden.

Leuk trouwens ook dat er nummers van elvis in voor komen.

eerste helft 2/2,5* tweede helft 3,5/4*
Waardoor ik een totale score van 3* noteer hier

avatar van Marino96
Een leuke film die je vooral niet op kerstavond moet kijken voor een kerstsfeer. Het is in mijn ogen geen horror maar een thriller. In de hele film zat er namelijk een bedoelde schrikeffect in de film. Daarnaast vond ik bentley een geniale psychopaat spelen. Wel vond ik de dat de film wat mistte. De psychopaat wou namelijk de vrouw niet vermoorden (zkr in het begin) en daardoor ging er wat spanning weg. Wel ging de film en lekker doorheen.

Door deze redenen krijgt deze film 3,5 ster

avatar van riefenstahl
Tegenvallende thriller. Enig pluspuntje is Nichols, die goed speelt en gelukkig op een gegeven moment eens van zich afbijt en die rothond afmaakt (niet vaak gezien in een film, dus verfrissend). De merkwaardige reactie van ''de psychopaat'' doet dat dan weer grotendeels teniet helaas. Je bent overigens niet onopvallend voor de buitenwereld zó gestoord, dat is ongeloofwaardig.
En; hoe had 'ie gedacht daar ooit mee weg te komen, verder ook weinig background info wat de psycho betreft. Had meer van gemaakt kunnen worden, van deze film.

avatar van Tall man
Heb zelf gisteren alleen de laatste 3 kwartier gezien, dus breng nog geen stem uit, maar erg bijzonder was het allemaal niet. Paar ongeloofwaardige scenes terwijl de film volgens mij wel realistisch over wil komen. De psychopaat vind ik zelf ook niet sterk gespeeld en dat is toch wel een minpuntje.

Zal er nog een keertje goed voor gaan zitten om hem in zijn geheel te beoordelen, maar veel soeps was het niet van wat ik gezien heb.

avatar van Spetie
Best een vermakelijk filmpje, die ondanks dat je alles al weleens gezien hebt, vooral de moeite waard is dankzij de twee hoofdrolspelers.

Rachel Nichols is een mooie meid die redelijk acteert, maar voor het oog hier zeker de moeite waard is. Het is echter vooral Wes Bentley, die hier de show steelt als psychopaat. Erg mooi, dat hij af en toe lekker overdreven reageert, terwijl hij een paar seconden later weer subtiel sarcastisch te werk gaat. In ieder geval zorgt hij voor heel wat humor en dat is net wat een filmpje als dit nodig heeft.

Los daarvan zitten er ook best nog een aantal harde scenes in, waarbij de camera het behoorlijk goed in beeld weet te brengen. De mate van voorspelbaarheid is hier overigens wel erg hoog en verder kent het verhaal maar weinig verrassingen of onverwachte zaken, wat dan weer wel een beetje jammer is. Toch is het allemaal erg vermakelijk, kijkt het lekker weg en verveelt het geen seconde.

Opzicht was dit wel een leuke thriller met een eenvoudig verhaal, want het draait eigenlijk maar om twee personen en speelt zich ook continue af in één gebouw en dan met name in de parkeergarage (vandaar de titel P2 welke natuurlijk refereert naar parkeerdek 2) daarvan.

Maar ondanks dat het allemaal vrij eenvoudig is, wist deze film me zeker te boeien en zat het met de uitvoering ook goed. Dat laatste komt vooral op conto van de gestoorde beveiligingsagent Thomas die geweldig en zeer overtuigend werd gespeeld door Wes Bentley. Hoewel hij soms lekker grof (zeker de scene met de auto en de man vastgebonden op de bureaustoel) tekeer ging beschikte hij ook over de nodige humor en gladde praat. De rol van het slachtoffer Angela werd goed gespeeld door de fraaie Rachel Nichols, die op het begin na vrijwel continue rondliep in een wit onderjurkje waarbij haar decolleté zeer goed te zien was (er werd bewust ook regelmatig de camera op gericht). Het einde was overigens sterk en lekker grof, maar wel uiteraard verdiend.

Omdat deze film maar eigenlijk draait om twee personen en zich ook continue afspeelt in één gebouw, is het op een gegeven moment wel wat langdradig. Dat had men kunnen voorkomen door de film maar op circa 80 minuten te houden, want dat is meer dan genoeg voor een film als deze. Maar ondanks dat heb ik me gewoon prima vermaakt met deze leuke thriller.

P.S. de scene met het onderwater zetten van de lift was geinig bedacht.

avatar van Raoul_Duke
standaard thriller/horror, alhoewel het horror gehalte hier wel meevalt, soms beetje wel voorspelbaar , Nichols speelt goed en word ook dikwijls nog al goed in beeld gebracht, zeker haar tweeling , film kijkt aardig weg maar is zeker geen topper, leuk voor een avondje , maar aja heeft er al betere gemaakt (Haute Tension bv.)

HALVE TAMME.
Prima tussendoortje.

P2 (2007): Aanwezige schrikmomenten voor mij 0,0, maar de spanning zat
er meerdere malen erg goed in.

Verder zijn de cast (met name de hoofdpersoon) en het acteerwerk ook
meer dan redelijk te noemen waardoor een aangename filmavond toch
een feit is geworden.

Al met al ben ik dus tevreden met wat ik allemaal voorbij zag komen op
mijn tv.

3 solide sterren van mijn kant.

avatar van j0enne
Deze film kent in ieder geval 2 pluspunten.

avatar van knusse stoel
Een héééél klein beetje Hitchcock-achtig. Een vrouw die alleen door de catacomben van een kantoorkolos zich moet verplaatsen, deuren die op slot zitten en een on-willige portier. Een aardig verhaal maar al zo vaak gezien, toch voor het geheel een 7-.

avatar van Tup&Joep
Geen hoogvlieger, maar net genoeg momenten op de aandacht er bij te houden.

Super goede Film! deze moet je zien, en beter dan de meeste films ,

ook de beveiliger die de vrouw in zijn greep heeft is een goed acteur die zijn vak verstaat,
ik heb echt de hele film door zitten genieten en lachen,
vooral in het begin toen zij vast getekend zat aan de tafel met een ketting rond haar enkel en hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was en gewoon een stukje met haar wilde eten en samen kerst wilde vieren. heerlijk ziek vond ik dat.en bij die scene dat de andere beveiliger als gijzelaar zijn kop met de auto tegen de muur geplet werd vond ik ook erg genieten.
heerlijke film waarbij je in de huid van de psychopaat kruipt. deze film absoluut een 10+

avatar van ILDIB
redelijk vermakelijk. paar goede scènes. vrouwtje is gelukkig veel in beeld.

p2 uit het jaar 2007 ( rond die tijd kwamen er sowieso veel goede films uit) een film die geen moment verveeld , het acteerwerk van zowel Wes als Rachel was gewoon heel goed , deze film is echt een topper
Films van dit soort kaliber mis ik tegenwoordig gewoon

avatar van james_cameron
Niet slecht, deze door Alexandre Aja geproduceerde thriller met horrorelementen, maar plot en personages zijn net iets te dun om echt indruk te maken. De film moet het vooral hebben van een paar extreem bloederige en gruwelijke momenten. Uiteindelijk is het allemaal echter erg dertien-in-een-dozijn, hoe vlot en vakkundig de film ook gemaakt is.

avatar van Shadowed
Redelijk.

Alleen gekeken vanwege de naam Aja. Een van mijn favoriete regisseurs die me met Piranha 3D en Haute Tension blij kon maken. De regisseur van dit filmpje is me overigens wel bekend van een andere film die op mijn watchlist staat.

Het verhaal begint wat saai. Het duurt niet lang voor er gevaar dreigt maar het is gewoon niet spannend of echt eng. Ondanks een paar redelijk effectieve schrikmomenten ben ik het dus eens dat dit geen spannende griezelfilm was.

Ondanks dat zaten er toch wel een aantal leuke scenes in, Vooral de eerste kill was leuk en het acteerwerk zit ook wel snor. Nichols was toch wel goed in beeld gebracht, Bentley kwam niet echt over als een schurk maar voerde zijn rol toch prima uit.

Leuk tussendoortje, maar geen hoogvlieger in het genre.

avatar van RnRzombie
Goede gore de "perverse pennenlikker" geplet tussen muur en auto van bewaker,gespieste rottweiler,
Zwarte of tenminste sarcastische humor, goede screamqueen, Tom, Thomas is geestelijk gestoord,
Hoopt op Stockholm syndroom
, goede acteerprestaties, bloedstollend, thriller met horror elementen. Top! Prachtig einde. Maar zo fikt benzine niet, zie: mythbusters

avatar van cor1946
Heerlijke film, bleef boeiend tot het einde. Het acteren was prima.

avatar van lars-pixar
Vermakelijke film, die in het algemeen toch wel standaard over komt. Enkele originele (gruwel) scenes worden goed in beeld gebracht, maar brengt de film verder niet naar een hoogte punt. Hoofdactrice Rachel Nichols weet haar rol wel overtuigend neer te zetten, even goed als Wes Bentley die ook wel uitblinkt in zijn personage. Als Nichols opgeven moment in een jurk de film door moet lopen lijkt het nog sexy te gaan worden ook. Verder geen slechte film en zeker eens de moeite waard.