Vacancy (2007)

Thriller

geregisseerd door Nimród Antal
met Luke Wilson, Kate Beckinsale en Frank Whaley

De auto van David en Amy Fox begeeft het in een verlaten gebied. Hierdoor zijn ze gedwongen de nacht door te brengen in het enige motel in de omgeving. Ze vermaken zich met wat horrorfilmpjes op de t.v. in de kamer, tot ze er achter komen dat die filmpjes opgenomen zijn in dezelfde kamer waar ze nu zitten en de camera's er nog hangen...

Left4Dead schreef:
Volgens mij is het om de handel van de opgenomen beelden van de martelingen en moorden. Er kwam zelfs iemand de videobanden halen, in mijn optiek een handelaar in snuff. Maar... correct me when i'm wrong!

Ja dat meende ik ook, zie ook de laatste regel in mijn voorlaatste geschreven kolom. Ga ik toch ook maar vanavond eens het tweede deel bekijken, want ik begrijp dat daar meer achtergrond in zit.

avatar van Alathir
Gewoon een leuke thriller, zit misschien wat tegen de horror aan omdat het toch een vorm van angst kan opwekken. Een filmpje als deze komt ook altijd beter tot uiting als je je wat kan inleven in het koppel. Ik vond dat vrij goed gelukt allemaal hoewel de film echt een heel pak korter nog had gekund. Ik snap echt niet waarom toen ze ondergronds waren doorgestoken naar de kamer met de surveillance ze naar iets zochten wat ze konden gebruiken als wapen terwijl aan de andere kant van de deur gewoon een pistool boven de deurpost hangt. Dan doet hij de deur nog open ook en nog valt zijne euro niet.
Dat vond ik echt een zware faal. Ook nadat die politieman langskomt en ze in de auto zaten, stond er toch een shotgun in die auto. Waarom namen ze die niet? Onbegrijpelijk of wel zie ik spoken?

Buiten dat was het echt wel vermakelijk en spannend. Het einde is een beetje jammer want de kans dat haar man dat overleeft had was wel vrij klein.

avatar van Nicolage Rico
Leuk idee (waar veel te weinig mee wordt gedaan), maar wat een inspiratieloos einde zeg. Zoveel dingen te bedenken, maar eindigen met nul, niks, nada.

Verder passeren er een legio clichés de revue, maar desondanks een fijn, oldskool sfeertje.

Pers er een magere 3* uit.

Tarkus schreef:
Vrij goede thriller deze korte film (amper 1 uur 15 min).
Puike acteerprestaties, spannend verhaal, al is het wat voorspelbaar dat beiden het zullen overleven.
Maar Kate Beckinsale is altijd goed in films als deze, en ben ook aangenaam verrast door Luke Wilson.
Kortom, een leuk tussendoortje om even te rillen.

Blijft een puike film deze thriller.
Al heb ik hem dan al eens een keer gezien, de spanning blijft...