Vacancy (2007)

Thriller

geregisseerd door Nimród Antal
met Luke Wilson, Kate Beckinsale en Frank Whaley

De auto van David en Amy Fox begeeft het in een verlaten gebied. Hierdoor zijn ze gedwongen de nacht door te brengen in het enige motel in de omgeving. Ze vermaken zich met wat horrorfilmpjes op de t.v. in de kamer, tot ze er achter komen dat die filmpjes opgenomen zijn in dezelfde kamer waar ze nu zitten en de camera's er nog hangen...

avatar van bjerik76
Spannend en volop schrikmomenten aanwezig.
Niet te lang en niet te kort.

Het einde is wel erg snel en simpel.
Vooral het 911 telefoontje op het eind was wel erg merkwaardig
we hebben politie nodig...... we hebben er pas 1 gestuurd.... die is dood geschoten... dan sturen we een nieuwe
en zodoende ..

Ik begrijp niet wat er zo leuk, goed en spannend is aan deze film.. Heb hem gisteren gekeken en het is totaal niet spannend. Het plot was al duidelijk nadat ik de beschrijving had gelezen.. De film komt traag op gang en tijdens de film had ik direct al door wat voor rol iedereen had en wat er ging gebeuren.. Er wordt niemand bruut vermoord, de zieke geest van de eigenaar wordt niet op ingegaan (kennelijk wel in Vacancy 2?) en het is zó voorspelbaar. Echt een saaie film met een happy ending, die naar mijn mening alleen in een romantische film thuis hoort..
En dan lees ik negatieve recensies op Moviemeter over films die juist geniaal zijn naar mijn mening.

1,5 ster trouwens.. Omdat ik toch mijn avond heb kunnen vullen.

avatar van Angelo2
LisaImminga schreef:

1,5 ster trouwens.. Omdat ik toch mijn avond heb kunnen vullen.

Smaken verschillen, gelukkig maar toch

avatar van Senta
Mijn genre, alle ingedienten voor een geslaagde horrofilm waar ik naar blijf kijken!! Autopech, middle of nowhere, stranden bij een pompstationnetje waar het niet puils aanvoelt en het uit de hand gaat lopen!

avatar van dualcia
Als media designer was ik al blij verrast met de opening credits. Ik ben niet vies van een mooi potje typografie, dus dit beloofde veel goeds.

Als horrorverhaal zijnde begint het ook lekker. Een koppel komt met autopech aan bij een afgelegen motel, zonder andere gasten. Cliché horror-flicks, ik vind het heerlijk op zijn tijd.

Kate Beckinsale en Luke Wilson zorgen voor een geloofwaardige prestatie als koppel zijnde en dit tilt het niveau van de film wel naar een hoger niveau. Verder is het standaard, te standaard om bijzonder te zijn. Maar dit is bij een film als deze ook helemaal niet nodig.

Ik betrapte mezelf erop dat ik na de 'dood' van David (die ik totaal niet zag aankomen) mijn aandacht verloor. Amy alleen was totaal niet interessant, en het kon me ook vrij weinig schelen of zij het zou overleven of niet. Het einde van de film maakte dat er eigenlijk niet beter op. Het boeide me niet dat David tóch niet dood was. Het laatste kwartier was een beetje een domper op een verder prima film.

Toch een *3. Prima vermaakt.

Hoe komt zoiets tot stand vraag ik me wel eens af. Had iemand het idee om gasten in een hotelkamer stoppen, een filmpje op te laten zetten en toen bleek die film diezelfde hotelkamer? That simple? Hoe het ook zei, zo simpel is de film zelf namelijk wel. Het plot is zwak vormgegeven, de chemie tussen Wilson en Beckinsale ontbreekt volledig (al presteren beiden afzonderlijk nog best aardig) en ook cinematografisch is het een amateuristische janboel. Onbegrijpelijk waar die voldoende vandaan komt, want dat is het zeker niet waard. Als deze zooi al goed genoeg is voor een dergelijk cijfer vrees ik voor het kwaliteitsebesef van menig filmkijker...

avatar van xxERWINxx
Best wel een goede thriller! Begon wat traag, maar werd steeds spannender.
Einde had wel iets beter kunnen worden uitgevoerd, maar al met al best vermakelijk.

avatar van TomPSV
Een zeer aangename thriller. De film kent een rustig begin met ook wel wat clichés, maar al snel gaat het tempo omhoog en verdwijnen de meeste clichés. Hoewel het plot misschien niet bijster origineel is, vond ik het wel een leuk uitgangspunt voor een film en het werd ook nog eens goed uitgewerkt. De spanning is namelijk, mede door het hoge tempo, bijna de hele tijd aanwezig. Daarnaast komen er ook nog de nodige schrikmomenten voorbij en dat kan ik altijd wel waarderen. Het sfeertje was ook lekker. Een afgelegen motel is natuurlijk al in veel films gebruikt, maar toch werkt het nog altijd.

Het einde vond ik wel enigszins teleurstellend te noemen. Vooral het feit dat Luke Wilson toch niet dood blijft is weer een hele voorzichtige keuze van de makers om er een happy-end van te maken. Dat had van mij echt niet gehoeven. Daardoor gaat mijn waardering niet naar de 4* sterren, maar blijft het steken op een dikke 3,5*. Wat mij betreft zeker wel een aanrader van mensen die houden van een spannende thriller. De korte speelduur is ook perfect. Het gaat daardoor nooit vervelen.

avatar van RuudC
Het onderschatte Predators en de trailer van de binnenkort te verschijnen Metallicafilm zagen er groots uit en zodoende gaat de interesse uit naar ander werk van Nimród Antal. Al moet ik eerlijk zeggen dat sinds Metallica de realiteit uit het oog is verloren, me niet meer zoveel interesseert. Vacancy valt dan meer in mijn straatje en de poster mag er zeker wezen.

De film echter is een aardige teleurstelling. Vacancy biedt aan de lopende band clichés, een voorspelbaar plot en een stel dat door ruzies onderling weinig op sympathie kan rekenen. Zoals ze in het begin in de auto al ruzie zitten te maken, hoop je vooral dat er plotseling een mooie, grote boom opduikt. Hoe het verhaal tussen die twee afloopt, hoef ik niet te zeggen.

Het verhaal is met alle respect niet meer dan amateuristisch. Rechtstreeks uit het boekje. De hoofdpersonen dwalen af van de route, komen met ongure mensen in aanraking en vervolgens is het rennen voor je leven. Vacancy biedt dan ook nog eens weinig spanning en niet bijster veel bloedvergieten. De hele film lang zat ik aan drie sterren te denken, maar het eind is ook weer verdomd flauw. Ik blijf er trouwens wel om lachen dat badguys woest worden, wanneer hun medebadguys sterven. Dat hebben ze niet verdiend natuurlijk!!! Voor de spanning hoef je de film ook niet te kijken. Vacancy heeft z’n momenten. Het idee van de motelkamer als martelruimte wekt alleen valse hoop. Er wordt niets mee gedaan.

Wel spannend, want ik zat op het randje van de bank. Maar ook erg ongeloofwaardig en de verhaallijn sloeg nergens op, vind ik...

avatar van Zwolle84
Ik verwachtte hier niets van, maar het blijkt een grote verrassing. Juist al die onverbloemde clichés in combinatie met de sterke uitvoering - waardoor het nog écht spannend wordt - zorgen ervoor dat de film bijna continu erg leuk blijft. Alleen het zeer zwakke einde zorgt ervoor dat ik net niet tot de 8 kom. Desondanks een ruime 7 en een aanrader voor liefhebbers van het genre die het leven niet te serieus nemen.

avatar van DutchTakeshiro
Aardige thriller met een snufje horror.Er valt niet bijzonder veel aan te merken op Vacancy maar ook niet veel om over naar huis te schrijven. Vol met clichés en onregelmatigheden, maar is eerder regel dan uitzondering in een standaard thriller. De locatie waar de film zich afspeelt is in ieder geval interessant en oogt sfeervol. Het motel ziet er uit alsof het al 30 jaar genegeerd wordt door voorbijgangers. Een ideale locatie om een stelletje te laten dwalen en er wat kwaadaardig volk bij te stoppen.

Luke WIlson en Kate Beckinsale spelen vrij slecht. Er is totaal geen chemie tussen de twee. Ze spelen een ongeloofwaardig stel. Van Beckinsale had ik eigenlijk wel meer verwacht. Ik heb Wilson nooit als een hoogstaande acteur gezien dus ik ben niet verbaasd over zijn matige prestatie. Het is heel lastig om sympathie te krijgen met het stel. Het kon me vrij weinig schelen wat er met ze gebeurde.

Pluspunt van Vacancy is dat het met een speelduur van 85 minuten niet saai wordt. De snelheid blijft er in en er hangt continu een dreiging. Gewoon een aardige film.

avatar van Filmkriebel
Vlotte en onderhoudende thriller, die meer inzet op de dreiging en zweterige angst, dan op rijkelijk vloeiend bloed. Veel originaliteit moet je niet verwachten maar het IS spannend en het geterroriseerde koppeltje van dienst weet niet meer in welke richting gelopen. Er zijn ook een paar reuzenclichés te bespeuren zoals de niet startende auto , maar toch ook enkele leukere insteken. Zo is de happy ending van de film nog wel eens welkom en zijn de killers niet onverwoestbaar. . Niet zo slecht.

Thereisnospoon
Opening Credits krijgen van mij een oscar, wat een intro!
Opgesloten in een kamer lijkt op 1408, net iets minder dan in die film.
Vacancy lijkt in zekere zin op room 1408, een kleine ruimte waar er in een Hotelkamer hele enge dingen (gaan) gebeuren, in deze film sober,
in 1408 meer uitbundig.

avatar van Tiany
Enkele spannende momenten, maar weinig verhaal, teveel kat en muis gedoe. Het einde van de film leek afgebroken wegens inspiratie tekort.

avatar van DonOswaldo
Sterk, een stuk sterker dan zijn vervolg. Het gaat na verloop van tijd lekker los en weet bij vlagen goed spanning te creëren. Dat de hoofdrolspelers eens een keer prima keuzes maken en de bad guys niet te overpowered zijn draagt daar alleen maar aan bij. En hoewel ik vooraf mijn twijfels had bij Luke Wilson in deze rol, doet de cast het helemaal prima, ook hij.

avatar van Kondoro0614
Vacancy

Een thriller film die mij tot aan het eind van zijn speelduur heeft kunnen vermaken. Het is zo'n mooi en simpel filmpje maar ze brengen het naar je over dat het toch weer erg lekker weg kijkt! Het is gewoon mooi om te zien hoe simpel, je in deze film dan, in de val kan worden gelokt. Na de eerste paar minuten dat hun gaan uitvogelen hoe ze binnen komen (de moordenaars) en dan proberen te vluchten vind ik gewoon gaaf. Toen die trucker kwam dacht ik dat het wat sneller ging maar dan bleek het 1 van hun te zijn. De wout werd ook nog neer gestoken. Dat had ik niet verwacht. Toch een paar vreemde dingen. Waarom in het dak gaan zitten terwijl ze hun kunnen bespieden via camera's. Waarom er geen back-up kwam voor die politie agent de dag erna? Allemaal nog vragen wat ik nu heb. Buiten de wat doordachten feiten om vond ik de film wel vermakelijk en het verhaal vond ik leuk. Het concept was ook niet saai en heb mij prima vermaakt! Zeker even het kijken waard!

avatar van Mr-Mcmovie
Erg plezante spannende thriller die van begin tot einde bleef boeien.

De nodige nagelbijtende scenes waren er. Visueel was het allemaal nog echt heel goed vind ik, en Wilson dat een keer een andere rol dan altijd in actie komedies.
Ook Beckinsale was leuk op dreef.

Ook erg coole opening en end credits.

Leuk voor een gevulde avond.

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Vacancy (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een toetsenbord.

Vacancy is een standaard cliché-gevuld horrorverhaal met een eenvoudig paint-by-numbers verhaal. Dit verhaal had zeker en vast een origineel idee, maar het snuff film-gedoe voegde maar weinig toe aan het verhaal, er wordt geen enkele duidelijke motivatie gegeven waarom Ned Flanders zijn slachtoffers filmde. Het acteerwerk van Wilson en Beckinsale zijn nog best te pruimen, Wilsons personage is verassend genoeg slimmer dan de meeste horrorpersonages in zulke films. Het tempo ligt best hoog waardoor de film wel gemakkelijk wegkijkt, maar doordat het verhaal zo eenvoudig en absoluut niet creatief is, zal je Vacancy na 2 uur al helemaal vergeten zijn.

avatar van -jack_sparrow-
-jack_sparrow- schreef:

Vacancy is een standaard cliché-gevulde horrorfilm met een eenvoudig paint-by-numbers verhaal. Deze film had zeker en vast een origineel idee, maar het snuff film-gedoe voegde maar weinig toe aan het verhaal, er wordt geen enkele duidelijke motivatie gegeven waarom Ned Flanders zijn slachtoffers filmde. Het acteerwerk van Wilson en Beckinsale zijn nog best te pruimen, Wilsons personage is verassend genoeg slimmer dan de meeste horrorpersonages in zulke films. Het tempo ligt best hoog waardoor de film wel gemakkelijk wegkijkt, maar doordat het verhaal zo eenvoudig en absoluut niet creatief is, zal je Vacancy na 2 uur al helemaal vergeten zijn.

avatar van dvdfreak123
Toch goed van genoten van deze vacancy. Film boeit van begin tot einde en bevat vele spannende scenes, en is van een hoog tempo. Verhaal was ook wel ok. De cast deed het allemaal wel goed. De film vliegt voorbij. De intro en de aftiteling zijn ook geweldig met het heerlijk dreigend muziekje erbij. film deed mij een beetje op sommige punten denken aan the strangers soms die ik wel nog beter vind of deze. wel een klein minpunt voor mij dan dat Wilson het overleeft vind ik, was wel beetje overdreven om toch maar weer een happy end te hebben . Niet 1 van de beste thrillers ofzo maar toch wel een zeer vermakelijke krijgt van mij een 7,5/10

avatar van Pazmaster
Leuk filmpje, redelijk spannend en er wordt aardig gespeeld. Doet me een beetje denken aan hostel maar met beter acteerwerk. Prima vermaak.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van xxERWINxx
Goede spannende film! rustige opbouw, daarna word hij erg spannend.
Had nog wel wat meer willen zien kwa moorden en mensen.

avatar van Left4Dead
"I want to go...
No... its alright."

Best een goed begin, een koppel dat niet heel erg sterk in hun relatie staat en dat wordt heerlijk weergegeven. De prachtige Kate Beckinsale, een traktatie elke keer weer, zet een goede rol neer. En een geluk zeg want Sarah Jessica Parker zou eerst die rol vertolken, dat was pas echt eng geweest. Daarnaast zet Frank Whaley meteen bij het inchecken een heerlijk creepy "manager" neer. Alleen die bril al, dat getuigt van absolute weerzin. Ook Luke Wilson zet zijn personage ook aardig neer, ben geen echte fan van de gast maar het gaat hem goed af deze rol. De cast doet zijn best om het simpel verhaal te vertolken.

Van de regisseur drie films gezien en ook al zijn het geen klapper, misbaksels kun je die zeker niet noemen. Vacancy vandaag een herziening gegund, eerder een 2,5** als beoordeling gegeven. Meestal is dat een beoordeling die mij geen herziening toelaat maar een onverklaarbaar gevoel deed mij deze weer afspelen. Wat zou deze prent mij waard zijn anno 2017 was de hamvraag.

De film gaat na een kleine half uur van start, de film doet me elke keer weer denken aan The Strangers (2008) die ik wel sterker vind. Ook een film waarin een koppel met enige relatieproblemen in onvoorziene problemen komt zonder ook maar enige aanwijzing waarom. Zeg maar random de ongelukkige zijn, at the wrong place at the wrong time. Simpelweg pech wat je op je weg tegen kunt komen aan idioterie.

Een niet al te origineel verhaal dat wel aardig werkt. Ik moet toegeven dat ik Franse films heb gezien die dit veel beter kunnen maar voor Amerikaanse standaard van de afgelopen 20 á 30 jaar is deze aantrekkelijk te noemen. Vooral het feit dat de gasten alleen slechte horrorfilms aangeboden krijgen op videoband als entertainment is gewoon heerlijk ziek, tja............. al snel weet het koppel Fox dat zij aan de beurt zijn voor de hoofdrollen binnen het goedkope slasher-genre op video. Candid camera zonder de irritante Ralf Inbar dit keer. Al snel zitten ze als ratten in de val in dit vooropgezette plan tot martelen en moorden.

Een motel waar moorden plaatsvinden, ja dat is niet erg origineel te noemen. De vraag is hoe een simpel verhaal boeiend te gaan houden en de concentratie te kunnen pakken aangezien het weinig armslag heeft. Dan kom je simpelweg uit op script en acteerwerk, Met het acteerwerk zit het goed, vooral Beckinsale is erg op dreef en de film leunt op haar kunnen wat mij betreft. Het script is redelijk, een geluk dat het goed vertokt wordt. De cameraman weet zich goed aangestuurd door de regisseur het geheel beklemmend op plaat te zetten.

De fox in the henhouse, David weet zich nog redelijk kalm te houden onder de omstandigheden. Hij is ook degene die zijn verstand nog laat spreken en zijn angst niet de overhand laat krijgen binnen de horror dat zich afspeelt in de motelkamer. Het blijkt om een complete productielijn aan snuff-video te gaan waar de eigenaren van het kamercomplex zich mee bezighouden. Het is een kwestie van overleven en slim zijn om te kunnen ontsnappen aan de bloeddorstige propriétaire.

Het barst van de clichés in de prent maar dat weet je van tevoren. Gelukkig zijn de acties van de hoofdpersonen niet zo dom als in de puberslashers, een genre dat geheel uitgemolken al decennia de videotheek en streamingdiensten mag verlaten tegen bodemprijzen. Vacancy staat boven dat verraad, daarom moet ik beoordeling echt herzien en ga voor nu voor een 3,5** beoordeling. Heel spannend is het niet maar er zit genoeg kwaliteit in om zich echt van de meukt te kunnen onderscheiden. Dit dankzij de cast en regie. Maar de film zijn sterkste wapen is het feit dat je steeds denkt van wat zou ik nu doen, m.a.w. je leeft mee. Het is zeer zeker iets wat je overkomen kan en dat voel je door de uitvoering van dit verhaal.

3,5** dus, een vol punt erbij op. Het is een sterk uitgewerkt kat- en muisspel wat je met gemak het verhaal inzuigt. Deze film wordt sterker en sterker naar het eind toe, vlot ben je door de film heen. Ben blij met deze herziening, niet dat het een forefilling prophecy was maar soms heeft gevoel voorrang op ratio. Pinewood hotel,

Nog een paar tipjes voor de liefhebber van dit soort prenten:

The Strangers (2008)
You're Next (2011)
La Meute (2010)
Ils (2006)
Sheitan (2006)
Martyrs (2008)
Frontière(s) (2007)

Er zijn er meer en vul gerust aan. De Fransen zijn hier echt goed in.

Nadat ik gisteravond eerste de Drama / Komedie film "A Hologram for the King (2016)" had gezien en ik het nog te vroeg (was toen iets van 01:00 uur in de nacht) vond om naar bed te gaan, heb ik deze kortdurende (circa 80 minuten) en eenvoudige Thriller film nog bekeken via "Ziggo Movies & Series XL" en wat me vooral over de streep trok om deze film te gaan bekijken, was de bekende cast in de vorm van Luke Wilson en Kate Beckinsale, waarbij ik de laatste altijd een mooie vrouw vindt om naar te kijken en ze staat ook meestal in films haar mannetje.

In dit verhaal draait het om het getrouwde stel David Fox (gespeeld door Luke Wilson) en Amy Fox (gespeeld door Kate Beckinsale), dat op het punt staat om te gaan scheiden. Wanneer ze laat in de avond op weg naar huis van familiebezoek plots autopech krijgen, worden ze gedwongen om te overnachten in een afgelegen motel, te weten het Pinewood Motel (soort van Norman Bates motel ). Terwijl ze naar enkele low budget horrorfilms kijken, realiseert David zich dat deze zijn opgenomen in exact dezelfde kamer als waarin hij en Amy zich bevinden. Terwijl ze opgesloten zitten en met verborgen camera's in de gaten worden gehouden, komen ze al snel tot de conclusie dat ze de volgende slachtoffers van de makker van snuff-films dreigen te worden.

Hoewel het eigenlijk niet meer dan een dertien in dozijn thriller is zonder verrassingen en met de nodige clichés en een voorspelbaar verloop, weet deze film wel nog te vermaken en kijkt hij ook wel lekker weg en dat mede door de korte duur. Echt spannend of eng wordt het nergens (de afgespeelde videofilmpjes zijn nog het heftigste, waarin ook wat bloot te zien valt), maar wel is de uitvoering van het verhaal nog best sfeervol en dat komt mede omdat het verhaal zich afspeelt in de avond en nacht. Het einde van het verhaal was best aardig, maar was wel zeer voorspelbaar en uiteraard voelen David Fox en Amy Fox dan weer iets voor elkaar.

Wat ik eigenlijk een gemis vond in het verhaal, is dat de karakters David Fox en Amy Fox goed worden uitgelicht, maar van de daders is er geen achtergrond, waardoor je eigenlijk niet weet waarom ze het doen. De daders (in totaal drie) zijn ondanks dat ze alles in kamer waar David en Amy verblijven opnemen (en dus ook kunnen terugzien indien nodig ! ), niet bepaald de slimste, want toch weten David en Amy zich te verbergen (op de zolder van de kamer, slaat overigens nergens op een motel- of hotelkamer met een zolder) en te ontsnappen (via een luik en tunnel in de vloer van de badkamer). Ook vond ik het niet bepaald slim van ze, dat ze zomaar videobanden met wat ze doen laten liggen in de motelkamer, of ze deden het bewust voor de kick.

Dat de drie daders niet bepaalde de slimste zijn, uit zich ook dat ze alleen een politieagent (gespeeld door David Doty) weten te vermoorden (die poolshoogte komt nemen naar aanleiding van een telefoontje van Amy) en David zwaar weten te verwonden waardoor deze is uitgeschakeld, waarna ze uiteindelijk alle drie gedood (twee via een auto en de eigenaar van het motel via een één op één duel met Amy) worden door Amy De politie komt overigens ook niet bepaald slim (buiten dat ze nooit ergens alleen naartoe worden gestuurd) over in deze film, want zodra Amy na een tijdje nog eens belt met de politie, wordt er gezegd dat ze al iemand gestuurd hebben, waar ze wel nog niets van vernomen hebben

De cast is in deze film vrij beperkt en zijn makkelijk op twee handen te tellen. De cast deed het verdienstelijk en vooral natuurlijk de twee hoofdrolspelers Luke Wilson en Kate Beckinsale. Frank Whaley (in de rol van dader Mason, die tevens de eigenaar is van het motel) deed het ook best verdienstelijk en is soms zelfs wat komisch (o.a. het gedoe over dubbeltjes om te telefoneren en ook hoe hij zich gedraagt en uitziet), alleen is het jammer dat er over hem geen achtergrond is en hij doet het waarschijnlijk o.a. om geld te verdienen aan de videobanden, die hij o.a. verkoopt aan vrachtwagenchauffeurs, waarvan er eentje te zien is in deze film.

Al met al leuk om eens gezien te hebben deze kortdurende dertien in dozijn Thriller en dan voorval vanwege de bekende cast in de hoofdrol van slachtoffers. Zouden de twee hoofdrollen gespeeld zijn door een onbekende acteur en actrice, dan had ik deze film waarschijnlijk niet eens bekeken. Dat laatste is dus wel het geval bij het tweede deel, te weten "Vacancy 2: The First Cut (2009)", dus of ik dat deel ook nog ga bekijken, dat is de vraag en die film staat ook niet bij "Ziggo Movies & Series XL".

avatar van Kondoro0614
Theunissen schreef:
Nadat ik gisteravond eerste de Drama / Komedie film "A Hologram for the King (2016)" had gezien en ik het nog te vroeg (was toen iets van 01:00 in de nacht) vond om naar bed te gaan

Vond je dat te vroeg? Dan heb ik namelijk nog zo'n drie en een half uur nachtrust voordat ik me weer klaar maak voor mijn werk .

Kondoro0614 schreef:

Als ik vrij heb, dan vind ik 01:00 aan de vroege kant om naar bed te gaan. Maar vanaf woensdag lig ik er weer om 23:45 in (zal dan waarschijnlijk pas rond 02:00 of nog later in slaap vallen, of helemaal niet ), waarna om 05:45 de wekker gaat om op 07:00 op het werk aanwezig te zijn (reistijd is zonder file tussen de 50 en 60 minuten). Het zal tevens de eerste keer na lange tijd (sinds mei) zijn, dat ik weer moet rijden in het donker (althans gedeeltelijk, want volledig "Pitch Black" wordt het pas vanaf oktober voor mij).

avatar van Left4Dead
Theunissen schreef:

Volgens mij is het om de handel van de opgenomen beelden van de martelingen en moorden. Er kwam zelfs iemand de videobanden halen, in mijn optiek een handelaar in snuff. Maar... correct me when i'm wrong!

Left4Dead schreef:

Ja dat meende ik ook, zie ook de laatste regel in mijn voorlaatste geschreven kolom. Ga ik toch ook maar vanavond eens het tweede deel bekijken, want ik begrijp dat daar meer achtergrond in zit.

avatar van Alathir
Gewoon een leuke thriller, zit misschien wat tegen de horror aan omdat het toch een vorm van angst kan opwekken. Een filmpje als deze komt ook altijd beter tot uiting als je je wat kan inleven in het koppel. Ik vond dat vrij goed gelukt allemaal hoewel de film echt een heel pak korter nog had gekund. Ik snap echt niet waarom toen ze ondergronds waren doorgestoken naar de kamer met de surveillance ze naar iets zochten wat ze konden gebruiken als wapen terwijl aan de andere kant van de deur gewoon een pistool boven de deurpost hangt. Dan doet hij de deur nog open ook en nog valt zijne euro niet.
Dat vond ik echt een zware faal. Ook nadat die politieman langskomt en ze in de auto zaten, stond er toch een shotgun in die auto. Waarom namen ze die niet? Onbegrijpelijk of wel zie ik spoken?

Buiten dat was het echt wel vermakelijk en spannend. Het einde is een beetje jammer want de kans dat haar man dat overleeft had was wel vrij klein.

avatar van Nicolage Rico
Leuk idee (waar veel te weinig mee wordt gedaan), maar wat een inspiratieloos einde zeg. Zoveel dingen te bedenken, maar eindigen met nul, niks, nada.

Verder passeren er een legio clichés de revue, maar desondanks een fijn, oldskool sfeertje.

Pers er een magere 3* uit.