• 8.523.160 stemmen

The Hills Have Eyes (2006)

Horror / Thriller | 107 minuten
3,27 2.424 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: Alexandre Aja

Met onder meer: Aaron Stanford, Kathleen Quinlan en Vinessa Shaw

Releasedatum: 24 augustus 2006

Plot The Hills Have Eyes

"The lucky ones die first."

Een Amerikaanse familie is met de camper op reis door de woestijn van New Mexico wanneer ze opeens een auto-ongeluk krijgen. De auto is niet te repareren en hun mobiele telefoons hebben midden in de woestijn geen bereik. Ze proberen er het beste van te maken maar al snel merken ze dat er iets niet in orde is in dat gebied. Ze worden opgejaagd door misvormde lokale bewoners die gemuteerd zijn als gevolg van nucleaire tests door de overheid in het verleden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Kim008

Kim008

Ik vond dit echt een verrassend goeide film! Zeker naar het einde toe in het stadje van de gemuteerden, zalig! De mutanten zagen er trouwens ook fantastisch goed uit! Of eerder lelijk Topfilmpje!

avatar van Imane10

Imane10

Ongelofelijk, je moet echt een zieke geest hebben om deze film af te kunnen kijken. Ik kreeg al de rillingen toen ik zag dat onschuldige honden en een baby in zo een onmenselijke situatie maar het verplicht moeten accepteren en erin meegaan. (Of meespelen, hoe je het wilt noemen want het blijft een film) één woord voor dit - walgelijk! Ik gruwel er nog steeds van.Ik dacht gewoon een horrorfilm te zien met een gemiddeld hoge score (wat echt onbegrijpelijk is, er is niks aan dat even in je op laat komen : hé, dat was een goeie film die moet ik mensen zeker aanraden! Alsjeblieft zeg. Dan zijn er mensen die reageren: ik genoot ervan! Beangstigend dat mensen hiervan genieten...

Hoe diep ben je gezakt als film produceur als je een scene in een film laat komen waarin een minderjarig meisje word verkracht. Schokkend! Echt waar zo iets wil je niet zien, ongeacht film of niet. Het gebeurd in de wereld,maar wie weet wat voor perverts hierop kicken. Je spoort niet als je op zo'n manier kijkcijfers wilt scoren. En een hond af slachten? Alleen al het idee,ik walg ervan. Dit is geen horrorfilm, dit is puur ellendige psychische rotzooi, als deze film je werkelijk heeft geamuseerd moet je bij je zelf eens nagaan of je wel 100 bent daarboven.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

zieke geest

Dit valt eigenlijk nog enorm mee. Er zijn véél ergere films

avatar van Turbodevil

Turbodevil

De een kan meer hebben dan de ander blijkbaar.

Ik kan er makkelijk naar kijken .

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Spannende film, die eigenlijk wel goed in elkaar zit voor een slasher.

avatar van Shadowed

Shadowed

Tof.

Toch echt wel een hele toffe film deze productie van Aja. Ik zal hieraan toevoegen dat ik het origineel niet heb gezien, en misschien als deze op TV komt dat ik hem wel een keertje zal aanzetten. Ik heb veel pret beleefd aan deze film.

De film durft een heleboel. Geen wonder dat er kotszakjes werden uitgedeeld bij de première van deze film. De film is soms ook erg grof, goor en smerig en kent erg zieke momenten. Wel wonderlijk voor een Amerikaanse film.

Aan het begin sleept de film een beetje, maar de film bied genoeg actie en vermaak om je de gehele speelduur geboeid te houden.

avatar van Criticus

Criticus

Geen bagger

avatar van anoniempje28

anoniempje28

Goede film , de verminkingen waren mooi gemaakt

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20209 berichten

Het verhaal is natuurlijk 2 keer niks. Een familie die strandt in een woestijn en wordt geterroriseerd door een familie van vervormde kannibalen, meer is het eigenlijk niet. Het origineel vond ik niet slecht maar het kwam nooit echt op gang vond ik en de vervormingen vielen ook dik tegen. Deze remake heeft een veel beter tempo en de vervormingen zijn erg goed gedaan. Misschien wat aan de lange kant maar vervelen deed het niet. Af en toe wat lekkere gore, dat is zeker niet mis en ik hou wel van revenge op de boosdoeners. Film is wat mij betreft geslaagd en op elk vlak beter dan het origineel.

Nu weet ik ook dat ik destijds deel 2 heb gezien in de bios en niet deze. En ja deel 2 was flauw tov deze.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag nog eens herbekeken,

Redelijk geslaagde horror!

Spannend sfeertje rondom de hele film, genoeg gore (sommige scenes waren erg ziek) en ook een beetje spanning, vooral in het stadje, de mutanten waren goed gemaakt, de film lijkt op zich wel op de Wrong turn films.

Het einde is ook erg geslaagd (de revenge) op naar deel 2

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Een goede en sfeervolle horror/thriller, met de nodige humor. De mutanten zien er overtuigend en realistisch uit. Soms kreeg ik zelfs medelijden met hen, vooral die ene in de rolstoel. (althans, tot hij zijn mobieltje bovenhaalt) En het achtergrondverhaal met de nucleaire test maakt het geheel nog meer aandoenlijk.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Na bijna 15 jaar nog eens deze behoorlijk goede horrorfilm opnieuw gekeken. Ik ben van plan de komende periode meer van dit soort bloederige horrorfilms opnieuw te bekijken en deze stond wel echt hoog op dat verlanglijstje. Wat me al die jaren bij bleef was die brandende vader, verder was ik de film redelijk kwijt in mijn hoofd. Het origineel heb ik nooit gezien, moet ik misschien ook maar eens gaan doen.

De setting is natuurlijk al fantastisch, met een warme en verlaten woestijn waar die weirdo's netjes hun gang kunnen gaan. Om een beetje negatief te beginnen, de aanloop naar al het leed duurt een tikje te lang. Niet storend, maar het had een klein kwartiertje misschien korter gekund. Maar sfeer is er al wel vanaf het begin. Ik heb altijd een zwak voor die verlaten gehuchtjes in the middle of nowhere gebieden. Zo'n vies tankstation, een smerig wc-hokje, een vieze eigenaar. De toon is dan meteen gezet.

En vanaf het moment dat de familie wordt belaagd kom je wel weer achter de klasse van regisseur Aja, die al een paar geweldige horrorfilms op zijn naam heeft. Het is bruut, smerig, ongemakkelijk en bloederig, maar ook bijzonder goed geregisseerd en gefilmd. Denk aan de brandende vader, de dode hond, de halve verkrachting, het afschieten van de moeder of het einde in het huis van de freaks. Het is geen film die overloopt van originaliteit, want je weet dat er payback gaat komen als de familie het punt bereikt heeft dat ze niks meer hebben te verliezen. Je hoopt vooral dat het ook lekker rauw is en dat komt ook uit. Die ouwe in zijn stoel met zijn gemuteerde hoofd was wel tof gemaakt, inclusief het einde met de hond die hem verscheurde. Nice.

Nee, er valt weinig over de film te klagen. Een absolute aanrader voor horrorfans. En met een jonge, maar erg mooie Emilie de Ravin. Niet verkeerd om naar te kijken en ik mag haar ook altijd wel als actrice. Ze was al een favoriet van me toen ze nog in Lost speelde.

4* blijven staan

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Poging tot.

En Emilie de Ravin was in 2006 gewoon 25 jaar oud hoor Weet niet wat bij jou als minderjarig telt?

Heb me er opnieuw erg mee vermaakt. Moet ik nu TBS krijgen?

avatar van Criticus

Criticus

Imane10 schreef:

Ik ben een beetje jaloers. Jij hebt een fantastische film ervaring meegemaakt. Als een film je zo raakt, prachtig!

avatar van Basto

Basto

Fantastische remake!

Zag gister het geweldige origineel van Craven, vandaag deze blu ray in m’n speler gedaan. Vanaf de eerste seconde is duidelijk dat het hier om een heel andere film gaat. Het beeld is widescreen en het sounddesign zorgt direct voor iets extra’s. Het is Aja op z’n best die met een brute openingsscene de kijker bij de lurven pakt.

Cinematografisch heeft deze het beter voor elkaar. Het gezin dat met de camper de woestenij in trekt is wua samenstelling hetzelfde. De bad guys zijn dat ook, maar waar we bij Craven ook de bad guy leerde kennen, blijven die hier lang uit beeld en uiteindelijk een groepje anonieme mutanten. De films vergelijken is eigenlijk geen beginnen aan. Daarvoor is de aanpak, ondank de vele overeenkomsten, te verschillend. Beide zijn gewoon ijzersterk en brengen zowel de slachtoffers als de kijker tot op de grans van de waanzin.

Uitermate effectief en Aja’s beste.

avatar van princesspeach

princesspeach

Heel ziek. Lekker goor, maar vond de acteerprestaties van de familie niet heel sterk. De verminkingen waren wel mooi gelukt en zag er echt uit.

Imane10 schreef:

Helemaal mijn mening!! Je moet echt ziek en gestoord zijn dit goed te vinden. Als je hier van geniet spoor je niet.. Als je echt een kick krijgt van afslachtingen en verkrachtingen heb je hulp nodig. Dan heb je te maken met een "'sick mind".

Tonypulp schreef:

Zowel deze als het origineel herzien. In tegenstelling tot mijn eerdere conclusie, zo begin 2010, is dit deel gewoon compleet verwaarloosbaar. Ondanks de typerende knulligheid van het origineel, is dat wél een film met een onvervalst benauwde sfeer. Deze remake, van de hit or miss regisseur Aja, toont alleen aan hoe het tegenwoordig ook anders kan. En dat is in dit geval verre van positief.

Er liggen absoluut een shitload aan verbeter punten rondom Craven's (cult) classic, dus een remake was geen gekke optie. Neemt niet weg dat je er dan wel wat meer mee mag doen dan een simpele herhalingsoefening van o.a een boel remake-genoten....die ook al niet best waren (TCM, ik kijk vooral jou aan). Wrong Turn vind ik bijv. ook verre van groots, maar lijkt me een betere moderne take op het hele THHE concept dan deze directe remake. Om even in de bekendere sferen te blijven.

Nergens hard genoeg en bovendien nogal knullig in de uitwerking, aantal shots die nergens mee eindigen en erg lomp in directe confrontaties (of is dat dan weer een ode..). Erg op safe gespeeld, nogal het type film om makkelijk in de picture te komen. Aja-status onwaardig. Deed hij met Piranha een stuk 'slimmer'!

Eerst een lading kritiek, en toch 4*...ja we begrijpen je..

avatar van Tonypulp

Tonypulp

frans123 schreef:

Eerst een lading kritiek, en toch 4*...ja we begrijpen je..

Vorig jaar herzien, cijfer hoger uitgevallen. Mysterie ontrafeld.

Tonypulp schreef:

Vorig jaar herzien, cijfer hoger uitgevallen. Mysterie ontrafeld.

Hahahah

avatar van ZAP!

ZAP!

Bedankt voor de bump frans123 en Imane10.

Ik heb deze nog liggen, dus moet 'm maar weer es proberen, denk ik.

ZAP! schreef:

Bedankt voor de bump frans123 en Imane10.

Ik heb deze nog liggen, dus moet 'm maar weer es proberen, denk ik.

Ieder zijn (ziek) ding....smiley

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

avatar van Shadowed

Shadowed

Aja eens herzien.

Als regisseur leek er vroeger wel een overeenkomst tussen zijn films te zijn, maar tegenwoordig is hij zijn kwaliteiten aan het uitbreiden. Zijn vroegere films, die wat ruwer en gemener waren, liggen me echter veel beter. The Hills Have Eyes was daarbij zijn eerste cadeautje aan Amerikaanse horror en het mag er nog altijd zeker wezen.

Opvallend aan de film is dat het na een lekkere opening even de tijd neemt om ons een beter beeld te geven van de hoofdpersonages. De familie wil nooit bijzonder interessant worden, maar de variatie mag er zijn. Zo is het niet het standaardgezin met ma, pa en kids, maar loopt er nu ook een baby en vriendje mee van één van de kids. Origineel? Niet bepaald, maar wel extra voer om af te maken natuurlijk.

Make-up en omgeving zijn sterk in beeld gebracht, alleen vond ik dat het geweld weer net wat harder kon zijn. Gemeen is het zeker, soms ook aardig genadeloos, maar als het echt op de kills zelf aankomt knipt Aja iets te snel weg. De smerigheid die wordt getoond is zonder meer intrigerend, maar er wordt nooit de tijd en focus genomen om deze ook passend in beeld te brengen. Zeker gedurende de wraakscenes is dat een gemiste kans.

Acteerwerk is ook niet bijzonder, maar verder weet Aja ons zonder moeite geboeid te houden voor een speelduur die niet te lang door kwakt. De horror wordt ons ook lekker rauw in-the-face getoond, een directe aanpak die ik van Aja altijd goed kan waarderen. De tweede helft kent op deze manier ook een tempo die ons vlot door het verhaal kan leiden.

Tussen de horrorfilms is dit wat mij betreft één van de betere. Is ook niet zo moeilijk aangezien nogal veel films tegenwoordig niet van de hoogste kwaliteit zijn. Zo'n luguber sausje als deze film kent wordt niet zo snel meer overgedaan, inclusief door Aja zelf. Toch blijf ik graag kijken naar hoe hij zich als regisseur gaat ontwikkelen, want hij moet vast nog wel een klein meesterwerkje uit z'n mauw kunnen schudden.

avatar van MSJ_msj

MSJ_msj

Een 3,27??? Alleen al daarom heb ik een 1 gegeven zodat dat gemiddelde wat naar beneden gaat.

Special effects en kostuums prima, maar wat een belabberde verhaallijn.

Jongste broertje is in het begin de nerd en moet later rol van held op zich nemen. Stoere zus ontpopt zich als nietsnut die alleen nog maar kan gillen, echt hoe stereotype en onzinnig kan het zijn.

Je baby wordt ontvoerd en dan ga je je druk maken over je dode schoonmoeder die je toch al niet mocht. Echt wat een klets. Jammer.