The Hills Have Eyes (2006)

Horror / Thriller

geregisseerd door Alexandre Aja
met Aaron Stanford, Dan Byrd en Emilie de Ravin

Een Amerikaanse familie is met de camper op reis door de woestijn van New Mexico wanneer ze opeens een auto-ongeluk krijgen. De auto is niet te repareren en hun mobiele telefoons hebben midden in de woestijn geen bereik. Ze proberen er het beste van te maken maar al snel merken ze dat er iets niet in orde is in dat gebied. Ze worden opgejaagd door misvormde lokale bewoners die gemuteerd zijn als gevolg van nucleaire tests door de overheid in het verleden.

avatar van Kim008
Ik vond dit echt een verrassend goeide film! Zeker naar het einde toe in het stadje van de gemuteerden, zalig! De mutanten zagen er trouwens ook fantastisch goed uit! Of eerder lelijk Topfilmpje!

avatar van Imane10
Ongelofelijk, je moet echt een zieke geest hebben om deze film af te kunnen kijken. Ik kreeg al de rillingen toen ik zag dat onschuldige honden en een baby in zo een onmenselijke situatie maar het verplicht moeten accepteren en erin meegaan. (Of meespelen, hoe je het wilt noemen want het blijft een film) één woord voor dit - walgelijk! Ik gruwel er nog steeds van.Ik dacht gewoon een horrorfilm te zien met een gemiddeld hoge score (wat echt onbegrijpelijk is, er is niks aan dat even in je op laat komen : hé, dat was een goeie film die moet ik mensen zeker aanraden! Alsjeblieft zeg. Dan zijn er mensen die reageren: ik genoot ervan! Beangstigend dat mensen hiervan genieten...

Hoe diep ben je gezakt als film produceur als je een scene in een film laat komen waarin een minderjarig meisje word verkracht. Schokkend! Echt waar zo iets wil je niet zien, ongeacht film of niet. Het gebeurd in de wereld,maar wie weet wat voor perverts hierop kicken. Je spoort niet als je op zo'n manier kijkcijfers wilt scoren. En een hond af slachten? Alleen al het idee,ik walg ervan. Dit is geen horrorfilm, dit is puur ellendige psychische rotzooi, als deze film je werkelijk heeft geamuseerd moet je bij je zelf eens nagaan of je wel 100 bent daarboven.

avatar van SmackItUp
Imane10 schreef:
zieke geest

Dit valt eigenlijk nog enorm mee. Er zijn véél ergere films

avatar van Turbodevil
De een kan meer hebben dan de ander blijkbaar.
Ik kan er makkelijk naar kijken .

avatar van DjFrankie
Spannende film, die eigenlijk wel goed in elkaar zit voor een slasher.

avatar van Shadowed
Tof.

Toch echt wel een hele toffe film deze productie van Aja. Ik zal hieraan toevoegen dat ik het origineel niet heb gezien, en misschien als deze op TV komt dat ik hem wel een keertje zal aanzetten. Ik heb veel pret beleefd aan deze film.

De film durft een heleboel. Geen wonder dat er kotszakjes werden uitgedeeld bij de première van deze film. De film is soms ook erg grof, goor en smerig en kent erg zieke momenten. Wel wonderlijk voor een Amerikaanse film.

Aan het begin sleept de film een beetje, maar de film bied genoeg actie en vermaak om je de gehele speelduur geboeid te houden.

Geen bagger

Goede film , de verminkingen waren mooi gemaakt

avatar van alexspyforever
Het verhaal is natuurlijk 2 keer niks. Een familie die strandt in een woestijn en wordt geterroriseerd door een familie van vervormde kannibalen, meer is het eigenlijk niet. Het origineel vond ik niet slecht maar het kwam nooit echt op gang vond ik en de vervormingen vielen ook dik tegen. Deze remake heeft een veel beter tempo en de vervormingen zijn erg goed gedaan. Misschien wat aan de lange kant maar vervelen deed het niet. Af en toe wat lekkere gore, dat is zeker niet mis en ik hou wel van revenge op de boosdoeners. Film is wat mij betreft geslaagd en op elk vlak beter dan het origineel.

Nu weet ik ook dat ik destijds deel 2 heb gezien in de bios en niet deze. En ja deel 2 was flauw tov deze.

avatar van xxERWINxx
Vandaag nog eens herbekeken,

Redelijk geslaagde horror!
Spannend sfeertje rondom de hele film, genoeg gore (sommige scenes waren erg ziek) en ook een beetje spanning, vooral in het stadje, de mutanten waren goed gemaakt, de film lijkt op zich wel op de Wrong turn films.

Het einde is ook erg geslaagd (de revenge) op naar deel 2

avatar van Duke Nukem
Een goede en sfeervolle horror/thriller, met de nodige humor. De mutanten zien er overtuigend en realistisch uit. Soms kreeg ik zelfs medelijden met hen, vooral die ene in de rolstoel. (althans, tot hij zijn mobieltje bovenhaalt) En het achtergrondverhaal met de nucleaire test maakt het geheel nog meer aandoenlijk.

avatar van Ajax&Litmanen1
Na bijna 15 jaar nog eens deze behoorlijk goede horrorfilm opnieuw gekeken. Ik ben van plan de komende periode meer van dit soort bloederige horrorfilms opnieuw te bekijken en deze stond wel echt hoog op dat verlanglijstje. Wat me al die jaren bij bleef was die brandende vader, verder was ik de film redelijk kwijt in mijn hoofd. Het origineel heb ik nooit gezien, moet ik misschien ook maar eens gaan doen.

De setting is natuurlijk al fantastisch, met een warme en verlaten woestijn waar die weirdo's netjes hun gang kunnen gaan. Om een beetje negatief te beginnen, de aanloop naar al het leed duurt een tikje te lang. Niet storend, maar het had een klein kwartiertje misschien korter gekund. Maar sfeer is er al wel vanaf het begin. Ik heb altijd een zwak voor die verlaten gehuchtjes in the middle of nowhere gebieden. Zo'n vies tankstation, een smerig wc-hokje, een vieze eigenaar. De toon is dan meteen gezet.

En vanaf het moment dat de familie wordt belaagd kom je wel weer achter de klasse van regisseur Aja, die al een paar geweldige horrorfilms op zijn naam heeft. Het is bruut, smerig, ongemakkelijk en bloederig, maar ook bijzonder goed geregisseerd en gefilmd. Denk aan de brandende vader, de dode hond, de halve verkrachting, het afschieten van de moeder of het einde in het huis van de freaks. Het is geen film die overloopt van originaliteit, want je weet dat er payback gaat komen als de familie het punt bereikt heeft dat ze niks meer hebben te verliezen. Je hoopt vooral dat het ook lekker rauw is en dat komt ook uit. Die ouwe in zijn stoel met zijn gemuteerde hoofd was wel tof gemaakt, inclusief het einde met de hond die hem verscheurde. Nice.

Nee, er valt weinig over de film te klagen. Een absolute aanrader voor horrorfans. En met een jonge, maar erg mooie Emilie de Ravin. Niet verkeerd om naar te kijken en ik mag haar ook altijd wel als actrice. Ze was al een favoriet van me toen ze nog in Lost speelde.

4* blijven staan

avatar van Ajax&Litmanen1
Imane10 schreef:

Poging tot.

En Emilie de Ravin was in 2006 gewoon 25 jaar oud hoor Weet niet wat bij jou als minderjarig telt?

Heb me er opnieuw erg mee vermaakt. Moet ik nu TBS krijgen?