The Hills Have Eyes II (2007)

Alternatieve titel: The Hills Have Eyes 2

Horror

geregisseerd door Martin Weisz
met Michael McMillian, Jessica Stroup en Daniella Alonso

Een team van jonge en onervaren National Guard-soldaten krijgt de missie om apparatuur te brengen naar een onderzoekskamp in de woestijn. Maar hier aangekomen ontdekken de soldaten dat het kamp volledig verlaten is. Als ze dan vreemde geluiden horen op hun walkietalkies, besluiten ze op onderzoek uit te gaan. Ze vinden dan echter al snel een groep gruwelijk misvormde en tevens hongerige mutanten.

avatar van jOERI
killerfreak schreef:
Na het uitstekende deel 1 (dat in mijn ogen zeker een verbetering was tov het origineel), is dit toch een kleine tegenvaller. Het ene cliche volgt na het andere, en het is dan ook op geen enkel moment spannend. Goor? Dat wel ja, maar daar zijn andere films dan weer net iets extremer in. Overigens vind ik het einde nu ook niet echt een hoogvlieger, maar goed. Dat past binnen het karakter van de rest van de film.

Kan het zelf niet beter verwoorden

avatar van housemoviewatch
Wat een aanfluiting. .. Wist me niet te boeien vorige deel was beter.

avatar van john mcclane 2
Lekker grof.
Goede locatie.
Voor horror liefhebbers is dit er wel een die er redelijk bovenuit steekt.
Deel 1 was ook erg goed.soms werd ik er wel naar van( vooral deel 1) maar dat is soms een goed teken dat je zak chips even naast je neerlegt.

avatar van tattoobob
Ook dit deel is aardig.....niet zo sterk als het eerste deel(wat tevens het bewijs is dat er wel degelijk goede horror remakes worden gemaakt)maar ook dit deel kijkt lekker weg.
De smerigheid en freakyness is goed aanwezig.....heerlijk.
Ook goed acteerwerk aanwezig....

avatar van xxERWINxx
Wat minder spannend en goed dan het 1e deel, hierin zien we weer de rotsen van Mexico wat we in deel 1 ook zagen, alleen hier geen familie maar een stel soldaten die de mijnen / rotsen in trekken.
Laatste gedeelte is wel donker waardoor je niet alles goed zag.
Verder is de gore wel weer aanwezig, maar toch minder dan deel 1

avatar van Barry83
Kan niet tippen aan het eerste deel. Tegenvaller.

avatar van misterdhdh
Redelijk filmpje maar echt overtuigen kon deze mij toch ook niet. Het eerste deel vond ik ook niet bijzonder goed maar toch iets beter als deze. Het verhaal op zich is niet bijzonder, de uitwerking is degelijk. De locatie is natuurlijk leuk gekozen om er een spannende film van te maken. Spijtig genoeg ontbreekt er wat spanning en ook wat meer schrikmomentjes waren leuk geweest. De personages doen het wel goed, al maken ze wel enorm domme acties, wat je toch vaak ziet bij dit soort films. Die vrouwelijke soldaat zag er trouwens wel enorm goed uit. Voor de rest redelijk wat gore, die er soms wel erg nep uitzag en dan weer goed. De wezens zelf zien er wel leuk en goed uit. Het einde is dan weer standaard, maar zeker niet slecht. Al bij al zeker geen slechte film maar echt blijven hangen zal deze nu ook niet doen. Er viel meer uit te halen.
3/5
***

avatar van DjFrankie
Wel genoten van deze, na enkele weken geleden deel 1 te hebben gezien was dit een must see. Natuurlijk niet altijd logisch en soms waren de soldaten wel erg dom, maar de gemuteerde zagen er weer gaaf uit.
Leuk vermaak. Ik vond deze een prima vervolg op deel 1.

avatar van Shadowed
Prima vervolg.

Deel 1 was vooral opvallend vanwege zijn best gedurfde aanpak. Lekker vies en smerig in beeld gebracht. Dit deel weet ook wel een paar opvallend smerige scenes op het doek te toveren, waarmee het eigenlijk nooit saai werd.

Van familie naar leger in opleiding, de overgang beviel me wel. Enkele lekker vieze momenten mogen er zeker zijn. Leuke make-up voor de kannibalen weer, al was het acteerwerk in het algemeen wat slechter. Ook meerdere beslissingen van "doe dat nou niet" en is de film vrij voorspelbaar.

Haalt het niet bij het origineel op de remake. Qua horror is er genoeg te beleven, maar het is allemaal wat meer standaard en voorspelbaar gebracht. Daarvoor wat punten aftrek, dit had best wel een geslaagde reeks kunnen zijn.

avatar van BlueJudaskiss
Prima, pretentieloos vermaak waar ik 88 minuten meer dan genoeg lol aan heb beleefd. Over de geloofwaardigheid heb ik het liever niet, maar een goede cast en een lekker tempo. Leuker dan verwacht!

avatar van xxERWINxx
Vandaag deel 2 herbekeken, hij is wel wat minder dan het 1e deel, ditmaal een groep soldaten die de woestijn intrekken en later ook de mijnen in, eenmaal in de mijnen was het een beetje donker waardoor je niet alles goed zag.
Ook minder gore dan het 1e deel, de kills waren wel aardig en ook het einde vond ik dan wel weer geslaagd.

Je kan deze films vergelijken met de Wrong Turn films, alleen in die films zit nog meer gore en bloed dan deze.
Al met al wel vermakelijk om weer eens te zien!

avatar van Phantasm
Zijn voorganger was beter, maar dit valt nog te doen.

avatar van Chelsea94
Ik vond deze beter dan het vorige deel, het is denk maar net wat je voorkeur heeft. Vond het 1e deel soms een beetje teveel.

avatar van joolstein
De onverwacht sterke remake uit 2006 was een snoeiharde, humorloze slachtfilm waar het geweld vanaf droop! Het was een waardige geweldige remake. Het is dus best jammer dat de opvolger vol zit met genreclichés. Niks nieuws onder de zinderende woestijnzon. De eerste vijf minuten waren nog lekker onsmakelijk maar dan krijg je het meest incapabele zooitje jonge soldaten in opleiding. Oliedomme personages nauwkeurig samengesteld volgens politieke correctheid (vrouw, blank, zwart en Hispanic) Nog voordat de kannibalen goed en wel hun werk gaan doen werd die façade al overboord gegooid. Er wordt ook regelmatig gelegenheid gecreëerd om de kannibalen, maar wat te doen te geven (hoe vaak er niet werd afgedwaald?) Vaart en humor redden de film nog een beetje. Vaart en het beetje gore en geweld redden de film nog een beetje. Je kan het slechter treffen maar een topper of heel goed was het niet!