• 10.531 nieuwsartikelen
  • 8.963.376 stemmen

The Hills Have Eyes II (2007)

Horror | 89 minuten

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot The Hills Have Eyes II

"Help isn't coming."

Een team van jonge en onervaren National Guard-soldaten krijgt de missie om apparatuur te brengen naar een onderzoekskamp in de woestijn. Maar hier aangekomen ontdekken de soldaten dat het kamp volledig verlaten is. Als ze dan vreemde geluiden horen op hun walkietalkies, besluiten ze op onderzoek uit te gaan. Ze vinden dan echter al snel een groep gruwelijk misvormde en tevens hongerige mutanten.

avatar van jOERI

jOERI

killerfreak schreef:

Na het uitstekende deel 1 (dat in mijn ogen zeker een verbetering was tov het origineel), is dit toch een kleine tegenvaller. Het ene cliche volgt na het andere, en het is dan ook op geen enkel moment spannend. Goor? Dat wel ja, maar daar zijn andere films dan weer net iets extremer in. Overigens vind ik het einde nu ook niet echt een hoogvlieger, maar goed. Dat past binnen het karakter van de rest van de film.

Kan het zelf niet beter verwoorden

avatar van housemoviewatch

housemoviewatch

Wat een aanfluiting. .. Wist me niet te boeien vorige deel was beter.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Lekker grof.

Goede locatie.

Voor horror liefhebbers is dit er wel een die er redelijk bovenuit steekt.

Deel 1 was ook erg goed.soms werd ik er wel naar van( vooral deel 1) maar dat is soms een goed teken dat je zak chips even naast je neerlegt.

avatar van tattoobob

tattoobob

Ook dit deel is aardig.....niet zo sterk als het eerste deel(wat tevens het bewijs is dat er wel degelijk goede horror remakes worden gemaakt)maar ook dit deel kijkt lekker weg.

De smerigheid en freakyness is goed aanwezig.....heerlijk.

Ook goed acteerwerk aanwezig....

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Wat minder spannend en goed dan het 1e deel, hierin zien we weer de rotsen van Mexico wat we in deel 1 ook zagen, alleen hier geen familie maar een stel soldaten die de mijnen / rotsen in trekken.

Laatste gedeelte is wel donker waardoor je niet alles goed zag.

Verder is de gore wel weer aanwezig, maar toch minder dan deel 1

avatar van Barry83

Barry83

Kan niet tippen aan het eerste deel. Tegenvaller.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Redelijk filmpje maar echt overtuigen kon deze mij toch ook niet. Het eerste deel vond ik ook niet bijzonder goed maar toch iets beter als deze. Het verhaal op zich is niet bijzonder, de uitwerking is degelijk. De locatie is natuurlijk leuk gekozen om er een spannende film van te maken. Spijtig genoeg ontbreekt er wat spanning en ook wat meer schrikmomentjes waren leuk geweest. De personages doen het wel goed, al maken ze wel enorm domme acties, wat je toch vaak ziet bij dit soort films. Die vrouwelijke soldaat zag er trouwens wel enorm goed uit. Voor de rest redelijk wat gore, die er soms wel erg nep uitzag en dan weer goed. De wezens zelf zien er wel leuk en goed uit. Het einde is dan weer standaard, maar zeker niet slecht. Al bij al zeker geen slechte film maar echt blijven hangen zal deze nu ook niet doen. Er viel meer uit te halen.

3/5

***

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Wel genoten van deze, na enkele weken geleden deel 1 te hebben gezien was dit een must see. Natuurlijk niet altijd logisch en soms waren de soldaten wel erg dom, maar de gemuteerde zagen er weer gaaf uit.

Leuk vermaak. Ik vond deze een prima vervolg op deel 1.

avatar van Shadowed

Shadowed

Prima vervolg.

Deel 1 was vooral opvallend vanwege zijn best gedurfde aanpak. Lekker vies en smerig in beeld gebracht. Dit deel weet ook wel een paar opvallend smerige scenes op het doek te toveren, waarmee het eigenlijk nooit saai werd.

Van familie naar leger in opleiding, de overgang beviel me wel. Enkele lekker vieze momenten mogen er zeker zijn. Leuke make-up voor de kannibalen weer, al was het acteerwerk in het algemeen wat slechter. Ook meerdere beslissingen van "doe dat nou niet" en is de film vrij voorspelbaar.

Haalt het niet bij het origineel op de remake. Qua horror is er genoeg te beleven, maar het is allemaal wat meer standaard en voorspelbaar gebracht. Daarvoor wat punten aftrek, dit had best wel een geslaagde reeks kunnen zijn.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Prima, pretentieloos vermaak waar ik 88 minuten meer dan genoeg lol aan heb beleefd. Over de geloofwaardigheid heb ik het liever niet, maar een goede cast en een lekker tempo. Leuker dan verwacht!

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag deel 2 herbekeken, hij is wel wat minder dan het 1e deel, ditmaal een groep soldaten die de woestijn intrekken en later ook de mijnen in, eenmaal in de mijnen was het een beetje donker waardoor je niet alles goed zag.

Ook minder gore dan het 1e deel, de kills waren wel aardig en ook het einde vond ik dan wel weer geslaagd.

Je kan deze films vergelijken met de Wrong Turn films, alleen in die films zit nog meer gore en bloed dan deze.

Al met al wel vermakelijk om weer eens te zien!

avatar van Phantasm

Phantasm

Zijn voorganger was beter, maar dit valt nog te doen.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Ik vond deze beter dan het vorige deel, het is denk maar net wat je voorkeur heeft. Vond het 1e deel soms een beetje teveel.

avatar van joolstein

joolstein

De onverwacht sterke remake uit 2006 was een snoeiharde, humorloze slachtfilm waar het geweld vanaf droop! Het was een waardige geweldige remake. Het is dus best jammer dat de opvolger vol zit met genreclichés. Niks nieuws onder de zinderende woestijnzon. De eerste vijf minuten waren nog lekker onsmakelijk maar dan krijg je het meest incapabele zooitje jonge soldaten in opleiding. Oliedomme personages nauwkeurig samengesteld volgens politieke correctheid (vrouw, blank, zwart en Hispanic) Nog voordat de kannibalen goed en wel hun werk gaan doen werd die façade al overboord gegooid. Er wordt ook regelmatig gelegenheid gecreëerd om de kannibalen, maar wat te doen te geven (hoe vaak er niet werd afgedwaald?) Vaart en humor redden de film nog een beetje. Vaart en het beetje gore en geweld redden de film nog een beetje. Je kan het slechter treffen maar een topper of heel goed was het niet!

avatar van Kondoro

Kondoro

“I killed somebody once. It was easy. That's why it's so dangerous.”

Het eerste deel in 2007 vond ik waanzinnig goed. Misschien wel één van de beste films van dit type. En toch wel een favorietje van me. Ik vond het bijzonder dat ik dit tweede deel nog nooit heb gezien, het trok me misschien niet maar, ik denk persoonlijk dat ik het gewoon was vergeten. Vandaag toch maar gekeken, omdat ik eigenlijk in de horror challenge van dit jaar al heel veel films heb gekeken wat een vervolgdeel was van zijn voorganger, en ook deze stond dus nog in de wachtrij. Ik vond het achteraf toch gewoon wat tegenvallen, een matig tweede deel die vooral niet zijn voorganger weet te overtreffen, of überhaupt in de buurt durft te komen.

De film laat zien wat er nou precies fout gaat, eigenlijk in héél veel horrorfilms. De eerste vijf minuten waren het beste, en dat zegt misschien genoeg. Dat kleine stukje van deze film was grof, bruut en bloederig, waarvan je eigenlijk hoopt dat Weisz de toon zette voor de rest van de film, wat blijkbaar toch niet zo was. We zien hier een vrouw bevallen van een baby, die ze duidelijk heeft gekregen naar dat ze verkracht is door zo'n hillybilly. Je ziet haar naakt op een bed liggen en een baby er uit persen wat duidelijk een misvormt persoon is, waarna ze na de bevalling vermoord werd (ze was immers niet meer nodig. Ook later in de film zie je nog zo'n verkrachtingsscène, waar Missy verkracht werd door zo'n holbewoner.

Qua horror is het gewoon een matig werkje. Je zag overigens die holbewoners ook nauwelijks, het is duidelijk dat de film zijn pijlen meer richt op de nationale garde. Iets wat misschien anders had gemogen, was er nou maar meer bloed gebruikt, of meer gore scenes waardoor dit deel het niveau behaalt van zijn voorganger. Het verhaal is immers ook niet interessant genoeg, en het concept is herhalend maar, een stuk zwakker.

Dit tweede deel is een nietsdoener, en dat is wel echt jammer. Ook omdat ik er natuurlijk een héél stuk meer van had verwacht dan dat je daadwerkelijk krijgt. Mensen, ga alsjeblieft het eerste deel lekker kijken, en je kan dit tweede deel wel kijken maar, bijzonder is het niet. Overigens zijn er wel verschrikkelijke films in dit genre, waardoor deze film in anderhalf uur toch snel afgelopen is.

(Ik ben wel de duizendste stemmer )