Urban Legends: Final Cut (2000)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door John Ottman
met Jennifer Morrison, Matthew Davis en Hart Bochner

Amy Mayfield is een studente aan de Alpine University, die problemen heeft met het afronden van haar film over "urban legends". De leden van haar crew worden één voor één slachtoffers van fatale "ongelukken". Achterdochtig geworden besluit Amy de boel te gaan onderzoeken en ze komt er achter dat er een moordenaar actief is.

neo (crew)
deel 1 was nog wel aardig,maar deze schijnt dus echt bagger te zijn.Als ik zie dat de hele cast vervangen is door goekope acteurs dan weet ik eigenlijk al dat het niks is.zie cruel intensions 2.

avatar van You_bastard
Deze is inderdaad bagger met hoofdletter B.

geronimo
Zag gister (of wanneer was dat?) een stukje van Urban Legend. Om in tranen uit te barsten zo slecht!
En die Rebecca Gayhart of hoe ze mag heten, kan die niet een oogverkleining ondergaan of zo?

BuffySummers
fuck you !! het is vette goeie film !! jullie hebben geen verstand van filmen debielen !!!

avatar van Jordy
doen we even rustig? en het meervoud van film is "films"

BuffySummers
films...

zucht

avatar van Macmanus
Ben je er weer, altijd gezellige buffy.

avatar van Yak
Yak
films...

zucht

GR Buffy Summers

dat klinkt al heel wat bescheidener. houwe zo, aub.

avatar van kungfuzombie
Ik ben een echte horrofan en hou ook van echte B-films (leuke slechte films) maar heb deze niet eens uitgekeken!

Herald
Had hem ooit geleechd (oei wat slecht!) maar tijdens de ontknoping was de file ietwat corrupt waardoor ik nog steeds niet weet wie de dader is nouja ik zag nog hoe een leraar ineens een pistool trok terwijl iemand was vastgebonden, en vooral zijn ijzersterke motief natuurlijk

SHIT!

avatar van Chainsaw
Mwoah, ik vond de film nog niet eens zo heel erg beroerd. Het eerste deel was zeker beter en ook die was niet bepaald bijzonder, maar slecht vond ik dit nu ook weer niet. Dat neemt echter niet weg dat het zo cliche en afgezaagd als de pest is, overigens.

Maverick
Flauw dat deze in de flop top 100 staat zo bagger was ie toch niet!!!! oke, deel 1 was veel beter maar deze is absoluut niet slecht .Er zitten best wel spannende momenten in .Alleen een beetje veel Cliches.2,5 ster

MaTtIeBoY
Ik vond hem wel vermakelijk.Hij was absoluut niet goed en er zaten veel clichés in maar toch wel 2 sterren waard.

Het grootste deel van de film heb ik gelachen en ik kon ook totaal niet meeleven met de personages, er zat 1 goede scene in dat zo'n meisje wakker wordt in een bad met ijsblokjes en uiteindelijk wordt ze onthoofd , het einde was ook erg leuk gedaan, van spanning was totaal geen sprake en er werd slecht geacteerd.
Alleen het verhaal was wel goed en er zaten een paar grappige scenes in.
Maar de film vond ik niet veel soeps, terwijl ik wel een Scream/I know what you did... fan ben. **

fredjas
F U allemaal wat een geweldige film de beste

avatar van jassonn
geronimo schreef:

Ze is gewoon eng,maar past wel bij dit soort films

avatar van dope
Ik word gek van dat geschreeuw! Wat een draak!

Klinkt een beetje als Scream 3. Maar met 1.77 geen succesvolle serie... Ga hem toch kijken...

is gewoon een super goede film

AHWA
Daarom ook zo'n hoog gemiddelde

Ik zie wel...ik gok op een *2

neo (crew)
John Ottman is meestal aan het werk als componist. Dit kindje regisseerde hij, trad op als editor en componeerde de score.

AHWA
Waardeloos. Ik ben halverwege in slaap gevallen en tegen het einde weer wakker geworden.

1* voor de nog enigzins knappe hoofdrolspeelster.

Totaal niet eng, lachwekkend zelfs op sommige stukken. Maar hij is lang niet zo bagger als het gemiddelde doet denken. Hoewel ik de moordenaar totaal niet serieus neem (noch zijn moorden) en de onthulling allang voorspeld is, is het toch wel aardig om te zien. Maar och wat een slecht script, je kon gewoon de zinnen raden die onze Amy ging zeggen. En de originaliteit van een filmopname die ons doet denken dat het de personages overkomt is ook allang weg. En natuurlijk; het treuren om de doden duurt ook niet langer dan één schreeuw....

Wat een durf van de filmmakers om een film te maken die werkelijk alles bij elkaar jat en er dan zo'n rommeltje van maakt. Er wordt wel vaker gejat maar in deze film slaat het alles!
Te voorspelbaar voor woorden en de acteurs bakken er ook niks van. Ondanks het feit dat ik weinig verwacht en lage eisen stel van dergelijke horrorfilms vond ik het pure shit!

twg
leuke komedie deze film!
ik heb me helemaal kapot gelachen.

*en een half

avatar van BlueJudaskiss
Schoenmaker, hou je bij je leest!
Begon aardig, inderdaad als een soort Scream 3, maar werd belachelijk tijdens de finale. Het motief van de moordenaar was ook weer lekker orgineel. [...]
Weliswaar leuke rollen van Jessica Cauffield en Matthew Davis, allebei uit Legally Blonde, maar het was gewoon een slechte film.
Het script klopte ook van geen kanten:
Een slasherfilm met daarin de slechtste actrice ooit die een Hitchcockaward ontvangt?! Laat me niet lachen!

Ik vond dit toendertijd hartstikke leuk volgens mij.. Tja, toen hield ik wel van dat soort thrillers.
Alleen toch wel een erg dom verhaal en volgens mij ook erg slechte acteurs.

Vond het wel erg lijken op de sequels van scream, maar dan beter. Het begin was bagger, maar naarmate de film voorderde werd hij spannender. Ben het niet geheel met de andere eens dat de acteurs slecht waren op de moordenaar na.