Urban Legends: Final Cut (2000)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door John Ottman
met Jennifer Morrison, Matthew Davis en Hart Bochner

Amy Mayfield is een studente aan de Alpine University, die problemen heeft met het afronden van haar film over "urban legends". De leden van haar crew worden één voor één slachtoffers van fatale "ongelukken". Achterdochtig geworden besluit Amy de boel te gaan onderzoeken en ze komt er achter dat er een moordenaar actief is.

Zag hem vorig jaar in de klas, ik denk dat dit vooral de film leuk maakte, iedereen werd erg lollig van deze film!

zaten nog wel paar enge scenes in

avatar van Thorak
Het slechte acteren vond ik nogwel meevallen (voor dit genre dan), maar het verhaal.......
dat sloeg echt als een lul op een slagroom taart!

1* voor de rat die uit de nek van dat lijk gekropen kwam.

Zeker minder dan het eerste deel, maar ach.... Echt finaal k*t is het niet hoor.

avatar van BlueJudaskiss
Stem verhoogd naar 2*. In mn herinnering is dit gewoon een lekker weg-kijkfilmpje.

avatar van BlueJudaskiss
Misschien dat ik de DVD eens koop vanwege de interessante extra's.

avatar van BlueJudaskiss
Gedaan. Supergoed audio-commentaar van de regisseur. Vanwege het enthousiasme van deze man en zijn visies verhoging tot 2,5*

saw_lover
Ik had meer verwacht van dit,
de moorden worden niet goed in beeld gebracht en de sfeer is superdonker, wat hier helemaal niet past.

saw_lover schreef:
Ik had meer verwacht van dit,

Ik vond de sfeer juist heel licht van aard, lekker luchtig. Dat is een van de redenen waarom Urband Legends: Bloody Mary zo raar was. Die had een hele andere, donkere toon, die niet bij de andere twee films paste. En trouwens, alsof Saw I en II zo licht waren Wel coole films hoor!

complete rommel deel 1 viel nog wel mee mede door jared leto 1 van de beste akteurs van zijn generatie en het gebruik van leuke moorden maar dit slaagt alles geen inspiratie zelfs in het genre extreem slecht geakteerd en die belichting zelfs jess franco was beter
een verdiende plaats in de flop 100

Voor flop gaat me net te ver, wel is het allemaal net niet.

dinoman
Op TV!

Jessu123
déja vu volgens mij ken ik het verhaal

bagger film

Ja de film was wel aardig, alhoewel het net leek alsof ik het verhaal al herkende uit een andere film

avatar van Thomas83
Ik heb de film van de week gezien, en vond hem echt heel slecht.
Bij dit soort films heb ik geen al te hoge verwachtingen, ik hoopte op een vermakelijke lichtvoetige horror/thriller, zoals bij deel 1, maar dat viel me behoorlijk tegen.
De acteerprestaties zijn, zoals al opgemerkt hier, in dit soort films nooit zo hoogstaand, maar er werd af en toe wel heel slecht geacteerd vond ik. Ik stoorde me er gewoon een beetje aan.
Ook wat betreft originaliteit zijn veruit de meeste films van dit genre niet veel soeps, maar hier ging het me wel heel ver. Ik vroeg me zelfs een hele tijd af of deze film een parodie was op veel andere films, maar na een tijdje kreeg ik de indruk dat het hier alleen ging om van allerlei films uit het genre een beetje 'lenen' en het dan samenvoegen tot een mooie cocktail die de moeite waard is.
Meestal hebben deze lichtvoetige horrorfilms, zeg maar tienerhorrorfilms, nog de nodige leuke humor die de film nog wat leuker maken, maar dat vond ik hier wat ontbreken.
Voor mij schiet Urban Legens: Final Cut op eigenlijk alle fronten te kort, soms zelfs behoorlijk tekort, en ik kan de film dan ook geen voldoende geven helaas.
Goddank bleek niet de tweelingbroer van de vermoorde talentvolle filmstudent de moordenaar te zijn, anders had ik deze film wel extreem genant gevonden. Nu hou ik het 'maar' bij alleen genant.

Jupilerman
Je zou toch denken dat als je een slecht scenario hebt en je een regisseur die nog geen spannende scene kan filmen als zen leven ervan afhangt bent dat je toch nog de moeite kan nemen om een paar emmers bloed ertegenaan te gooien.Maar nee,dan krijgen ze een R-rating.En dan?Is het niet beter om mensen boven 17 te entertainen in plaats van tieners dood te vervelen?

En dan nog die verschrikkelijke clichés waarmee je in een 80's film nog kunt lachen maar die bij de nieuwe slashers gewoon superirritant zijn. Is er eigenlijk 1 slasher waarbij het hoofdpersonage niet "Dit is niet grappig" zegt?

miepke
wat een slechte film vergeleken met het leuke eerste deel

avatar van _Daan_
Leuke film wel wegkijker..

avatar van Kisje
Geen film om naar huis over te schrijven

1 *

avatar van nightbreed
Ik kan me herinneren dat dit een ontzettende slechte film was.
Zeer slecht acteren, zeer slecht script, geen spanning...deze film heeft gewoon niets.
Een film om lekker te negeren

Cijfer: 0,5

avatar van Ché Cliché
Verschrikkelijk mager en slecht. Bah. Wat een waardeloze film. Terecht in de floplijst.

kaydegreef
Vind dit toch nog een redelijke film..

avatar van Ajax&Litmanen1
Matige zooi.....wederom een film waarbij een vervolg zinloos was en dat valt te merken. Niks is goed aan deze film, alles wat in deel 1 al niet al te best was is hier nog slechter gedaan.

Haha, dit was niet veel soeps zeg. De flop-100 notering is ook wat overdreven. Want ondanks al die foute dingen is dit toch best om te lachen.

avatar van Friday the 13 th
Ik weet niet waarom iedereen dit zo slecht vond. Ik vond de film wel meevallen eigenlijk.

Ten eerste begrijp ik niet waarom deze film in de flop 100 notering staat. Ik kan met gemak 100 slechtere films verzinnen. Ik vond dit gewoon een aangename film om te bekijken want ik hou wel van dit soort films. Ik vond deze iets minder dan deel 1 omdat dit deel iets warriger was met het verhaallijn maar daar heb je dan ook alles meegehad. De moorden waren weer eens leuk verzonnen en je blijft tot het einde denken van hoe zit het (tenminste ik wel). Ik vond het ook wel leuk dat er twee personages uit deel 1 meedoen in dit deel. Acteurs deden het niet slecht voor dit genre film. Beeldkwaliteit en het geluid op dvd (5.1) was gewoon weer uitstekend en dat is gewoon ook belangrijk in dit genre film. Voor mij is de film gewoon een voldoende waard en daarom krijgt die van mij 3*.

avatar van tommykonijn
Weer zo'n film waar ik niet veel woorden aan ga besteden. Vreselijke film gewoon en dat bedoel ik in de negatieve zin. Acteerprestaties konden veel beter en ik had ook veel meer van de film verwacht.

avatar van jumpstylemovie
Super slap....
Bloody Mary kon ik nog begrijpen, dat was mooi bovennatuurlijk enzo. maar dit.... dit is zwak , simpel en fucking saai.

avatar van elmo4ever
hij is wel grappig maar minder dan deel 1 het begin is heel sterk en vedder aleen maar slome grapjes! hij staat terecht in de flop 100