Meningen
Hier kun je zien welke berichten K. V. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Adventures of Ichabod and Mr. Toad, The (1949)
Alternatieve titel: De Avonturen van Ichabod en Meneer Pad
Dit was een van die klassiekers die 'k nog nooit had gezien, dus daar moest 'k dan ook dringend eens verandering in brengen. 'k had niet echt verwachtingen bij deze film, maar gelukkig ook, want 'k vond het eigenlijk niet zo bijzonder.
Bij het eerste verhaal was 'k niet zo onder de indruk. Niet zo'n boeiend verhaal, al werd het wel beter naar het einde toe. De personages vond 'k ook niet zo geweldig. De animaties waren mooi, maar zeker niet super speciaal.
Het tweede verhaal vond 'k beter. Een leuk verhaal en redelijk griezelig voor een tekenfilm. Ook de personages waren interessanter.
Niet meteen een must-see en waarschijnlijk zal het bij een keertje blijven. Toch wel een van de mindere Disneyfilms.
Adventures of Priscilla, Queen of the Desert, The (1994)
Een héél aparte roadmovie Naast de natuurbeelden, bevat de film erg leuke/foute liedjes en natuurlijk de nodige humor.
Maar de grootste verdiensten zijn toch wel de acteerprestaties van de 3 hoofdpersonages. Iets totaal anders dan dat we van hen gewend zijn.
Als je wil weten wat een Aziatische vrouw met pingpongballetjes kan doen, moet je deze zeker eens bekijken
Een feel-good roadmovie die zeker het bekijken waard is.
Adventures of Tintin, The (2011)
Alternatieve titel: De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn
Dit was weer een toppertje. Eerst en vooral was het een erg leuke film, met een verhaal die me kon boeien van begin tot einde. Ook visueel was dit een erg straffe film. Hij zag er erg goed uit. Vooral Haddock vond 'k erg goed uitgewerkt. Kuifje zelf vond 'k iets minder, hij leek me toch iets te jeugdig, maar ook de achtergronden en dergelijke zagen er erg goed uit. Ook de achtervolgscène met die valk was erg knap gedaan. Een spannende actiescène!
'k heb me deze film absoluut niet beklaagd en 'k vond het een uitstekende avonturenfilm. Op naar deel 2.
Ae Fond Kiss (2004)
Alternatieve titel: Just a Kiss
Deze eens geprobeerd en vond het wel een goeie film. Ondanks het eenvoudige verhaal weet de film wel te boeien, mede door de prima speelduur.
De cast deed het ook prima en kwam overtuigend over.
Geen misse film, het bekijken waard.
Afflicted (2013)
Alternatieve titel: Ends of the Earth
Deze horrorfilm bekeken en het was niet mis. Vond het wel een leuk en vlot begin hebben. Als het duidelijk wordt wat er aan de hand is, vond ik het toch iets minder. De onbekende cast deed het zeker niet slecht en het found footage principe was hier wel goed.
Een goed eerste deel, het tweede deel was iets minder m'n ding.
After (2019)
Ook deze eens meegepikt uit de bib en zonder verwachtingen eens bekeken. Het was niet zo'n bijzonder filmpje en het verhaal had ik al eens vroeger gezien, dus heel vernieuwend was het allemaal niet.
Gelukkig deed de cast het niet slecht en de muziek was ook nog te pruimen.
Niks nieuws onder de zon.
After Earth (2013)
Al niet zo'n beste reacties over deze film gehoord, maar me er toch eens aan gewaagd, omdat hij toch op tv kwam.
Tja, 'k vond het toch ook geen zo'n geweldige film. 'k geraakte niet echt in het verhaal en wist me maar matig te boeien. Ook van het acteerwerk had 'k wel wat meer verwacht.
'k was wel verrast dat deze film van M. Night Shyamalan kwam.
Goh ja, gelukkig had 'k maar matige verwachtingen, maar een must-see is het zeker niet geworden.
After the Wedding (2019)
Deze deed me niet meteen een belletje rinkelen, maar omdat hij toch in de bib lag toch maar eens bekeken. De titel deed me iets romantisch verwachten, maar dit was niet echt het geval. Nee, het was een toch wel mooi drama die, ondanks de wat langere speelduur kon boeien van begin tot einde. De cast deed het ook prima en kwam overtuigd over.
Prima film.
After.Life (2009)
Alternatieve titel: After Life
Dit was nog een speciaal filmpje, maar 'k was toch wel aangenaam verrast er door. Het is een mysterieuze film met een verrassend gekozen cast die overtuigend speelde. Het verhaal intrigeerde me wel en wist de volledige speelduur te boeien. Het wordt wel nooit helemaal duidelijk, maar het is toch leuk gissen of ze nu echt dood is of niet.
'k vond de film nog redelijk spannend al ligt de indruk eerder op het mysterieuze.
'k vond het wel een puike film.
Age of Adaline, The (2015)
Deze film eens bekeken en vond het niet mis. Toch wel een origineel verhaal die wist te boeien van begin tot einde. Verder zag de film er prima uit en kwam de cast ook overtuigend over. Nog een verrassende rol voor Harrison Ford.
Toch wel eens het bekijken waard.
Age of Stupid, The (2009)
Een documentaire over de opwarming van de aarde is al eerder gemaakt, remember An Inconvenient Truth, maar deze was eens een tikkeltje anders. Dit keer geen opsomming van cijfertjes en vele grafieken, maar eerder gebracht op een speelse manier.
De boodschap komt zeker ook over, al vond 'k wel dat ze wel erg op de kap van Shell zitten, alsof de andere oliemaatschappijen niet hetzelfde doen. Niet dat 'k een voorstander van die firma ben, maar ze mochten gerust de anderen ook eens vermelden.
Er zat wel één schokkend interview in, waarin die zwarte dame haar vers gevangen vis moest schoonmaken met Omo (een wasmiddel)!!! om de olie er af te krijgen. Smakelijk
'k vond het wel eens het bekijken waard.
Agente Topo, El (2020)
Alternatieve titel: The Mole Agent
Deze docu was onlangs op tv en eens meegepikt. Het was een mooie docu met mooie en ook wel grappige momenten. De speelduur is niet zo lang, maar dit deerde niet. Toch wel de moeite om eens gezien te hebben.
Agora (2009)
Hier had 'k toch iets meer van verwacht. Het eerste uur vond 'k redelijk interessant, maar erna werd het een beetje meer van hetzelfde. Het tweede uur was er dan eigenlijk een beetje te veel aan. Het einde was wel indrukwekkend. Er zaten wel enkele indrukwekkende shots in, dus visueel zat het wel snor.
Tja, 'k heb toch een beetje gemengde reacties bij deze film. Misschien hadden ze hem gewoon een beetje korter moeten maken, want voor mij was hij toch te lang.
Ah-ga-ssi (2016)
Alternatieve titel: The Handmaiden
Deze eens bekeken en het was niet mis. Ik was wel een beetje moe en ben in slaap gevallen, maar gelukkig werd het verhaal 2x verteld, dus kon ik gelukkig nog wel volgen.
De cast deed het prima en verder zag de film er prima uit.
Ik vond hem zeker het bekijken waard.
AINBO: Spirit of the Amazon (2021)
Alternatieve titel: Ainbo
Deze kleurrijke animatiefilm bekeken en vond het niet mis. De spirituele dieren deden wel wat denken aan Timon en Pumba uit The Lion King. Het verhaal was niet slecht en ook de speelduur was goed, niet te lang en niet te kort.
Er zijn betere films, maar ook slechtere. Goed voor een keertje.
Air Bud (1997)
Me eens aan deze familiefilm gewaagd en het was niet mis. Onze kinderen vonden het erg leuk en grappig.
Het verhaal is natuurlijk niet echt verrassend of vernieuwend, maar verveelde ook niet. Leuk om gezien te hebben.
Air Bud: Golden Receiver (1998)
Alternatieve titel: Air Bud 2
Dit tweede deel ook eens bekeken, maar dit was toch weer een stapje minder. Een gelijkaardig verhaal dan de eerste, maar dit keer met football. De humor in deze film was van nog een lager niveau dan de eerste. Ook visueel zag het er goedkoper uit. Wel tof dat de film nog redelijk dezelfde cast had.
Zoals te verwachten een mindere sequel.
Air I Breathe, The (2007)
Alternatieve titel: Fragmentos del Destino
Deze eens geprobeerd en 'k had eigenlijk maar lage verwachtingen bij deze film, maar 'k heb me vergist. 'k vond het wel een goeie film. Een mozaïekfilm is niet meer echt super origineel, maar het wist me wel te boeien. De verschillende verhalen waren afwisselend genoeg, al vond 'k het eerste wel het beste.
Wel een hele bekende cast, al was het toch vooral Forest Whitaker die het meeste er uitsprong.
Verder een boeiende film, zag er goed uit en wist me de volledige speelduur te boeien.
Aangenaam verrast.
Airplane! (1980)
Alternatieve titel: Flying High
Deze voor het eerst bekeken en hij viel wel mee. Soms wel wat flauwe humor en niet alle moppen zijn even geslaagd, maar slecht was hij ook niet. Ook in deze film worden enkele films onder de loep genomen: Jaws (erg goed ), Saterday Night Fever en the Wizard of Oz waren er drie die 'k herkende.
Echt plat van het lachen zat er niet in, maar wel vaak moeten glimlachen.
'k zou je aanraden deze eerst te bekijken en dan The Naked gun 1, zo hou je het beste voor het laatst. Een must-see zou 'k dit niet noemen, maar gewoon eens leuk om te bekijken.
Akira (1988)
Alternatieve titel: アキラ
Me eens aan deze gewaagd en het is een speciale film geworden.
Wat natuurlijk opvalt is de tekenstijl. Die is echt erg goed gedaan. Ze hebben er erg veel werk in gestoken, zeker als je weet dat dit nog voor het computertijdperk was. Ook de finale was erg imposant.
Het verhaal was ook wel bijzonder. Dit vond 'k iets minder, omdat 'k me er iets minder kon in meeleven. Het was wel origineel gevonden, maar echt meeslepend was het niet.
De muziek was ook opmerkelijk, maar paste wel bij de film.
'k vond het de moeite om eens gezien te hebben. Het is een redelijk overdonderende film.
Aladdin (1992)
Deze eens her bekeken en hij is veel beter meegevallen dan dat 'k me herinner. De film is erg grappig en de liedjes zijn ook van de betere, maar 'k denk dat de stem van de geest (door Robin Williams) er echt wel uitspringt.
Erg aangenaam verrast
Aladdin (2019)
De animatiefilm is natuurlijk een klassieker, maar deze is ook wel geslaagd. De film volgt de animatiefilm grotendeels met hier en daar een kleine toevoeging en wat extra liedjes. De cast deed het ook prima en de rol van Jasmine is ook wat groter.
Visueel zag het er erg goed en indrukwekkend uit en verder waren de liedjes ook wel leuk, maar de meeste waren natuurlijk al bekend uit de animatiefilm.
Albatross (2011)
'k wist niet direct wat te verwachten bij deze film, maar hij is gelukkig nog goed meegevallen. Een tragikomedie, dus met een lach en een traan (niet echt, maar soit ). 'k vond het wel een boeiend verhaal, ondanks dat er eigenlijk niet zo veel in gebeurde. Mede door de acteerprestaties van Jessica Brown Findlay. Verder zat de speelduur wel goed, niet te lang en niet te kort.
Goeie film.
Albert Nobbs (2011)
Deze was op tv en eens meegepikt en vond het toch wel een goeie film. Een niet alledaags onderwerp, maar wel eens het bekijken waard. De cast deed het prima en de film zag er goed uit.
Toch nog wel een verrassend einde.
De moeite om eens gezien te hebben.
Albert Schweitzer (2009)
Deze dvd voor een prikje kunnen kopen en maar eens geprobeerd. Ik was niet bekend met deze persoon, maar vond het toch eens interessant om gezien te hebben. Ondanks dat de film een kleine 2 uur duurde, wist het me toch te boeien.
De film zag er goed uit en de cast deed het ook niet slecht.
'k wist niet echt wat te verwachten, maar heb me er toch mee vermaakt. Toch de moeite om gezien te hebben.
Alberta (2016)
Deze eens bekeken en het was niet mis. De speelduur was ook goed, niet te lang en niet te kort. Het verhaal boeide ook en de cast deed het ook niet slecht. Geen echte must-see, maar heb me er ook niet mee verveeld. Prima filmpje om eens mee te pikken als hij op tv is.
Albino Alligator (1996)
'k Vond het geen slechte, maar ook eigenlijk geen zo'n goeie film. Er deden wel veel bekende namen mee: Matt Dillon, Faye Dunaway, Gary Sinise, ... en het was ook trouwens het regiedebuut van Kevin Spacey, maar vond het einde toch wat teleurstellend.
Alex & Emma (2003)
Alternatieve titel: Alex and Emma
'k had niet direct verwachtingen bij deze film, maar hij viel wel goed mee. 'k vond het wel een leuk verzonnen verhaaltje die me wel wist te boeien.
De cast zat ook goed in hun rol en speelden wel overtuigend. Verder zag het er allemaal wel goed uit.
'k vond er eigenlijk niet direct iets mis mee en 'k heb me er dus prima mee vermaakt.
Alexander (2004)
Me eens aan de directors cut gewaagd en hij viel eigenlijk beter mee dan verwacht. 'k ben eigenlijk niet zo voor historische spectakelactiefilms, maar hier lag de nadruk veel minder op actie, maar veel meer op het historistische/de man zelf, wat 'k toch wel een verademing vond.
Ondanks dat de film zo'n 2 en een half uur duurde, verveelde het me niet.
Uiteindelijk ben 'k toch blij dat 'k me er heb aan gewaagd, 'k vond het el het bekijken waard.
Alexandra's Project (2003)
Van deze film had 'k ooit eens een trailer gezien en hij sprak me erg aan, dus eens besloten om hem te bekijken.
Wel een erg trage film. Het duurt een half uur tegen dat de man thuis komt, dus moet je wel wat geduld hebben. Ook eenmaal dat hij dan het bandje speelt, zet hij het ook nog een paar keren op pauze, dus af en toe voelt de film wel wat lang gerokken aan ('k had soms zelf zin om op de play knop te drukken).
'k was dus wel benieuwt wat er allemaal op het bandje stond, maar door de trage sfeer werkte dit soms wel wat op de zenuwen.
Misschien is een tweede kijkbeurt aangewezen, omdat je dan wat meer op de details zal letten en minder op het bandje.
Het verhaal was anders wel origineel en terwijl het verhaal loopt ontdek je ook waarom de vrouw zoiets doet. De film zou 'k onder drama en psychologische thriller plaatsen.
De acteerprestaties waren naar behoren en toch wel een hoedje af voor de vrouw die bijna 3/4 van de film halfnaakt in beeld komt. Dus wel niet echt een film om met kleine kinderen te bekijken
Een aanrader? Ja, alleen er rekening mee houden dat de film traag is.