ad

Met onder meer: Pete Postlethwaite

Releasedatum: 21 september 2009

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over The Age of Stupid

Het is 2055 en een man leeft alleen op de compleet verwoeste Aarde. Hij kijkt naar archiefbeelden uit de huidige tijd en vraagt zichzelf af: 'Waarom hebben we niet op tijd ingegrepen om de klimaatverandering tegen te gaan?'.

image

avatar van Cellulord

Cellulord

Paalhaas schreef:

Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat de mens verantwoordelijk is geweest voor opwarming van de aarde..

Juist!!!

avatar van Cellulord

Cellulord

Nomak schreef:

Het indrukwekkendste vond ik het beeld van de gesmolten gletsjer in Frankrijk. Hoe Fernand Pareau vertelt dat men vroeger gewoon op die gletsjer kon stappen en dat we hier zien dat er nu tientallen meters ladder nodig zijn om bij de gletsjer in de buurt te komen. Als je dan onderaan staat en je kijkt naar boven met het beeld van al die ladders tegen die wand. Tja, dat is gewoon ongelooflijk en bijzonder triest om te zien.

Dat was echt indrukwekkend, maar of de mens ervoor verantwoord is is nog maar de vraag.

avatar van Kronos

Kronos

Als dit soort dramatisch slecht gemaakte docu's de aarde van de ondergang moet gaan redden dan vrees ik het ergste.

Onderhond

Tja.

Wat moet je nog met een docu als deze 10 jaar later. Het illustreert alleen maar hoe weinig impact die dingen hebben, ondanks alle paniekerig gebrachte boodschappen. Verder valt hier nog maar weinig te rapen, want ook de vorm is niet meteen geweldig.

Sowieso hadden de fragmenten met Postlethwaite geschrapt mogen worden, het maakt de film er alleen maar onnozeler op. Wat extra focus was ook wel leuk geweest, want ondanks dat er ondertussen erg bekende punten aangestipt worden, voelen de ondersteunende fragmenten erg random aan. Dit alles had met beter vervangen door wat extra onderbouwing.

Voelt 10 jaar later al enorm achterhaald aan, zelfs voor een film die nog steeds relevant is. Men zou er beter aan doen om dit soort poppy onzin te herdenken zodat films als deze misschien wél een serieuze impact kunnen hebben. Dit is het allemaal niet.

Cellulord schreef:

Juist!!!

Nee, helemaal niet juist.