Meningen
Hier kun je zien welke berichten K. V. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Nabospionen (2017)
Alternatieve titel: Next Door Spy
Deze animatiefilm eens bekeken en prima kijkvoer voor de jongere kijkers. Niet zo'n lange speelduur en er viel genoeg te beleven.
De tekenstijl was nog apart, maar had wel iets, zeker met het thema mysterie.
Leuk om eens gezien te hebben.
Nachtrit (2006)
'k had deze al een tijdje liggen en me er nu ook eens aan gewaagd. 'k had niet echt verwachtingen bij deze film, maar vond het toch wel een goeie film. Het verhaal boeide me wel, mede door de overtuigende acteerprestaties.
Gelukkig had de dvd ondertitels, want het was toch een soort Nederlands dialect die af en toe iets moeilijker te volgen was.
Verder zat de speelduur wel goed, niet te lang en niet te kort.
De film had 'k destijds voor 1euro gekocht, maar daarom niet minder de moeite om te bekijken.
Geen topfilm, maar toch zeker het bekijken waard.
Naked Gun 2½: The Smell of Fear, The (1991)
Alternatieve titel: The Naked Gun 2½
Nr 2 bekeken en hij was toch ook nog grappig, al was hij wel iets minder dan de eerste (zoals gewoonlijk ). Dit keer zaten wel er meer verwijzingen in naar andere film: zo passeerden ET, Ghost, Casablanca en zelfs The Wizzard of Oz de revue.
Het verhaal is niet echt om naar huis te schrijven, maar dit moet je er maar bijnemen. Wel een pluspunt dat de cast opnieuw meedoet.
Wie de eerste goed vind zal deze ook wel bekoren.
Naked Gun 33 1/3: The Final Insult (1994)
Alternatieve titel: The Naked Gun III
hij was gelijkaardig aan het tweede deel. Spijtig genoeg dus niet even goed als het eerste, uiterst grappige deel.
Opnieuw heel wat bekende films passeren de revue: The Shawshank Redemption, The Untouchables, Jurassic park, ... , maar het ene was al wat meer geslaagd dan het andere. Gelukkig waren de laatste twintig minuten (die Oscaruitreiking) erg geslaagd en maakte dus veel goed. Ook tof dat de originele cast opnieuw meedeed.
Minder dan het origineel, maar toch een leuke film.
Naked Gun: From the Files of Police Squad!, The (1988)
Alternatieve titel: The Naked Gun
Deze nog eens her bekeken en het blijft toch een erg leuke film, ondanks dat 'k deze waarschijnlijk al 10 keer heb gezien.
Grappige oneliners (nice beaver, bingo, ...) en komische situaties. Niet altijd even subtiel, maar toch zo leuk. Ook het aantal grappen ligt erg hoog, zeker als je ze vergelijkt met de huidige spoof films.
Wie deze nog niet heeft gezien, zeker eens doen, je zal het je niet beklagen.
Nanny Diaries, The (2007)
Deze eens zonder enige verwachtingen bekeken en hij is goed meegevallen. 'k had een beetje gevreesd dat het een zoveelste standaard romantische komedie ging zijn, maar dat was hij niet. Visueel springt deze er toch uit. Ook de knipoogjes naar Mary Poppins (die paraplu en supercal...) waren ook een leuk extraatje. Een echte komedie zou 'k hem niet noemen, eerder komedie/drama/familiefilm.
Scarlett deed het prima en het was ook eens tof om Alicia Keys aan het werk te zien.
Misschien een film die iets meer is voor vrouwen, al vond 'k hem zeker ook niet slecht en is zeker ook genietbaar voor mannen.
Al bij al een romantische komedie die toch iets meer biedt.
Nanny McPhee (2005)
Alternatieve titel: Nanny McPhee: De Magische Kinderjuf
Het verhaal doet heel erg denken aan Mary Poppins, maar dan in een iets moderner jasje. Een amusante film, met een bijzondere Emma Thompson en een leuke Colin Firth.
Napoleon Dynamite (2004)
Het is GEEN typische film. Het gaat eigenlijk niet echt over heel veel.
Tja, 'k vond het eigenlijk maar eens goed voor een keer te bekijken, dus niet zo'n hoogvlieger.
De film ziet er eigenlijk jaren 80 uit, nochtans is hij uit 2004. Misschien komt het door de foute kleren die Napoleon draagt of de jaren '80 muziek.
National Lampoon's Animal House (1978)
Alternatieve titel: Animal House
Deze stond in één of andere lijst als één van de beste komedies, dus maar eens geprobeerd. 'k vond het eigenlijk maar matig. Er zaten wel wat leuke dingen in, maar 'k heb toch eigenlijk nooit plat gelegen van het lachen.
Misschien is de muziek ook nog het vermelden waard, die was zeker niet slecht.
Leuk om eens mee te pikken via tv of zo, maar toch niet veel meer.
National Treasure (2004)
'k vond het een aanrader om nog eens te herbekijken. Een leuke avonturenfilm voor het hele gezin.
Natural Born Killers (1994)
Het is een film die waarschijnlijk niet door iedereen zal gewaardeerd worden, omdat de beelden vaak raar zijn (zwart/wit, kleur, psychedelische, ...) en het nogal gewelddadig is. Maar als je daardoor kunt kijken is het toch de moeite om te kijken.
Ne Le Dis à Personne (2006)
Alternatieve titel: Tell No One
M'n vrouw had een tijdje geleden het gelijknamige boek gelezen en omdat ze dit wel een aanrader vond, hebben we besloten de film eens te bekijken.
Het eerste half uur vond 'k de film niet zo bijzonder, maar de film werd beter en beter. De acteerprestaties waren overtuigend en het verhaal was goed.
Vond hem eens het bekijken waard.
Nebraska (2013)
'k vond het geen misse film. Een zwart-wit road movie, maar wat de meerwaarde van zwart-wit is, weet 'k toch niet meteen.
De film zelf was goed te pruimen en ondanks het iet wat trage tempo, verveeld de film niet.
De cast kwam naturel over, de muziek paste er ook goed bij.
Het is eens een ander soort film, maar daarom niet minder waard om gezien te hebben.
Need for Speed (2014)
Dit soort films is eigenlijk niet echt m'n ding, maar deze toch eens geprobeerd. De film moet het zeker niet hebben van het uitgebreide en diepzinnige verhaal, maar de film biedt gelukkig wel veel actie en het zag er wel goed uit.
De cast is ook niet zo bijzonder, maar de grootste sterren zijn toch wel de auto's.
Tja, hersenloos kijkvoer en goed voor een keertje.
Needful Things (1993)
Dit was een aangename verrassing. Opnieuw een Stephen King verfilming en dit keer een erg geslaagde film. Het verhaal is mysterieus, de personages goed gekozen en de film moest het dit keer niet hebben van de effecten of monsters. Het verhaal boeiende me erg en de film vloog voorbij, ondanks dat hij toch een kleine twee uur duurde. Er zaten geen dooie momenten in en de cast was goed gekozen.
Toch een van de beter Stephen King verfilmingen.
Needle (2010)
Deze eens bekeken en vond het nog een leuke film. Toch wel boeiend gebracht en er zat een goed tempo in en verveelde niet. Redelijk bloederig wel.
De cast was niet zo bijzonder, maar dit heb je wel meer bij dit soort films.
Geen must-see, maar heb me er toch mee vermaakt. Beter dan verwacht.
Negotiator, The (1998)
Wat een topcast, raar dat 'k deze nog niet had gezien. 'k vond het een goeie film. Een spannende, actievolle film, met zelf af en toe wat humor. Ondanks dat de film redelijk lang duurt, is hij zeker niet saai. Het is verrassend afwachten hoe de film gaat evolueren en aflopen.
De cast deed het uitstekend, al was Samuel L. Jackson hier echt wel super op dreef, een glansrol voor hem.
Aangenaam verrast.
Neighbor, The (2016)
Deze thriller ook eens bekeken en vond hem niet mis, maar echt speciaal was hij wel niet. Geen zo'n bijzonder verhaal, redelijk verstand op nul verhaal. Het tempo zat wel goed en voor de rest verveelde de film niet.
Leuk om eens mee te pikken als ze hem op tv tonen, maar voor de rest niet zo bijzonder.
Neighbors (2014)
Alternatieve titel: Bad Neighbours
Hier had 'k eigenlijk toch iets meer van verwacht. 'k had het vooral grappiger verwacht. Behalve de airbagscène, waren de rest van de grappen dun bezaaid.
De cast deed het naar behoren.
Gelukkig duurt de film niet te lang en zaten er geen saaie stukken in.
Een leuk filmpje om eens mee te pikken als je eens niet weet wat gedaan, maar het is zeker geen topkomedie.
Neighbors 2: Sorority Rising (2016)
Alternatieve titel: Bad Neighbours 2
Zonder verwachtingen deze eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Natuurlijk geen groots verhaal, maar de film weet wel te entertainen. De cast was goed op dreef en zat goed in hun rol.
De humor was wel niet altijd van het hoogste niveau, maar heb toch een aantal keren moeten lachen.
Leuk filmpje.
Nell (1994)
Ook deze eens bekeken en alweer geen misse film. Een toch wel bijzonder verhaal die zo goed was voor een keertje. Prima acteerprestaties en toch wel overtuigend gespeeld.
Geen vlugge film, maar langdradig was hij evenmin.
Tja, 'k heb me er zeker niet mee verveeld en toch eens blij dat 'k deze heb gezien. 'k hoef hem niet direct nog eens terug te zien, maar het was zeker ook geen afrader.
Nelyubov (2017)
Alternatieve titel: Loveless
Deze eens bekeken en het was geen misse film, maar zeker ook geen happy film. Het acteerwerk is wel prima, maar het tempo ligt niet zo hoog. Het einde had ik wel wat anders verwacht.
Vond het wel eens het bekijken waard.
Neon Demon, The (2016)
Naar deze keek ik wel uit, maar wist niet echt wat te verwachten. Na het kijken ervan heb ik eigenlijk nog altijd een beetje dezelfde mening
Ik moet wel zeggen dat de film er goed uitzag en de cast het ook prima deed, alleen is het verhaal wel redelijk vaag.
Nerve (2016)
Eindelijk deze bekeken en vond het wel een goeie film. 'k vond het boeiend gebracht en de film keek vlot weg. Hij zag er goed uit, leuke soundtrack en de cast deed het ook prima.
De film is zeker niet perfect, maar vond hem wel het bekijken waard.
Network (1976)
Deze al wat oudere film passeerde nog eens op tv en nu ook maar eens meegepikt. Ik kende de film niet maar vond het wel eens de moeite om gezien te hebben. De film voelt wel al wat ouder aan, maar de boodschap staat toch nog altijd als een huis. Nog veel bekende acteurs en deden het wel goed.
Prima film om eens mee te pikken als ze hem eens op tv tonen.
Never Let Me Go (2010)
'k wist eigenlijk totaal niet te verwachten waarover deze film ging gaan. Het eerste half uur is een standaard verhaal, maar dan begint de ware toedracht tevoorschijn te komen, die toch erg verrassend was.
Het is wel geen film met veel actie en dus eerder een rustig verhaal met mooie beelden. De cast speelde overtuigend, vooral Carey Mulligan.
'k vond het geen misse film, die me de volledige speelduur heeft geboeid.
Never Say Never Again (1983)
Alternatieve titel: Zeg Nooit, Nooit Meer
Geen officiële Bondfilm en het was er toch wel wat aan te merken. Het ontbreken van de typische James Bond sound, geen bijzondere gadgets (enkel een horloge met lazer en een schietende balpen) en ook geen zo'n bijzonder verhaal. Sean Connery is natuurlijk goed gecast als al oudere James Bond, maar geef me toch maar liever een iets jongere.
Rowan Atkinson (Mr Bean) heeft in deze film ook een klein rolletje, maar verwacht er niet te veel van.
De film is dus eerder een middelmatige film en zeker geen must see.
Never Too Late (2020)
Deze Australische film eens bekeken en het was niet mis. Niet de meest verrassende film, maar hij keek toch leuk weg. Toch een aantal keren moeten lachen en het verhaal verveelde niet.
De oude knarren deden het prima en verder zag het er prima uit.
Leuk om eens gezien te hebben.
Neverland (2011)
Dit was nog een goeie miniserie. Visueel zat het wel niet altijd even goed (het blijft ook een tv-film), maar qua verhaal vond 'k het wel goed. 'k vond het een goeie aanvulling en het was een goeie verduidelijking van het bekende vervolg.
Ondanks de lange speelduur, verveelde het eigenlijk niet en hebben we de twee delen in één ruk uitgekeken. De cast deed het ook prima.
Desondanks dat de cast grotendeels uit jongeren bestond, vond 'k het zeker niet kinderachtig, 'k heb er me prima mee vermaakt.
New Daughter, The (2009)
'k had deze eens meegenomen, omdat het verhaal me nog wel aansprak, maar uiteindelijk vond 'k het allemaal niet zo bijzonder.
Uiteindelijk toch allemaal niet zo boeiend en hij komt ook redelijk traag op gang. Ook de uitwerking vond 'k redelijk standaard en ook de cast was niet zo bijzonder.
Allemaal redelijk standaard dus en eentje die 'k ook weer vlug zal vergeten.
Prima om eens te bekijken als je eens niet weet wat te doen, maar deze zou 'k zeker niet kopen.