ad

Geregisseerd door: Shari Springer Berman en Robert Pulcini

Met onder meer: Scarlett Johansson, Laura Linney en Paul Giamatti

Releasedatum: 24 augustus 2007

Over The Nanny Diaries

"A comedy about life at the top, as seen from the bottom."

Annie is net afgestuurd en krijgt de kans om bij een groot bedrijf te werken en succesvol te worden, maar voor ze er aan begint krijgt ze twijfels of ze dit wel wil. Tijdens een worsteling met zichzelf over wie ze wil worden krijgt ze, door een misverstand, het aanbod om als nanny te gaan werken bij een rijk gezin. Al snel ontdekt ze dat het zoontje geen aandacht krijgt van zijn ouders en daarom zijn woede op de buitenwereld afreageert. De moeder is te druk met haar rijke leventje om de problemen in haar leven onder ogen te zien en de vader is nooit thuis en zondert zich af van zijn gezin. Wanneer Annie, die door het misverstand alleen Nanny genoemd wordt, een band begint te krijgen met het jongetje, moet ze haar privé-leven opzij zetten om dat van hem op de rails te krijgen.

imageimageimage

avatar van Seifer

Seifer

Nee, maar heeft het er iets mee te maken? Want in het plot hierboven staat er niks over.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Het geeft de manier van vertellen aan (vanuit het standpunt van de nanny).

avatar van J.Ch.

J.Ch.

Ik heb hem gezien vandaag; ik had hem laatst opgenomen. Het probleem is echter dat het einde er niet op staat (daar heb ik wel vaker last van bij opgenomen films) dus daar kan ik niet over oordelen. Kan iemand mij vertellen hoe het eindigt? Ik haat het als je net de paar laatste minuten mist...

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

J.Ch. schreef:

Bij dit soort films kun je het eind meestal wel raden: Nanny zegt Mrx X. de waarheid, Mrx X. scheidt van Mr. X en zorgt nu wel goed voor haar zoon, en tussen de Nanny en de Harvard Hunk komt het ook allemaal weer goed.

avatar van Elineloves

Elineloves

Best een aardig filmpje. Ik ben zelf ook een 'Nanny', bij meerdere gezinnen thuis, en ik liep toch wel tegen aardig wat herkenbare dingen aan in deze film.

Jammer van Scarlett, ik vond haar vanaf de eerste minuut al niet geschikt voor deze rol en zij was dan ook mijn grote frustratiepunt in dee film. Jammer, het had me beter kunnen bekoren wanneer er een andere actrice in de hoofdrol was geweest.

''Die lui eten alleen soja en tofu!'' Lol. her-ken-baar. Wel mooi om te zien wat voor een band ze uiteindelijk krijgt met de kids. Hartstikke lief.

Natuurlijk hartstikke cliché en niks wat we niet eerder hebben gezien, en de karakter zijn zo vlak en plat als een vel papier, maar het kijkt wel vlot weg en het kent zijn aandoenlijke momentjes.

avatar van Tun-89

Tun-89

Verrassend goede en vermakelijke film!

Scarlet vind ik een super leuke actrice om te zien spelen

hier ook zet ze haar rol erg goed en leuk neer.

Zeer vermakelijk.

3 *

avatar van Ethicus

Ethicus

Bij Scarlett Johansson in een film met de titel ' The Nanny Diaries', dacht ik een goede pornofilm gescoord te hebben. Niets is minder waar...

De seksuele escapades van de vader doen niets af aan het feit dat er te weinig seks in deze film zit. Helaas, want het had zo lust opwekkend kunnen zijn. Veel pornobazen zouden namelijk bijzonder in hun nopjes zijn met Scarlett in de rol van 'nanny'. Er was veel meer uit deze film te halen, maar helaas kozen de makers voor een slap en seksloos verhaal.

Mr. X en Mrs. X... Bij die namen verwacht je keiharde porno. Het is dan ook betreurenswaardig dat het niet veel verder komt dan clichématig geruzie over onzinnige zaken zoals vreemdgaan, de opvoeding van het kind en de geestelijke mishandeling van vrouwen.

Nee, dit was niet de film die ik verwachtte. Daarom 2 sterren.

Groetjes

avatar van Nientje1980

Nientje1980

Voor degene die seks etc hebben verwacht kennen duidelijk het boek niet. De film is af en toe best grappig en ja.. Je moet hem gewoon lekker zelf kijken. Leuke cliche's die toch wel waar blijken te zijn.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Mijn naam is Annie. O, nanny! Fijn, we waren net op zoek naar onze 9e nanny, help ons! (pffff, het is maar wat je wilt horen).Maar goed, zo rolt de antropologe in de functie van nanny.

"Als antropoloog dien je je jezelf onder te dompelen in een andere wereld om uit te vinden wie je zelf werkelijk bent" en "Een antropoloog die ontdekt ingeburgerd te zijn in de te onderzoeken leefgemeenschap dient zich eruit terug te trekken" Dat laatste blijkt moeilijker te zijn dan verwacht.

Een grappige satire over hoe je als onervaren en ongekwalificeerde nanny meteen aan de slag kunt in de Upper East Side, in dienst bij de zichzelf tot supermama's uitgeroepen dames, die helemaal geen mama zijn en het mama zijn in z'n geheel hebben uitbesteed aan de slaaf, genaamd nanny. Papa is trouwens ook niet echt een papa met zijn circa 30 seconden quality time per dag met het kind. One big, happy, rich family.

Subtiele en lichtelijk absurde humor, precies waar ik van houd. De karakters zijn uitvergroot en vertonen stereotiepe trekjes. Alleen het karakter van de nanny en van het kind worden uitgediept zodat het onderliggend drama kan worden weergegeven: het leven van het kind temidden van liefdeloosheid. De overige personages blijven vlakke typetjes, als een grappig, doch wrang decor. Maar de non-mama en de hunk van nextdoor krijgen later toch ook een persoonlijkheidje mee. Verderop neemt het drama de overhand en is best aangrijpend.

Het camerawerk vond ik mooi, af en toe is er een surrealistisch tintje (Mary Poppins).

Ik ben blij dat ik deze film heb gekozen uit de 5 komedies die vanavond allen om 20.30 op tv kwamen (wat een planning.... zucht). En dan na deze film een aflevering van Supernanny programmeren, hahaha

Vond dit echt een leuke film.

avatar van DragQueen

DragQueen

Leuke Komedie, met een luchtig verhaaltje. Johansson speelt verder een aardige hoofdrol. Bij vlagen voorspelbaar, maar toch een vermakelijke film. 3 Sterren.

avatar van nachtraafje

nachtraafje

Fijn, leuk filmpje!

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens zonder enige verwachtingen bekeken en hij is goed meegevallen. 'k had een beetje gevreesd dat het een zoveelste standaard romantische komedie ging zijn, maar dat was hij niet. Visueel springt deze er toch uit. Ook de knipoogjes naar Mary Poppins (die paraplu en supercal...) waren ook een leuk extraatje. Een echte komedie zou 'k hem niet noemen, eerder komedie/drama/familiefilm.

Scarlett deed het prima en het was ook eens tof om Alicia Keys aan het werk te zien.

Misschien een film die iets meer is voor vrouwen, al vond 'k hem zeker ook niet slecht en is zeker ook genietbaar voor mannen.

Al bij al een romantische komedie die toch iets meer biedt.

avatar van Askikker

Askikker

Scarlett Johansson; één van mn favo actrices, die bijna altijd de verkeerde film uitkiest.

Nu weer dit gedrocht, wat een cliché, en behalve Scarlett en de bovenbuurman schijnt niemand geloofwaardig te kunnen acteren, met als hoogtepunt mr en mrs X, ; werkelijk dramatisch slecht.

Gooi daar nog een overbekend lulverhaal en wat vervelende kinderen bij, en dr is weer een draak van een film geboren.

Zonder Scarlett had ik dit nooit tot het eind toe volgehouden, en die twee-en-een halve ster gaan alleen maar op voor Scarlett, zonder haar zou het nog geen halve ster waard zijn.

avatar van Dennis Evahi

Dennis Evahi

Belachelijke film. Niet leuk, niet grappig. Niets. ...

avatar van lynehook

lynehook

Had meer van het einde verwacht. Anders leuk wegkijkfilmpje.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Film Pegasus schreef:

Leuke komedie die met de freeze frames ook visueel probeert om er wat origineel van te maken. Geen overdadige absurde humor gelukkig. Wel over het algemeen wat al te moraliserend. Maar als komedie werkt het wel en dat is toch het belangrijkste.

Ook leuk zijn alle subtiele knipogen naar Marry Poppins.

Als je het goed bekijkt is dit toch een film met een serieus onderwerp. Dat levert ook het dramagedeelte op. Maar om het licht te houden is er de nodige humor, de verwijzingen naar Mary Poppins en het romantische zijverhaaltje. Resultaat is een lieve maar brave romantische komedie geworden. Het idee met de freeze frames komt wat geforceerd over en het verhaal is ook veel te voorspelbaar om hier iets speciaal van te maken. Blijft een gewone leuke film voor de liefhebbers.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima vermakelijke film die lekker wegkijkt en me geen moment heeft verveeld.

avatar van IH88

IH88

“My desire to be an observer of life was actually keeping me from having one.”

The Nanny Diaries is een aardige en originele komedie die niet heel gedenkwaardig is maar wel veel vermakelijke momenten kent. De film heeft met Scarlett Johansson een stralend middelpunt en ze neemt de film dan ook met gemak op haar schouders.

De voice-over en de ‘dagboek-insteek’ zijn wel aardig en Johansson laat hier al horen (net zoals in Her) over één van de zwoelste stemmen in Hollywood te beschikken. De band tussen de nanny en het kind wordt leuk opgebouwd en Laura Linney heeft een prachtrol als de verschrikkelijke moeder die het leven van de nanny aardig zuur maakt. Linney speelt het allemaal met zichtbaar plezier en tussendoor schmiert Giamatti er ook nog aardig op los als haar afwezige man. Johansson en Evans laten hier al zien een aanstekelijke chemie te hebben en je verwacht bijna dat ze ieder moment hun Captain America en Romanoff (veel latex) kostuum aandoen. Romanoff undercover als nanny had in ieder geval een 5 sterren film opgeleverd... Maar The Nanny Diaries is op zichzelf ook een vermakelijke film die nergens boven de middelmaat uitstijgt maar leuk is om een keer gezien te hebben.

avatar van Pacino74

Pacino74

Als je het kraslaagje van deze moderne versie mix tussen Mary Poppins, The Sound of Music and Nanny McGee zorgvuldig wegkrabt dan ontdek je een schrijnende aanklacht tegen de materialistische moms and dads van de Upper East Side New York. Een wereld waarin de nanny zorgt voor de opvoeding van de kids. Mooi uitgangspunt maar toch speelt Scarlett Johansson iets teveel op automatische piloot en wordt de satire gaanderweg snel afgevijld tot een vlees noch vis- romcom. Nicholas Art is leuk als onhandelbare bengel die (jawel) erg snel omgetoverd wordt tot een schattige kleine die je nooit of tenimmer weer wil achterlaten. Toch zal ik hem en deze film snel vergeten 2,5*