Need for Speed (2014)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Scott Waugh
met Aaron Paul, Dominic Cooper en Michael Keaton

Tobey Marshall (Aaron Paul), een jonge automonteur die er ingeluisd is door een rijke zakenman, is nog maar net uit de gevangenis wanneer hij mee gaat doen aan een crosscountry-race. Dit met een wraakplan in zijn gedachten. Wanneer zijn ex-partner echter lucht krijgt van de race, schakelt deze direct de politie in.

prima film. ik had wel meer van verwacht, maar ondanks mijn hoge verwachting toch een 3.5 sterren!!!

avatar van schram101
Misschien wel de meest voorspelbare film ooit? Ach, boeit het? Ja. Toch wel. Want het wordt nergens gecompenseerd. Need for Speed is een flauwe film geworden met een soort One Direction cast die hard zijn best doet de F&F reeks te evenaren. Dat lukt nauwelijks. Visueel nog het beste. Goed in beeld gebrachte achtervolgingen en actiescene's. Ook op de auto's lijkt niet bezuinigd. Zelfs voor een niet-kenner als ik is het genieten geblazen met o.a. een Mustang, Bugatti en een old skool Gran Torino.

Aaron Paul is overigens maar een matig acteur. Cooper heeft wat meer charisma maar of hij nou veel beter is valt te betwijfelen.

Onvoldoende.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Michael Keaton ...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van starsky87
Vroeger altijd de Need for Speed serie gespeeld, dus deze film moest ik ook kijken.
Gelukkig zag ik veel van die elementen van toen nu weer terug komen, wat het kijken erg leuk maakte.
Mooie en luxe auto's zijn er gebruikt.
Voor de rest is het allemaal prima en niet 1,2,3 met de F&F reeks te vergelijken.

avatar van Kondoro0614
Need for Speed

Een tijdje geleden heb ik deze film gezien. Maar mijn stem is helaas verwijderd. Jammer! Ik vond Need for Speed een leuke film, die veel weg heeft van het spelletje natuurlijk. Al heb ik de games Need for Speed bijna nooit gespeeld. Aangezien ik meer van het schieten ben. Al game ik de laatste tijd ook niet meer zoveel, maar goed. Ik vond de races wel tof! Ook de auto's waren erg gaaf! En met de eind race kwamen veel auto's terug die ik ook zie in GTA V. Vooral leuk om Aaron Paul eens een keer anders te zien dan een Meth kokende junkie ! Soms een tikkeltje te over dramatisch maar goed. Er zijn ook mindere kanten aan de film. Kijk de eind race. Je weet eigenlijk al gewoon dat Aaron Paul gaat winnen. Ik had die kerel gewoon in de auto laten zitten. Maar goed, als wraak in de gevangenis is natuurlijk ook niet mis. Al om al, een film die je een keer kunt kijken!

avatar van ribas123
schram101 schreef:

Onvoldoende.

sluit me helemaal aan bij dit bericht.
Wat een voorspelbaarheid!!
Begrijp echt niet dat zo'n film nog gemaakt wordt Anno 2014.
Heel slecht!

avatar van DragQueen
De overeenkomsten met de Fast & Furious films zijn zichtbaar duidelijk. En toch is dit niet helemaal een kopie, en mag deze best op zichzelf staan. Onderhoudende actie prent, die visueel zeer goed uit de verf komt. De stunts zien er heel gelikt uit, en zijn prima in beeld gebracht. Het acteerwerk van de cast ging er ook voldoende mee door. Verder is het verhaal wel redelijk voorspelbaar, maar dit stoort nergens. Een vermakelijke actiefilm, die ondanks de 130 minuten toch in een aangenaam tempo verliep. 3,5 Ster.

Meest waardeloze film die ik ooit heb gezien...
tot 30 min was het een cijfer 3.0 .. dus op zich een redelijke film (dacht ik toen nog)

Maar helaas met alles bij elkaar en het waardeloze acteerwerk + saaie scenes een 0,5.
Dit is waarom ik liever niet meer naar de bios ga

avatar van Timothyvdmeer
Wel leuk om eens gezien te hebben. Wat een auto's...zo gaaf. Al hangt mijn smaak naar de muscle cars. Leuk spektakel dat ik zelf liever in de bios had gezien. Dat geluid van doe motoren etc komt dat beter tot zijn recht.

HALVE TAMME.
''Racers should race, cops should eat donuts.''

Simpele cast, redelijk acteerwerk en een geschreven script die ik het liefst zou
willen omschrijven als 'te gewoontjes'.

N. f. S. (2014): Leuk om een keer gezien te hebben, niets meer en niets minder.

Tweeënhalve ster van mijn kant.

avatar van K. V.
Dit soort films is eigenlijk niet echt m'n ding, maar deze toch eens geprobeerd. De film moet het zeker niet hebben van het uitgebreide en diepzinnige verhaal, maar de film biedt gelukkig wel veel actie en het zag er wel goed uit.
De cast is ook niet zo bijzonder, maar de grootste sterren zijn toch wel de auto's.
Tja, hersenloos kijkvoer en goed voor een keertje.

Arnoud87 schreef:
Meest waardeloze film die ik ooit heb gezien...

Dit is waarom ik liever niet meer naar de bios ga

Niets meer aan toe te voegen. Wat een kansloze poging om op het succes van F&F mee te varen. Je kunt deze film om zoveel redenen niet serieus nemen, wat ook niet zozeer de bedoeling is van een dergelijke film, maar scènes zoals in de gevangenis om een iPad vragen en deze priveleges nog krijgen ook??? Gaat mij echt te ver.

Kansloos!

Vroeger de games veel gespeeld. Een stukje nostalgie, leuk om terug te zien in de film. Het maakt hem ook anders dan Fast & Furious. Wat minder schreeuwerig, meer stijlvol. Cast, acteerwerk en verhaal weliswaar niet van topniveau.

Oppervlakkige en onsamenhangende film vind ik. Wordt halverwege wel beter en spannender. Van Aaron Paul had ik na Breaking Bad meer verwacht, da's wel jammer.

Het verhaal is zeker niet nieuw , Maar de film kijkt redelijk goed weg. Je moet er niet al te veel bij na-denken want dan zie je steeds fouten op fouten! Maar ondanks is het geen slechte film. Het muziek is goed en de beeld kwaliteit doet ook gewoon aan de eisen van wat je verwacht van een film! En de acteurs zijn soms iets te 'droog' ze mogen wel iets meer op de 'zielige' / 'harde' scene's zich blootstellen. (iets meer emotie erin gooien) Maar ondanks geef ik de film toch een 6.0

avatar van Daan258
Een aardig actie filmpje die prima wegkeek.
Ik keek hem voornamelijk omdat Aaron Paul erin speelt omdat ik hem na het zien spelen in Breaking Bad echt een fantastische acteur vond maar ik moet zeggen dat zijn acteerwerk in dit filmpje niet bijster goed was.
Verder was het gewoon een lekker filmpje met prima wat actie/race scene's, het verhaal niet bijzonder maar ook verder niet vervelend ofzo.
Moet wel zeggen dat het af en toe een beetje knullig overkwam (met name het acteerwerk van een aantal van de cast) en had de speelduur wel een stukkie korter gemogen maar voor de rest prima mee vermaakt.

Kleine 3,0*

avatar van filmofiel
Dezelfde poeha shit als de Fast and the Furious 1 t/m 100 prullaria: Stoere pubers die met snelheid denken de wereld te kunnen veroveren. Nog niet eens een C-Film waardig.

avatar van IH88
“Racers should race, cops should eat donuts.”

Je krijgt precies wat je van te voren kan verwachten. Schitterende auto's, ronkende motoren en flitsende autoraces. Het is weinig verheffend maar het werkt, en als fan van mooie auto's is het volop genieten. Het samenspel tussen Paul en Poots is leuk om naar te kijken en zorgt voor wat lucht tussen al het autogeweld. Het is wel jammer dat er weinig humor in de film zit, en op sommige momenten neemt de film zich iets te serieus. Vooral rond bad guy Cooper wordt het soms bijna lachwekkend de manier waarop de makers iets van dreiging en drama in de film willen stoppen. De bijrol van Keaton is dan wel weer perfect.

avatar van Aapje81
Soms heb je van die dagen dat je een film wilt kijken waar je niet bij na hoeft te denken. Een film waarbij regelmatig een auto door de lucht vliegt elk personage uitziet alsof ze een halve dag in de make-up hebben gezeten en uiteindelijk nog niets van hun rol kunnen maken omdat elk personage de diepte heeft van een stuk karton.

Kort samengevat. Het tempo is hoog, de actie is goed, de acteurs redelijk en het scenario compleet inwisselbaar.

Leuk als je ervoor in de stemming bent maar alles bij elkaar blijft mijn beoordeling gemiddeld.

avatar van Shadowed
Ach.

Niet al te best deze film. Geen idee waarom hij eigenlijk 130 minuten duurt. De film zijn verhaal is simpelweg niet interessant genoeg voor zo'n enorme speelduur. De auto's zijn overigens wel weer mooi, precies zoals het hoort hier.

Paul en Cooper doen het best goed. Visueel is de film ook helemaal in orde. Jammer dat de film echter niet erg boeit en dan heb je eigenlijk alleen maar de race scenes over. Qua actie faalt het dan ook een beetje en krijgen we tot overmaat van ramp ook nog vervelende karakters.

Dankzij de stijlvolle racescenes en mooie auto's krijgt de film nog 2,5* sterren. Als hij wat korter was had het cijfer misschien hoger geweest. Jammer, hier had veel meer uit gehaald kunnen worden.

avatar van Freespirit2
Voorspelbaar......flauwe film......lijkt op F&F......verhaallijn simpel......

Ik heb gewoon lekker genoten van deze film! Racen en een Mustang
Kon de NFS game al door mijn 2 zoons.

Simpel?? Ja gewoon lekker simpel kijken en genieten!

avatar van ILDIB
Aaron Paul kan niet acteren. En waarom blijft men maar volharden in oneindig opschakelende auto's. En waarom rijdt men in supercars terwijl ze nooit een standaard politieauto eruit kunnen rijden.