The Neighbor (2016)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Marcus Dunstan
met Josh Stewart, Luke Edwards en Jaqueline Fleming

In het stadje Cutter tonen de bewoners geen interesse in elkaar. Het is de perfecte plek voor misdaad. John en zijn vrouw zijn twee criminelen. Wanneer John thuiskomt en ontdekt dat zijn vriendin vermist is, gaat hij op onderzoek uit. John vermoedt dat zijn buurman erachter zit, maar is dit wel zo?

avatar van Spartaan1986
Nieuwe van Marcus Dunstan. The Collector (2009) en The Collection (2012) waren wel degelijke films. Deze klinkt prima en weer met Josh Stewart in de hoofdrol.

avatar van Daan258
Heeeeeel benieuwd.
The Collector en The Collection waren allebei zeer lekkere films om naar te kijken.
En inderdaad heel tof dat Josh Stewart ook in dit filmpje zal spelen

avatar van Richard_Voorhees
Hier was ik ook wel benieuwd naar en zo dus afgelopen avond bekeken.
De film blinkt niet uit in de originaliteit van het plot: twee buren zitten beiden in de criminele business en raken hierdoor met elkaar verstrikt.
Het acteer werk is echter van bovengemiddelde kwaliteit. Vooral Bill Engvall weet te vermaken als de schofterige buurman die wel een hele zieke manier heeft gevonden om aan geld te komen.
Verder vond ik de locatie (een kleine ranch met nog een grote kelder eronder) erg geslaagd en weet de zinderende soundtrack hier en daar de spanning nog wat op te voeren.
Verder is de film op een interessante manier in beeld gebracht. Hier en daar zelfs wat scenes die eruit springen. Zo vond ik de scene met uncle Neil's dood bijzonder fraai in beeld gebracht.
Ik beaam nogmaals dat de film geen originaliteitsprijs verdient, maar hij wist mij zeker wel te vermaken.

avatar van tattoobob
Middelmatige thriller die ietswat voorspelbaar is.
Acteerwerk is prima te doen maar het script laat wat te wensen over....gewoon een makkelijk verhaal.
Ik had van deze regisseur wel iets meer verwacht na zijn collectors movies.

avatar van umbra
Best goeie film, maar kon niet tippen aan Duntsan's vorige creaties The Collector en The Collection. Al bij al, lekker thrillertje zonder meer, keek lekker weg en Josh Stewart was wederom een positieve noot. 7/10

avatar van S3MMY
Snap het niet echt goeie film en spannend en dan z'n laag cijfer!!

avatar van Actarus
Best wel goed, heb me geen seconde verveeld. Kon op het einde iets heftiger gemaakt worden (torture/rape/revenge), maar dat is ieders smaak...

the collector en the collection vond ik wel goed,deze vond ik niet zoveel.

avatar van vranque
Zeer genietbaar.

avatar van mixmaster
Weer een goeie film van Marcus Dunstan, dezelfde stijl als ''The Collector'' met weer een goeie rol van Josh Stewart.
Spannende film met een goeie climax.

avatar van john mcclane 2
Fijn kort wegkijkertje.
Met niet veel om het lijf,de regisseur blijft toch wel een eigenzinnig stempel op zijn werk zetten,'
Maar ja dat is nu nogal standaard voor een goed regisseurschap .
Misschien kan ie deze 3 films in de box doen,en het dan the collectors item noemen ( sorry flauw)
De hoofdrol speler lijkt er op de "rapper"van 3D rappert van massive attack.
Het einde is oke,maar de camera draait weg voor het echte bloody gedeelte.
Hele dikke 3 en misschien een vervolg?

avatar van schumacher
Goei filmpke, rauw filmpje toch wel.

avatar van killer13
The neighbor is een degelijke thriller maar in alle eerlijkheid ben ik toch wel een beetje teleurgesteld.
The collector en the collection van dunstan vond ik echt geweldig. keihard, ranzig en en best spannend. Ik had gehoopt dat the neighbor ook zo ging zijn. Maar helaas... Geen horror deze keer. Uiteindelijk is The neighbor een thriller geworden die nog best te pruimen valt. Maar hij steekt jammer genoeg nergens echt boven andere thrillers uit.
3* omdat het toch een leuk tussendoortje was

avatar van xaid
Zie liever een 3de collection .

The collected

avatar van Noodless
Prima thriller waarbij het verhaal niet echt origineel is, maar de uitwerking ervan mag er best zijn. Zo is het verhaal voldoende spannend en wordt het allemaal fraai in beeld gebracht. Maar de pluspunten zijn vooral de opvallende soundtrack en voor zijn genre het degelijke acteerwerk van de cast. Lekker rauw filmpje ! 7/10

avatar van Pazmaster
Redelijke thriller met een simpel verhaal. Erg verfrissend is het niet, het verhaal is nogal standaard, maar het is toch best vermakelijk. De vaart wordt er aardig in gehouden en daardoor verveelt het niet. De acteurs doen hun werk, niet geweldig maar het kan ermee door. Het is allemaal niet echt hoogstaand maar ook niet slecht, daarom een krappe voldoende.

avatar van filmkul
Redelijk sterke thriller. Het verhaal is eenvoudig en kent geen verrassingen. De uitwerking is prima. Het begin is wat traag met wat onnodige subplotjes om de film tot de 90 minuten te rekken. Eenmaal opgang wordt de spanning sterk opgebouwd met richting het eind een aantal bloedstollende scenes. Groot pluspunt van de film is de sterke soundtrack. Het acteerwerk is gemiddeld. De sfeer is verder prima en passend bij de film. Prima werkje. 3.5

avatar van Elchapo
Bij het eerste deel van de film dommelde ik een paar keer in,en dacht nee dit is niet best.in het tweede gedeelte(45-90 min.) steeg de spanning en ook mijn aandacht.....al met al toch een redelijke flick,3 stars.

Nieuwe Dunstan.

Hij laat de extremere horror ditmaal wat acherwege en mikt op een combinatie van horror en thriller elementen. Het maakt hem duidelijk niet zoveel uit want z'n talent komt ook deze keer weer bovendrijven.

The Neighbor is wel een pure genrefilm geworden, wat betekent dat je niet al te veel originaliteit en verrassingen hoeft te verwachten. En hoewel het verre van schokkend was dat die buur van John niet pluis was, vond ik het toch jammer dat de titel van de film net al dat beetje teveel weggaf. Want voorspelbaar of niet, Dunstan probeert tijdens het eerste half uur toch wat spanning uit de twijfel de puren, want ietwat de mist in gaat.

Gelukkig is het vervolg wel gewoon sterk en zorgen Stewart en Engvall voor een fijne battle. Visueel oogt het ook wel netjes en de spanning wordt rustig maar nauwgezet opgebouwd. Er zijn opvallend weinig échte confrontaties tussen de twee kampen (daarbij ook meer thriller dan horror), maar dat helpt de opbouw van de film.

't Is een zeer simpel gebeuren en wie zich doorgaans stoort aan dat soort genre eenvoud kan deze maar beter links laten liggen, maar Dunstan is beter dan de gemiddelde genreregisseur en levert weer een sfeervol, compact en bovengemiddeld filmpje af. Best mee vermaakt.

avatar van Rickyman
Beetje simpel en weinig verrassends inderdaad.
Maar heb me prima mee vermaakt. Qua sferen herkenbaar aan het sterkere Collector.

avatar van Ajax&Litmanen1
Van de regisseur van The Collector en The Collection, dan ben ik sowieso al erg geïnteresseerd. Dat waren echt geweldig spannende, rauwe films. Jammer genoeg komt deze nieuwe titel bepaald niet bij dat niveau in de buurt. Ik vond The Neighbor saai, ongeïnspireerd en het plot was weinig aan. Zeker de eerste helft van de film is moeilijk door te komen en eigenlijk had ik er toen al geen zin meer in. Doe maar de volgende keer een nieuwe Collector film, dan komt het allemaal wel weer goed.

Na het zien van "The Neighbour" had ik echt het idee naar een heel snel in elkaar gedraaid verhaaltje te hebben gekeken. Eenvoudige lokatie, simpel verhaaltje, gemakkelijke actie en een super korte speelduur. Filmpje kijjkt best lekker weg maar enthousiast kan ik ook niet worden van dit simpele werkje.

avatar van DjFrankie
Standaard film in het genre. Niet slecht niet super.

avatar van clockwork72
Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja daar wacht ik ook al jaren op maar denk niet meer dat t gaat gebeuren eerlijk gezegd..

avatar van misterdhdh
The collector en zijn opvolger waren redelijk goede films, deze The Neighbor sloeg toch wat tegen. Het verhaal op zich is niet echt origineel te noemen, de uitwerking ervan is dat nog minder. Deze film heeft echt niets origineel en lijkt me eerder een snel gemaakt en makkelijk filmpje. Het acteerwerk is wel nog goed, maar toch kan de film nooit echt overtuigen. Echt spannend en eng vond ik hem eerlijk gezegd nooit worden. Het einde is gewoontjes en redelijk voorspelbaar, net zoals de hele film. Nee deze film kon me nooit echt boeien en is een lichte tegenvaller. Echt slecht is het natuurlijk ook allemaal niet maar de film komt ongeïnspireerd over. Weinig sfeervol. Misschien heb ik dit soort films al gewoon te vaak gezien om nog verrast te zijn.
2.5/5

avatar van Daan258
Prima thriller.

Als fan van de Collector films was ik zeer benieuwd naar deze film.
Gister gezien en ik hem me prima kunnen vermaken.

Gelijk bij de intro waarbij je de flitsende en aparte kleure en beelden ziet wat ik ook herkende van de Collector films zagen er tof uit en was ik daardoor gelijk nieuwsgierig naar de rest van de film.
Sowieso is het voor mij gelijk al een pluspuntje en heel gaaf om Josh Stewart weer te zien. Erg gave acteur is dit, ik hoop echt veel meer van hem te zien.
Het verhaal is leuk om te volgen, echt bijzonder is het niet maar het keek heerlijk weg.
Er is zowat de gehele film goede spanning aanwezig en zat de sfeer er ook prima in.
Zonder twijfel was mijn favoriete scene van de gehele film wanneer de buurman bij John op bezoek komt. De dreigende sfeer die dan aanwezig is, heerlijk

Verder ook een lekker tempo en het verliep allemaal heel vlot.
Maar enig puntje wat van mij beter/meer had gemogen is dat het wat grover en bruter mocht. Natuurlijk als je de Collector films heb gezien weet je dat die er behoorlijk wat gore in hebben zitten. Het is dan natuurlijk wel eerder een thriller maar alsnog mocht het allemaal wel ietsjes meer.

Ik ben zo vreselijk benieuwd naar de komende films van deze regisseur en ook van Josh Stewart. Ik kan niet wachten.

Een heerlijke thriller maar helaas kan de film het net niet halen bij de Collector films.
Absoluut een dikke 3,0*

avatar van K. V.
Deze thriller ook eens bekeken en vond hem niet mis, maar echt speciaal was hij wel niet. Geen zo'n bijzonder verhaal, redelijk verstand op nul verhaal. Het tempo zat wel goed en voor de rest verveelde de film niet.
Leuk om eens mee te pikken als ze hem op tv tonen, maar voor de rest niet zo bijzonder.

avatar van Phantasm
Redelijke voorspelbare thriller, echt geweldig vond ik dit allemaal niet.

keimpeS
Goede thriller en vond het ook best qua stijl wel aandoen van de collector films, duidelijk een film van Marcus Dunstan. Het is zeker geen horror als de collector, maar zeker wel een spannende thriller die ook wel zijn harde momenten heeft. Prima mee vermaakt en ik hou wel van deze stijl!

avatar van Spartaan1986
Goed gespeeld en Marcus Dunstan heeft na zijn eerdere films wel een streepje voor bij mij, maar ik vond dit toch een behoorlijk vlakke thriller. De film weet geen enkel moment te verrassen en ook qua spanning viel het me een beetje tegen.

avatar van xaid
Lol er gaat nu ook een 3de deel komen die The collected gaat heten zoals ik in mijn eerdere reactie uit 2016 aangaf

avatar van Grindhouse62
Deze 13 in een dozijn thriller met wat actie momenten heeft aardig vertier. Je weet uiteraard waar het op uit draait, nl. wraak. Niet onaardig als je wat tijd moet overbruggen. Een matige -3.0