Meningen
Hier kun je zien welke berichten K. V. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
M - Eine Stadt Sucht einen Mörder (1931)
Alternatieve titel: M
Dit was er nog eentje uit de top dat 'k nog niet had gezien, dus daar moest dringend verandering in komen. Ondanks de ouderdom vond 'k het eigenlijk wel nog een goeie film. De film is natuurlijk in zwart-wit en er was geen muziek aanwezig, maar storen deed dit eigenlijk niet. Het verhaal wist me wel te boeien en was niet zo ouderwets dan dat je zou verwachten. Enkel het einde viel een beetje tegen, omdat het nogal abrupt was.
De cast deed het zeker ook niet slecht en het kwam wel overtuigend over.
De film heeft de tand des tijds nog goed doorstaan en toch ook wel de moeite om eens gezien te hebben. Een waw-film vind 'k het wel niet en de top notering had voor mij ook niet gemoeten, maar slecht is hij zeker niet.
M3GAN (2022)
Alternatieve titel: MEGAN
Deze stond al een tijdje op m'n verlanglijstje en nu eens bekeken. Vond het een vermakelijke film. Het verhaal verveelde niet, de cast deed het prima en de film zag er goed uit. Vond het een prima filmpje.
Ma (2019)
Deze was onlangs op tv en eens meegepikt. Vond het een prima thriller. De cast deed het goed en het verhaal verveelde niet. Het was nog eens een wat traditionelere film, maar daar was niks mis mee.
Ma Vie de Courgette (2016)
Alternatieve titel: Mijn Naam Is Courgette
Deze animatiefilm eens bekeken en ondanks de korte speelduur (een groot uur), is het toch geen slappe hap. Toch wel serieuze thema's (kinderverwaarlozing, alcoholisme, ...) passeren de revue, dus zeker geen twaalf in het dozijn film.
Ook de animatie zelf is wel opmerkelijk, maar is toch wel mooi.
Het is zeker eens iets anders, maar daarom niet minder de moeite om gezien te hebben. Zeker niet alleen voor kinderen, maar ook zeer geschikt voor volwassenen.
Machete (2010)
Dit was een leuke verrassing.'k had niet echt verwachtingen bij deze over-the-top film, maar eigenlijk was hij beter dan verwacht.
Over-the-top, liters bloed, beetje bloot, humor en actie; het zat er allemaal in. Het verhaal was vermakelijk en niet zo moeilijk om te volgen.
Wat een cast ook: Jessica Alba, Robert De Niro, Steven Seagal, Michelle Rodriguez, Lindsay Lohan, ...
Een vermakelijke film die het niet zo moet hebben van het verhaal, maar mij kon hij wel bekoren.
Machine Gun Preacher (2011)
Hm, 'k weet niet echt wat 'k er moet van denken. Het religieuze gedeelte boeide me niet zo, maar de rest viel nog goed mee. De film is minder actiegericht dan 'k had verwacht.
'k vond dat de film ook redelijk traag op gang kwam, maar het tweede uur vond 'k wel interessanter.
De cast deed het prima.
Tja, omdat de film op waren feiten gebaseerd is, kunnen ze waarschijnlijk het religieuze gedeelte niet negeren. Al bij al het bekijken waard, maar twijfel tussen 3 of 3,5 sterren.
Machine, The (2013)
'k had eigenlijk weinig verwachtingen bij deze film, maar viel toch nog reuze mee. Visueel zat het wel snor en de cast deed het ook wel goed.
Het verhaal was ook niet slecht, niet het meest diepgaande, maar er viel toch genoeg te beleven om me de volledige speelduur te boeien.
Al bij al geen slechte film, als je niet te veel verwachtingen hebt. 'k vond hem toch het bekijken waard.
Machinist, The (2004)
Alternatieve titel: El Maquinista
Deze eens her bekeken en 'k heb het me niet beklaagd. 'k was alweer een heel stuk van de film vergeten, dus zo kon de film me opnieuw boeien.
De opvallendste verschijning is toch wel Christian Bale, die er heel wat voor over heeft voor z'n rol en dus graatmager is.
Het verhaal is mysterieus en houdt je de volledige speelduur in de ban.
Zelfs een tweede kijkbeurt kon hij me bekoren en 'k blijft een een aanrader vinden.
Mad Max (1979)
Het was soms een wat verwarrende film, die vooral abrupt eindigde. 't was niet mis, maar toch maar goed voor een keertje.
Nu weet 'k ook waar de makers van Saw hun idee van de zaag en de enkel hebben gehaald.
Mad Max: Fury Road (2015)
Alternatieve titel: Mad Max: Fury Road: Black and Chrome
Deze eens geprobeerd zonder grote verwachtingen, maar wat een actiespectakel is dit geworden. De film boeide echt van de eerste tot de laatste seconde.
Visueel was het ook top.
De cast deed het eigenlijk ook wel prima ondanks de weinige tekst.
Het verhaal zelf stelde eigenlijk niet zo veel voor, maar eigenlijk stoorde het me niet.
Toch wel aangenaam verrast door deze film. Voor het verhaal hoef je niet te kijken, maar als je een goeie actiefilm wil zien, ben je hier wel aan het goeie adres.
Mad Money (2008)
De cast sprak me wel aan, dus deze eens bekeken en hij is beter meegevallen dan gedacht. Qua cast ben 'k hem meeste verschoten van Katie Holmes. Meestal speelt ze nogal een seutegere rol, maar hier was ze een frisse verschijning. Met krullen in het haar en een beetje een gekke rol, was 'k aangenaam verrast door haar. Queen Latifah was niet echt verrassend, want ze heeft wel al vaker zo'n rol gespeeld.
Het verhaal was leuk en ook een aantal keren moeten lachen. Wat 'k eigenlijk niet wist (ze vermelden het niet in de film), maar het verhaal is waar gebeurd.
Voor de rest verveeld de film niet en wist hij me de volle speelduur te boeien.
Aangenaam verrast en als je eens de kans hebt om hem te bekijken, doen.
Madagascar (2005)
Ook deze eens bekeken en 'k vond hem beter meevallen dan gedacht. De animaties vond 'k wel iets minder dan bij Disney (het kwam wat fletser over), maar de personages waren wel leuk (met Melvin op kop!).
Deel twee er na ook nog bekeken en die viel ook nog mee, het verhaal had wel een beetje weg van the Lion King, maar ook hier weer iets minder.
Vermakelijk om eens op tv te zien, maar ook niet meer.
Made of Honor (2008)
Alternatieve titel: Made of Honour
Deze romantische film bekeken en hij was niet mis, maar oh zo voorspelbaar. De film zag er wel goed uit en de film bevatte nog mooie liedjes.
De cast deed het niet slecht en het verhaal, tja nogal veel clichés.
Prima kijkvoer als je niet te veel wil nadenken en toch af en toe eens wil lachen.
Madeo (2009)
Alternatieve titel: Mother
Een beetje een vreemd beestje deze film. De film begint nogal luchtig, maar gaat dan over in een drama. 'k vond het wel boeiend gebracht.
De cast deed het ook goed, het kwam allemaal wel overtuigend over.
Niet echt een standaard film, maar daarom niet minder waard om te bekijken. 'k heb het me alvast niet beklaagd.
Madison (2020)
Alternatieve titel: Madison - Ungebremste Girlpower
Deze familiefilm eens bekeken en het was niet mis. Eens een wat ander verhaal, over wielrennen, maar het werd wel tof gebracht.
We hebben de gedubde versie gezien, maar gelukkig viel die nog goed mee. Verder zag de film er nog goed uit en had hij nog een mooie boodschap.
Magdalene Sisters, The (2002)
Zeker de moeite om eens te bekijken. Zo erg voor al die vrouwen: al die vernederingen, geweld, misbruik, ... door die nonnen en dat dit dan nog is doorgegaan tot in 1996.
Een hele goeie/grappige scene was die met de pastoor die de kriebels krijgt :d
Magellan (2017)
Hm, dit was een redelijk low budget filmpje. Camerawerk was niet zo bijzonder en ook de cast was ook maar zozo.
Het tempo lag niet zo hoog, maar toch verveelde het niet. Was wel nieuwsgierig wat er allemaal ging gebeuren. Het einde was wel minder m'n ding.
'k had na afloop wel wat meer verwacht. Het is geen film die me zal bijblijven. Goed voor een keertje, maar daar blijft het ook bij.
Maggie's Plan (2015)
Deze op goed geluk meegebracht en zonder te weten waarover het ging eens bekeken. Ik vond het nochtans goed beginnen en wist me wel te boeien, maar eenmaal ze een tijdssprong doen, vond ik het gewoon allemaal iets minder boeiend.
De cast deed het zeker niet slecht en verder zag de film er prima uit.
Jammer van het tweede deel, anders ging ik het wel een hogere score gegeven hebben.
Magic (1978)
Dit was een aangename verrassing. Het is een origineel verhaal die voor z'n leeftijd totaal nog niet verouderd is. Het tempo zit goed en weet de hele speelduur te boeien.
Ook de cast is goed op dreef, al is het vooral de toen nog jonge Anthony Hopkins die de loef afsteekt.
'k zou de film wel niet meteen onder horror klasseren, eerder drama/(psychologische) thriller. Voor de rest zaten er ook nog enkele leuke oneliners in om de boel wat op te vrolijken.
Een goeie film.
Magic beyond Words: The JK Rowling Story (2011)
Deze was op tv en eens meegepikt. Ondanks de lage verwachtingen viel de film nog goed mee. Het werd boeiend gebracht en het tempo zat goed. Ik kende haar niet zo goed, maar vond het wel eens de moeite om gezien te hebben.
Magic in the Moonlight (2014)
Deze op goed geluk eens meegebracht. Niet echt de bekendste van Woody, maar 'k was toch wel aangenaam verrast. Het is een erg toegankelijke film geworden.
Tof om eens een andere actrice in z'n films te zien dan Scarlett en was wederom aangenaam verrast door Emma Stone. Verder deed de rest van de cast het uitstekend.
Een aangename jaren '30 sfeer en dito muziek. Voor de rest zag de film er ook prima uit.
'k vond het wel een aanrader en 'k wil deze gerust nog eens her bekijken.
Magic in the Water (1995)
Alternatieve titel: Glenorky
Deze familiefilm eens geprobeerd en had er toch iets meer van verwacht. Het verhaal was niet echt speciaal en ook Orky kregen we maar bitter weinig te zien. De cast deed het wel niet slecht. Ik kreeg het er niet warm van.
Magic Mike (2012)
'k had een aantal positieve reacties over deze film gehoord, dus dat 'k me er ook maar eens aan te wagen, maar al bij al vond 'k het toch geen zo'n bijzondere film.
Geen bijzonder verhaal en 'k had het eigenlijk ook wat diepgaander verwacht. De stripacts waren wel goed gebracht, maar na een tijdje heb je het wel gezien.
Leuk om eens gezien te hebben, maar 'k had er wel wat meer van verwacht.
Magic Mike XXL (2015)
Alternatieve titel: MMXXL
Deze was onlangs op tv en toch ook maar eens meegepikt. Ik vond dit toch wel een zwakker deel. Vooral qua verhaal bleef ik toch wel een beetje op m'n honger zitten. Visueel zat het wel nog goed, zeker de choreografie met de "spiegel", was die wel knap in beeld gebracht.
Magnificent Seven, The (2016)
Deze eens meegepikt, maar het was toch minder m'n ding. Wel ene goeie cast, maar het genre en het verhaal deed me toch wel wat minder.
Ik heb hem uitgekeken, maar hoef deze niet meer terug te zien.
Maiden Heist, The (2009)
Alternatieve titel: The Heist
Deze was onlangs op tv en eens meegepikt. Het was wel een leuk filmpje. Allemaal niet zo bijzonder, maar hij keek toch vlot weg. De cast deed het ook prima en verder zag hij er goed uit.
Verder was de speelduur ook goed, niet te lang en niet te kort.
Prima om eens mee te pikken als ze hem op tv tonen.
Make Mine Music (1946)
De film deed me een beetje aan Fantasia denken, maar hier lag de nadruk meer op verschillende muziekstijlen (van opera tot jazz). De film bestaat dus uit een tiental verhalen, de een al wat beter dan de ander, versterkt door muziek. Voor mij sprongen vooral "Peter en de wolf" en "Ballade Ballet" met de silhouetten er uit. Ook het liedje met The Andrew Sisters was toch één van de betere. De film ging wel meer de serieuzere toer op. In deze film geen nijlpaarden die ballet deden.
Voor de rest wist hij me wel te bekoren, mede door de korte speelduur.
Mala Educación, La (2004)
Alternatieve titel: Bad Education
De film zal waarschijnlijk niet iedereen bekoren, want Gael García Bernal speelt een travestiet en er komen ook enkele vrijscènes in voor, dus je kunt je aan wat verwachten , al deed Gael het zeker niet slecht.
Het verhaal wist me zeker te boeien tot het einde.
Niet dat 'k de film nu direct op dvd ga kopen, maar het was het bekijken waard.
Maleficent (2014)
Eindelijk eens bekeken! Tja, 'k vond het wel een goeie film, maar geen topfilm. Het uitgangspunt vond 'k wel leuk gevonden en het verhaal was ook wel goed.
Visueel was het alweer jammer dat er CGI gebruikt wordt (bv die feeën zagen er toch niet zo waw uit). Maar sommige scènes zagen er dan wel weer goed uit. 'k vond het toch maar wat wisselend allemaal.
'k vond trouwens dat er bepaalde scènes in het begin zo uit LOTR konden komen, maar gelukkig waren het toch niet de hele tijd veldslagen.
Maleficent was erg goed gecast en Angelina deed het met verve. Aurora vond 'k persoonlijk niet zo'n schoonheid.
Het einde had toch nog een originele twist.
'k vond het zeker niet allemaal kommer een kwel. 'k heb me er wel prima mee vermaakt en de film kon me van begin tot einde boeien. 'k zal deze zeker nog eens bekijken. Voorlopig zal 'k hem 4* geven.
Maleficent: Mistress of Evil (2019)
Alternatieve titel: Maleficent 2
Het was alweer een tijdje geleden dat ik het eerste deel had gezien, maar nu toch eens het vervolg bekeken. Het verhaal vond ik toch ietsje minder. Hij mocht misschien een tikkeltje korter, zeker in het middenstuk, maar gelukkig herpakte de film zich wel weer naar het einde toe.
De cast deed het goed en visueel was het een mooie film.
De scènes met Angerlina zijn toch wel degene die er uitsprongen, maar voor de rest was het wel de moeite om eens gezien te hebben.