• 8.670.584 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot M3GAN

"Friendship has evolved."

M3GAN is een pop ontwikkeld met behulp van kunstmatige intelligentie. Ze is hierdoor in staat om zich emotioneel te binden aan haar 'eigenaar': een weeskindje. De programmering van de pop slaat echter op hol, waardoor ze zich overbezorgd gaat gedragen naar het weeskindje. Met alle gevolgen van dien.

Social Media

Alle Media

avatar van mrkos

mrkos

M3GAN

Ja, hij was voorspelbaar, maar damn ik heb wel echt genoten. Meer van dit soort films graag!

Verhaal zat simpel in elkaar. Cady verliest haar ouders door een auto-ongeluk en nu komt ze bij haar voogd ( haar tante ) te wonen die een leuke baan heeft, ze bouwt namelijk robots. Ze ziet dat Cady iemand nodig heeft na het verlies van haar ouders en maakt een robot voor haar genaamd M3gan. Alleen M3gan leert veel sneller dan vooraf was geprogrammeerd. Ze leert goede dingen, maar ook verkeerde dingen. Ze heeft maar 1 job en dat is om Cady zo goed mogelijk te beschermen, no matter what.

De uitvoering vond ik ook goed. M3gan zag er heel goed uit en soms lijkt ze echt creepy. Cady speelde ook prima. Helaas zagen we niet veel van de kills en had het wat mij betreft wel wat bruter gemogen. Toch doet deze film niet onder voor de Chucky films. Ik hoop echt dat hier een vervolg op komt.

3,5 sterren.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

Fortune schreef:

Ik snap het meneer Pee. Ik denk dat dit misschien wel het meest negatief stemmende account is van Moviemeter

Ach, Stinissen heeft vandaag al 7 films een 0,5 of 1 moeten geven (en de dag is nog niet voorbij), dus eigenlijk valt het met Long Pee nog wel mee.

skinny_tie schreef:

Stinissen is bezig met een wereldrecord films kijken. De laatste keer dat hij buiten is geweest is in 1996. Maar zijn gemiddelde zal niet zo laag zijn, al weet ik niet hoe je dat opzoekt verder

avatar van skinny_tie

skinny_tie

Fortune schreef:

Als je naar iemands profiel gaat kun je diens gemiddelde zien en bij Stinissen is dat inderdaad niet zo laag. Maar het is wel opvallend hoe enorm veel onvoldoendes Stinissen per dag geeft. Vraag is natuurlijk na hoeveel minuten hij de films afzet, dat vermeldt hij er niet bij.

avatar van Kondoro

Kondoro

skinny_tie schreef:

Ik denk dat we daar ook niet over kunnen en mogen oordelen, want we staan niet in zijn schoenen. Al heb ik hem wel eens gewezen op het feit dat hij vertelde na een half uur de film af te hebben gezet.

Er zijn genoeg users die maar een beetje klakkeloos stemmen. Dan zeker die marvelfanboys die op alles van marvel een 5* geven, en daarnaast op elke film die ze maar een beetje goed vinden ook een 4.5* neer kwakken (of hoger). Maar, dat is een discussie voor elders, die NPC-accounts neem ik al niet meer serieus.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige thriller, want echt horror kun je dit niet noemen. Het verhaal is simpel en voorspelbaar. De uitwerking is best degelijk. De opbouw is goed en de spanning wordt langzaam aan opgebouwd. De film verveelt geen moment en blijft boeien tot het eind. Zoals gezegd is het meer een thriller dan een horrorfilm, want echt creepy wordt het niet en de kills zijn niet zo heftig en worden ook niet vol ten toon gesteld. Het acteerwerk is in orde. Visueel zit de film goed in elkaar met een prima Chucky meets Terminator genaamd M3gan. 3.0/3.5

avatar van princesspeach

princesspeach

Horror niet maar leuk filmpje voor een avondje met je brein op nul.

The Oceanic Six

Dit was heel voorspelbaar en binnen de lijntjes getekend zeg. M3GAN doet niet veel fout, maar ook weinig goed. Je kan het hele verhaal al snel uittekenen en dan blijft een mix van Chucky en de Terminator over, want M3GAN weigert kapot te gaan. Maar juist die scènes irriteren me, het is weinig spannend of boeiend. M3GAN zelf is wel weer overtuigend als gevaarlijke robot met een eigen willetje, ze is redelijk psycho en zeker in het laatste deel komt ze redelijk gestoord over. Ik heb me dan ook wel vermaakt, al vond ik dat kind wel echt irritant. Beetje een overbodige film, zet dan gewoon Chucky nog eens op.

PS: Dit is geen horror, gewoon een thriller met een sci-fi sausje.

avatar van Waku

Waku

SF Drama met een klein beetje thriller aspect.

Je maakt eerst vrij lang kennis met robot Megan maar vooral weesje Cady en haar tante.

De suspense zit hem vooral in de laatste 35 minuten.

Verwacht geen "Chucky".

Verder kijkt de film lekker weg.

The Oceanic Six schreef:

PS: Dit is geen horror, gewoon een thriller met een sci-fi sausje.

Tja, al die labels interesseren mij niet zo heel veel. Het is horror zoals Black Mirror horror is. Ik vind het een lange Black Mirror aflevering met een groter budget. Dit is PG 13 horror. Het is eigenlijk ook geen thriller want het is te voorspelbaar... Die definities zijn subjectief.

Fortune schreef:

Black Mirror is ook geen horror.

The Oceanic Six schreef:

Black Mirror is ook geen horror.

Dat is subjectief is mijn punt? Jouw woorden bij White Bear is dat de twist echt fucked up is en je zegt ook naargeestig... Je zou dus zeggen dat dat best wel onder de noemer horror valt? De ene aflevering verschilt met de andere natuurlijk. Kippenvel is toch ook horror? We moeten ledematen gaan tellen of de hoeveelheid bloed?

Fortune schreef:

Fucked up en naargeestig hoeft zeker niet meteen horror te zijn. De omschrijving daar is ook drama en science-fiction zie ik.

Horror is voor mij het opwekken van angst of walging, daar hoeft zeker geen gore of bloed altijd bij te zitten. M3GAN was voor mij gewoon een thriller, draaide meer om het verhaal dan om activiteiten van de robot. Maar goed, het kan inderdaad verschillen. Iedereen heeft zijn eigen beleving.

Theunissen

Films over horror poppen zijn er genoeg, van "Chucky" (uit de "Child's Play" franchise) tot "Billy the Puppet" (uit de "Saw" franchise), van "Annabelle" (uit de "Annabelle" en de "The Conjuring" franchise) tot "Billy" (uit "Dead Silence") en van de "Clown Doll" (uit "Poltergeist") tot "Baby Oopsie Daisy" (uit de "Demonic Toys" franchise). Het is daarom niet makkelijk om het genre weer wat te vernieuwen, maar dan heb je nog regisseur James Wan, de vader van het hedendaagse horrorgenre, die het verhaal schreef van "M3GAN" en welke de levensgrote AI pop M3GAN (wat staat voor Model 3 Generative Android) bevat die een gevaarlijk draadje los heeft. Het is min of meer de light-variant van Chucky (en dat met een vrouwelijke Chucky) en dat met een zeer voorspelbaar en clichématig verhaal.

Nadat haar ouders Ryan (Arlo Green) en Nicole (Chelsie Florence) verongelukken in de auto tijdens een winterse storm, komt de negenjarige Cady (Violet McGraw) terecht bij haar alleenstaande tante Gemma (Allison Williams), een briljante technologische speelgoedontwerpster. Omdat tante Gemma het te druk heeft met haar carrière bij het bedrijf "Funki", de fabrikant van de populaire "Purrpetual Petz" (een Furby-achtig knuffelbeest, met als reclameslogan "Een vriend aan je zijde die langer leeft dan jij."), biedt haar nieuwste uitvinding uitkomst, namelijk de levensgrote AI pop "M3GAN", die het aan haar gekoppelde kind ten allen tijde vermaakt, opvoedt en beschermt!

Maar omdat dit een horrorfilm is, loopt dit natuurlijk gruwelijk in de soep. Iedereen kan aan zijn theewater aanvoelen dat M3GAN haar taak om Cady te beschermen wel heel letterlijk neemt. M3GAN is namelijk een AI pop met menselijke eigenschappen en door meer tijd te spenderen met het kind waaraan ze gekoppeld is, in dit geval dus Cady, evolueert ze langzaam mee. Ze leert, past zich aan en trekt soms zelfs haar eigen conclusies. Cady beschermen is haar voornaamste taak, maar dat wordt soms te letterlijk genomen. Hier komt natuurlijk het horror aspect vandaan, aangezien ze steeds meer kwaadaardige daden uitvoert en uiteindelijk iedereen uit de weg ruimt die haar ook maar een beetje dwars zit, zoals de hond (die zowel "M3GAN" beetpakt en bijt alsook Cady) van buurvrouw Celia (Lori Dungey), die natuurlijk ook uit de weg wordt geruimd (met zowel een hogedrukreiniger als een spijkerpistool.

De film komt rustig op gang en in het begin lijkt de band tussen Cady en M3GAN goed te verlopen totdat dus M3GAN de neiging krijgt om Cady tot het uiterste te beschermen. En haar drang om Cady te beschermen zal door niets en niemand worden gestopt. In dit opzicht heeft de film wel iets weg van de Chucky reboot welke in 2019 uitkwam. Hoewel deze film behoorlijk clichématig is en een zeer voorspelbaar verloop heeft, weet het toch nog enigszins te vermaken en duurt het ook maar circa 90 minuten. Als de pop haar mond open doet is de film op zijn best.

Wat de film opzicht ook redelijk doet, zijn de grappige en een paar meer emotionele momenten, hoewel dat laatste wel zeer clichématig was. Zo zet komiek Ronny Chieng (ik ken hem vooral van "The Daily Show" als David, de eigenaar van het speelgoedbedrijf "Funki", zijn rol erg satirisch neer en hij laat je meerdere keren (glim)lachen. Hij is ook degene die eerst niets van het illegale project M3GAN wilde weten, maar 100% bijdraait als hij uiteindelijk het resultaat ziet als Gemma en haar team er toch stiekem mee doorgaan. Dit is natuurlijk ook zeer clichématig.

Waar de film helaas tekortschiet is de daadwerkelijke horror en daar heb ik hem eigenlijk voor gekeken (gelukkig niet in de bioscoop, maar gewoon lekker thuis). De film heeft namelijk de neiging om niet de complete impact van de gruwelijkere scènes te laten zien en in plaats daarvan knippen ze altijd te vroeg weg om door te gaan naar de volgende scène. Zo pakt M3GAN na circa 38 minuten de hond van de buurvrouw, maar je ziet niet hoe deze gedood wordt M3GAN. Naderhand hoor je wel van haar dat ze de hond diep onder de grond heeft begraven.

En naderhand als Cady naar een schoolkamp gaat met andere kinderen en M3GAN op aandringen van Cady mee mag, rekent ze af met het ettertje Brandon (Jack Cassidy), die Cady pijn doet met een kastanje en "M3GAN" meeneemt en slaat in het bos. "M3GAN" trekt dan een stuk van zijn oor eraf en als Brandon dan wegrent, achtervolgt ze hem op handen en voeten zoals een roofdier, waardoor Brandon uiteindelijk struikelt en op de weg belandt, waar hij dan overreden wordt door een auto. Maar ook daar krijg je eigenlijk niets van te zien, behalve dat je bloed op de weg ziet en ook een schoen van hem ziet liggen.

Daarna rekent M3GAN nog af met de buurvrouw en met David en Kurt (de assistent van David gespeeld door Stephane Garneau-Monten, die belangrijke bedrijfsinfo van "Funki" steelt en doorspeelt naar de concurrent) en de laatste twee dood ze in de speelgoedfabriek in een lift met een zwaard en daar krijg je ook weer nauwelijks iets van te zien. "M3GAN" is dan ook in mijn mening geen enge of echte horrorfilm. Horrorliefhebbers die emmers bloed en enge jumpscares gewend zijn, komen er sowieso bekaaid vanaf. Het blijft allemaal wat braaf en echt eng wordt het ook nergens. Hooguit wordt het hier en daar een klein beetje spannend. Ook het einde van de film als M3GAN naar het huis van Gemma gaat om met haar af te rekenen en daar verandert in een soort van "Terminator", weet niet iets bijzonders toe te voegen en is behoorlijk clichématig. Natuurlijk wordt er uiteindelijk door zowel Gemma als Cady en ook robot Bruce (een andere robot creatie van Gemma, die we in het begin van de film zien, die bedient wordt door Cady) afgerekend met M3GAN (ze wordt in tweeën getrokken en wordt uiteindelijk doodgestoken met een schroevendraaier door Cady).

De cast in "M3GAN" valt eigenlijk ook tegen en eigenlijk alleen de AI pop M3GAN (een uit de kluiten gegroeide barbiepop die o.a. kan zingen, dansen en pianospelen) weet daarin te overtuigen. Ze is geen volledige CGI creatie, maar gewoon een kindactrice (Amie Donald) met een plastic / CGI masker op (wat vrij makkelijk is te zien wanneer ze loopt) en de stem is van Jenna Davis. Haar plastic / CGI gelaat en overgrote ogen, brengen overtuigend M3GAN's verontrustende gedachten over. Eng is ze eigenlijk niet, maar ze kan wel griezelig en serieus overkomen.

Violet McGraw in de rol van kind Cady was vooral irritant en ze rouwt eigenlijk ook niet echt om de dood van haar ouders (ze rouwt meer om M3GAN als deze haar ontnomen wordt) en Allison Williams in de rol van Gemma kon me niet overtuigen en ook niet qua schoonheid. Zoals eerder gezegd deed Ronny Chieng het als baas David leuk en zorgt hij ook voor de humor. Voor de rest zitten er nog wat personen in het verhaal die eigenlijk totaal overbodig zijn zoals therapeute Lydia gespeeld door Amy Usherwood, assistent Kurt gespeeld door Stephane Garneau-Monten en de twee hulpjes van Gemma, namelijk Tess gespeeld door Jen Van Epps en Cole gespeeld door Brian Jordan Alvarez. De laatste wordt op een gegeven moment ook te grazen genomen door M3GAN in de speelgoedfabriek (waar ze M3GAN hebben vastgebonden en zo dom zijn om haar los te maken), maar wordt daarbij niet gedood.

Als je een Sciencefiction / Horror film wilt zien die je gewoon lekker kan wegkijken, dan zit je met "M3GAN" goed. Ik zou "M3GAN" met name aanraden voor mensen die niet heel erg van de gruwelijke horrorfilms houden en in plaats daarvan gewoon een leuke horrorfilm willen kijken zonder diep te hoeven na te denken. Helaas biedt "M3GAN" niet iets meer dan dat. Dit is oprecht jammer, want met iets meer werk had dit de introductie kunnen zijn van een nieuw horroricoon.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Degelijke thriller/horror, niet bijster origineel, maar wel goed gemaakt en gebracht. M3gan is een soort vrouwelijke Chucky en waar Chucky na het eerste deel steeds clownesker werd is M3gan in het eerste deel enger dan Chucky in alle delen na het eerste deel. Goed geschoten, fijn gekozen soundtrack, redelijk geacteerd, kortom: een heerlijk anderhalf uurtje met popcorn, cola en dicht geknepen billen op de bank. Zeker voor pubers. En natuurlijk komt er een tweede deel. Waarom niet? Drie en halve ster.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Het is een aardige Thriller geworden want van een Horrorfilm kun je hier niet echt van spreken. De paar kills worden ook niet echt in beeld gebracht. Het verhaal is flinterdun en daardoor redelijk voorspelbaar. Maar toch zat het visueel erg goed in elkaar. Het was zeker in het begin erg leuk gedaan die band tussen Cady het meisje en “M3GAN”. Aan het eind van de film slaat de robot pas echt op hol, wat van mij wel wat eerder had gemogen. Zelfs had het toen een Terminator vibe. Aanrader? Ja best wel, erg leuk en vermakelijke film geworden, maar kan zeker niet met Chucky vergeleken worden. Want daarvoor is "M3GAN" te braaf als film.

avatar van macrobody

macrobody

De inleiding is overbodig. Ze hadden gelijk kunnen beginnen dat het meisje terecht komt bij haar tante. Dan is er een vrij lange aanloop naar het moment waar we allemaal op zitten te wachten. Ik althans, de actie.

Waar ik nog niet helemaal over uit ben is hoe het nou kon dat ze honderdduizenden dollars had gespendeerd aan een falend product en vervolgens ineens met M3gan tevoorschijn komt. Heb ik iets gemist?

Verder stereotype karakters en bij een vrouwelijke robotbouwer denk ik eerder aan Naomi dan aan Gemma. Zou ook beter zijn voor de diversificatie dus goed voor de woke wereld.

Voor de creepy m3gan toch ruim voldoende.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

macrobody schreef:

Ja, want “echte” uitvinders lopen inderdaad regelmatig rond in een bikini met dubbel D’s. Echt, elke excuus zie ik tegenwoordig voorbij komen om “woke” te laten vallen; erbarmelijk.

avatar van mrklm

mrklm

Cady [Violet McGraw] komt na de tragische (en eerlijk gezegd nogal bizarre) dood van haar ouders onder de voogdij te staan van haar tante Gemma [Allison Williams]. Die heeft echter weinig kaas gegeten van opvoeden en worstelt met de deadline voor een revolutionair stuk speelgoed. Maar juist dankzij Cady komt Gemma tot de conclusie dat M3gan [Amie Donald met de stem van Jenna Davis], het prototype voor een zelflerende, interactieve robot/pop, klaar is voor massaproductie. Haar baas [Ronny Chieng] is enthousiast maar naar de band tussen Cady en M3gan groeit ontdekt Gemma niet alleen de (ernstige) tekortkomingen haar prototype, maar ook die van haarzelf. Het scenario van deze moderne variant op Child’s Play zet op overtuigende wijze de personages en hun onderlinge verhouding neer, maar zodra M3gan zich ontpopt als het 21e-eeuwse antwoord op Chucky vervalt het in voorspelbaar gewelddadig gedoe. Goed geacteerd, maar uiteindelijk niet origineel genoeg om te beklijven.

avatar van MrEd

MrEd

(EDIT moderator: bericht aangepast, off topic gedeelte over andere user verwijderd)

On topic..de film M3gan vond ik behoorlijk tegenvallen. Zeer voorspelbaar absoluut niet spannend of eng en het acteerwerk was ook niet al te best. Verbaast mij dat veel mensen toch nog vrij positief over deze film zijn.

avatar van Thomas83

Thomas83

Niet helemaal een film die aan mijn verwachtingen kon voldoen. Eigenlijk waren die ook verkeerd, want ik wist niet dat dit een Blumhouse-film was en was in de veronderstelling dat dit een iets meer serieuze film zou zijn. Het uitgangspunt is als een Black Mirror-aflevering, alleen die serie had dit onderwerp op een veel slimmere, grappigere en ook griezeligere manier behandeld (in de eerdere seizoenen tenminste). De pop zelf is eigenlijk niet zo heel interessant, ook al doordat het overduidelijk een acteur met een masker op is.

Als Child's Play-achtige campy horrorkomedie met een flink accent op komedie is de film wel meer dan geslaagd, met name als de film helemaal losgaat in het laatste bedrijf. Al blijft het geweld uiteindelijk wel behoorlijk braaf. Het drama werkt totaal niet doordat Gemma nauwelijks is uitgewerkt en de acteurs vreselijk zijn. Het is maar goed dat de pop iedereens emoties kan peilen, aan het gezicht van dat meisje kan je ze niet aflezen.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Aantal off topic berichten verwijderd. Graag over de film, niet over het stemgedrag van een andere user discussiëren.