• 8.611.192 stemmen

Avatar: The Way of Water (2022)

Sciencefiction / Avontuur | 192 minuten

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Avatar: The Way of Water

"Return to Pandora."

14 jaar na de gebeurtenissen uit het eerste deel is er een hoop veranderd voor Jake en Neytiri, die ondertussen hun plekje hebben gevonden in het regenwoud van Pandora dat ze thuis kunnen noemen. De twee hebben samen drie Na'vi kinderen en een geadopteerd vierde mensenkind genaamd Spider. Jake en Neytiri doen er alles aan om dit gezin bij elkaar te houden, maar wanneer ze opnieuw bedreigd worden door RDA-mijnwerkers zijn ze gedwongen hun thuis te verlaten. Zo komen ze terecht in een geheel andere omgeving bij een rif, waar de Metkayina clan woont. Deze omgeving komt echter niet zonder gevaar, zeker niet wanneer blijkt dat het gezin van Jake en Neytiri zich bevindt in een cultuur die ze niet kennen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Javier 'Spider' Socorro

avatar van Kondoro

Kondoro

Film Fan schreef:

Je bent toch niet verplicht om te kijken hoop ik?

Verplicht bioscoop bezoekje.

The Oceanic Six

Dit gaat serieus 190 minuten duren...

Doe normaal zeg.

The Oceanic Six schreef:

Dit gaat serieus 190 minuten duren...

Doe normaal zeg.

Duurde Titanic ook. Maar goed, had het ook liever op 160 minuten gezien.

Basto schreef:

Duurde Titanic ook. Maar goed, had het ook liever op 160 minuten gezien.

Klopt, maar daar werd een mooi inhoudelijk verhaal verteld. Avatar vind ik wat afstandelijker, maar dat is persoonlijk. Maar het is vooral een enorm slechte trend dat blockbusters nu steeds op 2,5 tot 3 uur liggen. Nergens voor nodig, minuut of 120 is in 99 procent lang zat.

The Oceanic Six schreef:

Op zich denk ik er vaak ook zo over maar bij Cameron verwacht ik dat het goed gaat uitpakken. Een epische onderwater Dances with Wolves. (Dances with Whales) Kom maar op!

avatar van horizons

horizons

De CGI, zeker onder water, ziet er zeer goed uit. Maar om een of andere reden heb ik het idee naar een videogame te kijken. Maar dat kan aan mij liggen.

Basto

Ik zag dat fragment met de walvis ook in Imax3d. Zag er toen veel beter uit dan in deze trailer. Dit gaat echt mindblowing worden qua actie en beweging in beeld.

horizons schreef:

Dat snap ik wel op basis van de trailer op YouTube. Ga je in de bios geen last van hebben.

avatar van Kondoro

Kondoro

horizons schreef:

Dat had ik ook. Maar het zag er ongelooflijk goed uit, een verplichte bioscoopbezoek.

avatar van SergioMalick

SergioMalick

Stukje muziek klinkt in ieder geval heerlijk. Weet niet in hoeverre het iets zegt over de hele filmmuziek. Maar ga dit vooral in de bioscoop kijken.

Iemand nog een tip voor een goeie zaal? Dolby Digital bij de Kuip en Ultra Laser in Den Bosch zijn tot nu toe mijn favorieten.

avatar van ShortyXL

ShortyXL

Alleen visueel gezien vind ik deze de moeite waard voor een bioscoop. Hier heb ik wel zin in.

avatar van ShortyXL

ShortyXL

SergioMalick schreef:

Ik vind IMAX (Pathé) wel lekker, maar dan zonder 3D.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Basto schreef:

Dat geloof ik ook wel , ik ben in de bios ook omver geblazen door de mooie beelden bij deel een .

Zal vast heel veel geld kosten , mischien iets meer budget naar de script schrijver die zijn publiek niet als peuters behandeld .

john mcclane 2 schreef:

Voor deel 2 heeft hij juist meer aandacht aan het script en karakterontwikkeling geschonken. Dus wie weet. Al zit ik daar zelf niet zo op te wachten. Doe mij maar minder karakterontwikkeling en enkel actie. Aan een goede bad guy heb je genoeg.

nieuwe trailer

Deze vind ik een stuk gaver dan de vorige.

Avatar 2 pas winstgevend boven 2 miljard

Mijn hemel wat kansloos als je 2 miljard dollar nodig hebt voor break-even.

Deze film gaat scoren, maar ik vermoed nooit meer zoals deel 1 wat een hype werd.

avatar van Olivia

Olivia

Ik zat jarenlang op deze film te wachten. Totdat ik er klaar mee was.

Ben wel benieuwd hoor, ga hem ook zeker zien, maar ik verwacht er niet zoveel van.

Avatar 2 pas winstgevend boven 2 miljard

Mijn hemel wat kansloos als je 2 miljard dollar nodig hebt voor break-even.

Denk dat ie dat makkelijk gaat halen. Prijs van de kaartjes liggen tegenwoordig ook wel 20% hoger en er zijn weer een half miljard mensen bijgekomen sinds deel 1 uitkwam.

avatar van DwarreI

DwarreI

Nu moet Cameron toch wel echt met een godsgruwelijk groot spektakelstuk gaan komen na ons f*cking 13 jaar te hebben laten wachten op een vervolgfilm..

DwarreI schreef:

Cameron heeft nog nooit teleurgesteld. Verwacht compleet weggeblazen te worden. ‘Greenpeace vs Corporate greed.’ Kom maar op!

avatar van FilmFreak2223

FilmFreak2223

Tickets besteld

14 december om: 10u00 (versie 3D HFR) in Kinepolis

Laat maar komen, nog nooit zo uitgekeken naar een film

avatar van blackwolves

blackwolves

de eerste vond ik goed de tweede nog niet gezien maar de wezens en zo zijn anders dan de eerste film maar oke eens gaan kijken wie weet?

avatar van Cupido

Cupido

Dit gaat in HFR vertoond worden zie ik, ben benieuwd. Vond het in the Hobbit destijds afbreuk doen.