Magic Mike (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Steven Soderbergh
met Channing Tatum, Alex Pettyfer en Matthew McConaughey

'Magic Mike' is gesitueerd in de wereld van de mannelijke strippers en volgt Mike (Channing Tatum), die een jonge danser genaamd The Kid (Alex Pettyfer) onder zijn hoede krijgt. Hij leert hem de fijne kneepjes van de kunst van het feesten, het versieren van vrouwen en het gemakkelijk geld verdienen.

avatar van Rianneke_Dan
Vreselijke film. Zo plat en totaal niet sexy. Channing Tatum is een knapperd en heeft ook een onwijs lekker stel billen, maar dat is het dan ook wel. Acteren is niet zijn sterkste ding, in ieder geval niet in deze film. Kan ook komen door het onwijs slechte verhaal. McConaughey's rol was ook verschrikkelijk en verre van grappig.

De dans scenes vond ik leuk in het begin, maar het werd toch snel te plat voor mijn doen. Ik begrijp wel dat veel vrouwen dit leuk en sexy vinden, maar ik heb er niks mee, het is gewoon te ordinair en niet leuk om in je woonkamer te kijken samen met je moeder. *kuch* ongemakkelijk *kuch*.

Verhaal is oppervlakkig en de romance is vervelend net zoals het hoofd van Horn.

Nee dit was niet mijn ding.

avatar van PsychoDonkey
Wat een tegenvaller.. ik wilde hem eigenlijk al vanaf dag 1 zien, nooit van gekomen.. tot ik hoorde dat Joe Manganiello er ook in voor komt..
Eigenlijk zijn dat ook de enigste stukken waar ik graag naar keek..
2,5 ster puur voor de lichamen en sommige stukjes die wel leuk waren

avatar van mrswhite
eindelijk deze film gezien ,
maar wat een tegenvaller van wat ik er van verwachte (messchien te veel verwacht )

avatar van Roger Thornhill
Leuke film met prima spel van Tatum en Pettyfer. Het moralistische einde is voorspelbaar maar wordt goed gebracht, en ik vond het wel verfrissend dat de strippers vriendelijke jongens waren in plaats van macho-haantjes vol minachting voor de vrouwen aan wie zij hun geld verdienen. De donkerder toon die vanaf ongeveer halverwege wordt aangeslagen misstaat de film niet – Pettyfer die wakker wordt naast een biggetje dat op geheel eigen wijze z'n kots voor hem opruimt is een beeld dat me nog lang bij zal blijven.

avatar van sassette
Heb de film halverwege uitgezet, kon dit drama niet meer aanzien...

avatar van Spetie
Soderbergh maakt vrij uiteenlopende cinema en is een regisseur, die meestal toch wel iets eigens weet te maken van zijn films. Magic Mike heeft als onderwerp mannelijke strippers, iets wat me niet direct aanspreekt, maar waar ik ook niet al te veel over wist. Maar ik geef toe dat ik vooral meegekeken heb, omdat iemand anders hier wel erg in geïnteresseerd was.

Inhoudelijk vond ik het maar weinig bijzonder. Het is behoorlijk oppervlakkig en op dat gebied heeft Soderbergh ook niet heel veel nieuws te vertellen. Visueel ziet het er allemaal wel aardig uit en het gespeel met kleurtjes voegt hier en daar best wat leuks toe aan sommige scenes. Het acteerwerk is wisselend. Channing Tatum is wel goed en heeft ook duidelijk de looks en feeling voor een rol als deze. McConaughey is duidelijk minder en ook de rest van de cast was niet echt indrukwekkend.

Maar het is vooral de inhoud die uiteindelijk duidelijk te kort schiet. De te serieuze aanpak zorgt ervoor dat ik de oppervlakkigheid na een uurtje al redelijk beu was. De strippers wereld is niet echt interessant en wordt hier niet boeiend genoeg gebracht om het 100 minuten leuk te houden. Een aanpak zoals Michael Bay met Pain & Gain bij het bodybuilders wereldje deed zou hier misschien nog wel kunnen werken, maar ik vraag me af of er iemand is die zoiets zal aandurven.

laundromat
Heel lang uitgesteld om de lage ratings en verhaal maar ik dacht een paar lekkere acteurs (vooral Joe Manganiello eigenlijk) gezellig aan de gang zien, dat hoeft niet perse goed te zijn. Verstand op nul en kijken. Nou dat viel tegen, wat ik heb gezien dan. Heb hem niet afgekeken (dus ook geen stem) maar kreeg kriebels van de conversaties. Pettyfer is wel een leukerd. Kende hem nog niet.

Side Effects en Behind the Candelabra staan nog op mijn watchlist. Hoop op beter. Sodenbergh heeft paar goeie films op zijn naam staan.

avatar van DragQueen
Leuk om eens gezien te hebben, deze film van Soderbergh. Maar deze heeft betere films te bieden. In deze prent lijkt het af en toe alsof het verhaal wat stuurloos is. Inhoudelijk stelt het ook niet zoveel voor, en de algehele uitwerking is vrij oppervlakkig. Acteerwerk is wel prima van de cast. Leuke rollen van Tatum en Mcconaughey. Ik had hier meer van verwacht, maar toch vermakelijk genoeg om eens gezien te hebben. 2,5 Ster.

avatar van mikey
Het lijkt alsof soderbergh elke keer inhoud aan zijn producten probeert te geven, maar ik kan het nooit vinden. Plat, lomp, mede door channing kompleet verkracht wanproduct met als hoogtepunt de uitvoering van conaughey.

Laatste film van soderbergh pour moi!

avatar van Tommy De Vito
Wat is dit slecht zeg.. Niet normaal. Het verhaal is zo slap, het gaat werkelijk waar nergens over, is niet boeiend en heeft totaal geen diepgang. Daarnaast komen een aantal aspecten naar boven wat we al tig keer in andere films hebben gezien, waardoor de originaliteit héél ver te zoeken is.

Acteerprestaties waren echt niet om aan te zien, behalve dan McConaughey. Geen hoofdrol, maar speelt al die slechte acteurs van de mat. De zus van The Kid, Cody Horn, acteerde zo slecht, dat ik mij erg ging irriteer aan haar en dan niet eens aan haar rol, maar door haar acteren. Soap waardige actrice.

Had dit totaal niet verwacht van Soderbergh, aangezien deze man wel degelijk kan regisseren en goede films op zijn naam heeft staan. Maar dit is echt een dikke B-film.

1,5 voor McConaughey.

avatar van missl
Ik hoop dat Magic Mike 2 (die nu in de maak is, heb ik ergens gelezen) minder gepraat en minder drama heeft en meer show element, want kom op, dat is toch de reden waarvoor iedereen dit kijkt?

avatar van chucknorris
Alleen al vanwege matthew mcconaughey al meer dan de moeite waard. Wat een energie spat er van die man af.

avatar van hel1
Hmmmmmmmmm
Wat zal ik zeggen, de 'visual effects' zijn fantastisch

Verder inhoudelijk: redelijk verhaal, nooit over the top. Ik verwachtte een film die van flauwe naar flauwe grap zou hoppen, maar de film bleek een realisme te bevatten die wegens de plotomschrijving aanprijzenswaardig te noemen is. Dat je van dit verhaal een serieus drama kan maken is knap.

Los daarvan, chippendales, strippers, sportschool-junks of anabolenkwekers hebben mijn innerlijke temperatuurtje nooit met 1 graad kunnen doen stijgen, maar deze film...

Leuke film voor een doordeweeks dagje. Zij die de film een ongelooflijk laag cijfer geven zijn denk ik vooral mannen die iets (onbewust) hebben ervaren bij de film waar ze zich voor schamen.

avatar van predator
RoFFeL schreef:

Dat klopt, saaiheid

Channing Tatum is in deze film een heerlijke verschijning die zijn rol zodanig geloofwaardig speelde, dat hij de leegte (en eigenlijk ook verdriet) in zijn oppervlakkige leven over wist te brengen. Ik heb me de volle lengte van de film vermaakt.

avatar van Flat Eric
Moest denken aan Jambers: "...maar 's nachts is hij een stripper".

Het verhaal had lettelijk weinig om het lijf maar is ook niet meer of minder dan een eyecandy film voor vrouwen. De choreografie van de heren strippers zat goed in elkaar en bij de muziekkeuze zaten een paar lang niet meer gehoorde leuke nummers tussen.

Matig.

Burlesque met mannen, zo werd deze film mij verkocht. Niet bepaald iets waar ik warm voor loop, maar Soderbergh is toch iemand die ik met veel plezier volg. Daarom maar gewoon opgezet.

Plotje is inderdaad zo plat als wat. Het male stripper wereldje zou op zich nog wel boeiend kunnen zijn, maar het drama dat er uitgepuurd wordt is één brok cliché. De jonge beginneling, de slicke routinier wiens vertrouwen afbrokkelt en een onnodige romance waar niemand op zit te wachten.

Net als The One Ring schrik ik wel een klein beetje van sommige "mannen" hier. Ik begrijp dat de dansscenes vooral vrouwen en homosexuele kerels aanspreken, niet meer dan logisch dat het als heterosexuele man een ver van je bed show is, maar als vent moet je hier toch ook gewoon naar kunnen kijken zonder je ongemakkelijk te voelen lijkt me? Krijg doorgaans de kriebels van dat overdreven preutse feministische gezaag, maar als je je als vent al ongemakkelijk voelt bij een blote mannenkont, denk dan eens twee keer na hoe vrouwen zich de godsganse dag moeten voelen.

Om de Burlesque vergelijking nog even boven te halen: acteerwerk hier is wel duidelijk beter en Soderbergh heeft véél meer visuele flair, waardoor de film best mooi oogt, maar echt baten doet het niet. Het is allemaal wat zielloos en té beproefd.

avatar van Vinokourov
Dit is een vervelende en vooral zouteloze bedoening. Het is een inkijkje in de mannenstrip-wereld, maar het weet maar niet te boeien. Lijkt pikant door het onderwerp, maar in deze film vond ik het maar een flauwe bende. Nergens wordt er een goede verhaallijn ingezet, dus blijft het maar bij sfeer proeven.

Ondanks dat het verhaal behoorlijk clichématig en flauw is, is deze Komedie / Drama (met vooral de nadruk op Drama) nog wel vermakelijk om naar te kijken en dat komt vooral door de leuke en fraaie geografie bij de vele mannelijke stripper acts die steeds verschillend waren (o.a. met als thema cowboy en leger) en die steeds geweldig werden aangekondigd door Matthew McConaughey (als de baas van het mannelijke stripper team). Ook de solo stripper act van Channing Tatum (verdienstelijke rol als stripper Magic Mike) en Alex Pettyfer (in de matige rol van stripper Adam, die onder de hoede wordt genomen door Magic Mike) als politiemannen op een studentenfeest was leuk. Vanaf daar kantelt (vanwege drugs) eigenlijk het verhaal naar puur drama, want alles van te voren was behoorlijk zoetsappig. Ondanks dat het einde zeer voorspelbaar was, vond ik het wel nog mooi.

De uitvoering van het verhaal was leuk en dat kwam vooral zoals eerder gezegd door de visueel fraai uitgevoerde mannelijke stripper acts. Daarbij valt overigens geen bloot te zien van de mannen, want ze houden allemaal hun slip aan (er zijn wel wat billen te zien). Wel zit er wat vrouwelijk bloot in het verhaal van o.a. de fraaie Olivia Munn en dat gelijk al in de opening van het verhaal. Sowieso zitten er wel een paar mooie vrouwen in deze film, zoals de eerder genoemde Olivia Munn (soort van vriendin van Magic Mike, die hem uiteindelijk links laat liggen) en Riley Keough die fraaie ogen had. De laatste heeft wel maar een kleine rol en zegt ook niets. Ook Mircea Monroe mocht er wel wezen en ook zij had fraaie ogen en dan doel ik bij haar op de borsten

De cast doet het overigens leuk en verdienstelijk en dan vooral Channing Tatum en Matthew McConaughey. Beiden zorgden ook voor de humor in het verhaal en vooral natuurlijk de laatste, hoewel zijn rol in het verhaal wel wat beperkt was. Het verhaal draait eigenlijk vooral om Channing Tatum, Alex Pettyfer en Cody Horn (in de rol van Brooke die de zus is van Adam en waar Magic Mike verliefd op wordt). De laatste mocht er ook wel wezen, maar helaas acteerde ze wel heel erg sober en saai.

Al met al gewoon een vermakelijke Komedie / Drama die leuk is om eens gezien te hebben. En dan vooral vanwege Channing Tatum en Matthew McConaughey in een niet alle dagelijkse rol.

avatar van DVD-T
"What can we do in seven hours?"

Nou dan, het is dan echt gebeurd. Na maar liefst tien mislukte pogingen. De eerste film die ik echt vind van Steven Soderbergh is er eentje die gaat over mannelijke strippers. Heb er op een of andere manier altijd hoop op gehouden dat ik nog eens een goede film van de beste man zou gaan zien.

Al is dat niet alleen aan Soderbergh te danken maar ook zeker aan Tatum die hier net even wat meer laat zien (letterlijk) dan we tot nu toe van hem gewend zijn. En eigenlijk is de gehele cast fijn om naar te kijken. Al had ik sommige rollen wat meer uitgewerkt willen zien en dat zijn wat meer leden van de club. Het is natuurlijk het verhaal van Mike, The Kid en toch ook wel een beetje van Brooke. Maar de relatie van het team kwam nu wat minder overtuigend over. En wat is McConaughey een held. Vooral in de laatste scenes gaat hij helemaal los.

De optredens zijn eveneens erg leuk. Heb af en toe wel kunnen lachen om vooral het wat knullige van de optredens. En dan is er nog de muziek die gebruikt wordt. Was leuk om "Pony" eens terug te horen. Verdere verwikkelingen zijn ook prima, al ben ik nog niet helemaal om van Soderbergh's stijl van verhalen vertellen. Maar hier al een heel stuk beter dan wat ik tot nu toe van deze regisseur heb gezien. Cinematografie is om van te smullen af en toe.

Als man heb ik hier toch erg van kunnen genieten en ik schaam me daar zeker niet voor om dat toe te geven. Maar niet alleen zijn de mannen goed vertegenwoordigd maar ook zeker de vrouwen staan hun mannetje. Olivia Munn, Cody Horn en ook zeker de prachtige Riley Keough valt in haar kleine rol in positieve zin op.

Erg genoten van Magic Mike. Een heerlijke feel good film.

Oja, en die penis pomp.... ik kwam niet meer bij. Totaal onverwacht moment.

Aardige film waarin een werkloze jongeman een avond wordt meegenomen door een vriend die hem introduceert in een stripclub. Het hele mannelijke stripperswereldje wordt goed neergezet. En alhoewel het verhaaltje niet al teveel om het lijf heeft (letterlijk en figuurlijk), zakt de film nergens echt in.

avatar van IH88
“You're a fucking stripper?”

Magic Mike is een aardige film en ik kan het wel waarderen dat iedereen die heeft meegewerkt aan de film het allemaal niet te serieus neemt. Gelukkig wordt het allemaal ook geen slapstick en zorgt regisseur Soderbergh ervoor dat het allemaal nog binnen de perken blijft en er nog iets van een verhaal in zit. De acteurs gaan er in de dansscènes vol voor en houden zich niet in, wat maakt dat deze scènes op zekere hoogte nog wel vermakelijk zijn.

Wie zegt dat Magic Mike een vrouwenfilm is heeft gedeeltelijk gelijk maar moet toch even hebben weggekeken toen Olivia Munn, Cody Horn, Micaele Johnson en Kate Easton in beeld verschenen. Stuk voor stuk knappe dames en vooral Munn heeft een leuke rol. Horn praat als een robot en zou in een Terminator film niet misstaan maar ze heeft een aantal leuke momenten met Tatum, en vooral de verbazing over het beroep van Tatum speelt ze goed. De cinematografie en het kleurengebruik vond ik interessant en het was even wennen maar gaf de film wel iets extra's. Een soort constant broeierig zomergevoel dat wel past bij de film. McConaughey heeft een heerlijke bijrol en heeft zichtbaar plezier in zijn opwaardering van middelmatige romcoms naar een arthouse stripperfilm. Door het enthousiasme van de acteurs, humorvolle dialogen en mooie dames is Magic Mike zeker geen vervelende zit geworden en eigenlijk onverwacht wel leuk.

avatar van TornadoEF5
Onderhond schreef:

Zijn mannen in een maatschappij zoals deze ergens niet verplicht om afkeurend te reageren. Kijk, op het internet doe en laat wat ik wil, en kan me dat weinig schelen. Ik kijk trouwens geregeld wel eens graag naar een melige film, die misschien eerder voor vrouwen is weggelegd.

Maar stel dat ik deze film deftig gezien (ik heb wel eens een stukje gezien) had, en ik dit een mooie film vond, en ik dat openlijk ter sprake breng tegenover vrienden of gewoon leeftijdsgenoten in het algemeen dan kan je toch verwachten dat bepaalden toch een vrij afkeurende of denigrerende reactie in huis zullen hebben. Zoals bepaalden die op een minder persoonlijke manier - al plagend - je als homoseksueel gaan verwijten, hoewel ik dat snel als ongewenst zal opvatten (in feite direct). Maar zo gaat het er wel aan toe. Is vanuit die natuurlijke reactie, het mannelijker voordoen dan dat men echt is, ontwikkeld. Waaronder ook het denigrerend doen tegenover films zoals deze of zelfs een gewoon (melige) dramafilm?

TornadoEF5 schreef:

Ehm, nee. Misschien in het lager middelbaar ofzo, maar eens wat ouder hoor je dat soort kinderachtig gedoe toch ontgroeid te zijn (en als er dan toch kinderachtig op gereageerd wordt door anderen, dat te plaatsen).

avatar van John Milton
Ik zou mensen wel op dergelijk homofobisch machogedrag aanspreken, denk ik. Zal bij tieners of (jonge) twintigers misschien ook meer spelen dan bij mijn vergrijzende referentiekader.

Maar de filmpodcast-mannen waar ik vaak naar luister vonden Magic Mike een prima film, en eventuele awkwardness daarover kwam niet eens ter sprake. OH heeft het volgens mij ook helemaal bij het rechte eind dat je hiernaar zou moeten kunnen kijken zonder je ongemakkelijk te voelen. Ik moet hem nog zien trouwens, maar ben dat wel van plan.

Dat sommige mannen denken dat het bij hun mannelijke rol hoort om afkeurend te reageren waar het op naar zoiets kijken aankomt, geloof ik best. Maar ik vind dat de grootste onzin

avatar van Donkerwoud
Oh oeps, ik lees een reactie van mezelf terug waarin ik precies de vermeende homo-erotische ondertonen hekel. Subtiel, Kaj: Bah. Ik voel me vies na het zien van deze film! Ik vermoed dat ik het nu vooral braaf zal vinden. Het strippen is meer een stoute gimmick dan dat het een meerwaarde heeft.

avatar van SillyBilly23
Stoorde mij enorm aan 'de zus' a.k.a. sourpuss
Verder leuke dansscènes, waarom kijk je hier anders naar En hoewel de film op het eerste zicht luchtig overkomt, vond ik de ondertoon toch niet zo oppervlakkig. Maar er wordt te weinig uitgehaald, de dialogen zijn saai en een paar acteurs zitten niet echt in hun rol. McConaughey overtuigde ook niet. Tatumn heeft het lastig wanneer hij emotionele scènes moet spelen maar kwam er nog het beste uit van allemaal. Net voldoende.