

Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 88 minuten
Oorsprong:
Australië
Geregisseerd door: George Miller
Met onder meer: Mel Gibson, Joanne Samuel en Hugh Keays-Byrne
IMDb beoordeling:
6,8 (210.148)
Oorspronkelijke taal: Engels
Releasedatum: 17 januari 1980
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
-
Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl
Heb je nog geen account bij Jacks.nl? Dan wordt in samenwerking met MovieMeter je eerste storting verdubbeld tot 100 euro!Claim je welkomstbonus van €100,- bij Jacks.nl
Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+
Plot Mad Max
"The Maximum Force Of The Future."
In een anarchistische, futuristische samenleving zaaien bendes motor- en autorijders terreur onder de bevolking. Max maakt deel uit van een politie-eenheid die als taak heeft deze bendes tegen te houden. Wanneer Max zich realiseert wat de gevolgen kunnen zijn voor hem en zijn gezin, besluit hij te stoppen met dit levensgevaarlijke werk. Maar het blijkt niet zo gemakkelijk te zijn om aan zijn oude leven te ontsnappen.
Externe links
Acteurs en actrices
Max Rockatansky
Jessie Rockatansky
Toecutter
Jim Goose, Main Force Patrol Officer
Johnny the Boy
Fifi
Nurse
Mudguts
Clunk
Underground Mechanic
Video's en trailers
Reviews & comments

NYSe
-
- 1749 berichten
- 1564 stemmen
Van 1,5 ster naar 3 sterren. Dat maakt van de film voor mij natuurlijk nog altijd geen meesterwerk, maar het is frappant wat een herziening met deze film kan doen.
Waarvan akte. Tweede herziening, en bam: van drie ballen naar vier. Als het zo door gaat kan ie na nog twee kijkbeurten m'n top 10 in...

JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Deze nog eens opgezet. Lang geleden gezien, was zelfs vergeten dat dit een Australische film is. Maar goed, nu de apocalyps effectief met rasse schreden nadert, wil ik liefst zo goed mogelijk geïnformeerd zijn. En dan lijkt me dit wel leerijk kijkvoer...
Toch lichtjes teleurgesteld. In 1979 was dit ongetwijfeld heel erg edgy. Vandaag helaas een pak minder. En dan vallen de gebreken natuurlijk extra hard op, in de eerste plaats het gebrek aan een echt verhaal. Destijds kon je dat nog goedpraten onder het mom van “anarchie!” en “kicken!”, maar anno 2020 klinkt dat toch als een zwaktebod. De actie en de chaos ogen lang niet meer zó zinderend. Ik had vooral de indruk dat de makers zelf niet goed wisten waar ze naartoe wilden.
Al wil ik de film ook niet helemaal afschieten. De sfeer is wel lekker rauw (vreemd dat deze regisseur later nog Happy Feet zou maken) en er passeren een hoop coole bolides de revue. Maar verder hangt er simpelweg te weinig vlees aan.
Dus ja, mijn 2,5* van 13 jaar geleden blijven gewoon staan.

Tarkus
-
- 6407 berichten
- 5312 stemmen
Dit is de film die van Mel Gibson in één klap een superster maakte.
En op zich is het geen slechte film, helemaal niet zelfs.
Maar hij is nu wel hopeloos gedateerd, en je merkt nu ook dat hij wel wat amateuristisch in elkaar is gezet.
Toch is het verhaal best wel goed en ik heb daarvan wel terug genoten.
Maar, omdat ik altijd mijn beoordelingen baseer op de DVD-versies, is er met deze prent wel iets heel goed fout gelopen, namelijk het geluid.
Dat is van een erbarmelijke kwaliteit, en bovendien maar in 1.0 Mono, je moet je volume al heel hoog zetten om de dialogen te kunnen horen en dan nog zijn ze zeer slecht. Ik ken oudere filmen die een betere geluidskwaliteit hebben dan deze DVD. Een remastering had deze film echt wel verdiend.
Intussen is de film al 41 jaar oud, en dus nog meer gedateerd dan hij al was.
Het blijft evenwel leuk om hem eens te herbekijken.

IH88
-
- 7816 berichten
- 3020 stemmen
“They say people don't believe in heroes anymore. Well damn them! You and me, Max, we're gonna give them back their heroes!”
Prima klassieker. De grote kracht van Mad Max is de regie en het camerawerk van Miller. De manier waarop hij alles in beeld brengt is fenomenaal, en het dystopische sfeertje met veel lege wegen en weidse landschappen werkt goed. De manier waarop het geweld juist niet expliciet in beeld wordt gebracht is mooi gedaan, en Gibson en de andere acteurs zijn goed gecast. Mad Max heeft overduidelijk en gering budget, maar wat Miller ermee weet te doen is geweldig.

Sergio Leone
-
- 3650 berichten
- 2435 stemmen
Slecht.
Heel erg gedateerd, deze klassieker. Mad Max doet mij een dikke 40 jaar na datum ontzettend amateuristisch aan, in acteerwerk, in geluideffectjes, e.d.
Een piepjonge Mel Gibson is niet over naar huis te schrijven, maar dat geldt voor zijn castgenoten evenzeer. De zgn. 'post-apocalyptische' wereld - of toch de wereld van een samenleving in verval - blijft mij vrij vaag, aangezien alles er nog zowat hetzelfde uitziet. De setting is weinig meer dan wat mongolen die over een lege snelweg rijden.
Niet mijn ding.
1

bloodysjaak
-
- 7 berichten
- 150 stemmen
Er zijn genoeg oude films die nog prima tegenwoordig de dag vermakelijk of erg goed zijn. Daar valt deze helaas niet onder! Sterk gedateerd en om het verhaal hoef je hem niet te kijken..

Grindhouse62
-
- 2060 berichten
- 14704 stemmen
Ik heb vanmiddag deze actiefilm met plezier na vele jaren herzien. Maar het vervolg The Road Warrior vond ik beter en ga die binnenkort ook herzien. En zoals bloodysjaak al melde dat er mega veel oude films zijn die zeer het kijken waard zijn. Voor mij in ieder geval wel

Lebarron
-
- 1021 berichten
- 702 stemmen
Mad Max zou het begin vormen van een bekende reeks dystopische post-apocalyptische films maar gek genoeg is deze film een buitenbeentje in die reeks. Nergens ziet deze film er zo dystopisch uit als in de delen die zouden volgen. Het lijkt allemaal meer een eigentijdse, eind jaren 70 dus, plattelands actiefilm die zich afspeelt in de Australische outbacks. Een soort brute versie van Dukes of Hazzard dus maar dat is nog altijd mijlen verwijderd van een post-apocalyptic wasteland. Als film zelf en ook qua verhaal is het zeker niet verkeerd. Beetje gedateerd en oogt misschien wat goedkoop maar nog altijd een prima filmpje.

pop
-
- 162 berichten
- 527 stemmen
Een film waar de roest vet op zit. Best jammer want vroeger vond ik Max best te pruimen. Ik heb er zo'n 45
minuten naar kunnen kijken. Daarna af gekwakt. Aan deel 2 ben ik wijselijk maar niet meer aan begonnen.

reporterxyz
-
- 202 berichten
- 909 stemmen
Ik begrijp echt niet hoe deze onzin zulke hoge score kan krijgen.
En dat geldt voor alle films in deze reeks.
Deel 1 heeft een beetje meer inhoud en vind ik dus iets beter

Ilsa
-
- 80 berichten
- 379 stemmen
Mad Max zou het begin vormen van een bekende reeks dystopische post-apocalyptische films maar gek genoeg is deze film een buitenbeentje in die reeks. Nergens ziet deze film er zo dystopisch uit als in de delen die zouden volgen. Het lijkt allemaal meer een eigentijdse, eind jaren 70 dus, plattelands actiefilm die zich afspeelt in de Australische outbacks. Een soort brute versie van Dukes of Hazzard dus maar dat is nog altijd mijlen verwijderd van een post-apocalyptic wasteland. Als film zelf en ook qua verhaal is het zeker niet verkeerd. Beetje gedateerd en oogt misschien wat goedkoop maar nog altijd een prima filmpje.
Zo'n post-apocalyptisch wasteland moet net zoals alles ergens zijn begin hebben en denk dat je deze film dan ook kan zien als een soort inloop van deze tijd.

Lebarron
-
- 1021 berichten
- 702 stemmen
Zo'n post-apocalyptisch wasteland moet net zoals alles ergens zijn begin hebben en denk dat je deze film dan ook kan zien als een soort inloop van deze tijd.
Misschien heb je gelijk maar meestal komt na een allevernietigende oorlog of ramp eerst de periode van anarchie waarin het recht van de sterkste regeert en later pas die deels herbouwde beschaving met zijn ruige randjes zoals in deel 1. Hierdoor lijkt de Mad Max serie dus de omgekeerde weg te bewandelen in mijn optiek. Ik stel je reactie zeer op prijs want ik wissel graag van gedachten met andere film fans.

Ilsa
-
- 80 berichten
- 379 stemmen
Misschien heb je gelijk maar meestal komt na een allevernietigende oorlog of ramp eerst de periode van anarchie waarin het recht van de sterkste regeert en later pas die deels herbouwde beschaving met zijn ruige randjes zoals in deel 1. Hierdoor lijkt de Mad Max serie dus de omgekeerde weg te bewandelen in mijn optiek. Ik stel je reactie zeer op prijs want ik wissel graag van gedachten met andere film fans.
Ik weet het niet hoor, heb de film een paar keer gezien maar is lang geleden en kan me niet alles meer herinneren.
Is er in Mad Max ergens melding van dat er een of andere ramp of oorlog is gebeurd? indien ja dan heb je een stevig punt, indien niet dan is mijn theorie de volgende.
De interceptors waarmee ze rijden zijn Ford falcon xb coupe's, in die tijd de Australische tegenhanger van de Amerikaanse muscle cars en zijn niet geproduceerd voor andere markten dus je kan de film inderdaad alleen maar in Australie situeren. Stel nu dat daar door bendes of milities de regering omvergeworpen is en de overheid voor een groot deel op zijn gat ligt, niet ondenkbaar, denk recent aan de gebeurtenissen in de USA bij de bestorming van het Capitool maar dat het daar gebeurd is in het ganse land of een groot deel. Stel dat er dan nog een politiemacht is zoals die van Max die het tij vruchteloos proberen te keren.
Door de anarchie en de wetteloosheid die er op volgt valt de economie stil en ontstaan er productie problemen of vallen die ook uit met als gevolg tekorten aan voedsel, drank en brandstoffen en ontstaan er conflicten voor deze basisbehoeften en zo rol je dan recht in Mad Max 2

Lebarron
-
- 1021 berichten
- 702 stemmen
Ik weet het niet hoor, heb de film een paar keer gezien maar is lang geleden en kan me niet alles meer herinneren.
Is er in Mad Max ergens melding van dat er een of andere ramp of oorlog is gebeurd? indien ja dan heb je een stevig punt, indien niet dan is mijn theorie de volgende.
De interceptors waarmee ze rijden zijn Ford falcon xb coupe's, in die tijd de Australische tegenhanger van de Amerikaanse muscle cars en zijn niet geproduceerd voor andere markten dus je kan de film inderdaad alleen maar in Australie situeren. Stel nu dat daar door bendes of milities de regering omvergeworpen is en de overheid voor een groot deel op zijn gat ligt, niet ondenkbaar, denk recent aan de gebeurtenissen in de USA bij de bestorming van het Capitool maar dat het daar gebeurd is in het ganse land of een groot deel. Stel dat er dan nog een politiemacht is zoals die van Max die het tij vruchteloos proberen te keren.
Door de anarchie en de wetteloosheid die er op volgt valt de economie stil en ontstaan er productie problemen of vallen die ook uit met als gevolg tekorten aan voedsel, drank en brandstoffen en ontstaan er conflicten voor deze basisbehoeften en zo rol je dan recht in Mad Max 2
I stand corrected my dear, Ilsa. U heeft gelijk en ik zit er volledig naast. I may be one of the few, the proud but never to proud to admit when I'm wrong. Volgens George Miller is in Mad Max society ingestort wegens verslechterde economische omstandigheden. Hierdoor ontstond een gebrek aan basisbehoeften en brak anarchie uit. Daarna brak een wereldwijde nuclear war uit om olie die leidde tot het post-apocalyptische decor in de andere films of zoals de children of the lost tribe het hebben over pox-eclipse. Max Rockatansky staat persoonlijk symbool voor de neergang van menselijke beschaving. Ik heb 2, 3, en 4 vaker gezien omdat ik die beter vind vanwege dat post-apocalyptische decor en 1 minder kon plaatsen daarin. Dankzij u weet ik nu zijn plekje in de serie.

Ilsa
-
- 80 berichten
- 379 stemmen
[quote]Lebarron schreef:
[quote]Ilsa schreef:
[quote]Lebarron schreef:
[quote]Ilsa schreef:
Van de oude reeks is deel 3 bij mij het minste. Deel 4 fury road is naar mijn mening geen vervolg maar eerder een remake van deel 2. Ondanks dat ik hem nog 3 sterren heb gegeven (te veel eigenlijk) hou ik totaal niet van die film, het is allemaal "te" en het klopt ook niet. Ik weet nu ook wel dat het bij dit soort films misschien niet de bedoeling is om gaan na te denken maar toch. In maart 2020 schreef ik bij fury road de volgende commenaar :
Wat mij enorm tegenviel waren de voertuigen, alleen de openingsscène met de oude interceptor klopte maar in een wereld waar ze vechten om te overleven en voor de weinige grondstoffen rijden er wel veel auto's rond die alleen door top custom bouwers kunnen gemaakt zijn terwijl aangepaste wrakken uit de "oude wereld" veel realistischer hadden geweest.
Ik ben nu wel auto freak, vooral US cars en misschien dat het mij daarom zo stoort. In elk geval, vraag mij welke replica van een film auto je op mijn oprit mag komen zetten en ik zeg, de yellow MM interceptor.

Lebarron
-
- 1021 berichten
- 702 stemmen
[quote]Ilsa schreef:
[quote]Lebarron schreef:
[quote]Ilsa schreef:
[quote]Lebarron schreef:
Wat betreft Fury Road ben ik het wel met u eens dat het min of meer een remake is van Road Warrior al vind ik hem persoonlijk wel de beste. Ik hoop stiekem op een echte deel 4 waar Mad Mel nog één keer Mad Max speelt en eindelijk de stad bereikt waar hij herenigd wordt met de Lost Children onder leiding van Savannah. De auto die ze bij mij op de oprit mogen zetten is een Corvette C1. Deze speelt een prominente rol in Mr Wonderful(1993) met Matt Dillon en Annabella Sciorra.

wizard of midian
-
- 114 berichten
- 101 stemmen
Eigenlijk moet je deze film bekijken als je wilt weten hoe Max "Mad Max" geworden is.
Persoonlijk prefereer ik de volgende 2 films Mad Max 2 the road warrior en Mad Max 3: beyond thunderdome.
Ik negeer het barslechte Mad Max Fury road.
De film heeft bij mij niet blijven hangen als de andere in de reeks, de wereld is er slecht aan toe maar het is nog maar het begin van de post-apocalyptische wereld. Het is nog niet de wereld met extreme schaarste aan grondstoffen en het non-bestaan van de moderne beschaving die we te zien krijgen in de volgende delen.
Toch is deze film zeker niet slecht. Een neutrale 3 sterren.

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3286 stemmen
Door de talloze verwijzingen in de popcultuur en film nummer vier, de grote hit Mad Max: Fury Road, was ik bekend met Mad Max, maar had de originele trilogie nooit gezien. Met die voorkennis is deze eerste Mad Max anders dan je verwacht. De elementen die je verwacht, zoals racende auto’s en flamboyante figuren in het leer, zijn wel aanwezig, maar de post-apocalyptische wereld die pas in deel 2 wordt geïntroduceerd, is hier nog tamelijk afwezig. De film voelt qua sfeer en toon veelal verbonden met een Death Race 2000.
De film opent meteen met een chaotische race. Knotsgekke stunts worden door een editor die flink aan de cocaïne lijkt aan elkaar geknipt, waardoor je na tien minuten als kijker bekaf bent. Maar in tegenstelling tot Fury Road, die als één lange achtervolging doordendert, gaat Mad Max na deze openingssequentie behoorlijk op de rem. De film vliegt vervolgens nogal chaotisch van hot naar her. We springen in en uit het politiebureau, afgewisseld met momenten van het privéleven van Max. Om vervolgens ineens volledig van Max weg te gaan en te focussen op Goose, de collega van Max en wat theatrale bendeleden die op het strand wat vage shit aan het doen zijn. Er werd in het begin van de film beweerd dat ze wraak kwamen nemen op Max, maar dat komt eigenlijk nooit meer aan bod, ze zien ze vooral veel lanterfanten.
Maar na een uur gebeuren er dingen waardoor je weet dat die goeie ouwe Max zal veranderen in de boze (of krankzinnige) Max waar de titel het over heeft. Echter… Max gaat vervolgens op vakantie. Even tijd voor Max. Tijdens die vakantie worden zijn vrouw en zoontje Sprog nog heel even aangevallen door de bende, maar uiteindelijk gaan we met de vrouw van Max naar het strand. En een stukje zwemmen. En een boswandeling maken. Alsof ik naar een aflevering van We Zijn Er Bijna zit te kijken. Zou het daarom omroep Max heten? Hoe dan ook, als uiteindelijk de hel losbreekt, zitten we in de laatste paar minuten van de film. Met die finale is verder weinig mis, maar het spektakel komt wel echt veel te laat.
2,5 sterren.

ZAP!
-
- 4271 berichten
- 3269 stemmen
Heerlijke film, maar ik vind sommige omroep Max programma's dan ook erg vermakelijk.
Maar goed, ik zou het daar dus niet allemaal mee willen vergelijken.
Een erg fijn, sfeervol Aussie cultwerkje (weer eentje!) met schitterend camerawerk, zeer memorabele weirdo personages, toch voldoende actie en verhaaltechnisch misschien wel wat weird shit tussendoor, maar dat stoorde me allerminst.

Basto
-
- 9202 berichten
- 6570 stemmen
Vandaag herzien op 4k
Film ziet er goed uit. Fijne ‘origine’ story van Mad Max. Voor een low budget exploitation film is het bijzonder goed in beeld gebracht en met stevige hand geregisseerd. Was iets minder onder de indruk dan de vorige keer.
Mooie 4*

Robert Jansen
-
- 27 berichten
- 2 stemmen
Een film waar de roest vet op zit. Best jammer want vroeger vond ik Max best te pruimen. Ik heb er zo'n 45
minuten naar kunnen kijken. Daarna af gekwakt. Aan deel 2 ben ik wijselijk maar niet meer aan begonnen.
Die is juist beter

Robert Jansen
-
- 27 berichten
- 2 stemmen
Dit is gewoon een slechte film.
Ik heb deze film in de bioskoop gezien toen hij net uitkwam -ja zo oud ben ik al- en van de week op televisie herbekeken.
In tegenstelling tot de latere Madmax films is deel 1 gewoon een slechte film besef ik nu.
Wel een paar goede autostunts maar dat was het dan ook.
Met name de muziek is totaal niet passend. En ook de 'bad guy's' zijn abominabel aan het acteren.
Ik denk dat het destijds een snel gedraaid B/C filmpje is geweest en dat de makers zelf ook verbaasd waren over het succes/populariteit. (afgemeten aan de diverse vervolgen)
Wel leuk blijft een piepjonge Mel Gibson te zien. Enne...... precies waar in de film wordt de kijker vertelt dat het een post-apocalyptische tijd is met motorbendes enz.? Is op de TV-versie een inleidende tekst daaromtrent weggeknipt of zo?? Want ik heb nergens ontdekt hoe de kijker dat zou moeten weten......

Basto
-
- 9202 berichten
- 6570 stemmen
Dit is gewoon een slechte film.
Ik heb deze film in de bioskoop gezien toen hij net uitkwam -ja zo oud ben ik al- en van de week op televisie herbekeken.
In tegenstelling tot de latere Madmax films is deel 1 gewoon een slechte film besef ik nu.
Wel een paar goede autostunts maar dat was het dan ook.
Met name de muziek is totaal niet passend. En ook de 'bad guy's' zijn abominabel aan het acteren.
Ik denk dat het destijds een snel gedraaid B/C filmpje is geweest en dat de makers zelf ook verbaasd waren over het succes/populariteit. (afgemeten aan de diverse vervolgen)
Wel leuk blijft een piepjonge Mel Gibson te zien. Enne...... precies waar in de film wordt de kijker vertelt dat het een post-apocalyptische tijd is met motorbendes enz.? Is op de TV-versie een inleidende tekst daaromtrent weggeknipt of zo?? Want ik heb nergens ontdekt hoe de kijker dat zou moeten weten......
Je hebt het enkel over het acteerwerk. En ja de bad guys zijn vrij idioot. Maar goed het was ook een kleine b film
Maar wat vond je van de cinematografie en editing?
Met name daarin ligt de kracht van deze film. En dat is overigens met de andere Mad Max films niet anders. Het duurde overigens tot deel vier voordat de Academy hier ook de waardering voor uitsprak.

Robert Jansen
-
- 27 berichten
- 2 stemmen
[/quote]Je hebt het enkel over het acteerwerk. En ja de bad guys zijn vrij idioot. Maar goed het was ook een kleine b film
Maar wat vond je van de cinematografie en editing?
Met name daarin ligt de kracht van deze film. En dat is overigens met de andere Mad Max films niet anders. Het duurde overigens tot deel vier voordat de Academy hier ook de waardering voor uitsprak. [/quote]
De editing vond ik een rommeltje. En de cinematografie? ... mwah, als je onder de indruk bent van extreme close-ups van uitpuilende ogen dan.... tsja. Maar verder? Het is me niet opgevallen - dus niet ten gunste en niet ten ongunste- dus in dat opzicht ook geen hoogvlieger. 'k zou hem er dan nogmaals voor moeten herzien om dat dan te kunnen gaan beoordelen. Maar ik denk dat dat er nooit van gaat komen want daarvoor vond ik de film echt te zwak. Maar ik wil graag jouw oordeel over de -in mijn oren- storende muziek. Hoe denk je daar over?

Basto
-
- 9202 berichten
- 6570 stemmen
Maar wat vond je van de cinematografie en editing?
Met name daarin ligt de kracht van deze film. En dat is overigens met de andere Mad Max films niet anders. Het duurde overigens tot deel vier voordat de Academy hier ook de waardering voor uitsprak. [/quote]
De editing vond ik een rommeltje. En de cinematografie? ... mwah, als je onder de indruk bent van extreme close-ups van uitpuilende ogen dan.... tsja. Maar verder? Het is me niet opgevallen - dus niet ten gunste en niet ten ongunste- dus in dat opzicht ook geen hoogvlieger. 'k zou hem er dan nogmaals voor moeten herzien om dat dan te kunnen gaan beoordelen. Maar ik denk dat dat er nooit van gaat komen want daarvoor vond ik de film echt te zwak. Maar ik wil graag jouw oordeel over de -in mijn oren- storende muziek. Hoe denk je daar over? [/quote]
Die muziek is mij dan weer niet bijgebleven , dus storend vond ik m niet. Denk eigenlijk dat die goed bijdraagt aan het sfeertje, wan een eerdere kijkbeurt beoordeelde ik de film zelfs met een 4,5, dus was ik behoorlijk in de sfeer meegezogen.
Maar goed, aks je Miller’s werk verder beschouwd, blinkt hij doorgaans uit in fotografie en editing. Daarvan zie je hier de eerste tekenen. En natuurlijk wordt de film ook geholpen door het charisma van Gibson.

mikey
-
- 27660 berichten
- 4688 stemmen
De editing vond ik een rommeltje. En de cinematografie? ... mwah, als je onder de indruk bent van extreme close-ups van uitpuilende ogen dan...

cantforgetyou
-
- 1555 berichten
- 1398 stemmen
Deze film ooit eerder gezien. En na het kijken van de andere delen, vind ik dit toch de minste.
In dit verhaal heb ik het idee dat er nog geen droge wereld is waar iedereen moet vechten om te overleven.
Hier is er meer gewoon een motorbende die puin en verderf veroorzaakt. Ook wel heftig soms, maar een stuk minder spanning en sensatie dan de overige delen.
Wel is dit natuurlijk de start van een nieuw soort reeks films, waar heel veel nu van jatten.
Dus zeker de moeite waard om te kijken, maar in mijn beleving is dit het minste deel.

Pre- en sequels

Mad Max: Fury Road
2015
1.084 reacties

The Madness of Max
2015
Geen reacties

Mad Max beyond Thunderdome
1985
154 reacties

Mad Max 2
1981
344 reacties
Gerelateerd nieuws

Post-apocalyptische actiefilm 'Mad Max' van regisseur George Miller vanavond op SBS9

Nieuwe Mad Max-film is grootste filmproject in Australië ooit

Warner Bros. onthult releasedatum van 'Mad Max'-spin-off 'Furiosa'

'Mad Max'-acteur Hugh Keays-Byrne op 73-jarige leeftijd overleden
Bekijk ook

Aliens
Actie / Sciencefiction, 1986
1.206 reacties

The Thing
Horror / Sciencefiction, 1982
1.450 reacties

Twelve Monkeys
Mystery / Sciencefiction, 1995
937 reacties

Thirteen Lives
Biografie / Drama, 2022
24 reacties

Il Grande Silenzio
Drama / Western, 1968
221 reacties

Blade Runner
Sciencefiction / Thriller, 1982
2.398 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API

© 2023 MovieMeter B.V.