The Madness of Max (2015)

Australië
Documentaire

geregisseerd door Gary McFeat en Tim Ridge
met George Miller, Byron Kennedy en Mel Gibson

"The Madness of Max" is een documentaire over het maken van misschien wel een van de meest invloedrijke films van de afgelopen 30 jaar: Mad Max (1979). Met meer dan 40 interviews met cast en crew, honderden foto's van achter de schermen en nog nooit vertoond filmmateriaal van tijdens de opnamen. Er zijn interviews met George Miller, Byron Kennedy, Mel Gibson, Hugh Keays-Byrne, Steve Bisley, Roger Ward, Joanne Samuel, David Eggby, Jon Dowding en vele anderen. Dit is het verhaal over hoe Mad Max tot stand kwam, van de producenten tot aan de ontwerpers en van de motoren tot aan de verkeersregelaars.

Teaser