Feds (1988)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Daniel Goldberg
met Rebecca De Mornay, Mary Gross en Ken Marshall

Ellie DeWitt en Janis Zuckermann hebben zich aangemeld voor een strenge FBI-trainingschool. Ze krijgen harde lessen, waarin ze leren hoe te moeten om gaan met wapens en herkenbare misdaden. Na een psychisch onderzoek blijkt dat Ellie een sterke vrouw blijkt te zijn en Janis een slimme student. Als ze eenmaal alle testen hebben doorstaan, worden ze toegelaten tot de FBI.

avatar van Sunday
Gezien de tijd waarin deze gemaakt is,is dit best een leuke film. Simpel, maar onderhoudend.

avatar van loer
Ik ben het met Sunday eens: best een leuke film. Niet hoogstaand maar wel onderhoudend.

avatar van b00ts
Nou.....dat is dan jammer, want ik ben het er zes jaar later dus niet mee eens. Ik ken bosjes films die veel ouder zijn maar beter van kwaliteit. Dit is gewoon echt drie keer niks.

avatar van 606
Hele makkelijke film, de een is kei goed in theorie en de ander is weer kei goed in de praktijk, samen zijn ze het perfecte duo. Kort samengevat Maar verder een vermakelijke film in de trant van Police Acadamy. Ik zou deze film als alternatieve titel meegeven FBI Acadamy.

Tikje brave en voorspelbare variant op de "Police Academy" films uit de eveneens jaren 80, maar minder plat dan de succesvolle genregenoten.

Deze komedie film gaat over de stoere Ellie DeWitt (Rebecca De Mornay) en de slimme Janis Zuckermann (Mary Gross), die zich hebben aangemeld voor de strenge FBI-opleiding. De dames krijgen het behoorlijk zwaar te verduren, maar laten zich niet kisten.

Geen heel hoogstaand werkje, maar als tussendoortje is "Feds" nog best te verhapstukken en Rebecca De Mornay was destijds natuurlijk een mooie vrouw om naar te kijken. Typisch een Jaren tachtig niemendalletje, die leuk is om eens gezien te hebben.

avatar van Lovelyboy
Typisch jaren '90 product in de stijl van Police Academy maar dan gelukkig een stuk minder flauw. Kan me nog wel herinneren deze ooit eens gezien te hebben want kwam me wel bekend voor. Redelijk filmpje om zo even op de ochtend te zien waarbij de sfeer van soms tenenkrommend slecht fluctueert naar best wel grappig. Bovendien is het nooit een straf om De Mornay te zien.

Bij tijd en wijlen een nog wel licht humoristische jeugdherinnering, niet meer en niet minder.