ad

Geregisseerd door: Daniel Goldberg

Met onder meer: Rebecca De Mornay, Mary Gross en Fred Dalton Thompson

Releasedatum: 28 oktober 1988

Over Feds

"Sleep Tight America. These Women Carry Guns."

Ellie DeWitt en Janis Zuckermann hebben zich aangemeld voor een strenge FBI-trainingschool. Ze krijgen harde lessen, waarin ze leren hoe te moeten om gaan met wapens en herkenbare misdaden. Na een psychisch onderzoek blijkt dat Ellie een sterke vrouw blijkt te zijn en Janis een slimme student. Als ze eenmaal alle testen hebben doorstaan, worden ze toegelaten tot de FBI.

image

Theunissen

Tikje brave en voorspelbare variant op de "Police Academy" films uit de eveneens jaren 80, maar minder plat dan de succesvolle genregenoten.

Deze komedie film gaat over de stoere Ellie DeWitt (Rebecca De Mornay) en de slimme Janis Zuckermann (Mary Gross), die zich hebben aangemeld voor de strenge FBI-opleiding. De dames krijgen het behoorlijk zwaar te verduren, maar laten zich niet kisten.

Geen heel hoogstaand werkje, maar als tussendoortje is "Feds" nog best te verhapstukken en Rebecca De Mornay was destijds natuurlijk een mooie vrouw om naar te kijken. Typisch een Jaren tachtig niemendalletje, die leuk is om eens gezien te hebben.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Typisch jaren '90 product in de stijl van Police Academy maar dan gelukkig een stuk minder flauw. Kan me nog wel herinneren deze ooit eens gezien te hebben want kwam me wel bekend voor. Redelijk filmpje om zo even op de ochtend te zien waarbij de sfeer van soms tenenkrommend slecht fluctueert naar best wel grappig. Bovendien is het nooit een straf om De Mornay te zien.

Bij tijd en wijlen een nog wel licht humoristische jeugdherinnering, niet meer en niet minder.