• 8.671.289 stemmen

Mad Max beyond Thunderdome (1985)

Actie / Avontuur | 102 minuten

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Mad Max beyond Thunderdome

"Two men enter. One man leaves."

Max (Gibson) wordt beroofd van al zijn bezittingen en kan nog net de stad Bartertown bereiken, die gerund wordt door Aunt Entity (Turner). Hij sluit een deal met Entity en vecht namens haar in de Thunderdome, een kooi waarin gevechten op leven en dood worden gehouden. Entity belazert hem en gooit hem de woestijn in. Met hulp van een groep kinderen die hij bij een oase vindt, gaat Max weer terug naar Bartertown, om met Entity af te rekenen.

Max Rockatansky

The Collector

Pig Killer

avatar van ZAP!

ZAP!

Valt me na al die jaren toch goed mee. Tina deed het opvallend goed.

avatar van Heer hendrik

Heer hendrik

Met een titel als beyond Thunderdome verwacht je wel meer dat een hoofdonderwerp in de film is. Dat is het niet. Zo wordt je als kijker wel op het verkeerde been gezet. De film lijkt ook naar het einde toe een beetje stuurloos. Iets wat max ook vraagt. What is your plan...misschien vroegen de 2 regisseurs dat wel aan elkaar zodat het niet echt matchte

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Wat een vreselijk deel is dit, vergeleken met de andere delen.

Er zit hier heel weinig actie in. De film wordt ontzettend saai en kinderachtig, als Mel Gibson bij de kinderen terecht komt.

Tina Turner speelt haar rol goed. Ze heeft er echt zin in. Dat zie je. Dat maakt het wel weer een stukje aangenamer.

Helaas gebeurd er héél lang niks. En dan op het einde komt er weer wat ouderwets Mad Max actie op gang.

Maar die kan niet tippen aan deel 2 en/of 4 in de reeks.

avatar van Vidi well

Vidi well

Een film met twee gezichten. Het eerste deel in Bartertown is fantastisch. Mooie sets, campy acteerwerk, leuke personages, humor en goede actie. Ik neigde zelfs naar de maximale score, zo goed vond ik dit eerste deel.

Helaas is daar het tweede deel, waarin Max als een soort verlosser een stam moet redden. Al die kinderen en de blije avonturenmuziek zorgen ervoor dat de film compleet van toon veranderd, en zeker niet ten goede.
Het slot met de achtervolging op de rails is oldschool Mad Max en weer even genieten, dus toch nog een positieve eindnoot.

Het is dat ik de eerste helft zo genietbaar vond, anders maximaal 1,5*. Maar ja, de goede opening trekt de score naar een krappe voldoende. En ik heb een zwak voor woestijnen en post-apocalyptische werelden, en dat biedt deze film wederom op originele wijze. Voldoende, maar krap.