Mad Money (2008)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Callie Khouri
met Diane Keaton, Queen Latifah en Katie Holmes

Het op ware feiten gebaseerde verhaal over Bridget, Nina en Jackie, drie dames die een onbeduidend baantje hebben bij de Federale Bank van Amerika. Ze ontdekken dat om het monetaire stelsel in stand te houden er regelmatig officieel geld verbrand wordt en de dames proberen regelmatig wat van dit geld achterover te drukken...

avatar van Aapje81
Dit was absoluut niet mijn film. Keaton kan ik niet uitstaan. Ze werkt me ontzettend op de zenuwen. Holmes is verpest door Cruise en alleen Latifah is de moeite waard.

avatar van DieGo
Zoals Aapje81 ook al zei, niet mijn film. De hele film draait om 1 trucje en daar blijft het helaas ook bij (op 1 klein twistje aan het einde na). Het feit dat je ze aan het begin al in opperbeste stemming in de verhoorkamer ziet zitten, werkt nou niet bepaald mee aan een verrassend plot.

Queen Latifah weet als enige nog een redelijk niveau te halen maar voor de rest is het behoorlijk treurig.

avatar van Decec
Beetje aardig grappig film

Muggsy
Al bij al toch een behoorlijke cast. Queen Latifah en Ted Danson waren nog het meest op niveau, Diane Keaton leek op bepaalde momenten wel gek en haar vlagen van spendeerdrift kwamen toch wat te plots en geforceerd opzetten in het verhaal.
Het hele trucje van het op voorhand al laten weten dat de groep gesnapt werd en het steeds terugschakelen hielp de film helemaal niet vooruit en kon voor mijn part beter weggelaten worden.
Jammer dat het hele meesterplan wat te doorzichtig en simpel opgevat werd want dat zorgde ervoor dat de film toch niet boven de middelmaat uitstijgt, hoezeer de actrices ook probeerden.

avatar van DonOswaldo
Toch wel iets leuker dan de gemiddelde film. Het is best fijn om de zwendelpraktijken te werk zien gaan en de cast zet het goede been voor. Alleen dat je in het begin al (deels) ziet waar het naartoe werkt, werkt totaal niet in het voordeel.

avatar van TragieStar.*
Lijkt me een leuke film met een goede cast dus wil hem graag zien, hopelijk vanavond.

Heb de film toch niet bekeken helaas, maar misschien komt die keer nog wel eens

avatar van lars-pixar
TragieStar.* schreef:
Heb de film toch niet bekeken helaas, maar misschien komt die keer nog wel eens

De dvd is te koop bij Bart Smit voor 1,80, ik moet de dvd nog kopen.

avatar van TragieStar.*
Het is niet zo dat ik de film extreem graag wil zien, eigenlijk kom ik ook nooit bij de Bart Smit. Maar ik zal wel zien. Bedankt .

Geen hoogvlieger deze film, maar toch een leuke komedie waarbij ik me zeker niet heb verveeld.
Leuk verhaal met een prima cast.

Matige en voorspelbare comedie waarin drie vrouwen die bij de federale bank werken, geld achterover drukken. Het begin heeft nogal een rommelige montage. Daarna wordt het wel wat beter, maar op de helft van de film heb je het eigenlijk al wel gezien. Een leuke cast, maar helaas wat minder leuke rollen. Leuk om een keer te zien, maar meer ook niet.

avatar van TragieStar.*
Toch niet zo'n slechte film als ik dacht. Het begint allemaal een beetje slap, maar daarna kom je goed in de film. Soms hier en daar een beetje langdradig, maar dat kan de film wel hebben. Vond de speelduur dus ook een beetje aan de hoge kant. Maar de cast is geweldig. Diane Keaton, Queen Latifah en Katie Holmes zijn alle 3 erg leuke actrices en zijn ook een perfecte combinatie.

Het verhaal is niet bijster sterk, maar je moet de film met andere ogen bekijken. Dan pas word de film vermakelijk, en kan je ook echt meeleven met de personages. Heb soms moeten glimlachen, maar verder kwam het niet. Snapte het einde niet helemaal, hoe kon ze nou opeens zoveel geld verstopt hebben? Of hadden ze dat nog over? Ik heb niet helemaal opgelet misschien meer naar het einde toe, maargoed

avatar van PascaL
Helemaal niet vervelend om te kijken

avatar van K. V.
De cast sprak me wel aan, dus deze eens bekeken en hij is beter meegevallen dan gedacht. Qua cast ben 'k hem meeste verschoten van Katie Holmes. Meestal speelt ze nogal een seutegere rol, maar hier was ze een frisse verschijning. Met krullen in het haar en een beetje een gekke rol, was 'k aangenaam verrast door haar. Queen Latifah was niet echt verrassend, want ze heeft wel al vaker zo'n rol gespeeld.
Het verhaal was leuk en ook een aantal keren moeten lachen. Wat 'k eigenlijk niet wist (ze vermelden het niet in de film), maar het verhaal is waar gebeurd.
Voor de rest verveeld de film niet en wist hij me de volle speelduur te boeien.
Aangenaam verrast en als je eens de kans hebt om hem te bekijken, doen.

Meneer Bungel
Helemaal niets bijzonders, ook al gaf ik het wegens Latifah, Holmes, Root, Danson en Keaton graag een kans. De crime caper heist film volgens het aloude, inmiddels volledig uit elkaar vallende en verlopen boekje, 'opgeleukt' met wat quasi sympathieke romantische verwikkelingen.

Dus een cijfer dat net onder de 'te doen voor een keertje'-2,5* schiet en daardoor op de 'best over te slaan, maar ach (hij was op tv, bijna zonder reclame)...'-2,0* uitkomt.

avatar van witboek
Queen Latifah kon beter blijven rappen.

avatar van Fryce
Dat ik de moeite genomen heb. Slecht, slecht, slecht.

avatar van m1701
Erg leuke en grappige film! acteerwerk was ook erg leuk en geslaagd