Frankie & Alice (2010)

Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Geoffrey Sax
met Halle Berry, Stellan Skarsgård en Phylicia Rashad

Een jonge vrouw (Berry) worstelt met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Aan de ene kant is ze gewoon wie ze is, een donkere vrouw. Aan de andere kant is ze echter een blanke racist. Ze wordt verscheurd door de problemen die deze tegenstelling voor haar oplevert.

avatar van kArIzMa_Movie
We zullen Berry hier (weer) topless in zien jongens.

avatar van Lexcoaster
Interessant verhaal trouwens. En Halle topless is altijd meegenomen natuurlijk. Het verhaal klinkt wel veelbelovend, wie weet word dit nog wat.

avatar van gillette
Eindelijk die hete poeze!

avatar van SnakeDoc
Er bestaat inmiddels al een officiele poster!

Bedankt voor de tip. Ik heb de poster geplaatst.

Plot doet me aan die racist van Dave Chappelle denken, haha.

JERRY SPRINGER, kom er maar in! Ik ga hem vanavond meteen kijken.. !

Middelmatige psychisch drama met wel een sterke rol van Halle Berry en ja ze is nog steeds mooi.
de film zelf vond ik stukken minder, ik kreeg totaal geen binding met de spelers ondanks het toch wel aardige waargebeurde verhaal. Ook kleine rollen van Phylicia Rashad (The Cosby Show als Clair Hanks Huxtable) en Chandra Wilson ( Grey's Anatomy als Dr. Miranda Bailey)

Goeie film, Halle Berry laat weer zien wat acteren is!

avatar van SaNDuTjE
Redelijk drama met een vleugje thriller die volledig gedragen wordt door de erg overtuigend spelende Berry.

Het begint wat rommelig en traag waarnaast het ook behoorlijk aan een jaren '50/'60 sfeertje ontbreekt. Gaandeweg komt er wat meer vaart in en wordt het ook wat interessanter met een Berry die op sterke wijze de meerdere persoonlijkheden neerzet. Echt spannend wordt het nergens maar zij zorgt ervoor dat je toch wil weten hoe de vork in de steel zit.

Goed vanwege Halle Berry en het kijken waard, maar verwacht zeker geen topfilm.

avatar van Movie-Addicted
Whoo let's get it on sugar....

avatar van jeuletaxi
Snap niet de lage score hier.
Zeker omdat het een waargebeurd verhaal is een interessant film met een goed acterende Halle Berry.
Voor mij zeker een 7

jeeke21
Mooie film ! Heel mooie film zelfs !

Hoewel gebaseerd op een bestaande zaak niet bijster interessant psychologisch drama over een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Ik had moeite om mijn aandacht erbij te houden en moest regelmatig nadenken over “wie van de drie” nu aan het woord was. Best een aardige rol van Halle Berry, maar dat is het wel zo’n beetje.

Het verhaal over een stripteasedanseres, die leed aan een persoonlijkheidsstoornis en zich daarvoor psychotherapeutisch liet behandelen,, met racisme als ondertoon, was gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, maar kwam bij mij toch niet geloofwaardig over. Hoewel de cast goed speelde, waren de eigenlijke therapiesessies vrij nietszeggend.

avatar van Brabants
Ondanks een interessant onderwerp en acteurs van naam wist de regisseur het verhaal helaas te clichématig en saai te brengen. Halle Berry als de dissociatieve patiënt wist mij jammer genoeg niet te overtuigen, want het voelde allemaal wat te sappig aan.

Ondanks de sterke vertolkingen van beide hoofdrolspelers is de film me niet erg bevallen.
Vond het allemaal een beetje té saai.

avatar van jippie2010
Oei, karig gedaan. Nergens echt pakkend, drama kwam niet goed uit de verf. Het onderwerp is indrukwekkend genoeg om 101 minuten prima door te komen, maar dat was het dan ook wel. *2,5

avatar van bounze
Eerste kwartier met een hoop gegil en weinig inhoud heeft mijn interesse niet kunnen wekken. Heb de film dan ook afgezet. Jammer van zo'n goede actrice om zich hier voor te lenen.

avatar van IH88
“Frankie's not here. She's awake and frightened. I'm getting tired of having to step in for her...”

Gemengde gevoelens. Halle Berry en Stellan Skarsgård zijn echt weergaloos in moeilijke rollen, en vooral Berry weet goed raadt met de verschillende persoonlijkheden die ze moet spelen. Geen gemakkelijke opdracht, maar Berry is ijzersterk. Het probleem van Frankie & Alice is het script, want nergens wil het maar een klein beetje spannend of interessant worden. Ontzettend jammer, want Skarsgård en Berry verdienen beter.

avatar van Noodless
Ondanks de goede invulling van Berry als stripteasedanseres die lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis en de degelijke vertolking van Stellan Skarsgård komt het verhaal nooit echt op gang. De reden is gewoon dat het script te weinig biedt en dat de therapiemomenten weinig bijdragen tot een boeiend geheel. Veel flashbacks die weinig of geen gevoelsmomenten weet weer te geven. Slap drama dat wel op ware gebeurtenissen is gebaseerd. 4/10