Perfect Stranger (2007)

Drama / Thriller

geregisseerd door James Foley
met Halle Berry, Bruce Willis en Giovanni Ribisi

Onderzoeksjournaliste Rowena Price verneemt dat de machtige directeur van een reclamebureau Harrison Hill misschien verantwoordelijk is voor de moord op haar vriendin. Met de hulp van haar collega, Miles Hailey, gaat Rowena undercover. Ze geeft zich uit voor Katherine, die als interim in Hills agentschap werkt en voor Veronica, een meisje met wie Hill online flirt. Zo bespiedt Rowena haar prooi van alle kanten, maar ze ontdekt dat zij niet de enige is die van identiteit verandert. Hoe dichter ze bij de waarheid komt, hoe meer blijkt dat mensen bereid zijn heel ver te gaan om die waarheid te beschermen.

Tarkus schreef:
Het gaat de laatste tijd niet zo goed met Halle Berry, en deze film is daar weer een bijdrage van.
De film valt me dik tegen, zeker de acteerprestatie van Berry is zeer zwak. Bruce Willis is ook niet in zijn gewone doen, maar dit is natuurlijk geen actiefilm, en dus waarschijnlijk ook niet echt zijn ding.
Ook het scenario is niet bijzonder, en de flash-backs die er zomaar tussen worden gegooid maken het geheel er niet duidelijker op.
Toch is de film het bekijken waard, al was het alleen maar om het verrassende slot, dat je zeker niet zal verwachten, en alleen daarvoor geef ik nog 2,5 sterren.

2de al dat ik deze film zie, en nog steeds vind ik hem niet bijster goed.
Heb van de mensen uit deze cast al veel betere dingen gezien.

avatar van Macady
Ik kende deze titel al geruime tijd, maar nooit de behoefte gevoeld hem te kijken. Vanavond maar eens via netflix bekeken. Begin is goed, ik ging er eens goed voor zitten, maar na een veelbelovend begin weet de film de aandacht niet goed vast te houden. Toegegeven ik had het niet einde niet zien aankomen maar de makers wijzen je op dusdanig kinderlijk niveau naar ribisi dat je denkt 'dit is een kutfilm of er gaat nog wat gebeuren zodat het willis niet kan zijn.

Ik heb voor ik dit bericht typte 2,5 gestemt, verlaag hem accuut naar 2,0, thriller waar de potentie er niet uit gehaald word zoals de voetbalcarriere van royston drenthe.

avatar van Daan258
Vermakelijke film.
Een erg leuke cast, goed acteerwerk en een leuk verhaal, alleen miste ik echt spanning en had het van mij allemaal wel wat korter gemogen. Dit was voor mij wel een groot minpunt.
Het einde was dan wel weer verrassend, maar toch vind ik het allemaal net geen voldoende dus helaas geen 3,0*

Matig. Cast met mooie namen maar erg tegenvallend. Zo'n film waarvan je weet dat wordt hem niet maar er toch niet af wilt zetten omdat je wilt weten hoe het afloopt. Vanaf get begin het gevoel dat het niet was zoals het leek maar het einde kwam als een verassing..

avatar van SmackItUp
Mooi!

Met name het onheilspellende en licht mysterieuze sfeertje blijft hangen. Verhaal is natuurlijk volledig over the top, maar dit deert eigenlijk niet. Zelfs een paar wtf-momentjes gehad. Verder ziet het er allemaal redelijk verzorgd uit, en is Berry eens voor een keer niet irritant.

Eigenlijk niets van verwacht, maar viel gelukkig erg mee.

avatar van Baboesjka
Deze film viel mij mee. Ik vind het een redelijk spannende film. Het acteerwerk vind ik in orde en het verhaal vind ik vermakelijk, maar niet briljant. Een onverwachte ontknoping, wat mij betreft. Voldoende. 3*

avatar van Peter Pan
Goede cast, onverwachte ontknoping, maar niet de gehele film enorm spannend.

Het duurt even voordat je in de film komt, maar eenmaal op gang blijf je nieuwsgierig naar het verloop.

Halle Berry zet sowieso een goede rol neer en Bruce Willis speelt behoorlijk mysterieus, maar uiteindelijk was zijn rol toch een bijrol.
Het gene waar hij van verdacht werd, was te weinig uitgelicht, en vond ik zijn personage te koeltjes reageren op de gebeurtenissen.

De ontknoping was zeker verrassend en onverwacht, waarbij je een aantal keer behoorlijk op verkeerde gedachte wordt gebracht.
Het was zelfs zo onverwacht dat het naar mijn mening niet helemaal paste in het verhaal, omdat dit gedeelte nooit echt "direct" belicht was en slechts in hele kleine, onbelangrijke flarden op de achtergrond aanwezig was.
Hierdoor vervaagde voor mijn gevoel de rol van Bruce Willis, ondanks de plotwendingen en het mooie laatste shot.

Redelijke thriller