Kidnap (2017)

Thriller

geregisseerd door Luis Prieto
met Halle Berry, Sage Correa en Lew Temple

Karla Dyson is een serveerster die in een voogdijzaak is verwikkeld met haar ex. Ze gaat met haar haar zoon Frankie naar een pretpark. Wanneer Frankie vervolgens wordt ontvoerd, moet Karla naar hem op zoek. Wat volgt is een wilde achtervolging waarbij Karla voor niets stopt om haar zoon veilig thuis te brengen.

avatar van f.riedijk9@gmail.com
Wat een geweldige spannende film! Ik zat er gelijk helemaal in. Het was realistisch en het moederinstinct kwam naar boven!

matthieu1204 schreef:
Volledig eens met mijn bovenbuurman. 1 van de Slechtste film doenik ooit heb gezien. Nog nooit iemand zulke slechte beslissingen zien nemen als wat Halle Betty deed. De achtervolging scenes waren opgenomen in slowmotion want dat zag er echt niet uit. Heel de achtervolging geen politie auto gezien of helikopter. Zonde van me tijd zeg bah bah
haha ga toch weg man. Dit was 1 van de beste van 2017

avatar van Kondoro0614
[email protected] schreef:
Dit was 1 van de beste van 2017

Echt niet.

Spannend! Spectaculaire achtervolgingsscènes.

avatar van =EL!ZE=
Wow...wat 'n film. Knap acteerwerk ook van Halle Berry. Ik voelde de machteloosheid

Kondoro0614 schreef:

Echt niet.
Duidelijk wel. Alles zat erin

avatar van xxERWINxx
Spannende film over een jongen (zoon) van Halle Berry dat ontvoerd word, achtervolgingen door de straten en spannende confrontaties, ook het eind neemt de spanning alleen maar toe.
Ik heb mij hiermee zeer vermaakt!

snap de kritiek niet, vond dit een hele spannende film van begin tot eind. 1 minpuntje ik vond de supermom gedeelte aan het eind een beetje overdreven, maar goed het was eigenlijk wel waar... owja en jammer dat alle daders aan het eind dood zijn, had wel iets van een terechtstelling door de politie willen zien

Het verhaal op zich simpel en eenvoudig, een achtervolgingsfilm met een fikse vaart zonder pauze
waarbij de actiescenes zonder meer vakkundig in beeld zijn gebracht. In het laatste kwartier werd
de film ook nog redelijk spannend.

Matig en ongeloofwaardig. Niet heel spannend, alles is vooraf te voorspellen.

[email protected] schreef:

Haha ga toch weg man. Dit was 1 van de meest ongeloofwaardige en onrealistische van 2017.

Tja. Waar moet ik beginnen. Vond Halle Berry echt vreselijk acteren hier. Heb sowieso amper films van haar gezien, maar dacht altijd wel dat ze een beetje kon acteren. Nou niet dus. God wat overdreven.
Dan over de film, oh wat cliché en wat een domme, irritante, voor de hand liggende keuzes elke keer. Alles is zo voorspelbaar.
En tot slot het onrealistische: dacht dat ik naar een Schwarzenegger film zat te kijken haha dat mens heeft 8 levens ofzo. Zo vreselijk nep.

Enige positieve wat ik kan melden, is dat het vanaf moment 1 spannend was én bleef tot het eind. Er was in elk geval voldoende actie en spanning.
Maar het acteerwerk en het verhaal zuigt gewoon.

avatar van Shadowed
Best wel dom gebeuren.

Had in een hoop opzichten een lekker doordenderende film kunnen worden, maar een hoop zaken laten dit helaas afweten. En dat is geloofwaardigheid. Nu hoeven dit soort films dit ook niet echt te zijn, maar ergens nog wel een lijn hebben. Dit was wel heel erg.

Berry zal nooit mijn favoriete actrice worden. Deze film bewijst waarom. Het is een nogal dramatische en overdreven rol die veels te sterk is aangezet en Berry die zichzelf iets te veel lijkt te willen bewijzen. Dat faalt genadeloos, ze zet vooral een oliedom personage neer. Vooral dat tegen haarzelf praten was idioot.

Het is wel duidelijk dat regisseur Prieto visueel wel vakkundig te werk kon gaan. Soms op de weg nog een aardige actiescene en zeker de achtervolging zelf is met veel tempo gebracht waardoor enige vorm van verveling gelukkig nooit toeslaat.

Tempo zit er in het algemeen ook wel lekker in, maar dat intense gevoel is er helaas nooit. The Call was een soortgelijke film met een ongelooflijk intense achtervolging. Niet via auto dan, maar via de telefoon. Deze film lijkt qua stijl (en qua hoofdrol) dezelfde richting op te gaan maar mist die spanning eigenlijk.

Maar het is voor de rest ook gewoon een domme loop van het verhaal waarbij de ene na de andere rare beslissing elkaar opvolgen. Op een gegeven moment is het wel heel erg ongeloofwaardig en kan je niets echt meer serieus nemen. Dat is vooral wat de ervaring teniet doet. En voor de rest is de film ook gewoon zijn kracht verloren eenmaal ze de auto zijn uitgestapt.

Wel nog enkele punten voor wat aardig geschoten actiescenes en een lekker tempo. Dat was eigenlijk wel alles wat deze film weet te bieden.

avatar van Rickyman
Halle Berry zal ook nooit mijn favoriete actrice worden, vind haar een vreselijk irritant mens en geef ook al niet veel om ontvoeringsfilmpjes met een hoop drama. Maar als ik er dan toch één moet zien, dan één met Halle Berry. Ze is met haar spel uitermate geschikt voor dit soort thrillers en betrapte me erop dat ik er bijna van aan het genieten was.. Vond het wel spannend.

Matige film maar opzich wel vermakelijk.

avatar van Hans Gruber
Wat een slechte film is dit zeg. Toen ik het plot las, was ik best enthousiast, maar wat een tegenvaller. Totaal niet reëel, slecht geacteerd en een onthutsend slecht acteerprestatie van Berry. Ze ziet er leuk uit, maar dat is dan ook alles. Ik geef 1,5* voor het hele kleine beetje spanning die er inzat.

avatar van Grunn-in-en-verkoop
van begin tot het einde een spannende film.

avatar van IH88
“You took the wrong kid!”

Matig. Halle Berry schreeuwt de gehele film, en Kidnap hangt van de onlogische plotontwikkelingen aan elkaar. De slechteriken doen weer de domste dingen, en je vraagt je af hoe ze zo lang onder de radar van de autoriteiten zijn gebleven. In de mensen/kindersmokkel gaat het er toch wat harder en grimmiger aan toe dan hier het geval is. Er gebeuren zoveel belachelijke dingen dat ik op een gegeven moment dacht naar een komedie te kijken. Jammer genoeg wordt alles bloedserieus genomen, en Berry slaat de plank een aantal keer volledig mis.

Eindelijk weer eens een thriller met Halle Berry, het genre waarin ze steeds weer goed is.
Het is geen sensationele film, maar toch spannend genoeg om je aan het scherm te kluisteren.
Ondanks de vele slechte kritieken vond ik deze film best wel te pruimen.
Veel actie en achtervolgingen, heb me er zeker niet met verveeld !!

Ik vond dit maar erg tegenvallen en zeer onrealistisch. en Halle Berry zag er vreselijk uit als een vogelverschrikker. werd er een beetje vies van om haar te zien. het deed afbreuk aan de film. was vroeger toch best een sexy vrouw maar nu echt niet meer.

...dit noem je toch geen spannende film!!!,ga gelijk naar de politie,lult aan een stuk door in haar auto tijdens achtervolgen....sorry hoor,had haar auto al tig x vóór die kidnapperd aito kunnen zetten!!!!! ...ongelooflijke butfilm....

avatar van DjFrankie
Spannende achtervolgingsfilm met Halle en een paar Rednecks. De vaart zit letterlijk en figuurlijk in de film, al ben ik wel benieuwd waar die hond op het laatst was gebleven.

avatar van Waackx
Aan de ene kant nogal ongeloofwaadig; jongetje is binnen 10 seconden weg en het met meisje achter hem heeft niks gezien in die korte tijd, Berry veroorzaakt een hele kettingbotsing en ze rijdt roekeloos maar niemand zet haar aan de kant en niemand van de poltie is haar op het spoor, en dat zijn slechts 2 voorbeelden.
Maar de actiescenes zijn wel goed gemonteerd en zien er strak uit en Berry speelt haar rol intens.
Dus ja in het geheel niet heel erg slecht maar goed is het ook niet.

waw zeer goede spanende thriller met Hall berry als de moeder van de jongen die ontvoert word
maar ze geef het niet op een wilde achtervolgingen om haar zoon te reden. zeer goed gespeelt door Halle berry. heb echt genoten wat andere hier van vinden maakt mij niet uit ik vond het een zeer goede film

avatar van Simon Belmont
Ik schrik wel een beetje van het lage cijfer dat deze film krijgt. Oke, er zitten wat gaten in het scenario, maar soms moet je daar doorheen kijken. Zoals de reden waarom het jongetje met de ontvoerders meegaat, terwijl hij over de walkie talkie continu contact heeft met zijn moeder.
Maar goed, het is dus geen drama met allerlei onderhandelingen over het terugkrijgen van een kind, maar een keiharde actietriller. Een beetje in de stijl van Breakdown, met Kurt Russel. En wat een goede film was dat zeg. Kortom ik heb genoten en hoop dat er nog veel van zulke films volgen.

Vreselijke ongeloofwaardige film..

Geen enkele moeder zou -tot meerdere keren aan toe- keihard inrijden op n auto waar haar eigen kind in zit.

En als n gek rondscheuren, overal mensen aanrijdend en voor dood achterlaten. Steeds botsing na botsing hebben en elke keer als n frêle supermoeder weer op kunnen staan en verder gaan..
Geen aanhouding , geen politiemacht..
gewoon n dikke nee deze film, zonde hoor

blackwolves schreef:

Bedankt voor je reactie.

avatar van Thorak
mvd1968 schreef:
waardeloos......tenenkrommend. Huildende halle berry close-up de hele film. Totaal onrealistisch. Halverwege uitgezet

Best knap, dat je weet wat er de hele film gebeurt terwijl je de film halverwege uit zet.