Kidnap (2017)

Thriller

geregisseerd door Luis Prieto
met Halle Berry, Sage Correa en Lew Temple

'Kidnap' volgt een moeder, Karla McCoy genaamd, die met haar zoon Frankie naar een pretpark gaat. Wanneer Frankie vervolgens wordt ontvoerd, moet Karla naar hem op zoek. Wat volgt is een wilde achtervolging waarbij Karla voor niets stopt om haar zoon veilig thuis te brengen.

Ik vond het maar een matige film , de achtervolging op de weg was wel spannend , maar duurde net wat te lang , dat begon daardoor ook wat eentonig te worden.
Zelf dacht ik dat het op het laatst tot een climax zou komen tussen de ontvoerders en de bezorgde moeder , maar ook dat bleef uit , ik vond dat het op het laatst een beetje snel en makkelijk ging.

avatar van Brabants
Deze film heeft als positieve aspecten een lekker hoog tempo met veel actie. Het mindere is het zeer voorspelbare karakter met onlogische momenten en een over dramatisch personage wat neergezet werd door mevrouw Halle Berry. Ik laat het dan qua waardering ook maar in het midden.

avatar van mixmaster
Heerlijk, wat een lekkere thriller zeg, vanaf het moment van de ontvoering gaat het los.

1 grote achtbaanrit van actie en vermaak zoals een thriller hoort te zijn.

Spannend tot de laatste minuut !!!

Zelden een film niet volledig gekeken maar sorry deze was niet vol te houden. Tergend intro, dramatisch onrealistische achtervolging.

avatar van JanLo
Klaoske schreef:

Bekend met achtervolgingen of ken je ze alleen van films ?

avatar van ikkegoemikke
“Okay, God, I know I never pray to you unless somebody is sick.
Or somebody's dying or in an airplane.
But, God, please don't let me lose him.”

Herinner je je nog “The Call” van een paar jaar geleden, waar Halle Berry als medewerkster bij het callcenter van 911 voortdurend in verbinding stond met het slachtoffer in een ontvoeringszaak. Een slachtoffer dat zich in de koffer bevond van de ontvoerder. Het was een compleet nonsens verhaal maar wel vreselijk spannend en zenuwslopend. Hier gaat het over iets gelijkaardigs. Alleen nu is het Halle Berry wiens zoontje ontvoerd wordt door een onbekende, waarna ze de onbekenden achtervolgt met de auto. Uiteindelijk is deze film niets anders dan één lange achtervolging door Karla in haar bordeaux rode SUV . Ik kan je nu al verklappen dat het ook wel eens spannend wordt. Maar spijtig genoeg zit het ook boordevol nonsens en irritante ontwikkelingen.

Kidnap” gaat niet alleen over het ontvoeren van onschuldige jongeren, maar toont vooral de wanhoop en het doorzettingsvermogen van een moeder. Halle Berry laat zien dat ze kost wat kost haar zoontje wil bevrijden uit de handen van de kidnappers. Maar dat is dan ook het enige positieve : de manier waarop Halle Berry demonstreert dat er niet te sollen valt met razende moeders die hun kroost verwoed beschermen. Verder was het gewoonweg een vreselijk irritante film. Ik vermelde al eens dat het soms wel spannend werd, maar spijtig genoeg werden deze spannende momenten verbrod door totaal onzinnige gebeurtenissen. Ik heb nog nooit zoveel keren vol ongeloof naar een scherm gekeken en “Kom aan zeg” geroepen. Zelfs mijn vrouw trachtte mij te kalmeren en maakte al een rustgevende thee voor me klaar.

Toegegeven, veel speelruimte geeft het script niet aan de hoofdrolspelers. En tenslotte is het onderwerp ook redelijk rechtlijnig en laat weinig ruimte over voor improvisatie. Het ontvoeren van een kind staat centraal en that’s it. Dat hierdoor het overgrote deel van de film al een vooraf bepaald traject aflegt is aannemelijk. Dat de ontknoping dan ook nog zo voorspelbaar werd, was er teveel aan. Maar hetgeen waar ik me wel enorm over opjoeg, was het gedrag van Halle Berry. Sorry, maar als dat mijn zoontje was in die auto die ik achtervolgde, dan zou ik er niet achteraan rijden als een overspannen grootmoeder. En geloof me vrij. Als ik de kans kreeg zouden die ontvoerders weken nadien nog bandensporen terugzien op hun voorhoofd. En als er iemand van een ordedienst langs je rijdt, zou het dan niet verstandig zijn om de vermeende wagen die je achtervolgt de berm in te rammen? Ik erger me soms over hetgeen personages allemaal uitvreten in een film. Bij “Kidnap” was het juist andersom. Hier ergerde ik me over hetgeen ze niet deed. Geen verwijt aan Halle Berry. Ik veronderstel dat ze gewoonweg het script volgde.

Wil je dus een niet zo bijster intelligente film zien die toch soms wel spannend lijkt? Een film waar er zo goed als geen interactie is tussen de verschillende personages? Waar het hoofdpersonage voortdurend monotone monologen afsteekt terwijl ze geconcentreerd de daders achtervolgt. Vind je het niet erg als het ingrijpen van de politiediensten zo onverschillig lijkt terwijl de autosnelweg herschapen wordt in een autokerkhof? En tenslotte, heb je zelf geen kinderen? Dan is “Kidnap” wel iets voor jou. Gelukkig dat ik me niet de moeite heb gedaan om deze op het grote scherm te gaan bekijken.

PS. Nog een laatste waarschuwing. Ben je een fan van actierijke, razendsnelle achtervolgingen? Wel, dat kan je hier wel vergeten. Het is misschien wel een mega lange achtervolging, maar dan wel met een slakkengangetje. Het lijkt wel een cursus wegpiraatje spelen voor senioren.

avatar van Ben Swolo
Wat een bout film

Hele matige film. Het begin is nog wel aardig maar het wordt naarmate de film vordert zo ongeloofwaardig dat het irritant wordt. Ik kijk graag naar actie/thriller films en neem alles met een korreltje zout maar dit is te veel van het goede

Matige film.. eind is wel goed maar het begin en de achtervolging is langdradig .. ze praat tegen haarzelf in de auto.. vind ik persoonlijk niet prettig..

avatar van missl
Veel actie in deze film maar verder hangt hij van ontoevaligheden aan elkaar en is daardoor minder spannend. Ik wist niet dat Berry tegenwoordig met C films mee doet.

avatar van John Kay
Zoals gezegd zoete intro. Je hoeft niet uit te leggen dat moeder en kind een hechte band hebben. Uiteraard onder normale omstandigheden. Achtervolging duurde te lang. Ze heeft kansen verprutst om de daders plat te rijden. Verhaal krijgt geen plot of verassende twist. Hoewel het acteren wel oké is compenseert dit niet het hele dunne verhaal. Verder was de film wel oké. Leuk tussendoortje.

avatar van Moviefreak1971
Goede en spannende film, maar op den duur te langdradig en te veel toevalligheden.

Wil je je eigen kapot ergeren. Kijk dan deze film... Mateloos geïrriteerd.

Jammer deze film hier zo laag scoort.

Het is een razend spannende film in de stijl van Taken.

Deze keer met een vrouw in de hoofdrol.

ijzersterk gespeeld door Halle Berry.

Wel wat overdreven elementen maar dit is om het spannend te houden.

Geweldige film waar je op het puntje van je stoel zit.