Kidnap (2017)

Thriller

geregisseerd door Luis Prieto
met Halle Berry, Sage Correa en Lew Temple

'Kidnap' volgt een moeder, Karla McCoy genaamd, die met haar zoon Frankie naar een pretpark gaat. Wanneer Frankie vervolgens wordt ontvoerd, moet Karla naar hem op zoek. Wat volgt is een wilde achtervolging waarbij Karla voor niets stopt om haar zoon veilig thuis te brengen.

Ik vond het maar een matige film , de achtervolging op de weg was wel spannend , maar duurde net wat te lang , dat begon daardoor ook wat eentonig te worden.
Zelf dacht ik dat het op het laatst tot een climax zou komen tussen de ontvoerders en de bezorgde moeder , maar ook dat bleef uit , ik vond dat het op het laatst een beetje snel en makkelijk ging.

avatar van Brabants
Deze film heeft als positieve aspecten een lekker hoog tempo met veel actie. Het mindere is het zeer voorspelbare karakter met onlogische momenten en een over dramatisch personage wat neergezet werd door mevrouw Halle Berry. Ik laat het dan qua waardering ook maar in het midden.

avatar van mixmaster
Heerlijk, wat een lekkere thriller zeg, vanaf het moment van de ontvoering gaat het los.

1 grote achtbaanrit van actie en vermaak zoals een thriller hoort te zijn.

Spannend tot de laatste minuut !!!

Zelden een film niet volledig gekeken maar sorry deze was niet vol te houden. Tergend intro, dramatisch onrealistische achtervolging.

avatar van JanLo
Klaoske schreef:

Bekend met achtervolgingen of ken je ze alleen van films ?

avatar van ikkegoemikke
“Okay, God, I know I never pray to you unless somebody is sick.
Or somebody's dying or in an airplane.
But, God, please don't let me lose him.”

Herinner je je nog “The Call” van een paar jaar geleden, waar Halle Berry als medewerkster bij het callcenter van 911 voortdurend in verbinding stond met het slachtoffer in een ontvoeringszaak. Een slachtoffer dat zich in de koffer bevond van de ontvoerder. Het was een compleet nonsens verhaal maar wel vreselijk spannend en zenuwslopend. Hier gaat het over iets gelijkaardigs. Alleen nu is het Halle Berry wiens zoontje ontvoerd wordt door een onbekende, waarna ze de onbekenden achtervolgt met de auto. Uiteindelijk is deze film niets anders dan één lange achtervolging door Karla in haar bordeaux rode SUV . Ik kan je nu al verklappen dat het ook wel eens spannend wordt. Maar spijtig genoeg zit het ook boordevol nonsens en irritante ontwikkelingen.

Kidnap” gaat niet alleen over het ontvoeren van onschuldige jongeren, maar toont vooral de wanhoop en het doorzettingsvermogen van een moeder. Halle Berry laat zien dat ze kost wat kost haar zoontje wil bevrijden uit de handen van de kidnappers. Maar dat is dan ook het enige positieve : de manier waarop Halle Berry demonstreert dat er niet te sollen valt met razende moeders die hun kroost verwoed beschermen. Verder was het gewoonweg een vreselijk irritante film. Ik vermelde al eens dat het soms wel spannend werd, maar spijtig genoeg werden deze spannende momenten verbrod door totaal onzinnige gebeurtenissen. Ik heb nog nooit zoveel keren vol ongeloof naar een scherm gekeken en “Kom aan zeg” geroepen. Zelfs mijn vrouw trachtte mij te kalmeren en maakte al een rustgevende thee voor me klaar.

Toegegeven, veel speelruimte geeft het script niet aan de hoofdrolspelers. En tenslotte is het onderwerp ook redelijk rechtlijnig en laat weinig ruimte over voor improvisatie. Het ontvoeren van een kind staat centraal en that’s it. Dat hierdoor het overgrote deel van de film al een vooraf bepaald traject aflegt is aannemelijk. Dat de ontknoping dan ook nog zo voorspelbaar werd, was er teveel aan. Maar hetgeen waar ik me wel enorm over opjoeg, was het gedrag van Halle Berry. Sorry, maar als dat mijn zoontje was in die auto die ik achtervolgde, dan zou ik er niet achteraan rijden als een overspannen grootmoeder. En geloof me vrij. Als ik de kans kreeg zouden die ontvoerders weken nadien nog bandensporen terugzien op hun voorhoofd. En als er iemand van een ordedienst langs je rijdt, zou het dan niet verstandig zijn om de vermeende wagen die je achtervolgt de berm in te rammen? Ik erger me soms over hetgeen personages allemaal uitvreten in een film. Bij “Kidnap” was het juist andersom. Hier ergerde ik me over hetgeen ze niet deed. Geen verwijt aan Halle Berry. Ik veronderstel dat ze gewoonweg het script volgde.

Wil je dus een niet zo bijster intelligente film zien die toch soms wel spannend lijkt? Een film waar er zo goed als geen interactie is tussen de verschillende personages? Waar het hoofdpersonage voortdurend monotone monologen afsteekt terwijl ze geconcentreerd de daders achtervolgt. Vind je het niet erg als het ingrijpen van de politiediensten zo onverschillig lijkt terwijl de autosnelweg herschapen wordt in een autokerkhof? En tenslotte, heb je zelf geen kinderen? Dan is “Kidnap” wel iets voor jou. Gelukkig dat ik me niet de moeite heb gedaan om deze op het grote scherm te gaan bekijken.

PS. Nog een laatste waarschuwing. Ben je een fan van actierijke, razendsnelle achtervolgingen? Wel, dat kan je hier wel vergeten. Het is misschien wel een mega lange achtervolging, maar dan wel met een slakkengangetje. Het lijkt wel een cursus wegpiraatje spelen voor senioren.

avatar van Ben Swolo
Wat een bout film

Hele matige film. Het begin is nog wel aardig maar het wordt naarmate de film vordert zo ongeloofwaardig dat het irritant wordt. Ik kijk graag naar actie/thriller films en neem alles met een korreltje zout maar dit is te veel van het goede

Matige film.. eind is wel goed maar het begin en de achtervolging is langdradig .. ze praat tegen haarzelf in de auto.. vind ik persoonlijk niet prettig..

avatar van missl
Veel actie in deze film maar verder hangt hij van ontoevaligheden aan elkaar en is daardoor minder spannend. Ik wist niet dat Berry tegenwoordig met C films mee doet.

avatar van John Kay
Zoals gezegd zoete intro. Je hoeft niet uit te leggen dat moeder en kind een hechte band hebben. Uiteraard onder normale omstandigheden. Achtervolging duurde te lang. Ze heeft kansen verprutst om de daders plat te rijden. Verhaal krijgt geen plot of verassende twist. Hoewel het acteren wel oké is compenseert dit niet het hele dunne verhaal. Verder was de film wel oké. Leuk tussendoortje.

avatar van Moviefreak1971
Goede en spannende film, maar op den duur te langdradig en te veel toevalligheden.

Wil je je eigen kapot ergeren. Kijk dan deze film... Mateloos geïrriteerd.

Jammer deze film hier zo laag scoort.

Het is een razend spannende film in de stijl van Taken.

Deze keer met een vrouw in de hoofdrol.

ijzersterk gespeeld door Halle Berry.

Wel wat overdreven elementen maar dit is om het spannend te houden.

Geweldige film waar je op het puntje van je stoel zit.

avatar van Filmkriebel
Nonstop actie rond een kidnapping van een jongen die ontaardt in een achtervolging door de moeder achter de kidnappers. Veel domme dingen ook ; hoe kan die jongen, die aanvankelijk bij de man in de auto zat op het einde in het huis van de vrouw terechtgekomen zijn?? . En hoe kom je er als moeder bij om de auto te gaan rammen waar je ontvoerde zoon in zit? Dat de plotfouten ondanks het flinterdunne verhaaltje zo gigantisch zijn vind ik onbegrijpelijk. Het is verder wel leuk zolang het duurt maar dit is verre van een topper.

avatar van Daan258
Vermakelijk en daar is echt alles mee gezegd.

Sowieso zal ik niet de enige zijn die de film gelijk deed denken aan The Call (2013)
Een soort gelijk verhaal ook met Halle Berry, alleen kan deze film daar zeker niet aan tippen.
Er valt niet heel veel over de film te zeggen. Het kijkt allemaal gewoon redelijk weg. Een super simpel verhaal vol clichés waar eigenlijk alleen de laatste kleine 30 min een beetje spannend te noemen zijn. Het eerste uur is 1 lange achtervolging wat best snel begon te vervelen.
Helaas weet Halle Berry hier niet zo goed te acteren. Ik begon me al snel te ergeren aan haar acteerwerk. Met name dat haar personage zo veel tegen zichzelf zit te praten, ( ja, het is dan wel een film maar alsnog) vreselijk irritant .

Een heel klein 2,5*

avatar van Plientjuh
Wij hebben net deze film zitten kijken en ik heb m'n eigen zitten ergeren. Dat gebeurt niet vaak.

Ik vond Halle Berry irritant.
Het is naar mijn mening al dom dat je ergens anders gaat bellen en nog eens met je naar rug naar je kind gaan staan.
En dan krijg je de kans om die vent om ver te rijden, doet ze het niet! Nou, ik had het niet meer!

Matig!

Op naar de volgende film. Eigenlijk is horror onze favoriet.

avatar van schnoetsz
Slecht gemaakt, slecht geacteerd en wat is Berry slecht gecast.

avatar van rebelkush
Dit film verward met een andere film van Halle Berry waar ze een meisje die ontvoerd is probeert te helpen.

Ik vond dit geen slechte film, zeker niet de beste rol van Halle Berry maar ook niet zo slecht als ik meerdere keren heb gelezen.
Net voldoende.

avatar van bjerik76
Wat was dit slecht... ( en boordevol met fouten)
Het begon al dat alle auto's die uitgebreid in beeld komen geen nummerplaten hadden, alleen de auto's van de figuranten, dat was al de 1e irritatie. ( op 1 scene zat ie er ineens wel op, en verdween weer bij de volgende)

het telefoontje wat moeder hield met het contact met haar zoontje duurde tientallen seconden, terwijl later uit het opgenomen gesprek met de voicerecorder van het jongetje dat hij uitgebreid sprak met die Margot...... die tijds vergelijkingen kloppen voor geen meter...

Verder overdreven scenes die te uitvergroot woerden dat het gewoon ongeloofwaardig is.
Het overdreven acteren, zonder schrammetjes, tranen en hysterisch gegil van mama over de liefde van gaar kind, met te luid een Amerikaans gitaardeuntje. op de achtergrond van " dit is pas spannende actie...."..
Het werkte dit keer duidelijk niet.

avatar van Zwolle84
bjerik76 schreef:

Nummerplaten aan de achterkant bedoel je? Of de voorkant? Die laatste zijn in veel staten in de VS niet verplicht.

avatar van debbietino
Naar mijn mening zeer lage scores voor deze film en de kritieken ook zeer overdreven. Als ik sommige kritieken lees dan hoef je bijna geen enkele film te kijken want in elke film zitten wel overdreven scenes of foutjes... maar ja, nogmaals, dat is mijn mening natuurlijk.

Nu, wat wij van de film vonden... goede film die geen moment verveelt. Je wordt na een korte introductie over situatie van Berry met haar zoon meteen in de actie gesleurd en dat eindigd pas 2 minuten voor het eind van de film. Deze film heeft ook een goede speelduur van een ouderwetse 95 minuten waardoor het niet gaat vervelen.
Berry wordt naar mate de film vorderd wel sterker en veranderd langzaam in een moeder die vastberaden haar kind wil terughalen en schuwt geen geweld.
We zaten halverwege de film wel met de gedachte dat we de kidnappers iets te fanatiek waren om haar kind niet op te geven maar dat wordt aan het eind van de film wel duidelijk.

Kortom leuke niet al te lange film en kijkt lekker weg. Mocht je een muggezifter zijn die let op nummerborden of secondes dan mag je de film laten varen. Voor alle andere relaxte filmkijkers weet ik zeker dat deze film een 3 of meer gaat scoren.

avatar van Thampon
Naja, Berry mag onderhand gaan stoppen mij part. Wat een geforceerde rol zet ze neer zeg.
De enige die ik nog wat viel meevallen en overtuigend overkwam was de Hillbilly Mother. Voor de rest matige actie en voorspelbaar tot en met. Vermakend ja en thats it.

avatar van Elchapo
Ik ging er eens lekker voor zitten: een fijne ontvoerings film.na 90 min. Had ik zoiets van: is dit het nou??? Erg langdradige achtervolging,een wel hele hysterische berry( al is het logisch wanneer je kind wordt gekidnapt) het wordt gewoonweg nergens écht spannend.2stars.

Na vele jaren op Moviemeter recensies te hebben gelezen toch maar een account aangemaakt.
Dit moet de slechtste film zijn die ik in mijn leven heb gezien, dat hij hier hoger dan een 2* scoort vind ik ook verwarrend, aangezien ik de recensies altijd zeer serieus nam op MM. Klaarblijkelijk had ik het niveau wat hoger verwacht. Van begin tot eind is dit mentale marteling. Het geforceerde acteerwerk van Halle Berry en de rare praatjes tot zichzelf in de auto in een achtervolging zijn nog maar het puntje van de ijsberg wat er allemaal mankeert aan deze film. Volgens mij heeft mevrouw Berry ooit nog een oscar gewonnen, ik zeg snel terugvorderen.

avatar van matthieu1204
Volledig eens met mijn bovenbuurman. 1 van de Slechtste film doenik ooit heb gezien. Nog nooit iemand zulke slechte beslissingen zien nemen als wat Halle Betty deed. De achtervolging scenes waren opgenomen in slowmotion want dat zag er echt niet uit. Heel de achtervolging geen politie auto gezien of helikopter. Zonde van me tijd zeg bah bah