Kidnap (2017)

2,58

Thriller

geregisseerd door Luis Prieto
met Halle Berry, Sage Correa en Lew Temple

'Kidnap' volgt een moeder, Karla McCoy genaamd, die met haar zoon Frankie naar een pretpark gaat. Wanneer Frankie vervolgens wordt ontvoerd, moet Karla naar hem op zoek. Wat volgt is een wilde achtervolging waarbij Karla voor niets stopt om haar zoon veilig thuis te brengen.

56 BERICHTEN 17 MENINGEN
Heb net gekeken spannend vanaf dat het zoontje word ontvoerd .
Je zit inderdaad op het puntje van je stoel.
Maar er zijn altijd mensen die het niet goed genoeg vinden.
Laat ze maar.

avatar van John Milton

Benieuwd wat dit gaat doen aan de box office...

avatar van Valak

John Milton schreef:
Benieuwd wat dit gaat doen aan de box office...

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. In de VS heeft hij al 19,3 miljoen binnen gehaald.
Volgens de site van mijn bioscoop hier komt hij op 14 september hier in NL uit.

Halle Berry's laatste ontvoerings-thriller The Call vond ik in ieder geval heel sterke en ontzettend spannende film.

avatar van John Milton

Hmmm, ja iets meer nog zelfs wat ik zie, maar daarmee is hij vermoedelijk nog niet winstgevend. Meestal zitten de distributie en marketing kosten niet in het budget (wat van Kidnap 21 miljoen was). Maar de film heeft jaren op de plank gelegen he? De opnames waren eind 2014. Meestal wel een teken.

Ze hopen er toch nog wat uit te halen lijkt het, maar een succesnummer is het niet. Publiek reageert wat lauw met vijfjes en zesjes, en de critici zitten nog lager met hun waardering.

Juist daarom ben ik benieuwd wat hij hier gaat doen, of dat hij na 1 of 2 weken er alweer uitgehaald wordt.

avatar van Valak

Ohja, BoOfMo was ik helemaal vergeten. Ik had het hier op IMDB gecheckt.

Klopt, ze zijn nu daar nog niet winstgevend. Ik wist niet dat ie zolang op de plank gelegen heeft, dat is inderdaad meestal geen goed teken.

Mwa, een 6 vind ik eigenlijk nog wel bovengemiddeld voor een standaard-thriller, ook met amper promotie, geen 'major-release' er omheen of met meerdere bekende acteurs die erin spelen.

Ben eerlijk gezegd bang dat hij hier ook niet te lang in de bioscoop zal blijven. Is zeker afhankelijk van hoeveel promo's de film hier krijgt m.b.t. TV-teasers en dergelijke.

avatar van Noodless
Ga het kort verwoorden :
simpel, spannend, Halle Berry, hoog tempo, bedenkingen, 94 min.die zo om zijn.
Dus prima film in zijn genre. De film beoogt wat het moet doen. 7/10

sinterklaas schreef:
Deze was 18 mei toch al in de bioscoop verschenen? Kan me de krantenrecensie van die dag nog herinneren...

De trailer dateert inderdaad van die tijd, maar de première is uitgesteld.

Moviewatcher96 schreef:
Veelste overdreven allemaal. Louter gebeurtenissen waar je je bedenkingen bij hebt en veelste nep zijn.
Veel te veel 'veelste'.

Deze film oversteeg toch wel de verwachtingen.
De achtervolgingsscènes zijn leuk gefilmd en je leeft echt mee met de moeder die ten koste haar zoontje terug wilt.

Deze krijgt van mij 7/10.

avatar van mrklm
Onvoorstelbaar saai... onvoorstelbaar dom... onvoorstelbaar dat dit de Nederlandse schermen kan komen vervuilen... onvoorstelbaar dat Oscarwinnares Halle Berry zich hiervoor laat lenen... onvoorstelbaar dat ik 'm heb weten uit te zitten. Als je van een dergelijke uitdaging houdt...

Zo, dat was even een draak van een film. De band tussen moeder en zoon wordt veel te zoetsappig en rommelig naar je toegegooid in de hoop dat je empathie voor de twee ontwikkeld. Het zoontje kan daarnaast overigens gewoon niet acteren.

De CGI is - waar het personen betreft - soms lachwekkend slecht. Wel goed weggemoffeld door rommelig met de camera te bewegen, maar wie goed kijkt zal het zien.

Het verhaal is flinterdun. Het was beter geweest als er een soort zieke conspiracy achter zat, maar dat was niet zo.

Tergender dan tergend waren de zogenaamde "you're messing with the wrong mother" type quotes. Waar Taken dit goed deed; faalt het hier gewoon snoeihard.

Sommige scènes waren voor (de vrouwen in de zaal) spannend en mijn vriendin kon de film dan ook wel waarderen, maar voor mij was het een film met veel te veel gebreken.

Halle Berry acteert wel goed! Zij verdient beter dan dit.

avatar van Zwolle84
Buitengewoon slechte film die bol staat van de fouten. Maar bovenal: oorpijn! Ik ga wekelijks naar de film, maar ga voor het eerst met letterlijk pijn in m'n oren naar huis door het bijna constante kabaal. Ongelooflijk dat Pathé hier niet op let.

avatar van Rico Tico

Zwolle84, dus dan lag het niet aan de film maar de volume in de zaal! hahaha

Het is gewoon een goeie film, is het echt bioscoopwaardig? Nee zou zo film ook thuis kunnen kijken.
Als unlimited houder wilde ik deze film gewoon zien in de bios! En ja Hall berry heeft haar rol gewoon goed gespeeld zoals zij dat ook heeft gedaan in haar vorige film The Call.
Zij speelt deze genre gewoon goed en kan dat in haar rol overtuigend overbrengen.

Als jezelf vind dat je niet werd mee genomen in deze film snap ik uberhaupt niet waarom je deze dan ook gaat bezoeken en zeker als het niet jouw genre is!! Tenzij je dit doet om bewust je ongenoegen te uiten over een film/genre/acteur die jij helemaal niet leuk vind!!!

Zo slecht was de film echt niet mrklm!

Prima film! 1,5 uur spannend en de dreiging is goed in beeld gebracht. Beter dan verwacht. 3*

Ergerlijk, voorspelbaar en heel onwerkelijk in de acties! Jammer! Halle Berry huilt van begin tot eind

waardeloos......tenenkrommend. Huildende halle berry close-up de hele film. Totaal onrealistisch. Halverwege uitgezet

avatar van Phantasm
Film met een hoog tempo en lekker spannend, Zwolle84 had last van het geluid??? Snap ik niet, had ik geen last van, ook gezien in Pathe.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet zo slecht als ik mede op basis van de commentaren alhier vooraf dacht. Films over ontvoerde kids doen het altijd goed, hoewel ik wel moet zeggen dat ik de avonturen van Mel Gibson in Ransom en Liam Neeson in Taken toch wat ingenieuzer en enerverender vond. Kidnap heeft een minimalistisch uitgangspunt en een vrij simpele uitwerking(de film is feitelijk één lange achtervolging) maar kent binnen dat beperkte kader wel degelijk enkele sterke, verrassende momenten. Gewoon een film voor de liefhebbers, als je weet waar je aan begint zal je niet worden teleurgesteld. Jammer dat er een grove onwaarschijnlijkheid in zit(dat Karla na haar bezoek aan het politiebureau de ontvoerder vrij gemakkelijk terugvind tart elke geloofwaardigheid), en het weliswaar intense acteerwerk van Berry werkte voor mij ook niet echt. Anderhalf uur kijken naar een hysterische, schreeuwende en manikale vrouw.....Misschien wel realistisch gedaan door haar, maar mijn gevoel zegt dat het wat genuanceerder had gekund. Ach, en als het verhaal je niets lijkt, kun je altijd nog kijken omdat de lelijkste vrouw die ik ooit in een film zag hier acte de presence geeft. Mevrouw Chris McGinn(als één van de ontvoerders) steekt wel erg af tegenover mooie Halle(over subtiliteit gesproken). In vergelijking met McGinn was Anne Ramsey uit Throw Momma from the Train een ware schoonheid .

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Kidnap is echt typisch zo’n film die niet had gehoeven, wat een ontiegelijk saaie maar vooral irritante film is Kidnap en als je hem over kan slaan doe het dan alsjeblieft direct! Toch, mocht je een zaterdag middag film willen hebben die je een beetje in actie houd kan Kidnap een goeie film zijn, al vind ik het een regelrechte aftreksel van ‘ The Call (2013) ’ die misschien wel iets anders in elkaar steekt, qua ontvoering vond ik die toch echt twaalf keer beter dan Kidnap! De film kent geen spanning, een clichématig verhaal en nog erger: het word echt slecht geacteerd.

Waar ik echt tegen aan stootte was het stuk dat het zo’n overdreven vrolijke moeder en zoon scénes bevatte waar gewoon dik opgezeten word.

“Tjoek-Tjoek. Mammie your turn”
“Tjoek-Tjoekkkk”….

En dan echt werkelijk waar met zo’n overdreven gezicht. En dan ben ik echt serieus dat kun je ook in de trailer zien. Dit laat echt twee mensen zien die alles blijkbaar goed in hun leven hebben, maar het deel in de speeltuin is gewoon nog erger als dat zoontje achter haar staat wanneer ze continu “Marco – Polo” roepen (wat blijkbaar een spelletje is) en hij niet meer reageert. Ze weet dat hij achter haar staat en dan zo onopvallend mogelijk realistisch probeert te acteren om hem te gaan knuffelen waar je gewoon aan kan zien dat het er echt veelte veel op ligt maar, dat is niet het enige wat mij echt niet aanstond in de film want niet alleen deze scénes begonnen echt saai te worden, ook de cliché zinnen als

“You take the wrong kid..”

Zegt al genoeg over het totale niveau van deze film en dan kun je echt merken dat film niet heel bijzonder gaat worden. Net zoals de scénes wanneer ze de kidnappers achterna zit en dan vervolgens samen een motoragent naar de grond werken, ze werkten niet geheel samen want de kidnappers reden de motoragent aan wanneer hij vast kwam te zitten tussen beide auto’s. Wanneer dan beiden auto’s in de berm belanden en de bestuurder auto uitstapt rijdt Karla Dyson achteruit, en in plaats van dat ze de man neer rijdt want zo’n walvis als een vrouw kun je makkelijk aan, stopt ze vroegtijdig zodat ze hem net niet te pakken krijgt.. Dan word ik echt helemaal gek in mijn hoofd! Rijd hem dan gewoon plat en zie verder.

Zoals ik al zei stelt het hele verhaal niks voor. Karla Dyson is een serveerster in een Amerikaans restaurant en zou op dat moment met haar zoontje Frankie naar het park gaan om daar te gaan spelen. Eenmaal aangekomen (en al die kleffe scénes gehad te hebben) word Frankie mee genomen door een vrouw en zet Karla de achtervolging in. Ze blijft lang bij de auto (eigenlijk de heletijd) en schakelt zelfs bijna de vrouw uit die eenmaal bij Karla was ingestapt. Wanneer ze de auto kwijt raakt en het heeft gemeld bij de politie ziet ze opeens de mannelijke kidnapper in een Volvo V40 rijden, echt als het niet erger kon worden dus. Wanneer ze hem gevolgd en vermoord heeft komt ze langzamerhand achter het woon adres waar ze Frankie en nog wat andere ontvoerde kinderen kan redden.

Een eind goed al goed maakt deze film negatief af en ik ben er echt niet over te spreken, er zijn zat betere ontvoer films maar Kidnap hoort totaal niet bij de toppers, erg zonde. Hoewel de actie het nog een beetje voor mekaar kan krijgen en de tempo prima is in de film (hij eindigt gelukkig snel) is de spanning echt ver te zoeken en dat maakt de film slechter en slechter.

avatar van Viper70
Met verbazing zitten kijken naar een aaneenschakeling van domme acties en beslissingen. De ene nog dommer en ongeloofwaardiger dan de voorgaande. Ook is het verhaal plat en saai. Wel afgekeken in de hoop dat het beter zou worden, maar dat was ijdele hoop.

avatar van tommiew
Kort maar krachtig, ja klopt, sommige beslissingen zijn niet even slim. Zaken zijn onwaarschijnlijk. Maar vanaf begin (nou ja, na 10 minuten dan) begint de spanning en die stopt niet tot het eind.

Middelmatige film, een 2,5 omdat de film niet saai was maar voor de rest tja..... zo ongeloofwaardig als wat natuurlijk en Halle Berry vond ik irritant spelen, ik vond het niet goed.
1 keer gezien, een 2de keer hoeft echt niet.

avatar van Jan met de pet
Spannende film, heb echt genoten van deze film, tijd vloog om ...........3,5

avatar van cantforgetyou
Wat een lage score voor zo'n goede film. Wij vonden de film echt wel spannend. Het is echt een ouderwetse 'kat en muis' film. Slachtoffer gaat achter dader aan. Er gebeuren soms dingen die je zelf misschien anders had gedaan, maar hoe zou jij reageren als je in paniek bent? Halle Berry speelt erg goed. De actie is bijna constant aanwezig en de spanning blijft de hele film voelbaar. Ik heb héél wat films gezien, maar in zijn genre is dit echt geen verkeerde film. Juist weer eens ouderwets simpel, maar toch doeltreffend. Het is geen '10', maar zeker geen onvoldoende. Voor mij 4 ****.

avatar van Rvdz
Niet te doen dit. Berry die honderd minuten lang in je oor aan het krijsen is, een plot als gatenkaas en actiescenes die er uit zien alsof ze zijn opgenomen op VHS. Schandalig dat DFW dit soort bagger gewoon de bioscoopzalen inslingert.

Kondoro0614 schreef:

Hmm nee hier niet mee eens. Je vergeet dat haar jongen nog steeds in hun auto zit en die vrouw ook, dus wie weet wat zij hem aan doet. Dat risico wil je niet nemen denk ik.