Neighbors 2: Sorority Rising (2016)

Alternatieve titel: Bad Neighbours 2

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Rose Byrne, Seth Rogen en Chloë Grace Moretz

Deze keer krijgt het jonge stel Mac en Kelly Radner te maken met de plotse opkomst van een meisjesstudentenclub in hun buurt. Het gedrag van de meisjes gunt hen een blik op de toekomst van hun dochter, en dat maakt hen doodsbang. En dan is er nog de terugkeer van student Teddy Sanders.

avatar van Aapje81
Deel 1 heb ik nooit gezien maar dit tweede deel is een ramp. Het begint al met de onsmakelijke openingsscène en vanaf daar werd het eigenlijk alleen maar erger. Na het zien van deze film vond ik Seth Rogan een uitgebluste versie van zichzelf. Efron was helemaal verschrikkelijk en alleen Rose Byrne blijft overeind maar zij verdiend zoveel beter dan dit klote rolletje.

Vervelende en onsmakelijke film die alles heeft behalve humor en leuke dialogen.

Zwak

avatar van K. V.
Zonder verwachtingen deze eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Natuurlijk geen groots verhaal, maar de film weet wel te entertainen. De cast was goed op dreef en zat goed in hun rol.
De humor was wel niet altijd van het hoogste niveau, maar heb toch een aantal keren moeten lachen.
Leuk filmpje.

Niet zo best.

De eerste vond ik toen best leuk. Niet dat ik me er nog zo heel veel van herinner, niet eens wat ik er dan wel leuk aan vond, maar die 3.5* zullen er wel met reden staan. Memorabel was het niet, vermakelijk wel. Dat kan jammer genoeg niet gezegd worden van dit tweede deel.

Dit is vooral erg flauw. Allicht vanwege de wat plichtmatige girl power variant, vooral ook omdat Moretz en compagnie nu niet meteen veel girl power uitstralen. Dat valt haar deels aan te rekenen, anderzijds zag ik ook geen enkele vrouwelijk schrijfster, terwijl er toch 5 (!) gecredit staan. Beetje gek voor een niemendalletje dat nergens weet te verrassen.

Hier en daar een geslaagde grap, maar teveel college humor. Haha wiet enzo, daar kunnen ze in Amerika blijkbaar nog steeds érg hard om lachen. Sowieso is het hele frat-gebeuren redelijk dom, de enige die eigenlijk echt leuk uit de hoek komt is zowaar Efron. Je zou het hem niet nageven, maar hij heeft enig komisch talent.

Geen ramp om een keertje te zien, maar evenveel hits als misses en niet meteen een film die lang zal bijblijven. Dat deed de eerste uiteindelijk ook niet, maar daar was de journey in ieder geval een stuk grappiger.

Achterlijke film met veel geschreeuw en anders niks. totaal niet grappig en vooral niet lachen. waarom ze zulke slechte films maken mij een raadsel maar wat een flutfilm!

Zo slecht dat het best grappig is.

Het eerste deel heb ik smakelijk om kunnen lachen door de hoge dichtheid aan geslaagde, platvoerse, grappen. Dit tweede deel wil enorm graag op het eerste deel lijken, maar vervalt uiteindelijk in een matig aftreksel daarvan. Voornamelijk de acteerprestaties van Moretz waren tenenkrommend slecht, waardoor de waarde van haar toevoeging discutabel is. Dat wordt gelukkig grotendeels gecompenseerd door Efron, Rogen en Byrne, die samen een fantastische komische timing en overtuiging hebben.

Het verhaal is, net als het eerste deel, behoorlijk puberaal en platvoers, maar dan dus net wat minder. Het grootste heikelpunt is dat niet allebei de ´fronten´ even veel weten boeien. Daar waar in het eerste deel zowel het koppel als de vereniging geinig waren om naar te kijken, is de vrouwenvereniging in dit deel een stuk minder interessant. Toch zitten er een aantal originele en geslaagde grappen in die het geheel zeker kijkwaardig maken.

avatar van Shadowed
Niet best.

Waarbij deel 1 bij vlagen nog wel leuk uit te hoek kwam, lukt dat hier totaal niet meer. zoiets als de airbag scene die wel leuk was in deel 1 is hier gewoon op nieuw gekopieerd en dat doet de film totaal geen goed. Rose en Byrne keren terug in hun rollen en dat doen ze ook weer wat minder.

Persoonlijk is de film simpelweg gewoon niet echt meer grappig. Moretz is een goede actrice, maar hier weet ze er maar weinig van te maken. Net als de andere vrouwelijke tegenstanders overigens. Het verhaal is weer een beetje hetzelfde, maar wat irritanter.

Idee was wel leuk, om dit keer vrouwen inplaats van mannelijke tegenstanders neer te zetten, maar pakt dat goed uit? Niet echt. Dit vervolgdeel kan zichzelf dus ook niet erg geslaagd noemen.