The Fundamentals of Caring (2016)

Drama / Roadmovie

geregisseerd door Rob Burnett
met Paul Rudd, Craig Roberts en Selena Gomez

Nadat Ben een tragedie heeft meegemaakt besluit hij als zorgverlener aan de slag te gaan om geld te verdienen. Zijn eerste klant, Trevor, is een grappige 18-jarige jongeman met spierdystrofie. De een emotioneel verlamd, de ander fysiek verlamd trekken Ben en Trevor eropuit op zoek naar hoop en vriendschap.

avatar van Ace of Spades
Een leuke onderhoudende film. Vooral Paul Rudd speelt goed vind ik.

Wel fijn dat een dergelijke film een keer niet op een dramatische manier afsluit.

avatar van Rosicky
Lui geschreven, wat saaie roadmovie. Deed me nog het meest denken aan Intouchables. Wederom groeien een gehandicapte en een niet-gehandicapte naar elkaar toe en blijkt dat ze veel van elkaar kunnen leren. Dat gedoe met de zoon van Rudd vond ik erg voorspelbaar, overbodig en vooral lui uitgevoerd.

avatar van thomzi50
Eens met Rosicky, al moet ik daarbij - met enige schaamte - bekennen dat ik Intouchables. nog steeds niet heb gezien. Maar inderdaad: 'The Fundamentels of Caring' is een bijzonder luie film. Elk lijntje wordt keurig afgewerkt, je ziet alles ver van tevoren aan komen (voorbeeld: wanneer Trevor voor het eerst zegt dat hij staand wil pissen, weet je dat dit meerdere keren terug zal komen, en dat het ook een emotionele climax zal verzorgen), en nergens wordt het echt levendig, echt fris, echt ontroerend, echt grappig, echt schurend. Het is het allemaal een beetje - en dus net niet.

Waardeloos.. Echt een Adam Sandler film, maar dan zonder Adam Sandler. Flauwe en voorspelbare humor en een flinterdun verhaal. Dialogen zijn ook erg geforceerd en ongeloofwaardig.

avatar van missl
Ik heb me er wel mee vermaakt, vond Paul Rudd een keer niet irritant. Wat al een mega pluspunt is. Gomez ook vermakelijk.

Ongeloofwaardig

avatar van Daan258
Leuke en ook wel mooie film.

Ook mij deed de film gelijk denken aan Intouchables en daarom was het allemaal ook niet echt iets nieuws.
Ondanks dat heb ik me zeker wel kunnen vermaken met dit werkje.
Hier en daar wat leuke momenten maar had de drama een heel stuk meer mogen en had er ook wel iets meer met het verhaal gedaan mogen worden.
Paul Rudd wist een leuke rol neer te zetten en vond ik het niet verkeerd doen.

Gewoon een prima film, niks mis mee.

Erg fijn.

De logische connectie met Intouchables wordt al snel gelegd. Toch kreeg ik nergens het gevoel dat die film gekopieerd poogde te worden. Ondanks dat The Fundamentals of Caring een erg fijne film is, wordt het niveau van Intouchbles niet gehaald.

Desondanks heb ik enorm genoten. Dat komt voornamelijk door de goede acteerprestaties van zowel Rudd als Roberts. Zeker Roberts speelt fenomenaal zijn rol als tiener met spierdystrofie. Met name Rudd en Roberts als duo werkt gewoon erg goed. Gomez vond ik nogal een miscast. Zeker doordat Katy Perry meermaals wordt genoemd, vind ik het onlogisch om een andere popster die in dezelfde categorie valt te casten.

Verder hoef je niet al te veel diepgang te verwachten. De film weet voornamelijk door zijn charmes genietbaar te maken.Er fijn dat het emotioneel allemaal niet té zwaar geladen is. Het blijft luchtig en ik vond het einde ook geslaagd.

avatar van john mcclane 2
Heerlijke feelgood road trip film,ik lees hier dat het te vol voor het “ valse evt “ sentiment gaat .
Met een onderwerp als deze ligt dat inderdaad al snel op de loer .
Maar met fijne relativerende humor ,kijkt het heerlijk weg .
Rudd speelt een van zijn beste rollen .
En de humor is niet om te schaterlachen , maar zorgt regelmatig voor een glimlach .
Mooi .

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke verrassing! Een film die je een warm gevoel mee geeft, ja het verhaaltje op zich is dan wel voorspelbaar maar de personages zijn stuk voor stuk sterk geschreven.
Paul Rudd & Craig Roberts hebben een mooie chemie met elkaar, soms deed de film mij zelfs lichtelijk denken aan We're the Millers.
Selena Gomez had ik weinig van verwacht maar vult haar rol toch wel erg leuk in, een personage met een grote bek maar met een klein hartje.
Het verhaal kent voor de rest weinig onverwachte dingen, maar toch werd de film voor mij nergens vervelend en was het erg fijn kijkvoer.

Netflix mag meer van dit soort films maken!

avatar van wicca73
Een grappige maar ook met momenten emotionele film.

Zoals hierboven ook al vaker werd aangegeven, heeft deze film wel raakvlakken met Intouchables.

Ik was bang dat alle leuke momenten al in de trailer zaten maar gelukkig was dat niet zo.

avatar van Samsara1992
Deze film op netflix gekeken, zonder te weten wat er komen gaat.

Ten eerste wil ik even voorop stellen dat ik comedy films zelden leuk vind, dus ik hield echt mijn hart vast (mijn vriend, die met me meekeek is daarin nog erger).
Na de eerste vijf minuten zat ik al te huilen van het lachen, dus dat beloofde veel goeds. De acteurs wisten de film goed te dragen. Ik wil graag zeggen 'met name de hoofdpersonen', maar ook de bijrollen waren mooi gevuld.
De film is zeker niet langdradig, niet te druk, niet te sentimenteel, gewoon precies goed voor een goede komedie. Het verhaal is een beetje overdone, niet erg origineel, maar dit stoort niet aan de film.
Selena Gomez heeft mij erg verrast in de film. Nu weet ik vrij weinig van haar, maar ik was een beetje bang dat zij de film softer zou maken met wat romantiek. Dit was gelukkig niet het geval.
Het nadeel van de film zou ik benoemen bij de diepgang bij de karakters. Dat miste ik een beetje. Hun situaties worden kort uitgelegd, maar je krijgt niet echt het gevoel dat je ze leert kennen.

Al met al heb ik gehuild van het lachen en zou ik deze film zo nog een keertje kijken. Dikke 8,5!