The Fundamentals of Caring (2016)

3,43

Drama / Roadmovie

geregisseerd door Rob Burnett
met Paul Rudd, Craig Roberts en Selena Gomez

Nadat Ben een tragedie heeft meegemaakt besluit hij als zorgverlener aan de slag te gaan om geld te verdienen. Zijn eerste klant, Trevor, is een grappige 18-jarige jongeman met spierdystrofie. De een emotioneel verlamd, de ander fysiek verlamd trekken Ben en Trevor eropuit op zoek naar hoop en vriendschap.

37 BERICHTEN 17 MENINGEN
avatar van Ace of Spades
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een leuke onderhoudende film. Vooral Paul Rudd speelt goed vind ik.

Wel fijn dat een dergelijke film een keer niet op een dramatische manier afsluit.

avatar van Rosicky
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Lui geschreven, wat saaie roadmovie. Deed me nog het meest denken aan Intouchables. Wederom groeien een gehandicapte en een niet-gehandicapte naar elkaar toe en blijkt dat ze veel van elkaar kunnen leren. Dat gedoe met de zoon van Rudd vond ik erg voorspelbaar, overbodig en vooral lui uitgevoerd.

avatar van thomzi50
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Eens met Rosicky, al moet ik daarbij - met enige schaamte - bekennen dat ik Intouchables. nog steeds niet heb gezien. Maar inderdaad: 'The Fundamentels of Caring' is een bijzonder luie film. Elk lijntje wordt keurig afgewerkt, je ziet alles ver van tevoren aan komen (voorbeeld: wanneer Trevor voor het eerst zegt dat hij staand wil pissen, weet je dat dit meerdere keren terug zal komen, en dat het ook een emotionele climax zal verzorgen), en nergens wordt het echt levendig, echt fris, echt ontroerend, echt grappig, echt schurend. Het is het allemaal een beetje - en dus net niet.

Waardeloos.. Echt een Adam Sandler film, maar dan zonder Adam Sandler. Flauwe en voorspelbare humor en een flinterdun verhaal. Dialogen zijn ook erg geforceerd en ongeloofwaardig.

avatar van missl
Ik heb me er wel mee vermaakt, vond Paul Rudd een keer niet irritant. Wat al een mega pluspunt is. Gomez ook vermakelijk.

Ongeloofwaardig

avatar van Daan258
Leuke en ook wel mooie film.

Ook mij deed de film gelijk denken aan Intouchables en daarom was het allemaal ook niet echt iets nieuws.
Ondanks dat heb ik me zeker wel kunnen vermaken met dit werkje.
Hier en daar wat leuke momenten maar had de drama een heel stuk meer mogen en had er ook wel iets meer met het verhaal gedaan mogen worden.
Paul Rudd wist een leuke rol neer te zetten en vond ik het niet verkeerd doen.

Gewoon een prima film, niks mis mee.