Neighbors (2014)

Alternatieve titel: Bad Neighbours

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Seth Rogen, Rose Byrne en Zac Efron

Het jonge stel Mac en Kelly Radner (Seth Rogen en Rose Byrne) wordt gedwongen om naast een luidruchtig en onaangenaam studentenhuis te gaan wonen na de geboorte van hun baby. Wanneer ze te kampen krijgen met de student Teddy Sanders (Zac Efron) zorgt zijn onbezonnen gedrag voor de nodige problemen.

avatar van Spartaan1986
Feuten op zijn Amerikaans? Het deed me er erg aan denken.

Redelijke comedy met af en toe een paar aardige grappen maar over het algemeen werkte de meeste personages me aardig op de zenuwen. Vooral Seth Rogen was bloedirritant. Leuk tussendoortje verder maar niks bijzonders.

avatar van Tommy De Vito
Zwaar tegenvallende film, waar veel meer uit te halen viel. Het verhaal is sinds minuut één ongeloofwaardig en de grappen zijn hierdoor geforceerd en zijn gewoon weg niet grappig.

Neem nou die scene als Mac en Kelly met elkaar bezig zijn, met de gordijnen uiteraard open, er bewust van zijn dat de studenten voor het raam kunnen gluren, maar toch van bil gaan. Mij krijg je daar mee niet aan het lachen, aangezien het gewoon nep en overdreven is. Zo kan ik wel even doorgaan, maar laat het voor wat het is.

Tjah en de acteurs. Seth Rogen is hier lang niet op zijn best en Zac Efron doet het aardig. Broertje van James Franco, Dave Franco, vond ik op zich wel goed en zo nu en dan grappig (denk aan Robert de Niro Party). Als Dave soms aan het woord was, leek het net of ik James hoor praten !

Op een paar grapjes na, is deze Neighbors een zwakke comedy. 2 matige sterren.

avatar van LOTR-lover
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met (zeer) lage verwachtingen naar Neighbours ging kijken, met name ook omdat ik niet per sé echt een komedie liefhebber ben. Maar ik heb me eerlijk gezegd best goed vermaakt met deze film. Heb genoeg keren hardop moeten lachen, de soundtrack is prima in orde en nergens is het echt zwaar over de top.

Gewoon even je verstand op nul en lachen. Moet zeggen dat ik Seth Rogen altijd wel geslaagd vind qua humor sowieso.

7/10 (IMDB)

avatar van GuidO96
Opzich wel een leuke film, al erger ik mij nog steeds aan Zac Effron vanaf zijn High School Musical periode en dat is nog steeds niet voorbij. Seth Rogen heeft ook altijd wel mindere stukken maar die blijft nog altijd wel enigszins komisch. Dat accent van Rose Byrne is af en toe ook behoorlijk irritant maar de grappen zijn wel geslaagd

avatar van KingJ
niet alles is goed maar ik heb toch best veel gelachen, ook wel een lekkere foute soundtrack
gewoon wel een leuke film

avatar van TornadoEF5
Afschuwelijk en nauwelijks kijkbaar. Hier en daar iets grappig maar dat is het dan ook. Ik snap niet wat iedereen hier leuk aan vindt want je moet al zwaar stoned zijn om dit te kunnen kijken hoor. Jammer dat chloe moretz in het vervolg zal meedoen en haar tijd verdoet.

Er is nauwelijks een verhaal. Enkel losse elementen waar men verder op ingaat door iets eruit te nemen en helemaal uit de context te sleuren. Family Guy achtige humor dus. Bvb (komt niet voor in de film)/zeggen dat je mooie schoenen aan hebt, vervolgens zeggen waar je die schoenen koopt en dan zegt de tegenspeler dat die schoenenwinkel naast de coffeeshop ligt waar hij zijn wiet koopt. Het is gewoon heel absurde humor.

avatar van Vinokourov
Eens houdt die grappenmakerij van Seth Rogen op en dat is bij deze film dus. Het zijn telkens dezelfde soort rollen (hoewel ie hier burgerlijk is geworden) die hij speelt met ook telkens dezelfde soort humor. Samen met Rose Byrne (wat een miscast!) speelt ie een jong stel met een kind dat overlast ondervindt van hun nieuwe buren die van hun huis een studentenhuis maken. Ik vond er echt geen bal aan, behalve dan die grap met de airbags.

avatar van JoeCabot
Wat als je Project X aanschouwt vanuit de ogen van de buren? En wat als Seth Rogen - tot voor kort zelf altijd gecast als fulltime stoner - de rol van bezorgde buurman op zich neemt? Wel, dan krijg je een erg genietbaar filmpje dat eens een andere kijk werpt op partyfilms.

Een andere kijk betekent echter niet dat Neighbors bijster origineel uit de hoek komt. Ook deze film drijft grotendeels op sex, drugs en housebeats, voor de gelegenheid aangevuld met een lading moedermelk. Zonder in detail te treden: Neighbors is geen feest van de goede smaak.

Seth Rogen als jonge vader zorgt gelukkig voor een frisse toets. Sure, af en toe valt nog wel een zweem te bespeuren van de paddo-vretende lowlife van weleer, maar net dat maakt de overgang naar keurig burgermannetje verrassend geloofwoordig.

avatar van IH88
“Do you think maybe we’ve gone too far? I’m a child of divorce and I sympathize with them.”

Neighbors heeft zijn sterke momenten en de grapdichtheid ligt best wel hoog. Jammer genoeg zijn de meeste grappen erg flauw en meer dan een glimlach zo af en toe kan er dan ook niet vanaf. Dave Franco en Rose Byrne zijn nog het beste op dreef en alhoewel ze waarschijnlijk zelf ook wel weten dat het allemaal niet van een verschrikkelijk hoog niveau is, gaan ze er wel helmaal voor. Efron is redelijk goed maar het lijkt soms wel of hij in een andere film zit zo serieus pakt hij het allemaal aan. Het verhaal rond een stel met een baby die te maken krijgen met een studentencorps als nieuwe buren is op zich leuk gevonden en de meeste acteurs hebben ook zichtbaar lol in hun rol. De scènes met alle personages in het huis van het corps zijn dan ook het meest geslaagd. Regisseur Nicholas Stoller weet alleen buiten deze scènes weinig klaar te spelen en het niveau hoog te houden. Seth Rogen en Rose Byrne zijn als stel pijnlijk ongrappig en vooral Rogen is bijzonder slecht op dreef.

Hun strijd met de studenten levert sommige aardige scènes op maar de studenten die kijken naar het vrijende echtpaar, Rogen en Byrne die expres het huis van de studenten vol laten lopen met water en het gedeelte met de studenten en gips (iedereen die de film heeft gezien weet wat ik bedoel) zijn gewoon niet grappig. Het einde is dan wel weer geslaagd en laat zien wat Neigbors voor komedie had kunnen zijn. Neighbors mag dan maar half geslaagd zijn, een vermakelijke avond zal deze film je zeker bezorgen.

avatar van Kondoro0614
Neighbors

Vandaag Neighbors voor de tweede keer bekeken alleen dan niet met mijn verstand op nul en met toch nog wat aandacht. Waar ik toen achterkwam is dat Neighbors totaal niet speciaal meer is, op veel punten saai begon te worden en het eigenlijk een slechtere look-a-like van Project X (2012) wilde zijn alleen dan met doelgerichte feestjes, wat bij Project X (2012) niet aan de orde was. Ook bevat Neighbors voor mij aan de kant van Seth en Rose prima humor, heb erg kunnen lachen om het stel. Efron valt niet zo in de smaak om zijn grapjes en acteerwerk.

Het verhaal was ok. Seth en Rose leven een fijn leventje als ouders van een dochtertje. Op de dag merken ze op dat ze nieuwe buren krijgen, het blijkt op het eerste gezicht een homoseksueel koppel te wezen met ook een kindje, Seth en Rose vonden dit leuk en keken graag uit naar de nieuwe buren. Even later komt er een zo gehete U-HAUL truck aangereden. Ook dit is een groot Amerikaans bedrijf. Helaas loopt het homoseksuele stel er niet bij maar een groep tieners van de universiteit met hun bond en die komen daar wonen. Seth en Rose voelen de bui al hangen: veel feestjes. En ja hoor er zijn ook veel feestjes. Dit word toch erg komisch gebracht als Seth en Rose zichzelf ook betrekken bij dit feestje. De dag(en) erop word er weer een feestje gehouden maar dat staat Seth en rose niet aan waarop ze de politie bellen, dit was eerst een afspraak naar Efron om dit niet te doen. Ze komen hierdoor in een kat en muis spel waarop Seth en Rose winnen.

Het verhaal is dus ok en het concept vond ik matig. Het acteerwerk was nog redelijk en Rose is geen onaardige meid. Ik heb me wat dat betreft dus redelijk vermaakt met deze 'komische' film die het toch nog op veel punten beter kon leren. Hopelijk laat Neighbors 2: Sorority Rising (2016) het zien en word die beter, trailer vond ik prima dus laat maar komen!

avatar van Timothyvdmeer
Erg flauw en de grappen die er in voor kwamen waren slecht.

avatar van BloodBrothers
Heb hier gewoon totaal niet van kunnen genieten. Altijd gedacht dat het een goede film was, maar het verhaal snap ik niet, de grappen zijn simpelweg slecht en de acteurs vind ik niet te pruimen. Kan er ook geen review over schrijven, want heb de film na 30 minuten gewoon afgezet.

Film op zich is niet zo memorabel, maar Rogen is wel leuk om te zien spelen. Ook Byrne en het samenspel tussen hen was nog leuk. Voor de rest redelijk middelmatige comedy met af en toe een opleving.

avatar van Superkuuk
Kon Hier echt niet om lachen...pijnlijk slecht

Kostelijk vermaakt met deze, stiekem toch niet zo sterke, film. Het verhaal is natuurlijk behoorlijk ridicuul en moet je op geen enkel vlak serieus nemen. Dat betekent echter niet direct dat een film gelijk de plank heeft misgeslagen. Neighbors is een film met een hoge grapdichtheid die naar mijn mening vaak ook goed geslaagd en origineel zijn. Rogen, Byrne, Efron en Franco spelen allen geweldig en hebben voor mij een hoge like-factor. Minpuntje was dat koppeltje dat een niet bestaand gat probeerde op te vullen met hun irritante gedrag. Soundtrack was verder ook prima te pruimen. Ik denk dat je met een niet al te serieuze mindset zeker van deze film en zijn puberale humor kan genieten

avatar van Ajax&Litmanen1
Opnieuw gekeken, maar het niveau van de film schommelt toch wel tussen vermakelijk en bagger. Hoop hit or miss grappen. Ook Seth Rogen is vaker irritant dan geestig, maar dat is niks nieuws. Wat ik verder wel jammer vind is dat de film niet echt los durft te gaan met grappen en situaties over het randje, iets wat een partyfilm als Project X wel deed en daardoor ook briljant was. Neighbours is wel genietbaar, maar bepaald niet goed.

2,5* (was 3*)

avatar van love_xxx
Af en toe grappig, maar ook niet meer dan dat. 1 keer was voldoende.

avatar van Lof78
love_xxx schreef:
Af en toe grappig, maar ook niet meer dan dat. 1 keer was voldoende.

Sluit ik me helemaal bij aan!

De reacties die je hier ziet die snap ik niet echt ik heb die film heel anders beleefd. Heb me de hele film lang kapot gelachen. Sterker nog ik kan me zo snel niet een comedy herinneren die ik beter vond als bad neighbours.maarja iedereen voor zich natuurlijk maar ik zou hem aanraden.

avatar van mnrk
I'll call my mother she'll know what to do.....Do not call your mother! Jesus, you Jews and your fucking mothers!

Dit was gewoon een vermakelijke komedie van Nicholas Stoller...

Het verhaal is niet zo bijzonder, maar er zit genoeg vaart in waardoor het leuk blijft om naar te kijken, ook zijn de grappen soms gewoon zo flauw dat ze ook echt leuk zijn...

Seth Rogen is op zijn plek in deze film en wordt goed bijgestaan door Rose Byrne en Zac Efron acteert ook gewoon prima...

avatar van St. Nicolas
Dit soort Amerikaanse comedies waardeer ik wel. Het sentimentele gedoe is weggelaten en dat is maar goed ook. Dat verpest het voor mij altijd nogal. Tot en met het einde heb ik kunnen lachen.

Seth en Rose doen het goed samen. Leuke chemie hebben die twee. In het begin dacht ik dat ze best irritant zouden gaan zijn, maar dat was helemaal niet zo en heb hard kunnen lachen. Leuk om Hannibal nog langs te zien komen. Zac Efron vond ik dan weer wat minder leuk en passend (Dan vond ik hem in de tweede film toch een stuk grappiger. Sowieso vond ik de tweede film nog net wat debieler en nog net wat grappiger..

Al met al... Goed vermaak, lekker wegkijk-filmpje met weinig sentiment. Prima!

avatar van ILDIB
Er zitten echt een paar top scènes in maar helaas ook een hoop slappe hap. Te doen maar dan ook net. .

Niet te doen dit. Op alle fronten beroerd. Doe je zelf een plezier en ga buiten in de regen staan. Ik garandeer je een betere tijd dan op de bank kijkend naar dit debacle..

avatar van XavierAndriesse
waar sloeg deze film überhaupt op maar toch best wel geinig

J.Verschoor
Nul sterren. Afgrijselijk, schandalig slechte film, waarin er alleen maar grappen gemaakt kunnen worden over stijve en slappe piemels, kutjes en tieten. Mar ja, er zullen waarschijnlijk heel veel domme mensen zijn die dit leuk vinden.

J.Verschoor schreef:

Alle mensen die een andere mening hebben dan jij, zijn domme mensen? Ik vind dat, ironisch genoeg, een domme gedachtegang.

J.Verschoor
Malse filmpies schreef:

De domme conclusie die je trekt is voor jouw domme rekening.

avatar van TornadoEF5
Seth Rogen is wel oké (zoals altijd). Natuurlijk moet je voor de humor zijn, en die doet het niet altijd voor mij. Maar over het algemeen valt het wel mee. Al is het soms toch te overdreven (en dan niet aan de droge kant, maar gewoon overdreven). Misschien iets te veel pipi / kaka humor, of in deze film kolven) Ik vind het verhaal van hoe de buren er terechtkomen, en hoe enkel het koppel zich irriteert aan de buren, en de politie en buurtbewoners er verder niets aan doen misschien wel het zwakste punt van de film. Maar het is mij ook lang niet duidelijk wat de buren er komen doen, en wie ze zijn (ziet er uit als een stel homo's). Het had slechter gekund. Ik zie dat ik al eens een recensie had geschreven over deze film, maar ik denk niet dat ik die film toen een eerlijke kans had gegeven, en ik meende me te herinneren dat ik half lag te slapen de vorige keer dat ik deze film zag, terwijl ik nu maar vage flitsen terug herkende (zoals het de Niro referentie feestje). Sowieso had ik hem de vorige keer stoned gezien en midden in de nacht, en uit ervaring weet ik dan dat ik liever kijk naar films dat ik al eens gezien heb.