Air Bud: Golden Receiver (1998)

Alternatieve titel: Air Bud 2

Verenigde Staten / Canada
Familie / Komedie

geregisseerd door Richard Martin (I)
met Kevin Zegers, Cynthia Stevenson en Gregory Harrison

Terwijl ze aan het bekomen zijn van hun eerste spannende avontuur, ontdekt Josh dat zijn hond Buddy niet alleen een kei is in basketbal, maar ook nog een aardig potje American football kan spelen. Binnen de kortste keren is Buddy alweer de sensatie van de buurt.

FisherKing
Je gelooft je ogen niet, als je dit aanschouwt. Een hond aangekleed met dat vreselijke American Football-pak. 1* (wel onbewust grappige situaties)

avatar van Naomi Watts
Kan hij nu na basketbal ook al American football spelen, wat een multi talent die Buddy.

Deel 1 was leuk... dit is verschrikkelijk.
Deel 1 had misschien een enigszins cliche verhaal, maar dat werd nog goed uitgewerkt. Hier wordt er voortgeborduurd op NOG MEER cliches en is het niet leuk meer. Josh heeft ruzie met nieuwe vriend van moeder, maar op het eind komt het toch goed en gaan ze van elkaar houden Waarom ik dit nog als spoiler neerzet, weet ik niet, want het is sowieso al wel voorspelbaar.
1,5* Ik hoop dat Disney eindelijk is gekapt met die verschrikkelijke vervolgen.

us_raider
Minder dan deel 1 maar nog wel vermakelijk. 2.5*

avatar van seanpuffy
een goede film om eens lekker te ontspannen

Nog steeds vinden we dit een leuke film om op een zondagmiddag als gezin te kijken. Het is altijd leuk om te zien hoe Buddy met diverse "probleempjes" afhandeld.
Ik vind deze beter als deel 1 eerlijk gezegd. 4,5 ster.

passiebloem schreef:
Ik vind deze beter als deel 1 eerlijk gezegd. 4,5 ster.

4 1/5 ster voor dit stuk pulp??

Komop...

LOTR is dus maximaal 1/5 ster beter... ehhh.
Ach ja, t'is natuurlijk ook maar net wat je aan films ooit gezien hebt maar als je enigszins 'bekeken' bent weet je gewoon dat dit zelfs voor de liefhebber van cheesy kinderfilms niet meer dat 2 sterren mag zijn.
Ik ben gek op films met dieren zoals Beethoven en Spot maar dat is toch van een geheel ander kaliber dan deze hoop dampende paarde****.

ikk
us_raider schreef:
Minder dan deel 1 maar nog wel vermakelijk. 2.5*

Vind ik ook. Een leuk vervolg, maar de 1ste was beter. Een 2.5 ster!

avatar van jumpstylemovie
Erg slecht. Deel 1 is veel leuker.
1.0*** leek me best leuk maar tegenvaller.

Moest gewoon lachen. Echt ontzettend voorspelbaar.

avatar van menie
Deze Film is kei leuk wij hebben alle Delen op DVD
Deze moest je echt kijken deze Film is echt een TOPPER maar sommigen stukken zijn wel zielig zal ik zeggen
Maar ze hebben ook alweer een nieuwe Film van hun de Airbuddies en dat zijn allemaal kleine Hondje's Maar airbud en die mama is er ook nog...Dus Koop of download al die Film ze zijn kei leuk

avatar van Rocco1984
Als ik kinderen zou hebben zouden ze hier niet eens naar mogen kijken, dat is namelijk slecht voor hun ontwikkeling.

Barcel
Waardeloze film. Weer met die jongen en allemaal weer onzin.

avatar van Die Hard,Willis
Superslecht! De acteerprestaties zijn slecht en het verhaal is hetzelfde als in deel 1 overgedaan met een andere sport.

P.S. Die hond heeft wel een zwaar leven zeg!

Vandernagel
De film is een familiefilm zoals zovelen. Voorspelbaar, matig geacteerd, vol clichés, dun ongeloofwaardig verhaal, simpele humor, ... Niets bijzonders eigenlijk.

Als ik de score zie die sommige gebruikers aan sommige films geven, of überhaupt hun soort films, dan kan ik begrijpen waarom ze deze 1/2 of 1 ster geven.

Maar misschien is deze film meer geschikt voor mensen die nog een beetje kind in zich hebben. En blijkbaar val ik daaronder.

2,0 sterren

avatar van tommykonijn
Slechter dan het eerste Deel, Ik had er eelijk gezegd ook veel meer van verwacht, Niet geweldig geacteerd, Verhaal is minder kortom : Deze raad ik absoluut niet aan.

Adrenal
raymondg schreef:

4 1/5 ster voor dit stuk pulp??

Komop...

LOTR is dus maximaal 1/5 ster beter... ehhh.

Pulp is wel iets heel anders hoor.
Air Bud is (nog) geen gangster hoor

Ik vind Beethoven of Spot toch ook niet zo veel beter hoor en hoe kan je nu 1/5 beter zijn dan 4.5/5

En wat heeft LOTR hier nu mee te maken?

binnenkort zien we hem nog line-dancen ofzo....

Het gaat ook altijd het zelfde in dit soort films eerst gaat het heel slecht en dan opeens gebeurt er iets waardoor het weer goed loopt en dan winnen ze opeens.

Dat wat deel 1 voor mij goed deed, vond ik toen ik dit op mijn 8e VERSCHRIKKELIJK voor woorden.

Ik heb deze film niet eens afgekeken, ik vond het zo niet leuk om naar te kijken. Misschien dat ik het ooit weer ga kijken, om er serieus naar te kijken.

Maar dat het me niet als klein kind kon boeien, bewijst al dat dit heeft geflopt om dit een goeie kinderfilm te maken.

1 was een super film maar ik vind deze ook nog steeds leuk, ondanks dat deze films heel voorspelbaar zijn blijven ze gewoon leuk!

Hmm, toch weer iets slechter dan ik had verwacht, de doelgroep voor wie deze film sterk is bedoeld zal hem beduidend hoger geven dan op moviemeter.

Deze film is wat minder dan deel 1, maar verschrikkelijk is het nog niet.

Ik vind deze film nog geen onvoldoende is, maar ook geen voldoende, dan maar de voordeel van de twijfel,

3'

avatar van movie acteurs
Een typische film waar je alles ziet aankomen. Ook vreselijk cliché waar ik mij vooral aan ergerde. Met zo'n typische scene waar ze bij precies de allerlaatste seconde nog scoren . Yeah right, en dan opeens juichen voor de zogenaamde held. 0,5.

avatar van Phantasm
Deze is ietsje minder dan het 1-ste deel, maar genietbaar, leuk voor een keer.