Air Bud (1997)

Familie / Komedie

geregisseerd door Charles Martin Smith
met Michael Jeter, Kevin Zegers en Wendy Makkena

Het leven is niet altijd gemakkelijk voor een jongen van twaalf die net zijn vader verloren heeft. Josh deelde alles met hem: zijn spelletjes, zijn vrije tijd en zijn passie voor het basketbal. Wanneer Josh op een dag aan het trainen is op een verlaten veld, ontdekt hij een uitgemergelde hond. Hij neemt het dier mee en helpt hem er weer bovenop. Tot zijn grote verbazing merkt Josh dat zijn nieuwe vriend, Buddy gedoopt, basket kan spelen. Zij beginnen samen te trainen.

jellecomicgek72
Mmmm, niet gezien maar ik hou totaal niet van Air Bud. Kijk maar eens bij Aird Bud World Pup. Sorry, maar honden films doen mij gewoon niet zoveel.

Deze film is inderdaad typisch voor kinderen, maar vind deze best wel een leuke om naar te kijken

De vriendschap tussen mens en hond is zeer duidelijk aanwezig, en het einde van de film is best wel ontroerend

En dat deze film in de flop-100 staat is ronduit belachelijk

het is een kinderfilm hoor mensen...

avatar van BlueJudaskiss
Binnenkort eindelijk uit de flop 100.

avatar van niethie
Aardig kinderfilmpje die opzich prima wegkeek, het plot is natuurlijk erg- ongeloofwaardig en bij tijden is het allemaal vreselijk voorspelbaar en bovenal speelt de film natuurlijk heel goedkoop in op de gevoelens van de kijkers maar daar heb ik me niet zo heel erg aan gestoord verder. Toch was het allemaal net niet goed genoeg, ik ergerde me vooral aan het acteerwerk en de overdreven zoetsappigheid. Dit wil echter niet zeggen dat de film in de flop 100 dient te staan want er zijn zoveel slechtere films.

2,5 sterren

thymenmen
Vond hem als kind geweldig dus beordeel ik hem hoe ik hem in mijn kindertijd vond

Deze film mag dan wel niet zo gemaakt zijn op de volwassen kijker, maar deze film heeft wel een verhaal...

Eentje waar ik als 5 jarige kind niks van begreep, maar het verhaal zag wel dat de hond (buddy) en z'n beste vriend wel een mooie relatie maakt. En de conciërge maakte wel hartstikke veel indruk op me, hij was volgens mij ook wel de beste acteur uit de hele film vindt ik.

Deze film is voor kinderen van 5-10 jaar, en daar is deze film best goed voor. En dat deze film 2 sterren heeft snap ik niet. Want ik kon weinig ergenissen vinden in deze film. Maar het is ook lang geleden dat ik deze film ook heb gezien. (wel een klein stukje bij de TROS een tijdje geleden, maar... dat terzijde)

avatar van maxo922
Volgens mij terrecht in de flop 100, hoor.
Het filmpje zelf bied volgens mij geen enkele vorm van vermaak aan. Alleen wat zoetsappige, typisch Amerikaanse 'Kinder-Drama', dat de Amerikanen Komedie noemen. Ik weet dan wel dat het voor het meerendeel voor kinderen bedoelt is, maar het is gewoon niet leuk. De scenes worden te langdradig en het verhaal verloopt ook zonder pit.

Erg vermoeiende film...0,5

Ik ben het totaal niet eens met de flop top 100.
deze film was ik vroeger echt verliefd op, ik vond het verhaal zo mooi van josh met zijn buddy, ik heb hem tovallig laatst nog zitten kijken en ik vond hem nog steeds leuk, het is een goede kinder film.

avatar van Frenetic
Ben er mee eens. Het is zeker geen slechte film, vooral niet voor kinderen.

avatar van Jessel
LordOfTheRings2 schreef:

En dat deze film in de flop-100 staat is ronduit belachelijk

het is een kinderfilm hoor mensen...

Dat ben ik helemaal met je eens, ik kan me herinneren dat ik hem als kind heb gezien, en ik vond hem geweldig!

avatar van _manga_
flop?? het is best een leuke film!

Vind niet dat deze in de flop 100 hoort, het is een kinderfilm enzo moet je er ook na kijken. Ik had deze als kind op vhs en toen vond ik het best een leuke film. Het helpt ook dat ik een hondenliefhebber ben.

Nu vind ik hier niks meer aan maar dat wil niet zeggen dat het een slechte film is. WANT hij is voor KINDEREN.

avatar van kobe bryant fan
redelijke film maar onterecht in flop 100 , nu over de film een beetje overdreven met de hond (maar het is een kinderfilm wat verwacht je)

verhaal 2/5
acteerwerk 1/5
komedie
2/5
realiteit 1/5

1.5

Hmm, toch wel lichtelijk verbaasd dat ik deze in de flop zag.

Ik vind dit meer mensen toch met te sterke criteria beantwoorden, kinderen zijn immers minder kritisch.

Ik heb het idee dat ook deze film mensen geen **** interesseert, hem gewoon een laag cijfer geven.

Al met al, vind ik dit onterecht, ik ga vooral vroeger in de tijd, dan als ik nog kritischer zou gaan bekijken.

3,5'

avatar van clockwork72
Dat deze in de flop 100 staat.

sweinsteiger
BlueJudaskiss schreef:
Binnenkort eindelijk uit de flop 100.

jammer hé

acteerwerk 0
komedie 0.5
realiteit -5

avatar van ManMetPet
Ik vindt het een beetje weer hetzelfde verhaal een jongen en een hond en ze zijn dikke vriendjes.

En de realiteit is zeker een -5 waard
Die clown die die hond wil, wat een loser.

avatar van DonPeliculón
Vooral als familiefilm best aardig. Het verhaal is wellicht wat voorspelbaar en rijk aan clichés, maar wel leuk bedacht. Acteerwerk wordt nergens heel goed maar zeker niet heel slecht, op de twee boeven na.

avatar van theonering
Mooie film, ik heb er vroeger erg van genoten en hij is ook best ontroerend.
Acteerwerk is niet al te best maar toch een leuke familiefilm.

avatar van Rizz
Wouw, dit heeft een lage score, vond dit als kind een geweldige film.

Geweldige film vind/vond ik dit kon deze wel elke keer weer opnieuw kijken toen in klein was echte aanrader om met de kids te gaan kijken

avatar van Brix
Onzinnig verhaal, maar niet zonder leuke momenten.
Goed getrainde hond(en)
Aardig voor de jeugd en hondenliefhebbers (lijkt mij)

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Elke generatie heeft zo zijn familiefilms zeker? Deze film zal vast een jong publiek aanspreken, net zoals ik op jonge leeftijd van dergelijke zoete films genoot die op tv kwamen en zoals de vele Amerikaanse westerns een generatie voor mij jongeren kon boeien. Maar ik heb niets met dit soort films. Air Bud is niet echt speciaal en kabbelt maar wat verder. Voor kinderen is het misschien nog leuk als er al een hond op het scherm komt, maar ik wil wel meer verhaal dan dat. Niet mijn ding zullen we maar zeggen.

avatar van 606
1,5 alleen voor de hond rest is pure onzin.

avatar van Phantasm
Erg leuke film die lekker wegkijkt, heb deze al eens eerder gezien, geloof ik, de film blift vermakelijk.

Dick2008
Inmiddels toch alweer wat oudere film, maar bijna niet bij te houden, films waarin honden een hoofdrol spelen. Ik ben er niet zo'n liefhebber van. Maar zowel het verhaal als ook de film zitten toch vrij aardig in elkaar.
Typisch familiefilm die wel rommelig in elkaar zit, maar dat komt natuurlijk ook wel omdat ze de opnamen van de hond(en) moeten zien in te lassen in het verhaal. Het begin is vrij apart, het einde is toch leuk gedaan. Tussendoor is het wisselend, dat basketwedstrijd-gedoe vind ik dan weer wat minder maar er zitten toch ook wel grappige gedeelten tussen. De achtervolging van de vorige eigenaar met die auto bijvoorbeeld .... ik vind dat beter hij beter in elkaar zit dan die film met Beethoven. 3.0

Waarom zoo fucking laag cijfer:
( dit was de film voor mij toen ik klein was heb hem zonder overdrijven wel 20 tot 25x gezien voor mij is deze film oscars waard en 5 sterren vooral voor de kleinere kijkers

Dra. Pouke
Vreselijk filmpje dit!

avatar van Gang_Star
Redelijke familiefilm met een hond die verwaarloost word door een clown, en daardoor terecht komt bij een jongen. Jongen en hond krijgen een band, en de hond blijkt te kunnen basketballen. Ja dus een flinterdun verhaal en zoals verwacht geen noemenswaardig acteerwerk, maar bij dit soort films is dat niet eens zo erg aangezien het voor kinderen gewoon vermakelijk is. Redelijk, maar niet voor herziening vatbaar.

acja88
Vroeger wel 10 x gezien. Daar kan ik me nu over verbazen. Toch 3 sterren voor het sentiment.

avatar van jippie2010
Ach, voor een familiefilm is het gewoon redelijk gedaan.
Geen hoogvlieger, maar prima geschikt voor de familie op een regenachtige zondagmiddag.
*2,0