After Earth (2013)

2,41

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Jaden Smith, Will Smith en Sophie Okonedo

Duizend jaar nadat catastrofale gebeurtenissen de mens gedwongen hebben om de Aarde te verlaten is Nova Prime de nieuwe thuishaven van de mensheid geworden. De legendarische generaal Cypher Raige keert terug naar huis na een lang dienst. Hij is vervreemd geraakt van zijn gezin, maar is klaar om zijn vaderrol voor zijn dertienjarige zoon Kitai op zich te nemen. Wanneer een asteroidestorm het vaartuig van Cypher en Kitai beschadigt, maken ze een noodlanding op de voor hen onbekende en gevaarlijke Aarde.

326 BERICHTEN43 MENINGEN

avatar van RuudC
geplaatst op 23 juli 2014, 17:16 uur, permalink
hehe, thanks, maar vergissen is menselijk. Ik schaam me er niet voor dat ik in het enthousiasme van het schrijven fouten maak.

avatar van Daniël44
geplaatst op 26 juli 2014, 21:01 uur, permalink
Geen slechte film en ook niet slecht geacteerd. Maar het was nou niet echt bijzonder. Af en toe saai en voorspelbaar. Het vond wel plaats in een mooie omgeving. Een redelijke Science-Fiction film.

avatar van Elineloves
geplaatst op 13 augustus 2014, 10:03 uur, permalink
Gaap.

Mijn hemel, zelfs op de poster trekt dat kind een geslagen honden gezicht, alsof 100 minuten kijken naar zo'n gezichtsuitdrukking niet erg genoeg was.

Niet wat ik verwacht had. Zie papa Will wel graag spelen, dus had niet verwacht dat het zo'n snoozefest zou worden, maar helaas dus wel. Het verhaal had potentie, maar de uitwerking.. een kwartier voor de aftiteling vielen mijn ogen dicht en had ik -achteraf teruggekeken- niks gemist wat de film nog had kunnen redden.

Het geforceerde vader zoon verhaal sprak me niet aan en in tegenstelling tot The Karate Kid werkte Jaden me op mijn zenuwen. Het gebrek aan emotie maakt hem ongeloofwaardig en hij was niet geschikt voor een rol als deze. De spanning ontbreekt ook volledig, waardoor de kijker nog verder weg komt te staan en volledig de binding met de personages verliest.

geplaatst op 1 september 2014, 21:24 uur, permalink
Kijk eens naar die filmpjes van YMS after earth op Youtube. want iedereen die zegt dat het een goede film is die is complete schijt aan het praten.

avatar van mcdaktari

geplaatst op 8 december 2014, 20:34 uur, permalink
Ik zie nu pas dat After Earth, een film is van M. Night Shyamalan. 😛

avatar van Tanita
geplaatst op 22 maart 2015, 1:13 uur, permalink
Captain Pervert schreef:
Eindelijk een misser van Will Smith. [...]
Hoort M. Night Shyamalan niet altijd een twist te verwerken in het einde van zijn films, of is hij daar van afgestapt? 🙂
Volgens mij was de twist de film zelf. 😉

Best wel slecht geacteerd SF-C-filmpje met lachwekkende monsters en een ernstig infantiel script. 1,5* want het kan nog drie keer erger en het is wel een 'vermakelijke' zit.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 6 juni 2015, 22:03 uur, permalink
Erg matig. Toch vreemd dat M. Night Shymalan na zijn topper The Sixth Sense, en daarop volgend de redelijke films Unbreakable en Signs, zo ontzettend is afgegleden.
Leuk op zich dat vader en zoon samenwerken, maar dan is het wel erg jammer dat Jaden Smith niet in de schaduw van zijn vader kan staan. Hij acteert gewoonweg zwak.
Het verhaal is zwak, het acteerwerk is zwak, en de film mist spanning. Visueel ziet het er wel goed uit, maar meer dan dat bied deze zwakke film helaas niet.

geplaatst op 10 augustus 2015, 18:46 uur, permalink
Heel simpel, een van de slechtste regisseurs die ik ken, samen met Roland Emmerich en Michael Bay. The Sixth Sense is belachelijk overrated.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 10 augustus 2015, 21:41 uur, permalink
TornadoEF5 schreef:

Ik kan aardig met je meevoelen.

geplaatst op 10 augustus 2015, 23:32 uur, permalink
Left4Dead schreef:

Ik kan aardig met je meevoelen.

The Sixth Sense geef ik maar 1.5 en zelfs dat is overrated. Ik had het plot door na zes minuten. Zes minuten... Men toont iets, en dan gaat men er van uit dat de kijker vergeten is wat er gebeurd is? Ik vraag me af wat andere mensen doen tijdens die film? 90 procent kijkt/denkt echt niet na bij die film hé? Men zegt dan: achteraf had ik het wel door moeten hebben. Ja, lijkt mij duidelijk ja. Ik ben meestal niet de eerste die iets doorheeft in een film, maar dat is wel duidelijk. Echt belachelijke goedkope truc, en voor de rest een tweederangsfilm die leunt op elementen van andere films zoals bij andere geestenfilms.

Hij haalt het niveau niet meer van voorheen, omdat hij nooit dat niveau heeft gehaald. Hij pretendeert dat wel, en de rest van de mensen gaat er blijkbaar zomaar in mee. Is misschien de enige film in de top 250 waar ik een ontzettende haat tegen heb.

avatar van Gijs2
geplaatst op 10 augustus 2015, 23:44 uur, permalink
1,5 is gewoon te laag voor sixth sense. Alleen het acteerwerk van die jongen is al de moeite waard om de film te bekijken. Zelfs al ken je het einde, dan nog is het een sterke film. Maar dit is off topic, met deze film.

geplaatst op 21 augustus 2015, 21:19 uur, permalink
Goeie film, eigenlijk een 3,2

geplaatst op 18 oktober 2015, 23:21 uur, permalink
Gijs2 schreef:

Daarom de 1.5 hé.

Deze film trouwens nog een pak slechter. Jaden Smith kan al helemaal niet acteren.

avatar van comely

geplaatst op 19 oktober 2015, 6:17 uur, permalink
Gijs2 schreef:

Juist door zijn acteerwerk wil ik de film niet opnieuw bekijken.

avatar van K. V.
geplaatst op 5 november 2015, 21:20 uur, permalink
Al niet zo'n beste reacties over deze film gehoord, maar me er toch eens aan gewaagd, omdat hij toch op tv kwam.
Tja, 'k vond het toch ook geen zo'n geweldige film. 'k geraakte niet echt in het verhaal en wist me maar matig te boeien. Ook van het acteerwerk had 'k wel wat meer verwacht.
'k was wel verrast dat deze film van M. Night Shyamalan kwam.
Goh ja, gelukkig had 'k maar matige verwachtingen, maar een must-see is het zeker niet geworden.

geplaatst op 25 december 2015, 14:23 uur, permalink
de beelden van hoe alles uitzag de omgeving zijn prachtig maar altijd die flashback in begin kon het wel ma na tijdje begint dat hekel te worden trek dat allemaal af en je had film die half uur korter was ...

geplaatst op 26 december 2015, 11:01 uur, permalink
Ik heb deze film tussen mijn Blu-ray verzameling , gisteren hebben we deze nogmaals bekeken . Ik vind het echt een goede film , heel mooi gemaakt . De film wordt hier behoorlijk afgekraakt , lijkt erop dat de meeste een spetterende actie film verwacht hadden terwijl dit een sf / avontuur / survival film is en daarom teleurgesteld zijn als een stelletje kleuters .
"Eindelijk een misser van Will Smith. [...]" ??? Dit is wel de ultieme vorm van zielige jaloezie ! Hallozeg en dat op een film forum.
Ja Will Smith is hier een bittere militair en is geen grapjesmakende superheld zoals jullie waarschijnlijk verwacht hadden en daarom maar direct uitkotsen deze film ? Of is het gewoon schaapjes gedrag met nalullen van i m d b en rot ten to ma tos ? ja leuk laten we deze film afkraken!! Jaaa !! want Will Smith heeft toch al genoeg successen behaald . wat een zielige vertoning van de zgn film liefhebbers wat een stakkers wat een huppelkutjes... hij klonk zo saai he in deze film ...ja..en hij lag daar alleen maar te liggen ...jaaa niks aan ...halooo? hij had zijn benen toch gebroken ...? Hij is toch geen Wolverine uit X man ? Zoveel belachelijke redenen gelezen om deze film af te kraken is gewoon krankzinnig . Dus niet huilen , het is geen actiefilm met een vliegende grapjes makende Will Smith in de hoofdrol.
Goede sf / avontuur / survival film vond ik en mijn zoon het , mijn vrouw vond het niks aan maar die wou waarschijnlijk ook een vliegende grappige Will Smith zien . ja huppelkutjes gedrag ...

avatar van Gijs2
geplaatst op 29 december 2015, 20:26 uur, permalink
Uitkotsen nee. Want dat smith kan acteren bewijst ie in the persuit of happyness. Maar de dialogen en het script zijn volgens mij geschreven door een kind van 5, camerawerk en muziek slecht en het acteerwerk is om te huilen.

avatar van ILDIB
geplaatst op 4 januari 2016, 0:14 uur, permalink
veel mensen vallen over junior maar ik vond vooral senior storend in zijn rol.
Je hebt onverschrokken en gewoon doods. Hij was t laatste. Junior is een grote paniekvogel en ook niet heel goed te pruimen. Blijft de film zelf over, verhaal is best aardig, beelden zijn mooi alleen wordt aarde wel erg overdreven weer met grootsheid van beesten. Het gehele gedoe met die vogel is natuurlijk te zot voor woorden. Van begin tot eind.
Een drietje krijgt ie toch zeker van me.

avatar van Mochizuki Rokuro
geplaatst op 4 januari 2016, 20:30 uur, permalink
Een van de meest onbegrepen regisseurs, zoals Verhoeven (klopt dat?) geloof ik ooit tegen mij zei. Deze film zou dan zo maar de meest onbegrepen en onontdekte contemplatieve film ooit kunnen zijn. Ik denk dat Shyamalan The Tree of Life voorafgaand had gezien en ineens de wens had om ook zoiets te maken - maar dan anders. De film heeft eigenlijk best aardige uitgangspunten, maar is op allerlei vlakken volkomen mislukt, mede door het futloze acteren van Smith sr. en het non-acteren van Smith jr. Toch zie ik sinds The Happening weer een opgaande lijn bij Shyamalan. The Visit dan ook zeker weer proberen.

avatar van Verhoeven
geplaatst op 5 januari 2016, 15:13 uur, permalink
Jep, klopt.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 6 januari 2016, 20:03 uur, permalink
JeanReno schreef:

Heel goed voor jezelf verwoord. Maar wees reëel, als zoveel dezelfde "slechte" mening dragen en slechts een enkeling als jou zo hoog door deze film gaat springen moet je toch wel eens gaan nadenken. Maar je mag diezelfde menigte natuurlijk ook bejegenen net zoals jij fam. Smith bejegend vind. M.a.w., je graaft je eigen valkuil hiermee.

avatar van renzoroy

geplaatst op 30 januari 2016, 0:32 uur, permalink
JeanReno moet dit maar eens zien... 😛

Honest Trailers - After Earth - YouTube

avatar van Rico120
geplaatst op 28 februari 2016, 12:47 uur, permalink
slechtste film die ik ooit heb gezien voor de regisseur het verhaal kon beter de uitwerking kon beter en voor de acteurs Will en Jade Smith jullie beide kunnen beter dan dit wat een *** film was dit zeg geen wonder dan deze film razzie,s heeft gescoord

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst op 19 augustus 2016, 20:06 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Eén van de films waar Will Smith zelf spijt van had. Vooral omdat hij z'n zoon erin betrok. Het zegt al genoeg dat de naam van regisseur M. Night Shyamalan niet gebruikt werd in de marketing, vanwege zijn reputatie. Het is een vrij saaie avonturenfilm geworden. De mooie natuur van de aarde en enkele kleine dreigingen maken het nog wat aangenaam. De film is dan ook eerder saai dan slecht. Will Smith is half in een coma. Ofwel heeft hij er geen zin in, of wil hij zich wegcijferen voor z'n zoon. Of de regisseur is gewoon niet goed om alles uit de acteur te halen.

En dat gedoe met die vogel gaf nog een zure nasmaak. Dat maken de voorspelbare walvissen op het einde niet goed...

avatar van W.V.
geplaatst op 4 september 2016, 21:06 uur, permalink
Zag de aankondiging afgelopen week dat de film op tv vertoond zou worden, deze regisseur, acteur
( senior ) en het verhaal over een vader zoon relatie, ik was benieuwd en verwachtte wat. Kwam dus bedrogen uit, namen zeggen dus niets en het zegt niets als je vader.....
Afijn heb dus ruim anderhalf uur naar een standaard s/f film zitten kijken, ook nog niet zo'n probleem, maar na verloop van tijd moest ik toch heel erg denken dat de makers van deze film heel veel hadden gekeken, wat de dieren betreft, naar A sound of thunder, ook zo'n mislukte film.
Als je een film met toekomstige planten en dierenwereld wilt maken, zorg dan dat alle effecten perfect zijn, kijk 20 jaar geleden mocht er nog wel een foutje in zitten in de special effects, maar die waren hier legio. Als dan ook nog de acteerprestaties van Senior tegenvallen en junior hoopt dat de naam hem wel helpt, kan ik maar 1 conclusie trekken, een 1 voor de moeite.