After Earth (2013)

2,41

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Jaden Smith, Will Smith en Sophie Okonedo

Duizend jaar nadat catastrofale gebeurtenissen de mens gedwongen hebben om de Aarde te verlaten is Nova Prime de nieuwe thuishaven van de mensheid geworden. De legendarische generaal Cypher Raige keert terug naar huis na een lang dienst. Hij is vervreemd geraakt van zijn gezin, maar is klaar om zijn vaderrol voor zijn dertienjarige zoon Kitai op zich te nemen. Wanneer een asteroidestorm het vaartuig van Cypher en Kitai beschadigt, maken ze een noodlanding op de voor hen onbekende en gevaarlijke Aarde.

340 BERICHTEN 46 MENINGEN
avatar van ForrestHanks
Ik vind het een leuke film. Niet meer maar zeker ook niet minder.
Het paniekerige gedrag van het zoontje werkte bij mij inderdaad ook op mijn zenuwen. ... zijn slechte keuzes en zijn opstandige gedrag is ontzettend irritant maar is eigenlijk wel realistisch. Het maakt hem menselijk en een kind (...en laten we wel wezen... mijn kinderen werken ook regelmatig op mijn zenuwen )
Mooie natuur.
...die hele slechte beoordelingen daar kan ik me niet in vinden.

Ik heb ooit slechtere films gezien.
Maar nog niet dikwijls.
Wat een onnozele bullshit.

avatar van D-REX
De film nog eens herbekeken, ja Jaden Smith véél te licht voor de hoofdrol en die uitdrukkingen op z'n gezicht zekers geleerd van Jackie Chan in The Karate Kid. 2.5 op 5 goed betaald vind ik.

avatar van doncorleone

Marketing dingetje, of is het zoontje van heel toevallig een super talent? Omdat het laatste niet zo lijkt te zijn staat deze film me erg tegen.

avatar van FunkStarr
Die Jayden kan dus totaal niet acteren, maar is bekend want hij is "het zoontje van" bekende acteur Will, die in mijn ogen ook ongelofelijk overgewaardeerd wordt als acteur. Film zelf is de grootst mogelijke onzin bij elkaar gestopt in een belachelijk slecht filmpje.

avatar van des1

Ondraaglijk de aanblik van dat huilebalk gezichtje van zoonlief Smith. Snel doorgezapt.

avatar van Mercurio
Prima sf-avonturen film, geen hoogvlieger. Veel overdreven negatieve kritieken.

avatar van Zeriel
Ok Zoon Smith kan niet acteren, maar ik vond papa Smith nog erger eerlijk gezegd, het hele concept van het op afstand (lastig) te besturen zoontje.....
Tenenkrommend slecht.
Alleen Punten voor de natuur.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film is toch wel een stuk minder dramatisch dan hier wordt geschetst vind ik. Zoontje Smith speelt inderdaad niet de sterren van de hemel, maar ook helemaal niet beroerd. Papa Smith speelt wel behoorlijk onder zijn niveau, maar had ook weinig bewegingsruimte in deze rol (haha).

De film is sfeermatig en audiovisueel erg mooi. Het opstandige, en dikwijls domme, gedrag van de zoon is af toe behoorlijk irritant. Waar de film vooral veel punten laat liggen is door de aarde neer te zetten als meedogenloos voor mensen, terwijl dat best meevalt. Het wordt er 's nachts koud en er vliegt een vogel (die eigenlijk weer een chille vogel is). Ik had hier gehoopt op meer creativiteit.

Het einde is ook redelijk inspiratieloos, zonde.