After Earth (2013)

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door M. Night Shyamalan
met Jaden Smith, Will Smith en Sophie Okonedo

Duizend jaar nadat catastrofale gebeurtenissen de mens gedwongen hebben om de Aarde te verlaten is Nova Prime de nieuwe thuishaven van de mensheid geworden. De legendarische generaal Cypher Raige keert terug naar huis na een lang dienst. Hij is vervreemd geraakt van zijn gezin, maar is klaar om zijn vaderrol voor zijn dertienjarige zoon Kitai op zich te nemen. Wanneer een asteroidestorm het vaartuig van Cypher en Kitai beschadigt, maken ze een noodlanding op de voor hen onbekende en gevaarlijke Aarde.

Release iets vervroegd: vanaf 6 juni in de bioscoop (was 27 juni)

avatar van dutchtuga
Will Smith met z'n zoontje

avatar van Minken
the new guy schreef:
Wat krijgt die Jaden te eten thuis. Niet normaal man. Vorig jaar was hij nog die schattige karate kid!

Astronauten voer

avatar van rep_robert
Zoiets noem je ook wel de "Puberteit"

Daarnaast is the Karate Kid in 2009 opgenomen, dus zon 3,5 jaar geleden. Wanneer een kind een jaar of elf is en er gaan wat jaren overheen dan ziet zo'n kind er wel heel anders uit he

avatar van selfhealing
dutchtuga schreef:
Will Smith met z'n zoontje
want in pursuit of happyness waren ze zooooo slecht! /sarcasme

avatar van Jawaddedadde
Nieuwe poster. Nieuwe trailer volgt later vandaag.

avatar van wimnoot
Ik verwacht een Planet of the Apes twist op het eind.

avatar van RuudC
Toch zal het "Damn you all to hell!" nooit spectaculairder klinken, dan uit de strot van Charlton Heston!

avatar van schram101
Nog steeds niet heel overtuigend. Zeker wanneer we dit vergelijken met de aanstaande films Oblivion en Pacific Rim voelt dit een beetje aan als net niet. Toch verdiend Shyamalan nog wat krediet en blijft dit natuurlijk gewoon een film die hoog op watchlist staat.

avatar van Lennert
schram101 schreef:

Krediet voor wat? The Sixth Sense is lang geleden...

avatar van schram101
Persoonlijk vind ik dat Shyamalan meer goede films heeft gebracht dan enkel The Sixt Sense. The Village, Signs en vooral Ubreakable zijn ook uitstekende titels.

avatar van Artemis
selfhealing schreef:
want in pursuit of happyness waren ze zooooo slecht! /sarcasme

Op die leeftijd was het nog niet mogelijk om een vervelend rotjoch te zijn. Dakota Fanning daarentegen heeft altijd al het bloed van onder mijn nagels vandaan gehaald.

Artemis schreef:

Op die leeftijd was het nog niet mogelijk om een vervelend rotjoch te zijn.

Het gros van de kinderacteurtjes/actrices is (bloed)irritant. Smith jr (The Pursuit of Happyness) en Haley Joel Osment (The Sixt Sense) zijn slechts uitzonderingen op die regel.

avatar van mrwhite
Ja maar van Haley Joel Osment hebben we sinds Artificial Intelligence niet veel meer van hoord op filmgebied dan. Hij is nu vooral bezig geweest in video game industrie door zijn stem te lenen voor heel wat games. Jaden heeft natuurlijk het voordeel gehad dat hij de zoon van is, maar ondanks dat doet hij het toch best aardig. Het zijn dus idd best wel goeie jonge acteurs samen met onderandere Chloë Grace Moretz en Dakota Fanning

avatar van rep_robert
Het belooft in ieder geval veel goeds. Ik heb nou niet het idee dat Jayden smith echt zo vervelend is als Joel Osment. De trailer vind ik in ieder geval wel mooi.

Shyamalan zijn tweede kans om te laten zien dat hij niet waardeloos is buiten het horror/thriller genre.

Will Smith's zoon heeft 1 gezichtsuitdrukking, droopy

toch wil ik de film wel zien

avatar van Shinobi
Oei, dit lijkt me een mislukking te gaan worden. Hopelijk haalt Shyamalan geen gekke dingen uit en word ik misschien nog wel positief verrast door Jaden Smith. Maar we zullen het zien.

avatar van mcdaktari
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een slechte film gaat worden. Bijna alle films van M. Night Shyamalan vind ik prima kijkvoer en Will Smith die kan sowieso al een film maken door er enkel in mee te spelen, tenminste de meest films waar Will Smith in speelde vond ik allemaal goed met uitzondering van The Pursuit of Happyness want daar vond ik niet veel aan, hij acteerd er wel goed maar de film opzich vond ik helemaal niks. Dan heb ik in After Earth meer vertrouwen.

avatar van jacobine_rodijk
mcdaktari schreef:
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een slechte film gaat worden.

6% op RT tot dusver.

avatar van Naomi Watts
Hahahahahaha SHyamalan strikes again. Niet dat ik het de beste man gun, Jaden Smith daarentegen.

avatar van jacobine_rodijk
Met Oblivion net achter de rug lijkt dit me ook een beetje mosterd na de maaltijd; alleen i.p.v. 't aanzienbare Cruise/Kurylenko samenstelling krijgen we Smith/Smith...

avatar van Naomi Watts
Klopt. Grappig genoeg de film waarvoor Will Smith bedankte omdat Oblivion te klein voor 'm was.

Reinbo
Will Smith met z'n zoontje en M. Night Shyamalan. Vond de trailer al niet veel, maar deze combi doet het ergste vrezen...

avatar van ibendb
Het gemiddelde van IMDb bevestigt wat ik al vreesde: dat dit niet zo goed is als gedacht.

avatar van Insignificance
Is het inmiddels zo erg met Night Shyamalan dat zijn naam niet meer op de poster en in de trailer mag?

avatar van Lefgozer
Jaden Smith.

Film gaat dus hoogstens gepindakaast worden. Ik weiger geld te betalen voor films waar dat walgelijke ventje in speelt.

avatar van rep_robert
Wat heeft Jayden jullie aangedaan dan? Dat zo'n Karate Kid remake flut is vind ik geen fout van Jayden zelf.

Will Smith heeft zoveel charisma. Ik kan best zeggen dat ik een groot fan van hem ben. Van zijn begin jaren 90 werk tot aan nu. Zijn optreden in de Graham Norton Show afgelopen week was niet minder dan geniaal.

Ik ben wel benieuwd wat Shyamalan ervan bakt, the Last Airbender lag overduidelijk buiten zijn comfort zone.

avatar van yeyo
Insignificance schreef:

After Auteur: How M. Night Shyamalan Became Just Another Director - Page 1 - Movies - New York - Village Voice - villagevoice.com