After (2019)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Jenny Gage
met Josephine Langford, Hero Fiennes Tiffin en Selma Blair

Tessa Young is een toegewijde student, een plichtsgetrouwe dochter en een loyale vriendin voor haar middelbare schoolvriendje. Ze gaat haar eerste jaar college in met grootse ambities voor haar toekomst. Ze leeft een gecontroleerd leven met een sterk gevoel van wie ze is en wie ze zou moeten zijn. Haar bewaakte wereld opent zich wanneer ze de donkere en mysterieuze Hardin Scott ontmoet. Met zijn warrige bruine haar, een verwaand Brits accent en overvloedige tatoeages is Hardin de wilde, broeierige rebel die Tessa normaal zou schuwen. En dat doet ze - tot ze laat op een avond laat bij hem is, aangetrokken door zijn magnetische energie.

• Vanaf 18 april in de bioscoop

Vanaf 18 april 2019 in de bioscoop (Independent Films)

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Ik ben fan van de boeken en ging naar de film kijken met hoge verwachtingen. Helaas werden deze niet ingelost. Het was tijdens een Ladies at the Movies en daar kondigden ze de film aan als Fifty Shades, maar dan de softe versie... De film was veel te braaf naar mijn zin. Ik miste de slaande ruzies tussen de 2 hoofdpersonages, de sex scenes waren veel te braaf in beeld gebracht. Stukken die ik echt in de film wou zien waren weggelaten en het einde klopte helemaal niet!
Mijn vriendinnnen die met me mee waren gaan kijken kenden de boeken niet en vonden de film ronduit saai
Met mijn 2 sterren ben ik eigenlijk nog te genereus

Ik vond hem echt heel leuk! Ik kijk uit naar het tweede deel.

avatar van wwelover
Tragisch slechte film. Leek wel geschreven door een 14 jarig pubermeisje. Daarbij is vrijwel alles gejat van andere films. En de edit was al helemaal genant. Alles moest opgevulde met meeslepende covers en allemaal montages. Gelukkig dat Langford nog goed speelde (en bloedmooi is).

avatar van soom
Super benieuwd hierheen en geen teleurstelling voor mij te bedenken. Jep. Nagenoeg perfect. Geen gelukkig einde in de trant van '' Ik heb het niet zo bedoeld en vergeef me blabla,'' maar een meer realistische aanname op dit punt.
Ja, het was romantisch dat hij iets over haar schreef en waarschijnlijk rende ze daarna naar hem toe om het toch goed te gaan maken.
Maar zittend op de steiger en alleen zijn (of niet?), was voor mij wel echt een goede afsluiter geweest.

Hero Fiennes deed z'n naam eer aan. Ik viel onherroepelijk voor de wijze waarop hij meerdere personages uit evenzovele films gestalte gaf. Ik dacht aan vampieren..
Ook Kristen en Teresa hadden er ineens een zusje bij. Ze leek zo weggelopen te zijn uit een reclame voor een Twilight-achtige film.
En ik heb een zwak voor zulk soort verhalen, dus ik zat gebeiteld.

Okee, het was geen echt heel originele film. Maar wat een geweldige Twilight Grey film.

avatar van mrklm
Pak de clichébingokaarten maar uit de kast. Tessa is een braafmoederskindje met een veeleisende moeder - tevens weduwe - en een loser als vriendje. "Trust me", zegt ze tegen haar moeder wanneer ze intrekt neemt op college campus en wordt geconfronteerd met haar kamergenote. Die blowt, drinkt, heeft tatoeages en is lesbisch! Alles wat Tessa niet is, maar deze karakterloze tuthola bezwijkt meteen na een beetje peer pressure. Oh ja, ze ontmoet ook nog een arrogante klootzak met een Brits accent die haar eerst negeert, vervolgens beledigd en haar als oud vuil behandelt. Maar wacht: hij heeft óók Pride & Prejudice (hoe origineel!) gelezen, dus is het volstrekt logisch dat deze Tessa binnen de kortste keren met deze droplul ligt te vozen. Hopeloos gedateerde tienerromantiek voorzien van een onuitstaanbare soundtrack. Werkelijk niet om aan te gluren...

avatar van Zwolle84
mrklm schreef:
Pak de clichébingokaarten maar uit de kast.

Word je zelf nu nooit moe van dat vervelende, neerbuigende toontje? Ik heb telkens weer het idee dat je met je notitieblokje in de bios - onder het lampje van de nooduitgang zodat je ziet wat je schrijft - aantekeningen maakt wanneer er weer een zure oneliner door je hoofd flitst.

Echt ieder zijn mening hoor en er is niets mis mee om naar films te gaan die je in potentie niet liggen, maar jij lijkt er echt genoegen uit te halen om dit soort hautaine verhaaltjes neer te pennen.

Haha, ik vind mrklm het grote enigma op dit forum: wat bezielt de goede man om dag in dag uit bewust naar alle slechte films te gaan - ik kan me niet voorstellen dat hij van dit soort films, waarover de recensenten en iedereen al negatief schreven, iets goeds verwacht - en om dan zijn ergernissen op te schrijven? Wat voor plezier haalt hij hieruit? Of ervaart hij zelf het ook allemaal puur als martelgang maar acht hij het zijn morele plicht om ons te kunnen waarschuwen zodat wij thuis blijven en zijn ergernissen niet zelf hoeven te ervaren? Of heeft hij een weddenschap staan dat de meeste films slecht zijn hetgeen hij wil bewijzen? Of krijgt hij geld voor elke slechte film die hij bezoekt en/of recenseert (maar weegt dat op tegen het leed om telkens weer een slechte film te moeten kijken)? Vragen, vragen, vragen.

avatar van Zwolle84
Mooie film hoor.

Als je een film binnen dit subgenre - je zou dat subgenre bijna Sparks dopen, al heeft hij deze niet geschreven - bezoekt, dan weet de gemiddelde kijker waar hij of zij aan begint. Dan ga je niet recensentje spelen door clichés te turven, maar weet je dat deze films er bol van staan en het er vooral om gaat hoe die clichés gevangen worden. Door middel van prachtige beelden, goede chemie tussen de hoofdrolspelers, fijne, op een goede manier zoetsappige muziek, enzovoorts.

En dat doet After allemaal erg goed. Het camerawerk is bij vlagen zelfs om je vingers bij af te likken. Neem die scènes aan en in het water; romantiek wordt niet vaak zó mooi gevangen. Het is bijna van een Notebookesque schoonheid.

En dat is de sterk spelende Josephine Langford ook. Achteraf kwam ik er pas achter dat ze het zusje van een van de mooiste vrouwen op aarde is. Er zit daar in Perth vast iets in het water. Haar tegenspeler brengt het er overigens een heel stuk minder van af. Zijn houterige spel is dan ook de reden dat After de 8 net niet aantikt.

Maakt ook niet uit. De film doet verder precies wat je verwacht en dat is in dit geval erg positief. Zo lust ik er nog veel meer.

avatar van Walter S.
De filosoof schreef:

Hoho, tegenover al die 0,5 films staan ook weer een hoop 4,5 of 5 sterrenfilms. mrklm ziet geen gemiddelde films, alleen bizar slechte of heel erg goeie.

avatar van mrklm
Zwolle84 schreef:

Word je zelf nu nooit moe van dat vervelende, neerbuigende toontje?

Absoluut niet.

Inderdaad. Er is niets leukers dan een baggerfilm neersabelen, het werkt zeer leedverzachtend

avatar van Walter S.
Ik vond de bijdrage van mrklm bij deze film juist erg leuk. Dit was al geen film waar ik heen zou gaan en mrklm vat gevat samen waarom niet.

Mja.

Mooie mensen om naar te kijken, leuke film als je 16 bent. Wat ik niet ben, maar ik kreeg wel weer even dat gevoel terug dus wat dat betreft best geslaagd.
Niet heel origineel of bijzonder, een beetje een 'niksje' in de goede zin van het woord.