Forever My Girl (2018)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Bethany Ashton Wolf
met Alex Roe, Jessica Rothe en John Benjamin Hickey

Country-superster Liam Page liet zijn aanstaande bruid Josie alleen voor het altaar staan en koos in plaats daarvan voor beroemdheid en fortuin. Maar Liam heeft hierna Josie nooit meer uit zijn hoofd gezet, zij was zijn ware liefde. Hij is ook nooit zijn zuidelijke roots vergeten, in de kleine gemeenschap waar hij geboren en opgegroeid is. Wanneer hij onverwacht terugkeert naar zijn geboorteplaats voor de begrafenis van zijn beste vriend die hij op de high school heeft gekend, wordt Liam plotseling geconfronteerd met de gevolgen van alles wat hij achtergelaten heeft.

avatar van schumacher
Van begin tot het einde genoten, goed verhaal, goede acteurs, leuke muziek, mooi vrouw ook, altijd leuk om naar te kijken .
Voor wie hier een vriendin heeft of vriend heeft: bekijk die 's avonds vooral als je de dag nadien niet moet werken ofzo, lichten uit en genieten maar en zorg ervoor dat niemand u zal storen.
Film kijkt goed weg, geen saai gedoe en ik vond het jammer dat de film gedaan was en die duurde al dikke 100 minuten. Is maar mijn mening natuurlijk maar dit is een hele goeie romantische film, helaas de pech dat ik geen vriendin heb, snif .

Na alle vele rommel die ik zie, dit is in zijn genre eindelijk nog eens topper.
Uiteraard blijft het een zeg maar feelgood movie met drama erin maar dat kon de pret niet drukken.

avatar van tassebas32
Mooie film ,mooie acteurs (zonder te overdrijven),leuke muziek.Echt een aanrader voor een romantische avond.

Zoet, zoet,zoet, mierzoet
Voorspelbaar van begin tot eind.
De eerste minuten zijn zelfs knullig kwa acteerwerk.
Het ziet er nogal kneuterig uit.
Maar na een kwartiertje weet " Forever my Girl " een doorstart te maken en zowaar te boeien. De resterende anderhalf uur ontplopt een soms ontroerend en meeslepend romantisch drama.
Alhoewel het verhaal simpeltjes blijft is de uitwerking prima.
De lekker country soundtrack en soms fraaie film beelden geven de film net wat extra's.

Waar kan je deze film bekijken ?

De romanticus in mij heeft bijzonder genoten van dit romantische drama met prima acteerwerk en mooie muziek (vooral de duetten tegen het einde). Wijsneus Abby Ryder Fortson is werkelijk een dotje.
Ik prijs me gelukkig dat er te midden van alle geweld en horror ook nog films gemaakt worden, waarin mensen van vlees en bloed op zoek naar liefde en geluk op herkenbare wijze met zichzelf in het reine proberen te komen. Een echte verademing.

avatar van Psycho-M
Ja voorspelbaar, ja mierzoet, ja een happy end maar is dat niet toepasselijk voor dit genre?
Jessica Rothe is een beauty, Alex Roe speelt de country zanger naar behoren en het wijsneuzerige dochtertje is toch best schattig.
Al met al een prima romantisch filmpje die je met je vriend/vriendin op een zondagavond opzet als je even geen zin hebt in het luidruchtige geweld van alle spektakelfilms. Heel goed te doen

avatar van IH88
“Are you really speechless or has the vodka finally impaired your ability to function like a normal human?”

Leuk. Forever My Girl is zoeter dan zoet en ieder romcom cliché wordt uit de kast gehaald. Maar het werkt, vooral door de chemie tussen de acteurs en de heerlijke country muziek. En de lome zomerse sfeer in zo’n typisch idyllisch Amerikaans stadje werkt altijd. Prima film ook om met je vriendin te kijken. Jij kijkt naar de charmante en weer ijzersterke Jessica Rothe, en zij kijkt naar de dromerige blik van Alex Roe. En beide kunnen we vaak ‘aaaahh’ mompelen als de jonge Ryder Fortson weer iets aandoenlijks doet of zegt.

Zwolle84
Oeh, dit ziet eruit als een Zwollefilm.

avatar van IH88
Zwolle84 schreef:
Oeh, dit ziet eruit als een Zwollefilm.

Yep. Dat is het zeker.

avatar van vranque
Waterige vertoning wat feitelijk niets om het lijf heeft ware het niet dat ik geroerd was om persoonlijke redenen.
Kom niet verder dan 2*

Schone film, hou wel van z'n romantische als deze

avatar van FullMoon
Verrassend goed.

avatar van Ste*
Het stemgemiddelde hier is super misleidend, want wát een slechte film is dit.

Zelfs als je verwacht een soort Nicholas Sparksfilm te gaan zien (daar verwacht ik al vrij weinig van, maar die kunnen nog wel een soort guilty pleasure zijn) kom je nog bedrogen uit.

Het hele uitgangspunt is al matig en saai. Uiteraard laat de uitkomst zich raden, en dan is het alleen nog maar kijken naar hoe suf de film daar naartoe werkt. De personages zijn uiterst zwak neergezet (en dan is Liam ook nog eens een zwetende, saaie, zwaar onsympathieke lutser), en deze film moet wel het meest vervelende vroegwijze kind in een film ever hebben. Normaal gesproken ben ik daar niet zo streng in, maar dit kind spant echt de kroon. Vooral in het begin maakt ze met haar houding en opmerkingen naar Liam de hele film meteen in een klap (nog) belachelijk(er). Viel niet meer serieus te nemen.

En daar komt bij dat het ook vormtechnisch amateurisme uitstraalt met van die lelijke crossfades en stroeve overgangen.

Nee dit heeft nu echt helemaal niets wat positief opvalt, of het moet de verschijning van Jessica Rothe zijn.

avatar van Brabants
Forever My Girl is een heerlijke film boordevol met clichés en voorspelbaarheden. Zelfs de titel is zo ingenieus dat je broek er vanaf zakt. De sfeer en setting zijn lekker warm en de acteurs acteren prima. Ook al in countrymuziek niet mijn ding, het was ergens best aangenaam om naar te luisteren.

Zoet zoet zoet voorspelbaar zoet voorspelbaar zoet zoet voorspelbaar zoet zoet zoet voorspelbaar zoet voorspelbaar zoet zoet voorspelbaar zoet zoet zoet voorspelbaar zoet voorspelbaar zoet zoet voorspelbaar zoet zoet zoet voorspelbaar zoet voorspelbaar zoet zoet voorspelbaar.
En erg cliche natuurlijk want de liefde komt (terug), alles lijkt goed maar dan loopt het toch nog helemaal fout maar uiteindelijk komt het toch goed.
Maar.....toch ook wel leuk eerlijk gezegd.

avatar van JanLo
Ste* schreef:
Het stemgemiddelde hier is super misleidend, want wát een slechte film is dit.

Ik kom er ook regelmatig achter dat je niet veel met het gemiddelde stemgedrag kunt, en dat is misschien maar goed ook.

avatar van cantforgetyou
Mierzoete film. Maar wel leuk gedaan. De acteurs zijn sympathiek. Helaas is het dochtertje zéér irritant.
Verder komen gewoon alle clichés voorbij.