The Space between Us (2017)

3,05

Sciencefiction / Romantiek

geregisseerd door Peter Chelsom
met Asa Butterfield, Britt Robertson en Gary Oldman

Een groep astronauten vertrekt voor een eerste missie naar Mars met de bedoeling de planeet te koloniseren. Na de lancering ontdekt een van hen dat ze zwanger is. Kort nadat de shuttle op Mars landt, bevalt ze van een zoon en sterft. Ze heeft echter nooit de identiteit van de vader prijsgegeven. Zestien jaar later is Gardner Elliot een tiener die zijn hele leven op de planeet heeft doorgebracht en slechts 14 mensen heeft ontmoet. Benieuwd naar de identiteit van zijn vader en de aarde wendt hij zich tot het internet waar hij een vriendschap opbouwt met een meisje uit Colorado genaamd Tulsa.

33 BERICHTEN 13 MENINGEN

kappeuter (moderator)
Vanaf 18 augustus in de bioscoop (Remain in Light)
EDIT: release verplaatst naar 9 februari 2017 (The Searchers)

avatar van John Milton

Beetje mushy, als ik de trailer zo zie. Iets te young adult voor John Milton

avatar van TornadoEF5

Britt Robertson en de synopsis wijzen inderdaad richting een melige tienerfilm, maar goed, indien goed uitgewerkt kan dat toch iets moois worden. Ik ben wel benieuwd.

avatar van mcdaktari

Het lijkt me idd een tienerfilm maar toch wil ik deze film wel zien.
Als er een nieuwe sciencefiction uit komt dan wil ik die altijd wel zien.

avatar van Pompidou
Ja, ik kijk ook uit naar deze film. Laatst de trailer gezien... misschien ben ik ook niet helemaal de doelgroep. Maar SF is mijn favoriet.

avatar van Pompidou
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Okay, dit is een quilty pleasure! Vandaag gezien in de premiere. Ik vond het een hele leuke film om te kijken. Ook al is het inderdaad vooral een film die tieners zal aanspreken.
Ik ben ook ooit tiener geweest dusss ik kan mij nog wel verplaatsen in de belevingswereld. Mooie film dus, een soort 'city of angels', zoals ook in de film naar gerefereerd wordt.

Verwacht ook niet te veel realistische NASA spacetravel beelden. Na het zien van de landing van Andre Kuipers begrijp ik wel dat de overgang van gewichtsloosheid naar de zwaartekracht op aarde wel wat meer voeten in de aarde heeft. Het is gewoon een leuke romantische, fantasy, sciencefiction film. Ik heb mij geen minuut verveeld. En het thema ruimtevaart spreekt mij altijd aan. Dat is dus ook vooral mijn motivatie geweest om deze film te gaan kijken.

avatar van tbouwh
Het young-adultgenre lijkt meer en meer het domein te worden van sciencefictionproducties. Onmogelijke liefdes tussen tieners doen het nu eenmaal beter in dystopische maatschappijen en in arena’s waar varianten op levend stratego worden uitgespeeld. Het succes van The Martian bood Peter Chelsom (Serendipity) een uitgangspunt met iets meer realiteitszin. In The Space Between Us komt hij (Asa Butterfield) inderdaad van Mars, terwijl zij (Britt Robertson) Venus voor planeet aarde heeft verruild.

Verder lezen? Klik hier

Het concept van de film is gaaf, maar de uitwerking is het niet helemaal. De acteurs doen het vrij goed, al had de jongen wat meer emoties mogen tonen. Wat vooral tegenwerkt is dat de film vrij traag aanvoelt en soms een beetje gaat vervelen. Ook zie je niet heel goed wat nu de consequenties zijn van het leven op mars (hij loopt wat ongemakkelijk, maar dat is het). Daarnaast komt het hele contact met het meisje op aarde een beetje uit de lucht vallen en omdat ze zo snel met elkaar in contact komen en omdat het contact ook meteen (althans, in de film) goed is, maakt dit een gemiste kans. Het is leuker als mensen elkaar eerst niet mogen en dan voor elkaar vallen. Al met al een prima concept, prima acteurs maar dus een matige uitwerking. 3/5

avatar van TornadoEF5

Ja, een must om het te zien wordt het ook niet. Dat zal dus ook wachten tot hij onvermijdelijk eens op TV komt binnen een jaar of twee.

avatar van Donucius
Een sf-film met tieners in de hoofdrol en als doelgroep. Alles is een beetje logisch gemakkelijk te verklaren en uiteraard draait het hier weer om een liefdesverhaal. De film deed me licht denken aan 'Lost in space' mede door Gary Oldman; beetje zelfde niveau, maar vond LIS wel een stuk vermakelijker. Acteerwerk is boven een voldoende, echter het verhaal blijft erg vlak. De space setting is aangenaam om te zien, maar dat is eigenlijk ook het enige noemenswaardige van deze film.

avatar van Zwolle84
’What's your favorite thing about Earth?’

Young adult-films zijn doorgaans niet aan mij besteed. The Host, The Maze Runner, Ender’s Game, Tomorrowland en ga zo nog maar even door; vaak ogen ze vreselijk mooi maar zijn ze ook ontzettend irritant. The Space Between Us is een uitzondering op de regel. En wat voor een!

De film voelt namelijk boven alles heel warm. Tuurlijk zit het twijfelachtige plot vol met onlogische zaken en clichés. Daar is het ook een young adult-film voor. Een vrouw die tot de eerste lichting Mars-bewoners (we zullen het thema vast nog vaak tegenkomen in de filmwereld nu de realiteit voor de deur staat) behoort en ondanks alle medische tests aan boord opeens zwanger blijkt te zijn - hmm…

Maakt ook niet uit. Het gaat erom wat je met zo’n gegeven doet. Bij The Space Between Us lach je het al snel op een positieve manier weg als je al het moois ziet passeren. Alleen die beelden al; schit-te-rend. Van die scènes als de luchtballonnen tijdens de road trip of het confettimoment zijn bloedmooi in al hun eenvoud.

Waarmee een slick bruggetje naar Britt Robertson ook gelijk gemaakt is. Want mijn god, wat is ze toch prachtig. Als een verliefde puber zat ik steeds weer breed grijnzend in de bioscoopzaal als haar lieve, expressieve gezicht in beeld kwam. Beetje lullig voor haar dat ze als midden-twintiger nog steeds liefdesscènes met jonge jongetjes moet spelen, maar ze brengt het er uitstekend van af.

En over dat jonge jongetje gesproken; Asa Butterfield heeft een flinke stap gezet de afgelopen jaren. Waar hij in Ender’s Game nog vooral irriteerde, wist hij deze film verrassend goed te dragen. Die dorky humor staat hem goed, wat ook wel met zijn slungelige postuur te maken heeft. Sowieso is de humor in The Space Between Us erg fijn. De lekker flauwe, lichtvoetige momentjes konden op het nodige gegniffel rekenen in de zaal.

Maar zoals gezegd: boven alles is de film heel erg warm. De onvermijdelijke romantiek tussen de twee komt vele malen intiemer en echter over dan in het gros van de andere films in dit genre. Mede daardoor had ik als dertiger eigenlijk geen moment het gevoel dat ik niet in de zaal thuishoorde, ondanks het vrij jeugdige publiek om me heen.

Hartverwarmende film en een grote verrassing.

Ik heb vandaag deze mooie, zij het ietswat naiëve film gezien die idd. als doelgroep het jongere publiek heeft. Het opzet is nochtans warm en er zit een goed verhaal in. Spijtig genoeg vrij oppervlakkig uitgewerkt en toch heel wat vragen en/of onrealistische zaken die blijven boven drijven doorheen de hele film.
Ongeacht de nogal oppervlakkige onderbouw is het vooral een mooie film met een heel goed gekozen muziekscore van een, voor mij, totaal onbekende muzikant.
Ik had nog nooit gehoord van Andrew Lockington, maar zal die naam wel in het oog houden.
Zeker de endscore is indringend en bleef toch nog een tijdje rondhangen in m'n hoofd.
Zo'n typische endscore die de film een goede afsluiter bezorgd waardoor je toch met een voldaan gevoel de bios kan verlaten.

avatar van wwelover
Leuk concept maar matig uitgewerkt. Het is op zich best een vermakelijke film, maar ik houd dan ook van coming of age films en ben een romanticus. Het aanstekelijke van de film is de relatie tussen de tieners, maar de opbouw op Mars is wel erg lang. En zeker gezien het niet de beste special effects zijn was dat misschien een beetje too much. Sommige dialogen zijn wel te cheesy, en ik had zelf voor iets meer movie gimmicks gekozen aangezien dat goed werkte in mijn optiek. Wel opvallend om Gary Oldman te zien hierin. Lijkt mij toch wel te goed voor dit script. Brit Robertson viel mij wel erg positief op.

Een luchtige romantische drama science fiction film, die zich makkelijk weg kijkt.

avatar van clubsport
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
1 vraag die ik me met betrekking van het uitgangspunt van de film elke keer weer stelde was dit
Stel je bent de gezagvoerder op de eerste missie naar mars en je weet dat je er jaren zult verblijven
is het dan niet verstandig om te zorgen dat je niet kort voor vertrek zwanger raakt , ik bedoel hoe moeilijk is het om niet zwanger te raken kom op .

Het idee is aardig bedacht maar het uitgangspunt is matig , vervolgens word het dus een romantische tienerfilm die op zich aardig is uitgevoerd maar verder is het geen hoogvlieger en ook van het eind was ik niet kapot , of moet ik werkelijk serieus nemen dat hij vrijwillig weer teruggaat naar zijn beperkte wereldje op mars

clubsport schreef:
is het dan niet verstandig om te zorgen dat je niet kort voor vertrek zwanger raakt , ik bedoel hoe moeilijk is het om niet zwanger te raken kom op.

"Een groep astronauten vertrekt voor een eerste missie naar Mars met de bedoeling de planeet te koloniseren."

Zwanger worden is een vrij effectieve stap als het op koloniseren aankomt.

avatar van clubsport
Volgens mij was dat niet het plan van de missie gezien de reacties na het bekend worden van de zwangerschap

Een tegenvaller. Echt een tiener flic.
Volledig ongeloofwaardig. Internet chatten met een vertraging van minimaal 4 minuten bijvoorbeeld.
Ik heb het uit hoop en luiheid toch uitgekeken, maar het viel gaandeweg steeds meer tegen en het werd alsmaar voorspelspaarder. Was ik nog maar een tiener! Maar zelfs dan betwijfel ik of ik het beter had gewardeerd.
Behalve de uitermate irritante constante hysterie van Gary Oldman waren de acteerprestaties verder ok.

SaintNick schreef:
Internet chatten met een vertraging van minimaal 4 minuten bijvoorbeeld.

Bedoel je dat dat minder had moeten zijn? Nog los van of ze de vertraging in beeld brachten (en of dat interessant zou zijn) heb ik persoonlijk geen idee wat in de toekomst de vertraging tussen Mars en Aarde zou zijn.

avatar van Pazmaster
Het begint sterk met een interessant gegeven, ik had goede hoop, maar zodra de kids in beeld komen besef je dat het hier om een simpele, romantische tienerfilm gaat. Vanaf dat moment is het een neerwaartse spiraal met een zoetsappig, braaf en voorspelbaar tienerverhaaltje. De cast doet zijn best en het ziet er allemaal niet eens zo slecht uit maar het kon me allemaal niet bekoren, ook de cheesy popmuziek irriteerde me mateloos. Leuke film voor de jeugd misschien maar ik vond er niet veel aan.

avatar van Alathir
Ik dacht eerst dat het niets voor mij zou zijn maar blijkbaar schuilt er toch een romanticus in mij.
Deze film viel echt veel beter mee dan verwacht, adhv de reviews hier dacht ik deze zelfs over te slaan. Ik ben eigenlijk oprecht blij dat ik dat niet gedaan heb. Visueel prachtig en ik geef toe hier en daar zitten er een paar zwakkere dingen in het script maar verder is het soms zelfs grappig en op andere momenten was ik ontroerd. En dat is mooi, dat is wat ik van een film verwacht.

Ik dacht in het begin, je moet geen Interstellar of The Martian verwachten, zo goed zal ie niet zijn. Het is eens wat anders, maar ik heb me er zeker en vast even hard mee geamuseerd als met die andere twee. Deze film heeft vast een veel lager budget ook en het viel niet echt op. Dit soort films (ruimtefilms in het algemeen) zijn absoluut mijn ding.

Stel jezelf eens de vraag, waarom zou een groot acteur als Gary Oldman hierin mee willen spelen? Dan moet hij het toch een goed script gevonden hebben? Ik vond hem zelfs niet eens de ster hier, dat was Asa Butterfield en Britt Robertson. Ik vond de muziek erg goed (maar ik ben heel tolerant op dit gebied - ik luister bijna alles graag). Ja, deze film had van mij nog langer mogen duren. Nu de waardering. Ik weet ook dat de film wetenschappelijk gezien zijn gebreken kent, maar dat heeft me eigenlijk nergens gestoord. Laat de film gewoon op je afkomen, je hoeft hier niet na te denken! Je moet hier gewoon van genieten 4*

avatar van tbouwh
Alathir schreef:

Wat dacht je van het financiële plaatje? Ik denk dat geen enkele acteur alleen maar films uitkiest waarvan hij het script echt goed vindt. Die luxe hebben de meesten ook helemaal niet. Hollywood is deels kwaliteit, maar deels ook pure business

avatar van Alathir
Gary Oldman interview - "The Space Between Us" (2017) - YouTube. Het is het eerste wat hij zegt

Ik denk persoonlijk wel dat een acteur als Gary Oldman genoeg aanbiedingen krijgt en zijn eigen keuzes kan maken in wat hij meedoet en wat niet. Iemand als Britt Robertson kan dat waarschijnlijk nog niet ofwel speelt ze nog graag een tiener op haar 25e.

Flauwe, slappe film, die me geen moment kon overtuigen. Is maar goed dat een klasbak als Oldman hier weer erg enthousiast loopt te doen, waardoor het nog wat lijkt, maar voor de rest.....Geen spanning, een love story die nergens geloofwaardig is en dankzij The Martian hebben we al zo veel moois van Mars gezien dat de beelden van de rode planeet in deze film erg karig ogen. Een mislukte, te lang durende sciencefiction poging in mijn optiek, wellicht dat een enkele tiener met nog niet al te veel kijkervaring dit nog wel leuk vind.

avatar van Brabants
Sciencefiction is het overgoten jasje waarbij het natuurlijk puur en alleen draait om de romantiek als je het hebt over The Space between Us. Mensen die hier de sciencefiction gaan vergelijken met wetenschappelijk correct of de link leggen naar films als The Martian die hebben de boodschap kennelijk niet goed begrepen. Het kent dankzij de sciencefiction puur entertainment, maar krijgt ook hart door de romantiek. Ik vond het verhaal mooi en dit is dan ook zeker door het zeer overtuigend acteerwerk. De cast had er kennelijk zin in.

avatar van apolicum
Britt Robertson die iemand speelt die nog geen 18 jaar oud is, terwijl ze er al 30 lijkt (en ook echt bijna is)? Het moet niet gekker worden.
Buiten het feit dat het wetenschappelijk op niets trok (instant communicatie mogelijk tussen Aarde en Mars? ), was het nog best een amusant filmpje.

avatar van Zwolle84
Robertson lijkt juist 10 jaar jonger dan ze is.

Aangenaam romantisch drama met een vleugje sciene fiction en met een heerlijke Carla Gugino als Kendra Wyndham.

avatar van IH88
“I'm on a road trip with an insane person.”

Fijne film. Verhaaltechnisch is er veel op The Space Between Us aan te merken en het is geen film voor je als je allergisch bent voor onrealistische plotontwikkelingen, toevalligheden en sommige 'corny' dialogen. Maar wat deze film wel heeft is een groot bonkend hart, een meeslepend verhaal, een schitterende cinematografie, humor, lekkere muziek en sterke acteerprestaties.

De chemie tussen de jonge acteurs Butterfield en Robertson is erg goed, en Oldman en Gugino weten alles uit hun beperkte rol te halen. De film heeft een wat lange aanloop, maar zodra Gardner van Mars naar de aarde reist wordt het beter. The Space Between Us lijkt op het eerste gezicht sci-fi, maar het is natuurlijk gewoon een coming of age film over twee tieners die elkaar, zichzelf en de wereld leren ontdekken. En omdat dit zo goed werkt knijp ik een oogje dicht voor alle belachelijke en onrealistische zaken.

avatar van james_cameron
Best leuke romantische SF-film, gericht op een jeugdig publiek. Ondanks de vergezochte plot doet één en ander gelukkig niet al te geforceerd aan. Wie van logica houdt komt bedrogen uit; wie bereid is een aantal zeer ongeloofwaardige plotdetails op de koop toe te nemen (live bellen met Mars!?) is dit een vlot gemaakt en leuk gespeeld filmpje. Verrassend sympathieke rol van Gary Oldman ook. Lang niet alles werkt, maar langzaam maar zeker wint het geheel aan emotionele kracht, vooral naar het einde toe.

avatar van qwatje
Met de familie deze film zitten kijken. Gewoon een mooie leuke film, waar iedereen van genoten heeft. Dikke 3,5 ster

Matige film over een jongen die op Mars geboren wordt en naar de aarde wil reizen. Op zich een leuk gegeven, echter laat de uitwerking wat te wensen over. Zo is het fish-out-of-water te standaard uitgewerkt. Ook de romance tussen de twee hoofdpersonages mist chemie. Zeker wel een aantal aardige scenes en echt vervelend wordt het niet, maar 3.0 sterren zou net te veel zijn.