The Space between Us (2017)

Sciencefiction / Romantiek

geregisseerd door Peter Chelsom
met Asa Butterfield, Britt Robertson en Gary Oldman

Een groep astronauten vertrekt voor een eerste missie naar Mars met de bedoeling de planeet te koloniseren. Na de lancering ontdekt een van hen dat ze zwanger is. Kort nadat de shuttle op Mars landt, bevalt ze van een zoon en sterft. Ze heeft echter nooit de identiteit van de vader prijsgegeven. Zestien jaar later is Gardner Elliot een tiener die zijn hele leven op de planeet heeft doorgebracht en slechts 14 mensen heeft ontmoet. Benieuwd naar de identiteit van zijn vader en de aarde wendt hij zich tot het internet waar hij een vriendschap opbouwt met een meisje uit Colorado genaamd Tulsa.

avatar van james_cameron
Best leuke romantische SF-film, gericht op een jeugdig publiek. Ondanks de vergezochte plot doet één en ander gelukkig niet al te geforceerd aan. Wie van logica houdt komt bedrogen uit; wie bereid is een aantal zeer ongeloofwaardige plotdetails op de koop toe te nemen (live bellen met Mars!?) is dit een vlot gemaakt en leuk gespeeld filmpje. Verrassend sympathieke rol van Gary Oldman ook. Lang niet alles werkt, maar langzaam maar zeker wint het geheel aan emotionele kracht, vooral naar het einde toe.

avatar van qwatje
Met de familie deze film zitten kijken. Gewoon een mooie leuke film, waar iedereen van genoten heeft. Dikke 3,5 ster

Matige film over een jongen die op Mars geboren wordt en naar de aarde wil reizen. Op zich een leuk gegeven, echter laat de uitwerking wat te wensen over. Zo is het fish-out-of-water te standaard uitgewerkt. Ook de romance tussen de twee hoofdpersonages mist chemie. Zeker wel een aantal aardige scenes en echt vervelend wordt het niet, maar 3.0 sterren zou net te veel zijn.

avatar van Antonin
niet onmiddelijk mijn genre, maar waarom zou een mooi liefdesverhaal geen 4 sterren mogen krijgen?

Ik verwachtte niet echt veel van deze film, maar hij is me verrassend goed meegevallen.
Mooi verhaal, romantiek in een SF kleedje.
Het kon me wel boeien.
Denk dat dit een ideale familiefilm is.
Goede vertolkingen trouwens van beide hoofdrolspelers.

avatar van Decec
Een goede avontuur/drama/romantiek/SF film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Gary Oldman en Asa Butterfield...
Mooi gemaakte SF...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...