The Space between Us (2017)

Sciencefiction / Romantiek

geregisseerd door Peter Chelsom
met Asa Butterfield, Britt Robertson en Gary Oldman

Een groep astronauten vertrekt voor een eerste missie naar Mars met de bedoeling de planeet te koloniseren. Na de lancering ontdekt een van hen dat ze zwanger is. Kort nadat de shuttle op Mars landt, bevalt ze van een zoon en sterft. Ze heeft echter nooit de identiteit van de vader prijsgegeven. Zestien jaar later is Gardner Elliot een tiener die zijn hele leven op de planeet heeft doorgebracht en slechts 14 mensen heeft ontmoet. Benieuwd naar de identiteit van zijn vader en de aarde wendt hij zich tot het internet waar hij een vriendschap opbouwt met een meisje uit Colorado genaamd Tulsa.

avatar van james_cameron
Best leuke romantische SF-film, gericht op een jeugdig publiek. Ondanks de vergezochte plot doet één en ander gelukkig niet al te geforceerd aan. Wie van logica houdt komt bedrogen uit; wie bereid is een aantal zeer ongeloofwaardige plotdetails op de koop toe te nemen (live bellen met Mars!?) is dit een vlot gemaakt en leuk gespeeld filmpje. Verrassend sympathieke rol van Gary Oldman ook. Lang niet alles werkt, maar langzaam maar zeker wint het geheel aan emotionele kracht, vooral naar het einde toe.

avatar van qwatje
Met de familie deze film zitten kijken. Gewoon een mooie leuke film, waar iedereen van genoten heeft. Dikke 3,5 ster

Matige film over een jongen die op Mars geboren wordt en naar de aarde wil reizen. Op zich een leuk gegeven, echter laat de uitwerking wat te wensen over. Zo is het fish-out-of-water te standaard uitgewerkt. Ook de romance tussen de twee hoofdpersonages mist chemie. Zeker wel een aantal aardige scenes en echt vervelend wordt het niet, maar 3.0 sterren zou net te veel zijn.

avatar van Antonin
niet onmiddelijk mijn genre, maar waarom zou een mooi liefdesverhaal geen 4 sterren mogen krijgen?

Ik verwachtte niet echt veel van deze film, maar hij is me verrassend goed meegevallen.
Mooi verhaal, romantiek in een SF kleedje.
Het kon me wel boeien.
Denk dat dit een ideale familiefilm is.
Goede vertolkingen trouwens van beide hoofdrolspelers.

avatar van Decec
Een goede avontuur/drama/romantiek/SF film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Gary Oldman en Asa Butterfield...
Mooi gemaakte SF...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Heerlijk genoten...

avatar van Mevlut Karatas
Zwolle84 schreef:

Waarmee een slick bruggetje naar Britt Robertson ook gelijk gemaakt is. Want mijn god, wat is ze toch prachtig. Als een verliefde puber zat ik steeds weer breed grijnzend in de bioscoopzaal als haar lieve, expressieve gezicht in beeld kwam. Beetje lullig voor haar dat ze als midden-twintiger nog steeds liefdesscènes met jonge jongetjes moet spelen, maar ze brengt het er uitstekend van af.

Dit is ironisch bedoeld, niet? Zelden zo'n irritante actrice gezien... 0,0 acteertalent i.m.o.

avatar van Phantasm
Leuke film waarvan ik heb genoten, kijkt lekker weg. Prima bedacht verhaal.

Alleszins redelijke avonturenfilm met een beetje science fiction, een toefje drama en een forse scheut romantiek. De afwisseling van de thema’s maken de film, die op zich niet erg opzienbarend is, toch tot aangenaam tijdverdrijf. Geen film die lang zal blijven hangen.

avatar van K. V.
Op goed geluk deze eens bekeken en heb me er ook prima mee vermaakt. Een toch wel origineel verhaal die wist te boeien van begin tot einde. Een mix van science fiction en romantiek, maar nergens slaat de slinger te ver over. De cast deed het ook prima en verder zag de film er goed uit.
Het is natuurlijk niet super realistisch, maar storend vond ik het niet.
Leuke film.

avatar van nadrin
Misschien iets voor lichthoofdige tieners. Ik vond het een zeer flauw verhaaltje. Dat nergens geloofwaardig was. Maar is wel als je in de mood bent een romantisch tijdverdrijf

Ge bedenkt het maar...en meteen een waarschuwing voor toekomstige Mars-toeristen : zorg dat er geen baby op komst is...
Avontuurlijk is de come-back zeker, al had ik wel gehoopt op wat meer grappigheid - maar zeker niet nutteloos, want als Gardner tegen Tulsa zegt dat zij van hem een mens heeft gemaakt, dan geldt dat zeker ook in de omgekeerde richting.
Vlot met meerdere mooie opnames de kus even buiten de stratosfeer, inbegrepen
Ontspannen en geamuseerd gekeken naar deze space romance.

Ik heb de film niet gezien en ga hem ook niet kijken..Maar zit er geen essentiele blunder in???Als astronaut/wtenschapper word je helemaal van binnen naar buiten gekeerd...Onderzoeken op virussen, infecties, ziekten......EN zwangerschap!!!! De film begint al met bull............

avatar van horizons
Tien minuten voor de start een vluggertje?

avatar van Zwolle84
Stressseks tegen de vliegangst.

avatar van jippie2010
Mooi gemaakt, lieflijk, plotholes.
In mijn ogen een correcte samenvatting. *3.0

avatar van Berthil
Toen de shuttle buiten de dampkring moest vliegen om hem te redden viel de film voor mij compleet door de mand, wat een over-gedramatiseerde onzin! En hoe lang moest hij daar blijven om genoeg te herstellen om naar aarde terug te kunnen? 2 minuten of 20 dagen? En zo zitten er nog wel meer gaten in zoals al genoemd.

Toch 3 sterren want een romantische 'science fiction' zien we niet zo vaak, het is een lief filmpje om samen met je familie/partner te kijken.