El Hilo Rojo (2016)

Argentinië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Daniela Goggi
met Eugenia Suárez, Benjamín Vicuña en Hugo Silva

"Het Rode Koord van het Lot", of "Het Rode Koord van het Huwelijk", en andere varianten, zijn een Oost-Aziatische overtuiging afkomstig uit een Chinese legende. Volgens deze mythe binden de goden een onzichtbare rode koord rond de enkels van degenen die zijn voortbestemd om elkaar te ontmoeten in een bepaalde situatie of elkaar te helpen op een bepaalde manier. Zeven jaar na hun noodlottige eerste ontmoeting zien Abril en Manuel elkaar weer. Hoewel ze beiden zijn getrouwd, is de aantrekkingskracht nog sterker geworden.

Heerlijk filmpje.

Ik was onbekend met Suárez en Vicuña, maar het schijnen toch bekende Argentijnse acteurs te zijn. Dat is ook echt wel te zien, aangezien ze werkelijk schitteren op het doek. Ik begrijp ook niet helemaal waarom deze film zo slecht wordt ontvangen (4,9 op IMDb).

De premisse is dan wel niet zo heel bijzonder, maar de echte focus van de film ligt toch op het samenspel van Suárez en Vicuña. Wat hebben die twee een fantastische chemie samen, ongelooflijk. Daarbij zijn het ook enorm mooie mensen om te zien.

Vaak vind ik erotische scènes een film geenszins ten goede komen. In El Hilo Rojo is deze scène echter een bijzondere verrijking, die de chemie tussen de twee nóg meer benadrukt.

Dat, samen met de mooie beelden en een mooi einde, maakt een hartstikke fijne film.

avatar van IH88
El Hilo Rojo

Prima Argentijnse film. Je zou El Hilo Rojo kunnen kwalificeren als een romcom, maar dan wel van het venijnige en stekelige soort. Want de film mag dan een heerlijke vibe hebben en door de cinematografie zomers aanvoelen (en soms verdomd sexy), daaronder gaat het nodige drama schuil.

De chemie tussen Vicuna en Suárez (onwaarschijnlijk knappe actrice) spat van het scherm en vanaf de sterke openingsscene met het Amy Winehouse nummer weten ze je mee te slepen in hun romance. Maar nadat het verhaal een sprongetje maakt van 7 jaar en beide getrouwd zijn (en kinderen hebben), weet je dat wanneer ze elkaar weer tegenkomen het niet lang goed kan gaan. El Hilo Rojo voelt soms wat gekunsteld en fragmentarisch aan, maar gelukkig is het einde op een bitterzoete manier zeer geslaagd. Want de acties van de tortelduifjes hebben gevolgen, en gelukkig loopt de film daar niet voor weg.

avatar van Zwolle84
Nieuwe tactiek: alle films op Netflix van een bepaald genre - in dit geval romantiek - toevoegen aan je watchlist en alles kijken, ook de titels die je normaal nooit zou aanklikken. Het levert een hele berg onvoldoendes op, maar hier en daar ook een pareltje dat ik anders absoluut nooit zou hebben ontdekt.

Zoals El Hilo Rojo. Heerlijke film. Het verhaal is zo simpel als het maar kan zijn, maar het komt allemaal prachtig over. De hoofdpersonen, waaronder de inderdaad schandalig mooie Suárez, hebben erg veel onderlinge chemie. De scènes met hen samen zijn dat ook veruit het best; alle back story was wat mij betreft niet nodig geweest, maar stoort ook niet. Want wat maken die liefdesscènes veel goed.

De fijne losse sfeer en niet eens zo opvallende maar wel mooie heldere beelden omlijsten het constante spel van aantrekken (hij) en afstoten (zij). De vurigheid waarmee zij zich vervolgens af en toe prijsgeeft, levert wederom erg mooie scènes op.

Zoals gezegd: het is absoluut niet origineel of vernieuwend, maar als het zo overtuigd is neergezet doet dat er totaal niet toe. Dikke 7.

avatar van PapaBeartje
De film wist mij tot het einde te boeien. Waar de film in het begin een prettig bij vlagen zomers sfeertje creëert, kent de film genoeg fantastisch in beeld gebrachte drama momenten. De dialogen en chemie tussen Abril (María Eugenia Suárez) & Manuel (Benjamín Vicuña) zijn van een geslepen en vurig niveau. (Beide hebben hedendaags in het echt leventje een relatie met elkaar.) Nadat het eerste uur is verstreken, krijgen we te maken met het typische spreekwoord: ''Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel'' En krijgen we te zien, wat het doet met de levens van hun partner, en kinderen. De film is niet identiek, maar kijkt heel goed weg! Ondanks dat films met romantiek je wellicht niet aanspreken, kan ik je deze film absoluut daarentegen wel aanraden!

P.S Wat is María Eugenia Suárez, toch een prachtige dame!