Combustión (2013)

Spanje
Actie

geregisseerd door Daniel Calparsoro
met Álex González, Adriana Ugarte en Alberto Ammann

Op het verlovingsfeestje van Mikel en Julia, de erfgename van een juwelier, ontmoet Mikel de knappe serveerster Ari. Mikel probeert zijn slecht getimede verliefdheid in toom te houden, maar het lot brengt hen bij elkaar en hij beleeft de meest gepassioneerde nacht van zijn leven. Door Ari wordt Mikel meegezogen in de wereld van de illegale straatraces. Wanneer hij beseft dat hij onderdeel is geworden van een geraffineerd plan van Ari en haar gevaarlijke vriendje om Julia's miljoenenzaak te beroven, is er geen weg meer terug. Mikel is verliefd op Ari en wordt gedwongen om de moeilijkste beslissing in zijn leven te maken.

avatar van Shinobi
Spaanse Fast and Furious.

En helaas geen al te beste variant.

De vele plotwendingen doen het verhaal geen goed, waardoor het aan alle kanten rammelt. De onlogische keuzes van de verscheidene personages helpen hier zeker niet bij. Gelukkig scheelt het dat het acteerwerk gedegen is en helpt het dat Adriana Ugarte een mooie verschijning is.

Dan zou je voor zo een dergelijke film bij de actiescènes wel goed moeten zitten zou je als kijker denken, helaas kom je hier ook vrij bedrogen uit. Weliswaar zijn er een hoop snelle bolides in Combustión te vinden. Maar de race scènes zien er nog geen eens zo spectaculair uit, met de generieke dubstep muziek hieronder zijn deze scènes dan ook redelijk te verwaarlozen.

Al met al een erg matige poging van de Spaanse filmindustrie om in te springen op de Fast and Furious reeks.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van pampie
Het enige échte leuke aan de film is de Dubstep die ze gebruiken.

Leuke spaanse film!

avatar van bladerunner2007
ja idd spaanse fast en furious look-a-like, maar haalt t er niet bij. Deed nog aan andere film denken, maar kom niet op titel.
Adriana is wel lekker, maar kies voor de auto's, als ik mocht kiezen.
Het is allemaal wat tam, ook de actie is ver te zoeken.

En dan ook nog Engels nagesynchroniseerd....

avatar van Nasty
Leuke Spaanse actie , wel met de audio op Spaans !

avatar van Noodless
Shinobi schreef : Spaanse Fast and Furious.

En helaas geen al te beste variant.

Mee eens. 5/10